Kirjoittaja Aihe: Webasto, mitä iloa/haittaa/...  (Luettu 3244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa purflux

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 527
  • Peukkuja: 6
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #50 : Marraskuu 10, 2018, 15:21:35 »
Itse yritän olla käyttämättä Webaa (otin sen pois kun putki ruostui) kun talvella voi käyttää paksuja vaatteita silloin harvoin kun on tosikylmä. Ja lähden heti ajamaan niin moottori saa tehdä töitä. Hetken päästä tuulilasi kirkastuu alareunasta ja 10 minuutin päästä on jo leppoisat oltavat. Kaupunkiajo on tietysti ongelma jos junnataan valoissa ja pakkasta on 25 astetta mutta maantiellä lämpö nousee tasaisesti ja motarilla voi nätillä ilmalla ajaa 100km/t niin moottori vähän puhdistuu.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 275
  • Peukkuja: 10
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #51 : Marraskuu 10, 2018, 18:39:44 »
Kyllä weba lämmittää heti kun tulee kylmä, sen verran vähän vie polttoainetta, alkulämpö lohkiksella ja sisälämppärillä. Viimetalvi v....tti kun weba ei toiminu eikä ollu sisälämppärille haaroitusta nyt on ja käytetään kanssa. Hyvä toi webasto sais ehkä savuttaakkin jonkun verran että näkis onko päällä ja naapun harmiksi.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 613
  • Peukkuja: 6
  • C5 X7 HDI
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #52 : Marraskuu 12, 2018, 20:49:58 »
Tuo on tuo savutus ja käryt ylipäätään semmoisia mitkä tekee laitteesta hankalan käyttää. Sisätiloissa ainoa keino saada auto lämpimäksi on sähköllä. Weba on vaan painolastina. Samoin autokatoksessakin jos on yhtään suljetumpi tila käry on aivan älytön.. auto piuhaan ja on aina lämmin ja ajovalmis :police:

Poissa savijo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 0
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #53 : Marraskuu 12, 2018, 21:42:29 »
Ehjä Webasto ei savuta eikä kärytä.

Mulla on ollut ainoastaan yksi Eberi mikä savutti, mutta siinä olikin vikaa.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 448
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #54 : Marraskuu 12, 2018, 23:16:13 »
Ajattelin kokeeksi tankata seuraavalla kerralla hajutonta ja väritöntä MY Dieseliä, vaikkei mitään kärytystä ole ollut.

Neste MY uusiutuva diesel on väritön, hajuton, rikitön ja aromaatiton.

http://www.biotalous.fi/neste-my-uusiutuva-diesel-vahentaa-kasvihuonepaastoja-jopa-90-prosenttia/
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 873
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #55 : Marraskuu 13, 2018, 06:00:03 »
Ajattelin kokeeksi tankata seuraavalla kerralla hajutonta ja väritöntä MY Dieseliä, vaikkei mitään kärytystä ole ollut.

Neste MY uusiutuva diesel on väritön, hajuton, rikitön ja aromaatiton.

http://www.biotalous.fi/neste-my-uusiutuva-diesel-vahentaa-kasvihuonepaastoja-jopa-90-prosenttia/
Vastaavanlaista polttoainetta pyritään tekemään Shellillä. Tosin vain maakaasusta.
Shell Diesel powered by GTL
https://www.shell.fi/motorists/shell-fuels/shell-diesel.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=gtl_2018&gclid=CjwKCAiA5qTfBRAoEiwAwQy-6TMKRdMQQQXdbWzlJu1y7C-6gqU10nyIyC2aBth5dLjh3cnsQAFQgRoCHdUQAvD_BwE
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 275
  • Peukkuja: 10
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #56 : Marraskuu 13, 2018, 08:14:02 »
Joo tää webasto keskustelu on vähän samaa kun nasta vai kitkarengas. Onneksi on weba lohko ja sisätilan lämppäri. Saa ton kopperon lämpimäksi nopeasti.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 448
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #57 : Marraskuu 13, 2018, 09:21:56 »
^ ^ Pari tankillista ajoin tolla GTL: llä kokeeksi ja palasin takaisin ProDieseliin.

Väritön ja lähes hajuton pienkonebensa on ainakin kärytöntä käytössä, onko sitten MY Diesel sitä myös?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 839
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #58 : Marraskuu 13, 2018, 11:13:22 »
Nesteen "propagandaa" https://www.youtube.com/watch?v=e-bb6zss4sg
Puhtaasti palaa?
Ajanut tuolla jo kymmeniä tankillisia. Ei vielä mitään ongelmia muuta kuin että hintaa on liikaa.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 448
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #59 : Marraskuu 13, 2018, 11:38:35 »

Eli Webaston kanssa vähempi hajua, väittää hän. Kuin kynttilää polttaisi. Mielenkiintoista, odotan innolla seuraavaa tankkausta. 

OT: Eivät tajua sitten päättäjät helpottaa uusiutavan polttoaineen hinnoittelua, kuten E85:ssa.  ??? Hinnoittelu tässä on kuitenkin SE mikä ohjaa kuluttajan käyttäytymistä, viimekädessä. Ihminen on valmis pelastamaan maapallon, kunhan se ei joudu siitä maksamaan.  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 775
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #60 : Marraskuu 13, 2018, 11:39:34 »
Ei vielä mitään ongelmia muuta kuin että hintaa on liikaa.

Sekin sinällään kovin wänkää kun meuhkataan suureen ääneen liikenteen päästöistä, meillä on olemassa valmis kotimainen tuote sen ratkaisemiseksi, tuote jolla joka ainut Suomen diesel-auto muuttuu ecoksi laakista ilmaan mitään muutoksia ja silti valtiovalta ei vaan esim. veropolitiikallaan korjaa tilannetta s.e. My Diesel olisi fossiilista edullisempaa pumpulla. Sen sijaan vaan lisätään raippaa siellä ja ruoskaa täällä, joiden vaikutuskin tapahtuu todella hitaasti eikä silloinkaan ole kovin varmaan saavutetaanko niitä haluttuja muutoksia kuitenkaan. Ei ummarra :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 233
  • Peukkuja: 10
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #61 : Marraskuu 13, 2018, 12:59:00 »
Sen sijaan vaan lisätään raippaa siellä ja ruoskaa täällä, joiden vaikutuskin tapahtuu todella hitaasti eikä silloinkaan ole kovin varmaan saavutetaanko niitä haluttuja muutoksia kuitenkaan. Ei ummarra :-\

Huomaatko toistuvan kuvion?

Liikennevalvontaa pakettiautoista, kameratolppia ja entistä suurempia sakkoja alemmista nopeuksista = koska liikenneturvallisuus (vaan paraneeko se liikenneturvallisuus?)

Autoverot, korkeat ajoneuvoverot, käyttövoimaverot, polttoaineverot, valmisteverot = koska luonto ja päästöt (vaan tälläkö se luonto säästyy?)

Tuloverot, pääomatuloverot, alvit, valmisteverot, alkoholiverot, kikyt, leikkaukset = koska hyvinvointivaltio (vaan voivatko meillä köyhät ja sairaat jotenkin historiallisen hyvin, vai voiko vain valtio hyvin?)

Narratiivi aina vaihtelee, mutta yhteinen nimittäjä noissa on verotulot ja se, mitä veroilla saadaan on suhteellisen toissijaista...
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 775
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #62 : Marraskuu 13, 2018, 13:53:07 »
se, mitä veroilla saadaan on suhteellisen toissijaista...

No tässä se lienee lyhyesti kiteytettynä, sillä monta monituista kertaa on tuota itsekin tullut pähkittyä, etteikö tämän kokoisen valtion hallintoa muka saataisi pyörimään yhtään nykyistä edullisemmin? Jos jostain leikataan, niin se on eläkkeistä tai lapsilisistä, mutta ei juuri koskaan mistään julkistaloutta itseään koskevasta, mutta sen sijaan niitä kiristyksiä kyllä keksitään mitä suurimmalla mielikuvituksen voimalla :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 123
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #63 : Marraskuu 13, 2018, 17:11:38 »
se, mitä veroilla saadaan on suhteellisen toissijaista...

No tässä se lienee lyhyesti kiteytettynä, sillä monta monituista kertaa on tuota itsekin tullut pähkittyä, etteikö tämän kokoisen valtion hallintoa muka saataisi pyörimään yhtään nykyistä edullisemmin? Jos jostain leikataan, niin se on eläkkeistä tai lapsilisistä, mutta ei juuri koskaan mistään julkistaloutta itseään koskevasta, mutta sen sijaan niitä kiristyksiä kyllä keksitään mitä suurimmalla mielikuvituksen voimalla :-\

Odotas kun saadaan rahareijäksi vielä maakuntahallinto entisten päälle.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 873
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #64 : Marraskuu 13, 2018, 18:23:04 »
Ajattelin kokeeksi tankata seuraavalla kerralla hajutonta ja väritöntä MY Dieseliä, vaikkei mitään kärytystä ole ollut.

Neste MY uusiutuva diesel on väritön, hajuton, rikitön ja aromaatiton.

http://www.biotalous.fi/neste-my-uusiutuva-diesel-vahentaa-kasvihuonepaastoja-jopa-90-prosenttia/
Sen verran vielä, että olin luennoilla kuuntelemassa erilaisista polttoainevaihtoehdoista.
Siellä tuli selväksi, että My diesel ei tuhoa tiivisteitä, niinkuin normaali biodiesel. Ei myöskään levää esiinny.
Yksi tärkeä juttu, mitä tuskin Nestekään paljoa mainostaa on se, että MY diesel lisää kulutusta jonkin verran.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 839
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #65 : Marraskuu 13, 2018, 20:42:43 »
Tuo on täysin totta, että kulutus nousee hieman.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 448
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #66 : Marraskuu 13, 2018, 21:31:52 »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 873
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Webasto, mitä iloa/haittaa/...
« Vastaus #67 : Marraskuu 14, 2018, 06:13:53 »
Eli tarvitaan optimointia.  :)

https://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?a500=96200
Oikein tehtynä optimointi lienee ok.
Tulevaisuudessa kaikki omatoimiset "optimoinnit" tullaan kriminalisoimaan. Yritystasolla se kiinnijääminen aiheuttaa melkoisia sanktioita, jos sopimukset on tehty vaikkapa EURO 6:sen mukaiselle kalustolle.
Tällä hetkellä reilusti yli puolet raskaan kaluston moottoreista on optimoitu siten, että ne eivät täytä niille asetettuja päästömääräyksiä.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56