Kirjoittaja Aihe: Citroen C5 Aircross  (Luettu 30454 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa empee2

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #200 : Helmikuu 14, 2020, 10:15:24 »
Kaistavahdista:
Pösössä sen saa pysyvästi kytkettyä hengettömäksi. Ko. asentoa myös käytin, koska tien korjaukseen käytetyt pikiurat jms. tulkittiin kaistaviivaksi. En tykännyt...
Mites toi Citikassa toimii?
Tulossa:  C5 Aircross PureTech 180 Shine EAT8 A; Nyt: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017
Exät: 5 Pösöä, 1 C5, 3 Xantiaa, 2 2CV:tä, 1 ID19, 4 Rellua, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

Poissa empee2

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #201 : Helmikuu 14, 2020, 12:59:12 »
Oi kun saisi autoa sedanina noilla ominaisuuksilla, kun perheautoa ei enää ole tarvis, mutta 4, 5 metrinen sedanpappis olisi just.
Eikös sedanit ole matalia, joten niihin on laskeuduttava ja ulos tultaessa noustava?
Tällainen ”korkeakattoinen” on seniorikansalaiselle just passeli. Sen kun vaan astuu sisään ja astuu ulos. Jäykkä jalkakin mahtuu oviaukosta mukavasti kyytiin :)  Lisäksi näissä PSA:n SUV:ssa ei hameen helma tai housun puntti likaannu, kun ovi pitää kynnyksen puhtaana  8)
Tulossa:  C5 Aircross PureTech 180 Shine EAT8 A; Nyt: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017
Exät: 5 Pösöä, 1 C5, 3 Xantiaa, 2 2CV:tä, 1 ID19, 4 Rellua, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 408
  • Peukkuja: 4
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #202 : Helmikuu 14, 2020, 15:25:12 »
Minulle pitkän linjan sitikkaihmisenä korkea möhkö oli kulttuurishokki. Autonhan pitää olla matala, edestä leveä ja takaa kapea ja vieläpä yli metrin keulaylityksellä (=perinteinen iso kissa). Mutta kieltämättä katumaasturityylinen auto on ollut kaikin puolin positiivinen yllätys enkä nyt yhtään enää ihmettele  niiden suosiota. Ja luen itseni sentään vielä nuoriin ja notkeisiin.
C5 Aircross Puretech 180 vm. 2019

Paikalla Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 439
  • Peukkuja: 5
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #203 : Helmikuu 15, 2020, 21:28:10 »
Hyvä tietää että on vielä mukavia vaihtoehtoja kun ei enää pysty ylläpitämään kaasunestejousituksella olevia autoja.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 698
  • Peukkuja: 16
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #204 : Helmikuu 15, 2020, 23:08:59 »
Olikohan tämä Marekin koeajo jo täällä... ihan hyviä huomioita autosta, esim takaluukun avauksesta:

Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 994
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #205 : Helmikuu 16, 2020, 09:46:24 »
En ole vielä katsonut mutta aikaisemmin en ole Marekin tyylistä pitänyt ja hän ei aina ole ollut kovin asiantunteva.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 698
  • Peukkuja: 16
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #206 : Helmikuu 16, 2020, 10:29:21 »
En ole vielä katsonut mutta aikaisemmin en ole Marekin tyylistä pitänyt ja hän ei aina ole ollut kovin asiantunteva.
m
No ainakin hän tässä vaikutti pitävän autosta, mutta ehkä se menee asiantuntemattomuuden piikkiin... Mun mielestä Marekin melko maanläheinen lähestymiskulma autoihin on ihan OK. Jos suunnittelussa on jotain vikaa niin se tulee ilmi ja samoin jos jossain on onnistuttu hyvin.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Paikalla vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 198
  • Peukkuja: 1
  • C5 Aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #207 : Helmikuu 17, 2020, 15:17:31 »
Kaikki vahdit menevät  uudelleen päällä aina startin jälkeen. Ajotilat puolestaan palaavat aina normaali-moodiin.

Jep, eikä kaistavahdin päällä/pois- toimintaa voi huollon mukaan edes muuttaa
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa empee2

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #208 : Helmikuu 17, 2020, 15:37:36 »
Ajotilat
Tekniikan maailma kirjoitti näin:
Kulutukset on ajettu Eco-ajo-ohjelmalla. Tämä on ohjelmista kaikin puolin miellyttävin. Se pehmentää vaihteiston vaihtoja ja rauhoittaa kaasupolkimen herkkyyttä. Liikkeelle lähtiessä kannattaakin varmistaa, että tämä ohjelma on päällä.

Milloin olette mitäkin ajotilaa käyttäneet?
Tulossa:  C5 Aircross PureTech 180 Shine EAT8 A; Nyt: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017
Exät: 5 Pösöä, 1 C5, 3 Xantiaa, 2 2CV:tä, 1 ID19, 4 Rellua, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

Paikalla vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 198
  • Peukkuja: 1
  • C5 Aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #209 : Helmikuu 17, 2020, 16:27:46 »
Ajotilat
Tekniikan maailma kirjoitti näin:
Kulutukset on ajettu Eco-ajo-ohjelmalla. Tämä on ohjelmista kaikin puolin miellyttävin. Se pehmentää vaihteiston vaihtoja ja rauhoittaa kaasupolkimen herkkyyttä. Liikkeelle lähtiessä kannattaakin varmistaa, että tämä ohjelma on päällä.

Milloin olette mitäkin ajotilaa käyttäneet?

Normaalilla mennään. Mielestäni ECO tuntuu pikkudieselissä liian tukkoiselta ja SPORT liian äkkinäiseltä.
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 408
  • Peukkuja: 4
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #210 : Helmikuu 18, 2020, 09:13:40 »
Minäkin ajelen etupäässä normaalilla. Sport on turhan repivä. Ecolla on joskus mukava lasketella menemään kaupungissa ja kehäteillä, kun auto rullaa ilman moottorijarrutusta ja kaasunvaste on pehmeämpi; meno on lähes äänetöntä ja jotenkin aineetonta. Ajotilathan eivät vaikuta kuin kaasunvasteeseen ja vaihteiston toimintaan. Joissain muissa autoissahan ne vaikuttavat myös mm. iskunvaimennuksen sähkösäätöihin ja ohjaustehostukseen.
C5 Aircross Puretech 180 vm. 2019

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 452
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #211 : Helmikuu 18, 2020, 12:23:28 »
Kuinkahan nykyisissä ajotiloissa on hyödynnetty moottorin huipputehoa? Jotenkin tuntuis, että vaikka kuinka koittaa niin normaali tilassa ei ihan kaikkea anneta käyttöön. Toki vertailu hiukan hankalaa kun moni muu asia muuttuu vaikkapa sen normaalin ja sportin välillä. Suosittelen koeajoilla käyttämään kaikkia vaihtoehtoja. Pelkällä normaalilla auto saattaa tuntua laiskemmalta kuin mitä tehon puolesta voisi olettaa.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 698
  • Peukkuja: 16
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #212 : Helmikuu 19, 2020, 17:50:30 »
Tuoreessa TM:ssä on talviautovertailu... C5 Aircross jäi tokavikaksi, erityisen huonoa oli tehoton lämmityslaite. Onkos foorumilaisilla kokemuksia kunnon pakkaskeleistä, toimiiko se lämppäri? Tämä on sikälikin outo juttu että muut PSA-merkit saivat kiitosta lämppärista, tosin ne oli pienempiä autoja. (mainittakoon että Clio jäi testin vikalle sijalle mutta siinäkin oli vähän parempi lämppäri)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa tcane

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #213 : Helmikuu 20, 2020, 09:31:32 »
Oikea talvi taitaa jäädä tältä kaudelta väliin mutta jo vähäiselläkin kokemuksella verrattaessa aiempiin ja nykyisiin muihin kulkineisiin niin ei tämä sieltä parhaasta päästä ole. Lämpeneminen on hitaan puoleista mutta tehon riittäminen oikeasti kylmässä kelissä selvinnee vasta ensi talvena.

Siitä olen TM:n kanssa täysin samaa mieltä että auto on parhaimmillaan isolla tiellä matkustettaessa. Karrikoidusti kuski on yksi matkustaja muiden joukossa, autoa ei kannata turhaan aktiivisesti ajaa vaan antaa mennä jolkottaa vaan. Mutkapätkillä aktiivinen yrittäminen ei maistu yhtään, enkä sitä odottanutkaan, siihen on muut laitteet.

n. 8tkm takana, keskinopeus 72km/h ja kulutus 6,0 l/100km tietokoneen mukaan. Muuten on toiminut hyvin mutta kerran keskinäyttö sekosi ja oli sitä mieltä että lämpötilan säätö pitää olla näkyvissä, kaikista muista näkymistä palautti aina heti siihen. Seuraavalla käynnistyksellä toimi taas normaalisti. Kaistavahdin ”pakkokäyttö” ärsyttää täälläkin, poiskytkentään pitäisi saada muisti.
C5 Aircross 180HDI (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Proceed GT -19 & Niro -18
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #214 : Helmikuu 20, 2020, 10:29:28 »
Tuo kaistavahdin automaattinen päällemeno on ärsyttävää ja tuntuu olevaan tuoreemmissa autoissa automaattisesti päälle menevä. Meillä on tuo kaistavahti ominaisuus perheen kummassakin autossa ja vanhemmassa sen saa pois ja se muistaa asetuksen, mutta uudemmassa ei muista asetusta uudelleen startauksessa  vaan on automaattisesti päällä :-\
exät Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

Paikalla vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 198
  • Peukkuja: 1
  • C5 Aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #215 : Helmikuu 20, 2020, 10:56:23 »
Oikea talvi taitaa jäädä tältä kaudelta väliin mutta jo vähäiselläkin kokemuksella verrattaessa aiempiin ja nykyisiin muihin kulkineisiin niin ei tämä sieltä parhaasta päästä ole. Lämpeneminen on hitaan puoleista mutta tehon riittäminen oikeasti kylmässä kelissä selvinnee vasta ensi talvena.

Siitä olen TM:n kanssa täysin samaa mieltä että auto on parhaimmillaan isolla tiellä matkustettaessa. Karrikoidusti kuski on yksi matkustaja muiden joukossa, autoa ei kannata turhaan aktiivisesti ajaa vaan antaa mennä jolkottaa vaan. Mutkapätkillä aktiivinen yrittäminen ei maistu yhtään, enkä sitä odottanutkaan, siihen on muut laitteet.

n. 8tkm takana, keskinopeus 72km/h ja kulutus 6,0 l/100km tietokoneen mukaan. Muuten on toiminut hyvin mutta kerran keskinäyttö sekosi ja oli sitä mieltä että lämpötilan säätö pitää olla näkyvissä, kaikista muista näkymistä palautti aina heti siihen. Seuraavalla käynnistyksellä toimi taas normaalisti. Kaistavahdin ”pakkokäyttö” ärsyttää täälläkin, poiskytkentään pitäisi saada muisti.


Onko webastoa? Pidän webaa päällä oikeastaan aina ennen lähtöä, jos ulkolämpötila alle +5. Ja kyllä minusta lämpöä piisaa. Sama homma tosin täällä Varsinaisessa-Suomessa, oikein kylmää ei ole ollut.

Maskisuoja ei olisi ollenkaan huono veto, Tammersilta näköjään löytyykin: http://www.autoluettelo.fi/wls/view_article_info.do?articleIdNo=2442236&nodeIdNo=55696909
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa tcane

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #216 : Helmikuu 20, 2020, 12:28:16 »
Webasto löytyy, sillä saa mukavan lähdön mutta jutussa käsiteltiin käsittääkseni enemmän auton omaa lämmityslaitetta. Mikäli mittariin on uskominen niin moottorilämmön nousu ei johda kabiinin lämpenemiseen yhtä nopeasti kuin joillain muilla ajamillani autoilla.

Ensi talvena tämäkin pääsee pohjoiseen, sittenhän tuo varmaan tulee testattua paremmin.
C5 Aircross 180HDI (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Paikalla vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 198
  • Peukkuja: 1
  • C5 Aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #217 : Helmikuu 20, 2020, 12:50:32 »
Jees, omaa lämmityslaitetta temmissä varmasti käsiteltiin. Mielestäni kyllä ihan riittävä. Vertailu muistikuvien perusteella muihin autoihin hankalaa
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 078
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #218 : Helmikuu 20, 2020, 15:51:43 »
Voisko joku referoida jutusta vähän enemmän. Ei ole kirjastoa liki täällä Kanarialla.
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 715
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #219 : Helmikuu 20, 2020, 19:17:03 »
Voisko joku referoida jutusta vähän enemmän. Ei ole kirjastoa liki täällä Kanarialla.

Ei kai Kanarialla lämmityslaitteella ole väliä :D
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Deeässä5

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 115
  • Peukkuja: 5
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #220 : Helmikuu 20, 2020, 20:45:16 »
Voisko joku referoida jutusta vähän enemmän. Ei ole kirjastoa liki täällä Kanarialla.

Matka jatkuu ja lämpötilat nousevat. Jo yhdeksän minuutin kohdalla Opel saavutti arvostelumme kannalta oleellisen +23 asteen keskilämpötilan. Ford seurasi vain joitakin sekunteja perässä, samoin DS. Samaan aikaan kylmimmässä autossa eli Citroënissa oli lämpöä vasta 10 astetta. Suurempi matkustamo tuskin yksin selittää eroa muihin PSA-konsernin autoihin
...
Erot autojen välillä olivat hieman maantietä selkeämmät, mutta paremmuusjärjestys on jokseenkin sama. Opelin ja DS:n lämpenemisnopeus on kiistattoman hyvä, ja Toyota ansaitsee erityismaininnan ison ohjaamonsa vuoksi. Siinä lämpenemistä auttaa edellisvuosinakin hyväksi osoittautunut hybridimallien pakoputkistossa oleva lämmönvaihdin.

Citroënin ja Renaultin suoritukset olivat heikoimpia, mutta molemmat sentään ylsivät pikkupakkasella arvostelurajoihin. Talvivertailujen historiassa ei ole poikkeuksellista, että huonoimmilta jää +23 asteen raja saavuttamatta järkevän testiajan puitteissa.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 962
  • Peukkuja: 9
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #221 : Helmikuu 20, 2020, 21:18:07 »
Voisko joku referoida jutusta vähän enemmän. Ei ole kirjastoa liki täällä Kanarialla.

Talvivertailujen historiassa ei ole poikkeuksellista, että huonoimmilta jää +23 asteen raja saavuttamatta järkevän testiajan puitteissa.

Mitäs tuohon nyt lisäämään, muuta kuin Webasto tai Eberi poistaa ongelman. Alusta-äänet ja jousituksen kovuus ovat paljon hankalammat poistaa kuin kabiinin kylmyys.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 452
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #222 : Helmikuu 20, 2020, 21:26:59 »
Vaikuttaako lämpenemiseen mukavuusvalinta Soft/Normal/Fast? Entä kuinka lähtee puhaltamaan moottorin lämpenemisen mukaan? Saako lämmön nostettua nopeammin jos laittaa manuaalilla puhalluksen täysille? Hidas lämpeneminen voi hyvin johtua liian varovaisesti toteutetusta ohjelmasta.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 497
  • Peukkuja: 7
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #223 : Helmikuu 21, 2020, 06:13:05 »
Vai heijastuuko tässä PSA:n nykyinen arvojärjestys merkkien suhteen? Sitikka halpista, niin ei ole lämmityslaitteellakaan niin väliä, Peugeot sitten hieman paremmilla herkuilla viimeisteltynä ja DS parasta mitä PSA pystyy tarjoamaan?

Webastohan tuohon lämpenemiseen auttaa, että sinänsä helposti hoidettu..
Tesla Model S P85 -14, BMW 530d GT -12, Saab 9-5 2.0T Aero -11

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 770
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #224 : Helmikuu 21, 2020, 09:09:30 »
Se nyt on aivan täyttä paskaa jos 30t€ autossa ei ole kelvollista lämppäriä. Ei ole millään tavalla hyväksyttävää.
Tuolla ym. "kannattaa ostaa polttoainekäyttöisen lämmitin" -logiikalla voisivat jättää tehtaalla pyörät autosta myös pois, saahan niitäkin ostettua hyvin helposti jälkikäteen.
Citroen Cactus 1.5 BlueHDi EAT6 '19
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04