Kirjoittaja Aihe: vaihteensiirtimen irroitus laatikosta  (Luettu 1665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Picasso03

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
vaihteensiirtimen irroitus laatikosta
« : Tammikuu 17, 2017, 11:54:18 »
Apua kaivataan... ene kuin rikon paikat. Kuinka kuvassa näkyvä vaihteensiirtovaijeri saadaan irti kuulasta ja vaijerin kuori telineestä, jotta saan laatikon irti? (kytkinremppa)

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 760
  • Peukkuja: 12
Vs: vaihteensiirtimen irroitus laatikosta
« Vastaus #1 : Tammikuu 17, 2017, 12:39:00 »
Painat tuota vaijerinpään klunssin päällä olevaa nuppia ja nostat vaijerin irti kuulasta.

Tässä vielä oma korjauskertomus Xsara Picasson kytkinrempasta:
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=18961.0
Can Clip (Renault, Dacia)
Lexia+PP (Citroen, Peugeot)
MultiEcuScan (Fiat, Lancia, Alfa)
AutoComPro (Kaikki merkit)
Vantaa

Poissa Picasso03

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: vaihteensiirtimen irroitus laatikosta
« Vastaus #2 : Tammikuu 17, 2017, 14:18:01 »
Thänks tätä kokeillaan, onko  sinulla mitään muistikuvaa miten vaijereiden kuori irtoaa laatikon kyljessä olevata metalliasetelmasta. Jonkinmoisessa urassahan/hahlossa näyttävät olevan kiinni. Myös tuo kuvassa oleva valkoinen sähköliitin on suhteellisen tiukassa. Siihenkin pääsee ehkä paremmin käsiksi kun on siirtovaijerit pois edestä.

DIY-asentajanahan tässä ollaan ja 5 tuntia on purkua takana. Hiukan täytyy itselle vieraassa autossa dokumentoida, mitä purkaa, että osaa laittaa takaisinkin.

T: Lauri

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 760
  • Peukkuja: 12
Vs: vaihteensiirtimen irroitus laatikosta
« Vastaus #3 : Tammikuu 17, 2017, 16:04:22 »
Vaijerien kuori lähtee ihan nostamalla vaihteistossa olevista kahdesta hahlosta jos nyt oikein muistan. Kolot on tuossa tasaisessa osassa vaihteiston uläreunassa.



En muista onko tämä nyt sama liitin kuin sinulla mielessä, mutta joku hankalahko liitin siellä muistaakseni oli. Tämä irtoaa vetämällä tuo metallinen jousi pois ensin. Eli kyseessä on nopeusmittarin anturi. Anturikotelo täytyy myös ottaa irti että vaihteisto mahtuu pyörähtämään irti ja pois.



Ja lopuksi vielä kuva vaihdevaijerin päästä sen ollessa irrotettuna vaihteensiirtimestä.

Can Clip (Renault, Dacia)
Lexia+PP (Citroen, Peugeot)
MultiEcuScan (Fiat, Lancia, Alfa)
AutoComPro (Kaikki merkit)
Vantaa

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 760
  • Peukkuja: 12
Vs: vaihteensiirtimen irroitus laatikosta
« Vastaus #4 : Tammikuu 17, 2017, 16:13:53 »
Tässä vielä kuva vaihdevaijerien kiinnitysosasta vaihteistoon, eli lähtevät ihan nostamalla pois.

Can Clip (Renault, Dacia)
Lexia+PP (Citroen, Peugeot)
MultiEcuScan (Fiat, Lancia, Alfa)
AutoComPro (Kaikki merkit)
Vantaa

Poissa Picasso03

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: vaihteensiirtimen irroitus laatikosta
« Vastaus #5 : Tammikuu 18, 2017, 11:30:49 »
Vaihdevaijerit nousivat tosiaan kolosta altapäin metallitangilla kevyesti napauttamalla helposti. Samoin vaihdevaijerit lähtivät ilman ponnisteluja siirtohaarukasta ja sähköliittimen metalliklipsukin löytyi.

Jos siitä jollekin jatkossa on iloa, niin sellainen havainto, että startti on kolmella pultilla kiinni. Kaksi näkyy hyvin moottorin puolella alakautta, mutta yksi on aika hyvin piilossa, yllätys yllätys, toisella puolella kuin nuo kaksi muuta eli vaihteiston puolella kytkinkoppaa. Eli kun kaikki on irti, eikä vaihteisto vieläkään irtoa syynä oli tuo kolmas eripuolella oleva pultti.

Vaihteisto on onnellisesti irti ja takaisinlaittohan on yhtä  leikkiä;-)