Kirjoittaja Aihe: C2 VTS-2005 Hammastanko  (Luettu 4197 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 932
  • Peukkuja: 6
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #25 : Lokakuu 13, 2018, 09:17:50 »
Tuollainen ohjausvaihteen hajoaminen ei saisi olla riippuvainen omasta lompakosta.

Poissa ceetoinen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #26 : Lokakuu 15, 2018, 18:14:50 »
Laitoin C2 eteenpäin, en tarvitse enää hammastankoa, jäihän mulle vielä jumpperi, siinä varmaan on tolokummat osat?

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 288
  • Peukkuja: 10
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #27 : Lokakuu 15, 2018, 20:10:57 »
Miten lompakko vaikuttaa hammastangon hajoomiseen? Hammastanko se on jumpperissakin.....
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa rami1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #28 : Lokakuu 23, 2018, 18:49:28 »
https://www.ebay.com/itm/Steering-rack-bushing-CITROEN-C3-AX-SIZE-24-mm/282053231986?hash=item41abaec572:g:NbkAAOSw0wRaLFId:rk:1:pf:0 olisiko tämä vastaava osa citröen c3 n hammastangon fiksaamiseen itelläni c3 sen hammastangossa kans välystä apukuskin puolelta hammastangon päissä ei kuitenkaan ollut välystä kun kaveri kokeili vaan paikannetiin välyksen lähde sen mustan kumisuojan alta alkavaksi jossa tuo kyseinen muovi holkki on. Tosiaankin voisiko tämän osan tilaamalla homman laitaa kuntoon täytyykö koko systeemiä purkaa vai onko mahdollista vaihtaa tuo kulunut holkki auton ollessa ylhäällä purkamatta koko systeemiä esim purkaisi vain tuon apukuskin puolen systeemit tuohon osaan saakka välystä vain apukuljettajan puolella elikkä ongelmaa ei ole kuljettajan puolella
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2018, 20:12:49 kirjoittanut rami1 »

Poissa Jalamari 53

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 621
  • Peukkuja: 7
  • C5
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #29 : Marraskuu 08, 2018, 17:40:47 »
Tuo psa mitä ebay kauppaa ei ole sopiva C3 03 malliin ainakaan koska ulkohalkaisija pitäitisi olla 42 mm ja tuossa on luokkaa 35 mm.

Tilasin tuon osan ja totesin että ei käy.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Jalamari 53

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 621
  • Peukkuja: 7
  • C5
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #30 : Marraskuu 18, 2018, 20:26:23 »
Tuo ebayn kaupaama osa on kyllä C3:een käypä sisempi holkki. En vaan saanut entistä pois niin sorvasin muovista uuden sen ulomman holki. Halkaisija 42.0 mm, paksuus 20 mm ja sisähalkaisija sorvattiin mittaan 23.9 mm.  Hammastanko on 24.0 mm.
Edellinen mikä tehtiin keväällä niin oli väljä, 24.3 mm ja välys tuntui pyörää heiluttamalla.

Suurensin sitä sitten porakoneeseen kiinnitetyllä rättilaikalla (10 mm kapea santaparerisia liuskoja kehällä, noin 25 mm halkaisija). Meni juuri ja juuri liuskat taipuen holkin sisään porakoneella pyöräyttämällä ja aina kokeilin välillä milloin sopii hammastangon päälle sopivalla väliukulyksellä. Hyvä tuli, eikä tunnu enää välystä pyörästä koettelemalla.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 669
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • P2008 E-hdi + Ducatoja + Saxoja
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #31 : Marraskuu 19, 2018, 12:20:19 »
Alkuperäinen muoviholkki tuossa kohtaa on 10mm, vai oliko peräti 8mm. Mutta kuitenkin, 20mm paksu rajoittaa jo aika paljon kääntymistä. Lisäksi siihen kannattaa tehdä pari reikää jotta ilma kulkee hammastangon sisälle ja suojakumi(muovi) kestää / pysyy paikallaan paremmin.
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Poissa Jalamari 53

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 621
  • Peukkuja: 7
  • C5
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #32 : Marraskuu 19, 2018, 16:00:18 »
Minulla alkuperäinen holkki oli 19 mm paksu. Eräässä toisessa C3:ssa oli tuo 10 mm holkki.

Ja tosiaan unohdin mainita ne reiät että ilma pääsee hammastangon sisällä liikkumaan rattia käännettäessä.  Jos ei ole reikiä niin sinne kondensoituu helposti vettä nimimerkillä kokemusta on. Imeisesti hengitti pienemmän lemmarin kautta.

Tuota kääntymisen rajoitusta ei kyllä edes huomaa kun se on kääntösäteessä vaikka 0 - puoli metriä.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa rami1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #33 : Marraskuu 23, 2018, 17:35:57 »
jaaha että sellaista mitään valmista osaako tohon ei sitten saa itellä c3 vm 2006 siis ja raidetangon sisäpäässä apukuskin puolella tosiaan väljää uusi tanko maksaa lähes tonnin eikä viitis kun auton hinta ollut noin 3000 niin pistää tuohon tonni+työt päälle muutenkin tuossa autossa ollut paljon vikoja alustassa lähinnä joita saanut korjailla vähän sieltä ja täältä jne mutta nytten tällähetkellä ei ainakaan enään muuta kuin toi raidetanko. Mut mulla ongelmana tuossa kun en osaa auton huoltotöitä kuin joitakin yksinkertaisimpia jarrupalat joskus vaihtanut jne mutta monimutkaisemmat hommat ei oikeen luonnistu ja en tiedä suostuuko liikeet edes vaihtaan merkkiliikeessä ainakin sanoivat että ainoa vaihtoehto on vaihtaa koko tanko onko se totta ?

Poissa vmoi73

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 1
Vs: C2 VTS-2005 Hammastanko
« Vastaus #34 : Tammikuu 18, 2019, 09:43:28 »
Vaimon C2:ssa sama vika. Auto-Artikkelista hela 25€ ja Auto-Centre Tuusula vaihtoi osan 80€:lla.