Kirjoittaja Aihe: c5 II -06 136 Hdi am6 vikakoodit  (Luettu 275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 0
c5 II -06 136 Hdi am6 vikakoodit
« : Lokakuu 11, 2018, 21:57:01 »
Em. auto hieman nyki vakkarilla ajaessa, ja sitten gearbox fault , abs , esb yms. viat, parin min pysäytyksen jälkeen viat hävisi, käynnistin kävi hieman ontuen, ja kohta taas samat viat, no ajelin silti kotia (80km) välillä nyki mutta loppua kohti parani, kotona luin vikakoodit: ruskutus P0191 Polttoaineen painesignaali paineen yhtenäisyys ja P1167 polttoaineen paineensäätö saatu arvo väärä.
Suuttimien korjausarvot oli  1= 88  2 = 105  3 =115-120  4=90  ,tyhjäkäynnillä näytti polttoaineen paine 243-259bar kun pyynti oli 251bar , vaihde (R) päällä 259-274 pyynti 267 bar , kierroksilla pyydetyn ja mitatun arvon välillä oli n. 2-3 bar heittoa.
Onkohan nyt vika paineensäätimessä, paineenmittauksessa vai esim ton 3 suuttimen korjausarvosta johtuva , taitaa kaikki olla osia joiden hinta taitaa ylittää jo auton arvon...

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 II -06 136 Hdi am6 vikakoodit
« Vastaus #1 : Lokakuu 11, 2018, 23:27:56 »
Ai niin autolla on ajettu n.400 000 n 100 000 sitten, kun ostin sen oli 3. pytyn pakovena palanut, tein kansirempan (auton hinta vähän popsahti..) 3. pytty on näyttänyt koko ajan isompaa korjausarvoa, arvelin et se johtui siitä kun sillä on ajettu venttiilivikaisena = kolmos pytty huonompi..

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 II -06 136 Hdi am6 vikakoodit
« Vastaus #2 : Lokakuu 13, 2018, 19:35:38 »
Tänään oli jo töistä tullessa jatkuvaa nykimistä ( laitoin eilen jotain motonetin dieselin pumpun / suuttimien putsausainetta tankkiin) sammuikin muutaman kerran, katsoin taas leksalla ja paineet heitteli kovasti pyydetystä, joten aloin purkamaan konehuoneesta romuja edestä jotta saisi edes näköyhteyden siihen pumppuun, sitten kysymys onko sitä paineensäädintä mahdollista irroittaa pumppu paikallaan, näyttäisi olevan kierteillä? jos ei, mimmoinen homma on pumpun irroitus? ja voiko sille paineen säätimelle yleensä tehdä mitään, edelliseen malliin pystyi vaihtamaan tiivisteet, voiko tähän, servicestä en äkkiä löytänyt kun säätimen, hintaa en onnistunut saamaan (vin on VF7RERHRJ76793689 )

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 288
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: c5 II -06 136 Hdi am6 vikakoodit
« Vastaus #3 : Lokakuu 13, 2018, 20:32:17 »
Kokemuksia omasta 2.0HDi kulkineesta
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=25613

Oire->syy hieman eri mutta koko pumpun vaihdoin kuitenkin. Helpohko homma.

Poissa Esko

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 II -06 136 Hdi am6 vikakoodit
« Vastaus #4 : Lokakuu 13, 2018, 22:50:17 »
En edes yrittänyt irroittaa sitä säädintä, ei sinne mahdu työkalut, kippasin pari desiä 2t öljyä tankkiin, koputtelin vähän sitä säädintä, maanantai iltana olisi mahdollista tutkia seuraavaksi, toivotaan et se kulkee vielä jotenkuten sen parisataa kilsaa...