Meille tuli taloon C5 pari viikkoa sitten. Mittarissa oli tuolloin noin 124 tkm. Hiemanhan tuo auto epäilytti alun alkaenkin, kun on tottunut olemaan Citikoiden kanssa kädet välillä p**ssa harrastuksen ja mielenkiinnon vuoksi. C5:n on sen verta sähköinen, että osaisiko tälle mitään tehdä, muuta kuin aina ajaa testerille mikä maksaa x euroa/kerta, jollei ole hyviä suhteita.
Omistus ei lähtenyt todellakaan hyvin käyntiin kun kaupan teon jälkeen päästiin 15 km ja syttyi antipolution fault ja esp/luistonesto vikavalot, josta seurasi tehojen puoliintuminen.
Yksityiskaupassa ei paljon kuluttajasuoja auta, vaikka pitkä koeajolenkki tehtiinkin ja mitään vikoja ei silloin ollut. Auto oli käytetty muutama viikko sitten huollossa yli 1100 e huoltolaskujen kera. Soitin vielä huollon tehneelle korjaamolle, että tuliko se kuntoon edes? Tuli tuli sanoi korjaamo.
Auto on ajolleen todella hyvä, hiljainen ja vakaa ja todella hyvillä varusteilla. Se kuuluisa farmarin takaluukun lasikin toimii
Radio oli kaupantekohetkellä mykkä välillä, mikä oli tiedossa. Vika lienee antennin johdossa.
Autoa käytiin useamman kerran Citroenin -testereillä läpi ja herjasi turbon ylipaineista, mikä vissiin vaikutti myös espiin. Vaihdoin omatoimisesti turbon painetunnistimen, mikä ei auttanut vikaan. Joskus päästiin 50 km ilman vikakoodeja joskus vain 10 km. Sitten paikallisen Citroen huollon neuvoja kuunnellen vaihdoin turbon venttiilin, joita vissiin on autossa parikin samanlaista. Ja ohoh auto vikavalojen häviäminen ei ollut ainoa muutos, vaan myös se, että tehoja tuli lisää
Jos näin vähällä päästiin tässä oireesta niin hyvä niiin. Muuten on pari viikkoa ja 3000 km menty mallikelpoisesti. C5 ratissa ajaminen ei puuduta mikä on must, kun noita työkilometrejä tulee aika vinhaa vauhtia.