Kirjoittaja Aihe: CITROËN AIKOO JULKAISTA AUTOJENSA AJONAIKAISET KULUTUSTIEDOT MAHDOLLISIMMAN PIAN  (Luettu 11023 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa keppana

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
^ erikoista kuitenkin, että Suomessa ko. konsernin autot myyvät edelleen hyvin kuin muussa maailmassa niitä rangaistaan petoksesta ja ainakin ydinmerkki VW on joka maassa -5-20% pudotuksessa.

Mikä tätä Suomea vaivaa?

Niillä päästöarvoilla ei ole mitään merkitystä ainakaan minulle. En valinnut autoa sen perusteella mitä se tupruttelee taivaalle, vaikka toki pienet päästöt vai aina mukava bonus.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Kyse on myös periaatteesta. On siis ok, että valehdellaan, myydään autoja huijausohjelmistoilla yms. Kyse on luottamuksesta myös.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 672
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 748
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Juu, mutta on kaikkien tiedossa eikä valmistajat kyllä ole kussut ketään linssiin kuten tuossa kirjoitettu.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 838
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 508
  • Peukkuja: 15
Onhan se kiva että tulisi totuudenmukaisempia lukuja. En kyllä ymmärrä silti oikein mitä noillakaan luvuilla tehdään, edes yhden valmistajan eri automalleja ei oikein voi vertailla, jos eri kokoisia autoja ajetaan erilaisilla testiradoilla? (pikkuautoja testataan enemmän kaupunkiajossa, isoja maantiellä) Eli tuollainen mittaus voisi johtaa siihen että samalla moottorilla pikkuauto näyttää kuluttavan enemmän kuin iso? Ja jos mitataan oikeilla autoilla liikenteessä, miten vakioidaan kuskin vaikutus. Eiköhän autotehtaat silloin palkkaa/opeta pisaralla pisimmälle kuskeja, eikös se ole vähän samanlaista huijausta kuin ECU:n ohjelman "vaihto" testin ajaksi?

Toki ensin voisi ajatella että hyvä, voisi vaikka ankarammin rankaista pikkuautoja jotka tukkivat kaupungit, mutta esimerkiksi pikkuautojen verotuksen tiukka korotus johtaisi vaan siihen että ihmiset ostaisivat isompia tilalle?

Poissa buusba

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 54
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Nythän näitä on julkaistu lisää, jopa TM herännyt aiheeseen ja kiittelee PSA:ta uskalluksesta.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/psa-group-julkisti-automalliensa-todelliset-kulutuslukemat-katso-hammasty/
Nyt: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW VTI 120 -08

Ex: Peug. 308 SW Puretech 130 -14, Peug. 306 1,6 -98, Peug. 308 SW 1,6 HDI -10, Peug. 406 V6 GW -03, Peug. 206 1,4 -99, Citr. Xsara HDI -01, Peug. 406 V6 -98, Peug. 406 2,0 -98

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 748
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Miksi kukaan hämmästyisi muuta kuin sitä että ovat "todellisuudessakin" oikeasti alhaiset verrattuna kilpailijoiden lukemiin?

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Pelkurimaiset kilpailijat kun kukaan niistä ei ole seurannut PSA:n esimerkkiä.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.