Kirjoittaja Aihe: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008  (Luettu 226804 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karu898

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 85
  • Peukkuja: -3
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #50 : Elokuu 18, 2007, 11:46:30 »
Ilmeisimmin autojen kestävyys on kiinni kuljettajista. Olen ajellut yli miljoona kilometriä vuosien aikana sekä
saksalaisella, englantilaisella, japanilaisilla ja nyt ranskattarella. Sitikan= C5:n mittarissa lähenee 50.000 km ja yhden varsinaisen reissun olen korjaamolla käynyt huoltojen lisäksi. Eli kovinkaan vikaherkäksi ei -06 mallin
Sitikkaa voi kokemukseni perusteella moittia. Samansuuntainen kokemus on jäänyt muunmerkkisistä autoista
vuosikymmenten varrella.

andre

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #51 : Elokuu 18, 2007, 20:03:30 »
Ilmeisimmin autojen kestävyys on kiinni kuljettajista.

Tuo on kyllä totta minunkin mielestä, mutta onhan niitä autojakin "maanantaikappaleita" sekä "perjantaikappaleita".

Kapteeni Camembert

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #52 : Elokuu 20, 2007, 12:27:06 »
Olet oikeassa!
Huomioi kuitenkin se tosiseikka mitä harvat eivät tunnu ymmärtävän.
C5 on keskimäärin 40% halvempi käytettynä kuin kilpailijansa!
Lisäksi C5 on ominaisuuksia vaikka muille jakaa, joten "vikojakin" ilmenee hiukan useemmin..

Aika simppeliä ymmärtää jos omaa päättelykykyä hiukankin lammasta enemmän..

En ole aivan varma oliko viestissäsi minkä verran sarkasmia, mutta jos käytetyn C5:n hinta on 40% halvempi kuin kilpailijoilla, niin sen takana täytyy olla jotain muutakin kuin Sitikan "maine". Moni C5-kuski kuitenkin kertoo samaan aikaan täällä että vikoja ei ole ollut. Ilmeisesti jotkut yksilöt ovat niitä vikapesiä.

Viestisi ei oikein vastannut kysymykseen (onko C5 vikaisempi kuin muut Sitikan mallit), joten jäi kiinnostamaan, mikä asiassa on "simppeliä ymmärtää". Ainoa arvonalennuksen nojalla tehty johtopäätös kun on, että C5 on vikaisempi kuin muut Sitikat (ja autot).


Poissa Jar

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #53 : Elokuu 20, 2007, 13:13:32 »

Viestisi ei oikein vastannut kysymykseen (onko C5 vikaisempi kuin muut Sitikan mallit), joten jäi kiinnostamaan, mikä asiassa on "simppeliä ymmärtää". Ainoa arvonalennuksen nojalla tehty johtopäätös kun on, että C5 on vikaisempi kuin muut Sitikat (ja autot).


Samalla logiikalla Suomen C5:set ovat vikaherkempiä kuin esim. Saksan. Siellä Citroenien arvo on suppean otoksen perusteella lähempänä muiden merkkien vastaavia kuin Suomessa.

Vastaavasti Saksassa Volvot, BMW:t ja Audit (ainakin) ovat selkeästi huonompia laadultaan kuin suomalaiset, eihän muuten niiden hintaero voisi olla niin suuri, että tuonti kannattaisi.

Ja jos peugeot on suhteessa kalliimpi, vaikka ne ovat teknisesti samaa luokkaa ja saman yrityksen tuotteita, niin hintaeroa ei mielestäni voi selittää pelkästään tuotteella.

Oma ensimmäinen C5:ni (käytetty) vaati jonkin verran huoltotoimenpiteitä puolen vuoden aikana, mutta ennen kaikkea vikaisa fiilis jäi siitä, että sen myyneen merkkiliikkeen toiminta vaati kolme kertaa jokaista pikkufiksiä varten. Vikoja oli oikeastaan yksi takapyörän laakeri (1/2 takuuseen), pakosarjan metallisisus helisi (takuuseen), tuhkakupin jousi (takuu) sekä lampunpesimen suoja (takuu). Näiden korjaus vaati vain ~12 käyntiä korjaamolla, joten lopputulokseksi jäi, että koko ajan oli vika, jota yritettiin saada korjattua.
Citroen 1.8x Break -97, RIP 29.12.2006, odottaa lunastustarjousta
Citroen 2.0 16v sx break - 96

2fast4u

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #54 : Elokuu 21, 2007, 01:36:55 »
Ajelin vuoden päivät 2.0 Berlinellä vm. -03. Ainoana varsinaisena vikana oli jäähdytinflektin hitaan puolen anturi, joka vaihdettiin. Muuten selvittiin parilla kuluvien osien vaihdolla, toinen koiranluu ja raidetangon pää. Kilometrejä kuitenkin jo n. 135 t, joten ei hassumpaa. Jousituksen tai sähköjen kanssa ei mitään ongelmia. Kaikki pelasi istuinlämmittimiä myöten kun auton vaihdoin pois. Ja tietenkin vaihto uuteen Citroeniin, nyt vain hiukan pienempään C4 1.6 HDI-versioon.
C5 toi minut merkkiin ja jos ei olisi pelittänyt, niin en olisi samassa merkissä jatkanut. Siellä se sininen kulkuri odottelee liikkeessä uutta omistajaa, jolla uskon olevan vielä paljon nautinnollisia kilometrejä edessään, vuosihuolto vasta tehty. Auto ollut uudesta asti merkkikorjaamojen hoidossa. Omalta osaltani kaikki ylimääräinen on merkitty huoltokirjan takaosaan.

Kapteeni Camembert

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #55 : Elokuu 21, 2007, 17:01:37 »
pakosarjan metallisisus helisi (takuuseen)

Menee off-topikiksi, mutta mulla on (vaihto)Xsara tehnyt tuota alusta asti. Eli kylmänä kuuluu hiukan helinää, mutta lämmittyään vaimenee, yleensä muutaman minuutin ajon jälkeen. Onkohan kyseessä oikea vika vai tyyppivika? Ja tuleeko kalliiksi?

Poissa Jar

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #56 : Elokuu 21, 2007, 22:20:25 »
pakosarjan metallisisus helisi (takuuseen)

Menee off-topikiksi, mutta mulla on (vaihto)Xsara tehnyt tuota alusta asti. Eli kylmänä kuuluu hiukan helinää, mutta lämmittyään vaimenee, yleensä muutaman minuutin ajon jälkeen. Onkohan kyseessä oikea vika vai tyyppivika? Ja tuleeko kalliiksi?

Tuo johtui siis siitä, että valupakosarjan sisällä on ilmeisesti peltinen kanavisto. Tuossa sisukset irtosivat ulkokuorista, ei kuulu normaaliin kulumiseen :).
Citroen 1.8x Break -97, RIP 29.12.2006, odottaa lunastustarjousta
Citroen 2.0 16v sx break - 96

Poissa c5ts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #57 : Elokuu 22, 2007, 00:44:41 »
Täällä 3 vuotta takana 2004 mallisella 2L automaattibreikillä.  Kaksi kertaa käynnyt vuosihuollossa. Ei mitään muita käyntejä. Eli huoleton on ollut.

Harmina ikkunoiden narina (voitelulla saa aina vähäksi aikaa hiljaiseksi), jarrujen vinkuna ja puhaltimen kitinä tietyllä nopeudella sekä jalkatilasta kuuluva hydrauliputken sirinä. Näihin vastalääke on radio päälle.

Positiivisella puolella on paljon enemmän - mukava, kohtuullisen hiljainen ja ennen kaikkea tilava peli.

Yllätyksekseni katsastusinssi äityi kehumaan - kuin pakasta vedetty - nää on hyviä pelejä ?? Tosin sähkövika tuli taas sitikan tilastoihin - rekisterikilven lamppu palanut.

Keskusteluista voisi päätellä, että alkupuolen vuosimalleissa olisi hurjasti vikoja, mutta näyttäisi että ainakin 2004 olisi jo saatu kestämään. Yksilöitäkö ovat vai käyttäjästä kiinni?

Mikäli C5:een päädyt, niin toivotan mukavia kilometrejä.
C5 HDI-163 A 2012
C4 e-HDI-112 bmp 2011

Kapteeni Camembert

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #58 : Elokuu 22, 2007, 11:01:55 »
Tuo johtui siis siitä, että valupakosarjan sisällä on ilmeisesti peltinen kanavisto. Tuossa sisukset irtosivat ulkokuorista, ei kuulu normaaliin kulumiseen :).

Kuuluiko helinää aina, vai vain jonkin aikaa kylmällä koneella tietyillä kierroksilla kiihdyttäessä (kuten minulla)?

purkka

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #59 : Elokuu 22, 2007, 20:19:03 »
Mulla nyt 2001 mallin 2.0 bensafarkku. Ajettu 245 tkm. Mukava peli, vie vähän bensaa, kulkee suoraan, helppo ajaa ja mukavan hiljainen, riittävä soitinsaundi bassotoistolla.
Paitsi...  etupään kolahtelu hiljaisella vauhdilla mökkitiellä jolloin ratissakin tuntuu jotain väljää. Auto ei ole siitä huolimatta mitenkään sivutuuliherkkä ja eikä tarvitse "ajaa" matka-ajossa. Lupsakka peli.

Vikoja on muitakin: takalasi ei avaudu, takalasin pyyhkijä ei toimi. Välillä kuskin puolelle tulee kuumaa, apukuskille kylmää. Antipollution fault valo palaa välillä, mutta ei esim. tänään! Välillä ovat eivät lukkiudu kojelaudan napista.

Vaan mitäpä noista. Ajan saatossa laitetaan kuntoon. Jos laitetaan.

Kaitzu

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #60 : Elokuu 22, 2007, 20:25:14 »

Vaan mitäpä noista. Ajan saatossa laitetaan kuntoon. Jos laitetaan.

Mikä mainio asenne, aito Citroënisti  ;D

Yritän ottaa oppia  :angel:

AC
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2007, 20:35:31 kirjoittanut Anders Citron »

SYVALTA

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #61 : Elokuu 24, 2007, 08:29:50 »
C5 käynnistyi. Viimeviikkoisen käynnistymättömyyden syy selvisi. Hinautin vehkeen Veholle. Aikansa tutkittuaan totesivat vian olevan venttiilien hydraulinostimissa jotka olivat jumittuneet jolloin imuventtiilit olivat jääneet auki (ainakin osa). Tästä syystä imukanavan paine oli noussut ja kone sammunut.
Antoivat jotakin liotinhoitoa, ei pitäisi ainakaan tästä syystä enää sammua. Epäilyttää kyllä tämä C5:n laatu,
ainakin ylläpito käy kalliiksi, anteeksi vain jos joku loukkaantui. Harmittaa vain tämä jatkuva rahanmeno. Autohan olut käytössäni puoli vuotta, säännöllisesti Veholla huollettu, vm.2003, ajettu 124 tkm, ja nyt jo neljäs vika minun käytössä. Ajanut olen 7 tkm, korjauskustannukset 2500 euroa.

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #62 : Elokuu 24, 2007, 08:42:39 »
Elihän tässä kukaan loukkaannu, kun sinulla on selvästi ollut huonnoa tuuria. Toivon parempaa tuuria jatkossa enemmän  :)
Oli minulle ensimmäinen moinen vika C5:sää minä olen kuullut. Onkohan ne antanut sitä paljon puhuttua "valohoitoa".....
Kuinkahan tuo olisi reagoinut hinaamiseen ?

Eka

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #63 : Elokuu 24, 2007, 09:04:30 »
Tässä omani vikalista:

Molemmat takaoven lukot, pissapoika, puola (epätasainen tyhjäkäynti jatkuu vaikka vaihdettiin), katalysaattori, outo puoltaminen varmaan vanteet kierot koska yli 100 vauhtia niin tärinä alkaa, ja tietenkin takaluukku ruosteessa.

Kaikki nämä vuoden aikana, mutta nyt kun seuraavan ostan niin ainakin tiedän mitä pitää korjauttaa :)


Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 265
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2007, 09:51:43 kirjoittanut Pasis »

Kapteeni Camembert

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #65 : Elokuu 30, 2007, 17:15:26 »
Antipollution fault valo palaa välillä, mutta ei esim. tänään!

Jos yhtään lohduttaa, niin tuon vilkahtelu ei aina tarkoita yhtään mitään. Syynä voi olla esim. kehno startti, minkä seurauksena kattiin lorahtaa tippa bensaa, ja voilá. Ns. aiheeton AP-fault lähtee veke viimeistään noin kuuden startin ja noin 50-100 kilometrin jälkeen. Jos ei lähde, vika voi olla mikä tahansa. Mulla oli pahin mahdollinen, eli katti oli paskana.

pmk17

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #66 : Syyskuu 09, 2007, 11:58:14 »
Itselläni c5 2002 aj.180tkm, käytössäni ollut 11tkm ajan ja olen ollut autoon tyytyväinen. Olipa peräti eka autoni joka meni moitteetta katsastuksesta läpi. Miinuksena voisin mainita ilmastoinnin kondenssiveden tulviminen jalkotilaan, pieni mutta kiusallinen vika kuivatuksen kannalta. Autossa oli myös lievää käyntihäiriötä (ap-fault) jo heti sen ostohetkellä mutta pätevä korjaaja veholla vaihtoi autoon moottorin lämpötila-antur sekä puhdisti ecun liittimet oikeilla aineilla. Eka talvi tietty edessä ceefemman kanssa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2007, 14:33:11 kirjoittanut pmk17 »

anateus

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #67 : Syyskuu 21, 2007, 13:36:43 »
Täälläkin tulossa eka talvi C5:n kanssa. Tähän mennessä laitettu takalsin pyyhin ja takalasin aukaisin, jotka tuntuvat olevan tyyppivikoja. Meni myyjän piikkiin. Eilen tosin toisen takaoven lukko ei pelannut, eli ei mennyt lukkoon. Tänään taas toimii. Nyt on auto ollut toista kuukautta ja olen ajanut sillä 5000 km. Sen enempää ei ole vielä vikoja ollut kuin muissakaan autoissani. Sekä VW:tä että Volvoa huollettiin myyjään piikkiin useita eri kertoja. Volvo oli pariviikkoa putkeen melkein heti oston jälkeen pajalla ja VW:tä sai käyttää kolme kertaa saman vian takia. Eli ei ainakaan vielä ole sitikka ollut muita kummoisempi sen osalta. Aika näyttää. Sanovat ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa, mutta kyllä lähipiirissä on nuo "premium" merkit olleet aivan yhtä paljon pajalla, jos eivät enemmänkin. Hintaa niillä vaan on ollut 2-4 kertaisesti.

pmk17

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #68 : Syyskuu 21, 2007, 18:24:25 »
Nykyautot kun ovat niin täynnä tuota analogista elektroniikkaa   :-\  Itse otin talveksi takalasinpyyhkijän sulakkeen pois ettei se sitten itsekseen viuhdo pakkasilla ja käräytä moottoria.

berlingo citikka

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #69 : Syyskuu 22, 2007, 04:37:11 »
Nykyautot kun ovat niin täynnä tuota analogista elektroniikkaa   :-\  Itse otin talveksi takalasinpyyhkijän sulakkeen pois ettei se sitten itsekseen viuhdo pakkasilla ja käräytä moottoria.


itse otin koko takalasin pyhkimen pois paikoiltaan sen tarpeettomuuden takia.

Poissa Cibx

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 190
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Bx 16 valve 4wd & Ax Gti -90 "nelivaloiset"
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #70 : Syyskuu 22, 2007, 12:50:46 »
Meille tuli taloon C5 pari viikkoa sitten.  Mittarissa oli tuolloin noin 124 tkm. Hiemanhan tuo auto epäilytti alun alkaenkin, kun on tottunut olemaan Citikoiden kanssa kädet välillä p**ssa harrastuksen ja mielenkiinnon vuoksi.  C5:n on sen verta sähköinen, että osaisiko tälle mitään tehdä, muuta kuin aina ajaa testerille mikä maksaa x euroa/kerta, jollei ole hyviä suhteita. 

Omistus ei lähtenyt todellakaan hyvin käyntiin kun kaupan teon jälkeen päästiin 15 km ja syttyi antipolution fault ja esp/luistonesto vikavalot, josta seurasi tehojen puoliintuminen.  :| Yksityiskaupassa ei paljon kuluttajasuoja auta, vaikka pitkä koeajolenkki tehtiinkin ja mitään vikoja ei silloin ollut. Auto oli käytetty muutama viikko sitten huollossa yli 1100 e huoltolaskujen kera. Soitin vielä huollon tehneelle korjaamolle, että tuliko se kuntoon edes? Tuli tuli sanoi korjaamo.

Auto on ajolleen todella hyvä, hiljainen ja vakaa ja todella hyvillä varusteilla. Se kuuluisa farmarin takaluukun lasikin toimii  :o Radio oli kaupantekohetkellä mykkä välillä, mikä oli tiedossa. Vika lienee antennin johdossa.

Autoa käytiin useamman kerran Citroenin -testereillä läpi ja herjasi turbon ylipaineista, mikä vissiin vaikutti myös espiin. Vaihdoin omatoimisesti turbon painetunnistimen, mikä ei auttanut vikaan. Joskus päästiin 50 km ilman vikakoodeja joskus vain 10 km.  Sitten paikallisen Citroen huollon neuvoja kuunnellen vaihdoin turbon venttiilin, joita vissiin on autossa parikin samanlaista.  Ja ohoh auto vikavalojen häviäminen ei ollut ainoa muutos, vaan myös se, että tehoja tuli lisää ::) Jos näin vähällä päästiin tässä oireesta niin hyvä niiin. Muuten on pari viikkoa ja 3000 km menty mallikelpoisesti. C5 ratissa ajaminen ei puuduta mikä on must, kun noita työkilometrejä tulee aika vinhaa vauhtia.
Käyttiksenä Mebbe E220 Cdi Avantgarde
Ex -autot,  2xBx 16v serie2, Bx14, 16Gtix2, 16TRSx3, 19Trs, C5 2.2Hdi break, Xm 2.1 td-98 & 2.0i-90 ja pari Visaa, Ford Transit, Volvo V40, Mb C200cdi, Skoda Octavia 2.0tdi

ilra

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #71 : Maaliskuu 02, 2008, 13:09:42 »
Tervehdys, arvoisat citroenistit.

Kävin koeajamassa C5 2.0 A breakia vm 2002, käyttöön otettu ihan vuoden lopussa, mistä pystyy päättelemään onko kulkine oikeasti mallia 2002 vai 2003 ja mitä eroja noissa yleensä ottaen on muuta kuin yleinen puhe vikojen vähenemisestä 03 mallissa. Lähinnä tuli mieleeni automaattivaihteiston muutos joka joissain viesteissä mainitaan tehdyksi -03 autoihin ja taas toisaalla -02 lopussa. Entäs h3 ja h3+ jousitus? Näkeekö sitä esim. valmistenumerosta? Muuten auto vaikutti hyvältä takapuoleen  :) aiempaa kokemusta citikoista kun on vaan 3 x 2CV.

Haullakin kokeilin ja palstaa olen muuten selannut ahkerasti mutta jos joku ystävällisesti valaisisi keltanokkaa hieman.

Jeth

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #72 : Maaliskuu 02, 2008, 13:23:08 »
Hydraulic 3+ jousituksen tunnistaa "Sport" napista korkeuden säätimien välissä.

jjjkkk

  • Vieras
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #73 : Maaliskuu 02, 2008, 17:08:46 »
Onko kaikissa uusikorisissa 2.2 hdi farkuissa tuo sport-nappi ja jos ei niin mitä se on kustantanu uutena ja miten auto eroaa sport-napittomasta mallista?

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 974
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • XC60 T8 -18 & Tesla 3 -21 & Miata -90
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #74 : Maaliskuu 02, 2008, 18:03:42 »
Ykköskoppaisessa taitaa kaikissa muissa malleissa olla H3+ paitsi 1.8l koneella olevat, joissa on pelkkä H3.
exät  F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -89