Kirjoittaja Aihe: Citroen C5 Aircross  (Luettu 7446 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 417
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #75 : Maaliskuu 16, 2019, 14:58:18 »
508 alustasta kun sais vielä korkeudesta 30-40 miliä pois mistään muusta tinkimättä niin alkais tollaseks kansanautoksi oleen aika mielyttävän näkönen.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 826
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #76 : Maaliskuu 16, 2019, 15:36:25 »
Bemarilla kyllä huonommat materiaalit, tästä olen jyrkästi eri mieltä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 625
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #77 : Maaliskuu 16, 2019, 16:38:22 »
Bemarinkin sisustus on PSA:n omistaman Faurecian tekemä.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 251
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #78 : Maaliskuu 16, 2019, 17:04:26 »
Onhan Bemussa muutakin Ranskalaista osaa, kuten Valeon valaisimia, startteja ja latureita.

Sisustuksen lopputulos on luonnollisesti kiinni tilaajan lompakon paksuudesta. Jos auto maksaa 10-20 t€ enemmän, niin täytyy sen jossain näkyä.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 826
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #79 : Maaliskuu 16, 2019, 17:34:04 »
Autonvalmistajan katteessa...

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 225
  • Peukkuja: 10
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #80 : Maaliskuu 16, 2019, 22:59:41 »
Mikä tekee huonommin kestävästä pehmeästä muovista niin kovin seksikästä?

Se ei näytä tältä ja se ei kolise kenkään osuessaan.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 826
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #81 : Maaliskuu 16, 2019, 23:13:50 »
Pehmeä muovi menee huonompaan kuntoon.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 417
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #82 : Maaliskuu 16, 2019, 23:17:27 »
Mikä tekee huonommin kestävästä pehmeästä muovista niin kovin seksikästä?

Se ei näytä tältä ja se ei kolise kenkään osuessaan.

Toihan on vielä laadukas kovamuovi. :) Kamalampaakin on vaikkakin ei toikaan kaunis oo.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 826
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #83 : Maaliskuu 17, 2019, 07:24:53 »
Tuonhan saa niin helpolla priimaksi, ensin voisi ihan puhdistaa.  ::)
Niitä nirhaumia pehmeään materiaaliin, on pahempi juttu. Tai esim mersujen ratin painikkeet, ne ovat kyllä perkeleen keksintö kuinka huonoa on pehmeä muovi.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 392
  • Peukkuja: 13
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #84 : Maaliskuu 17, 2019, 09:31:30 »
Mikä tekee huonommin kestävästä pehmeästä muovista niin kovin seksikästä?

Se ei näytä tältä ja se ei kolise kenkään osuessaan.

Pakkokos sitä on potkiskella? Meinaatko että kangastasku olisi parempi? Millään pehmeällä päällystetty kovamuovi ei ainakaan olisi,semmoseen jää helposti ilkeitä jälkiä mitä ei saa pois millään.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 429
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #85 : Maaliskuu 17, 2019, 12:25:57 »
508 alustasta kun sais vielä korkeudesta 30-40 miliä pois mistään muusta tinkimättä niin alkais tollaseks kansanautoksi oleen aika mielyttävän näkönen.

Miten ihmeessä tollasilla matalilla lintoilla voi selvitä kunnialla ilman osumia? Mulla on coupeessa ihan vakioalusta ja pappamaiset 55 sarjan kumit ja silti saa olla ihan helvetin varovainen. Muutaman kerran on lyönyt kuopissa pohjan tonttiin ihan kävelyvauhdeissa. Etuhelma tökkää matalaan lumivalliin ja reunakiviä saa varoa parkkipaikoilla. Suomen tiet on vielä kamalassa kunnossa. Melkein voisi toivoa 20 mm. lisää maavaraa.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 225
  • Peukkuja: 10
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #86 : Maaliskuu 17, 2019, 13:50:18 »
Pakkokos sitä on potkiskella? Meinaatko että kangastasku olisi parempi? Millään pehmeällä päällystetty kovamuovi ei ainakaan olisi,semmoseen jää helposti ilkeitä jälkiä mitä ei saa pois millään.

Eipä noi pääosin taida tahallisesta potkimisesta ilmestyä. Ongelmaa ei tietysti olisi ensinkään, jos ei koskaan kompastelisi tai liukastelisi talvella autoon noustessa eikä etupenkille nostelisi mitään vaan istuutuisi aina kuin kirkon penkkiin pehmustetuissa vaatteissa, ettei kovamuovit naarmuunnu... Parhaitenhan kovamuovi säilyisi, jos autolla ei ajaisi ollenkaan, pitäisi tasalämpöisessä tallissa suojattuna UV-säteilyltä ja auringonvalolta :)

En tiedä, onko "kova muovi" oikea termi. Pehmeä muovi ei ole sinänsä sen parempi ratkaisu, mutta laadukkaampi muovi on. Laadukas muovi kestää, ei naarmuunnu, ja sen pinta on sellainen, ettei sen päällä rämise pikkuesineet, se ei ole liukas koskettaa, ja se joustaa, jos jotain osuu siihen ja palautuu jälkiä jättämättä.

Mielestäni esimerkiksi C5-I:n sisätiloissakin on ns. "kovamuovia", mutta se on jostain syystä sen verran laadukasta, että tässä 16-vuotiaassani ei tuollaisia kuvassa näkyviä jälkiä ole, vaikka senkin auton oviin on osunut kymmeniä ellei satoja kertoja jotain kengänkulmaa. Näissä kovamuoviautoissa taas on reippaasti jälkiä jo muutaman vuoden käytön jälkeen. Ja jos sinne ovitaskuun laittaa kännykän, taskulampun tai juomapullon tai muun kovan esineen, se muovi rapisee ja kolisee ikävästi. Kovamuoviautossa kojelaudasta kuuluu kopinaa ja räminää. Paneelit kopisevat, kun niihin koskee ja nitisevät ajossa, kun niissä on tavaraa. Vanhassa C5:ssani kojelauta ei nitise ja natise, ja sen kosketustuntuma on kumisen jämäkkä eikä tuollainen liukas, kova muovi, joka rämisee ja kolisee, kun siihen jotain osuu.

C5 Aircrossissa tätä ns. kovamuovia oli ja oli lisäksi ihan liikaa. Luulin, että valmistajat ovat jo päässeet A-segmentin autoja lukuunottamatta myöden eroon tuosta. Pikkuautossa sen ymmärtää, jopa kuuluu vähän asiaan.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 225
  • Peukkuja: 10
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #87 : Maaliskuu 17, 2019, 14:05:13 »
Laitetaan nyt vielä tää klassinen munienpuristinpenkki tähän. Kuvassa koitin etsiä mahdollisimman mukavan asennon, jossa voisi esimerkiksi taittaa motaria kolme tuntia putkeen.

Aiemmin isoilla ihmisillä tilanpuute ilmeni siten, että piti ajaa vähän polvet koukussa ja paska penkki ei tukenut mistään kohtaa, mutta toisaalta ne jalat mahtuivat koukkuun, kun vaihdekeppikin saattoi lähteä lattiatasolta. Nykyisin taas pituussäätöjä on ja penkit ovat hyviä, mutta varsinaiseksi istuma-asennoksi on annettu yksi vaihtoehto, eli tää polvet yhdessä pihdaten. Ongelma ei mitenkään koske erityisesti Aircrossia, olin vain pettynyt senkin suhteen. DS5 oli vielä pahempi, ja suurin osa nykyautoista kärsii samasta ahtaudeesta, vaikka se vaihdelootakin on yleensä siellä moottoritilassa eikä takatuupparityyliin penkkien välissä.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 417
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #88 : Maaliskuu 17, 2019, 15:37:04 »
508 alustasta kun sais vielä korkeudesta 30-40 miliä pois mistään muusta tinkimättä niin alkais tollaseks kansanautoksi oleen aika mielyttävän näkönen.

Miten ihmeessä tollasilla matalilla lintoilla voi selvitä kunnialla ilman osumia? Mulla on coupeessa ihan vakioalusta ja pappamaiset 55 sarjan kumit ja silti saa olla ihan helvetin varovainen. Muutaman kerran on lyönyt kuopissa pohjan tonttiin ihan kävelyvauhdeissa. Etuhelma tökkää matalaan lumivalliin ja reunakiviä saa varoa parkkipaikoilla. Suomen tiet on vielä kamalassa kunnossa. Melkein voisi toivoa 20 mm. lisää maavaraa.

Niin kuin sanottu niin muusta tinkimättä eli yhtälö on aika mahdoto. https://autotoday.fi/wp-content/uploads/2018/12/Peugeot-508-koeajo-2018-etuviisto-Kuva-CvB-1.jpg

Kuvasta hiukan huonosti sen havaitsee, mutta livenä alustan korkeus pistää hiukan silmään kun kori on muutoin muotoilultaan matala. Makuasioita joista voidaan kiistellä.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 826
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #89 : Maaliskuu 17, 2019, 15:38:20 »
Tämän toimittajan kanssa samaa mieltä: https://www.youtube.com/watch?v=UWYwNbwaV3c

Poissa C5NSeppo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 53
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Seniori
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #90 : Maaliskuu 17, 2019, 17:08:08 »
Laitetaan nyt vielä tää klassinen munienpuristinpenkki tähän. Kuvassa koitin etsiä mahdollisimman mukavan asennon, jossa voisi esimerkiksi taittaa motaria kolme tuntia putkeen.

Aiemmin isoilla ihmisillä tilanpuute ilmeni siten, että piti ajaa vähän polvet koukussa ja paska penkki ei tukenut mistään kohtaa, mutta toisaalta ne jalat mahtuivat koukkuun, kun vaihdekeppikin saattoi lähteä lattiatasolta. Nykyisin taas pituussäätöjä on ja penkit ovat hyviä, mutta varsinaiseksi istuma-asennoksi on annettu yksi vaihtoehto, eli tää polvet yhdessä pihdaten. Ongelma ei mitenkään koske erityisesti Aircrossia, olin vain pettynyt senkin suhteen. DS5 oli vielä pahempi, ja suurin osa nykyautoista kärsii samasta ahtaudeesta, vaikka se vaihdelootakin on yleensä siellä moottoritilassa eikä takatuupparityyliin penkkien välissä.

Kyllä PSA osaa tehdä tilaviakin ohjaamoja, käypä koeistumassa C4Picasso/Spacetourer, löytyy tilaa kuskin vaikka joogata, takaosastossa vielä enemmänkin kun tsekkaat Grand-version!
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 225
  • Peukkuja: 10
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #91 : Maaliskuu 17, 2019, 17:31:52 »
Kyllä PSA osaa tehdä tilaviakin ohjaamoja, käypä koeistumassa C4Picasso/Spacetourer, löytyy tilaa kuskin vaikka joogata, takaosastossa vielä enemmänkin kun tsekkaat Grand-version!

On tiedossa ja Perslingon ohjaamo on kans äijäkokoiselle tehty. Harmittelen vaan, kun perheautoilta ja farkuilta tuhotaan tuota sisätilaa, koska pitää olla premium GT racing -henkistä.

En jaksa änkyttää samasta asiasta koko foorumia täyteen, mutta jossain ketjussa täällä totesin, että Bemarin X1:ssä oli paremmat tilat kuin X5:ssa. Syy on se, että X1:n pitää olla arkisempi peruskinneri ja X5:n preemiumia, ja premiumiin ei voi nykyisin laittaa riittävästi sisätilaa ja peruskinnerissä ei saa olla samanlainen fiilis kuin premiumissa :)
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 392
  • Peukkuja: 13
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #92 : Maaliskuu 17, 2019, 19:04:45 »
En tiedä, onko "kova muovi" oikea termi. Pehmeä muovi ei ole sinänsä sen parempi ratkaisu, mutta laadukkaampi muovi on. Laadukas muovi kestää, ei naarmuunnu, ja sen pinta on sellainen, ettei sen päällä rämise pikkuesineet, se ei ole liukas koskettaa, ja se joustaa, jos jotain osuu siihen ja palautuu jälkiä jättämättä.
Ainahan sen kovamuovin voi päällystää itse jollain ylellisemmällä materiaalilla, niinku vaikka tässä:


Lainaus
Mielestäni esimerkiksi C5-I:n sisätiloissakin on ns. "kovamuovia", mutta se on jostain syystä sen verran laadukasta, että tässä 16-vuotiaassani ei tuollaisia kuvassa näkyviä jälkiä ole, vaikka senkin auton oviin on osunut kymmeniä ellei satoja kertoja jotain kengänkulmaa. Näissä kovamuoviautoissa taas on reippaasti jälkiä jo muutaman vuoden käytön jälkeen.
Kyllä mun C5-II:ssa  ainakin oli kengänjälkiä ovitaskuissa... ja muutakin kulumaa muoveissa.

Ei sellaista muovia olekaan johon ei käytössä jälkiä jää.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 251
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #93 : Maaliskuu 17, 2019, 19:20:29 »
Eikös se ole jokaisen henkilökohtainen asia, että tykkääkö tojotamuovista, vai ei? Jokainen sitten valitsee autonsa sen mukaan, kuinka paljon siihen haluaa tojotaa.

Joissakin autoissa ei-tojotamuovista valmistettujen ovitaskujen sisäpinta on lisäksi nukattu. Laatu tulee pienistä eroista ja laadusta pitää olla valmis maksamaan.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 625
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #94 : Maaliskuu 17, 2019, 19:40:32 »
Ovilokeron sisäpinnan voi itsekin päällystää. Ulkopuolen päällystys kannataa jättää sellaiselle joka osaa.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 826
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #95 : Maaliskuu 17, 2019, 20:54:03 »
"Premium" ei muuten koskaa ole tarkoittanut laatua. Sanan "premium" takana on aina hinnoissa paljon ilmaa, eli et saa rahoillesi vastinetta.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 625
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #96 : Maaliskuu 17, 2019, 21:22:54 »
Juuri non, se on mielikuva. Hummeri ruokalajina on paras esimerkki. Jokirapu on paremman makuista mutta hummeri on kallista. Ennen toista maailmansotaa hummeria söivät lähinnä kotieläimet ja vangit. Koska se oli halvinta ruokaa. Mainen osavaltion rannoille saattoi huuhtoutua metrin korkeita hummerikasoja myrskyllä. Nyt se on kallista, joten sen on pakko olla hyvää.

Kallis hyvää.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2019, 21:36:03 kirjoittanut Pate »
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 251
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #97 : Maaliskuu 17, 2019, 21:26:48 »
Sen hinnoissa olevan ilman vuoksi kaikki autonvalmistajat haluavat valmistaa premiumia, myös PSA. Jos haluaa premiumia, niin silloin pitää olla valmis luopumaan rahoistaan.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 625
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #98 : Maaliskuu 17, 2019, 21:34:57 »
Näin on. Yritykset (myös PSA) käyttävät hyväkseen ihmisten heikkoutta.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 826
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #99 : Maaliskuu 19, 2019, 16:50:50 »
Citroen C5 Aircross SUV 2019 in-depth review | carwow Reviews: https://www.youtube.com/watch?v=d4ZjKECqZIU
Hieman typerä tietty tuo toimittaja on ja monessa asiassa myös väärässä mutta jotain tuosta saa ehkä silti irti?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2019, 17:05:30 kirjoittanut Zego »