Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta  (Luettu 80274 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 282
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #25 : Joulukuu 10, 2014, 22:23:57 »
Kävin tänään koeajamassa Cactuksen, bensavapari + manuaali, mutta kohtuuhyvillä varusteilla. Yllätys oli kuinka hyvin 3-mukinen kones jaksoi viedä koppaa. Ei nyt mikään tykki ollut mutta kuitenkin. Ajolleen kohtalaisen jämäkkä, jousitus oli mukava yllätys, hieman uraherkkyyttä hänessä oli kyllä. Jotkut on haukkuneet meluisaksi, mutta kyllä minä sen metelin kanssa pystyisin elämään. Ohjaus oli miun makkuun kyllä. Ulkoinen olemus on osin ok, osin hmmm... En oikein tajunnut aluksi että ne ylemmät viirulamput on vain päivävalot, varsinaiset ajovalot on alempana, en ymmärrä. Ja ne liukuesteet keulassa, kyljissä ja takana, olen sanaton..  :-X

Interiööri minun makuun sopivan minimalistinen ja silmää miellyttävä. Mittarinäyttö ja monitoiminäyttö olivat yllättävän hyvät. Kuskin penkki oli meikäläisen ruholle oikein sopiva, takapenkkiä en testannut, jäikö sinne jalkatiloja. Tavaratila oli ok kooltaan, meidän käyttöön vain kynnystä on liian paljon, kun on tuo saksalainen seefferi joka tykkää auton kyydissä istua aina kun mahdollista. Eli tän vuoksi Cactus saa jäädä kauppaan. Ja siks että vetopainot on olemattomat mutta se ei ollut yllätys. Jos olis varaa pitää toista, vähän isompaa autoa koiran kuljetukseen ja vetoautona, Cactus olis just sitä mikä minun mielestä on Citroën-mallistosta uupunut vuosikaudet, en miettis hetkeäkään kaupantekoa. Ugh.
C5 X7 140 HDi Tourer -09, XM 2.0 Berline -95, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #26 : Joulukuu 13, 2014, 18:37:44 »
Tervehdys foorumilaiset! Eilen vaihtui vuoden 2013 C4 1.6Hdi Cactukseen. Sekin on samalla 92 heppaisella Hdi-moottorilla ja Shine-varustelulla. Tämän lisäksi lisävarustelistalta on ruksittu muutama juttu, mm. lasikatto ja nahkapenkit.

Ajattelin kirjoitella huomioita ja kokemuksia tänne aika ajoin kilometrien kertyessä. Tässä vaiheessa tosin on vain kysymys, josko joku osaisi valaista asiaa: Kuuluisiko autossa käyttää maskin viimasuojaa? Myyjä ei tiennyt (lupasi kyllä selvittää asiaa), mutta sellaista ei ainakaan ollut auton mukana. Flekti näyttäisi olevan moottoritilan puolella, ei siis entiseen tapaan jäähdyttimen etupuolella. Käyttöohjekirja tosin puhuu viimasuojasta, mutta ei erittele, kuuluuko se vain tiettyihin moottoreihin.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 538
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #27 : Joulukuu 14, 2014, 09:50:12 »
Eikös sitä kuulu pitää, mutta jos olen patonkin keskusteluista oikein ymmärtänyt eihän tuollaista ole vielä edes olemassa  :-\

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #28 : Joulukuu 17, 2014, 12:51:54 »
Ensimmäiset 1000 km Cactucsella ajeltu ja yleisvaikutelma positiivinen. Kyllä C4 oli piirun verran parempi ja isomman auton oloinen, mutta tosiaankin ero ei ollut niin iso kuin aluksi luulin. Cactus ei olekaan niin simppeli, kevytrakenteinen ja pikkuautomainen kuin olin olettanut. Ja ennen kaikkea Cactus on hauskempi ja persoonallisempi kuin C4. Kaikki naapurit ja vieraatkin ihmiset käyvät pällistelemässä.

Mittailin melutasoa (vertailukelpoinen siis vain edelliseen autooni) ja yllätyin, että molemmissa aika samat lukemat motarillakin. Caktuksessa vain veden sihinät pyörissä ym. terävät äänet ovat voimakkaampia, koska ovitiivistys on simppelimpi. Toisaalta moottori on melkeinpä hiljaisempi.

Autoni on 16 tuuman kitkoilla ja vaikutti tukevammalta ajaa kuin C4. C4 puolestaan keinahteli kissamaisemmin isojen laakeiden heittojen yli.

"Keskustabletti" ihan ok, mutta kyllä perinteisemmät nappulat olivat esim. mutkatiellä ajellessa paremmat. Vaikka niihinkin piti luoda katseensa, oli niissä silti tuntuma esim. säätää lämpöä pari naksausta ylöspäin. Nyt auton heilahdellessa voikin "se toinen naksaus" mennä kosketusnäytöllä ohi.

Ja maahantuoja vastaili jo maskinsuojakymykseenkin: ei ole saatavilla, mutta saa ajaa turvallisin mielin ilman sitäkin. Saa nähdä, tuleeko sitä saataville, kun käyttöohjekirjakin siitä puhuu. Olisi mielestäni hyvä, lämmöt nousisivat paremmin eikä lentäisi niin paljoa suolaa syyläriin. Puhallin näyttäisi kuitenkin olevan nykysin moottorin puolella, joten vanhaa flektin lumeentumisongelmaa ei enää ole.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2014, 13:10:37 kirjoittanut Topi »
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 578
  • Peukkuja: 4
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #29 : Joulukuu 17, 2014, 14:58:40 »
Eikös  sinne syylärin suojaksi vois laittaa  ihan jonkun muovilipareen vaikka kiristyssiteillä kiinni???

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #30 : Joulukuu 18, 2014, 09:32:25 »
Tällainen kotikutoinen juttu kävi kyllä minullakin mielessä. Pitää vain katsoa käyttöohjekirjan kuvasta muoto tarkkaan, koska ei näyttäisi peittävän maskia kokonaan. Tarvitsee ilmeisesti vähän "henkireikää" oikeisiin kohtiin. Harmittaa vain askarrella joku ruma lärpäke uuteen autoon ja en keksinyt oikein sopivaa rakoa, mistä sen saisi sujautettua sinne maskin nurjalle puolellekaan.

C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 176
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #31 : Joulukuu 18, 2014, 14:17:52 »
Ajelisin ilman. Itsellä 1.6 Hdi, vm -06. Heitin viime vuonna maskin kun pakkasta oli -15 korvilla. Auto lämpenee maskin kanssa ehkä hitusen nopeammin. Maskitta ajaminen ei ole aiheuttanut mulla ongelmia. Käsittääkseni 1.6 HDi ei kärsi huohottimen jäätämisestä.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #32 : Joulukuu 31, 2014, 00:12:55 »
Joululoman ajot ajettu ja kokemuksia Cactucsesta kertynyt reilut 2000km. On vakuuttanut ja tehnyt vaikutuksen.

Tänään ajoin maantietä ja motaria kovassa lumipyryssä ja loskasohjossa kolmisensataa kilometriä. Pelkäsin keveyden takia pahinta, mutta yllätys oli melkoinen: meni kaistaa vaihtaessa sohjovallien läpi kuin juna. Vastaavaa sai kokea aikoinaan Xantian ratissa, mutta tässä välissä olleet sekä ykkös- että kakkoskoriset C4:t olivat paljon huterompia vastaavassa tilanteessa. Myöskin etenemiskyky mökkitielläni, joka on vaativa vuoristorata mille tahansa autolle näin talvella, yllätti positiivisesti. Siitä, mihin C4:llä jäin kiinni uuden lumen aikaan, meni Cactus ylös empimättä.

Myöskin ETG6-vaihteisto on jättänyt positiivisen kuvan. Vertailupohjana on suht' paljon kokemusta myös VW-leirin DSG:stä. Vaihteisto on oppinut ajotyylini ja vaihtaa nyt useimmiten huomaamatta kuin aave. Myös selkeä ryömintä on hyvä ominaisuus. DSG on aivan onneton tässä kohdassa. Eli maantie- ja kaupuniajo, kiihdytykset ja pikku pyörittely sujuvat tosi joukeasti. Ärsyttävin ominaisuus vaihteistossa on selvästi huomattavat nykäykset moottorijarrutuksessa varsinkin välillä 3-2-1. Tämän huomaa, kun haluaa liuttaa pehmeästi esim. punaisissa valoissa seisovan jonon perään. Myös vaidot jyrkässä ylämäessä ja pienellä vauhdilla (juuri ne mökkitien mäet vaihteilla 1-2) saavat aikaan melko nykäyksen ja vaudin hyytymisen. Tässä ei auta edes hämmentää manuaalisesti ratin läpysköistä, kun auto silti pyrkii heti kohta vaihtamaan oman mielensä mukaan. Mutta normaalissa maantie- ja kaupunkiajossa oikein hyvä vaihteisto varsinkin opittuaan ajotavoilleni. Pidän myöskin suorasta vedosta, kun herkkä tuntuma tiehen säilyy. DSG tai momentinmuunninlaatikko tuntuvat ETG:hen verrattuna siltä kuin pullasorsa uisi tahmeassa siirapissa. Eli ETG:ssä yhdistyvät manuaalin ja automaatin monet puolet; useimmiten hyvässä, mutta joskus huonommassakin mielessä. Ilmeisesti kuitenkin vaihteiston uusin kehitysaste, Cactucsen keveys ja dieselin ominaisuudet osuvat hyvin yhteen.

Jo aiemmin miettimäni maskinsuoja, tai oikeammin sen puute, ei ole toistaiseksi aiheuttaneet mitään mietittävää. Pakkasta on ollut välillä yli 20, välillä taas tupruttanut lunta. Ei ole lumeentunut syyläri eikä ole jäätynyt mitkään putketkaan. Myöskin lämpöä on riittänyt, oikea sivulasi pysyy sulana ilman suunnattavaa suutintakin, kosketusnäyttö toimii pakkasessakin ja vesi nousee letkuja pitkin pyyhinvarsiin, kunhan pesuneste on vain tarpeeksi viinaista.

Ikävin talviominaisuus on se, kun takaistuimelle ei ole kattovaloa. Kyytiläiset osaavat nousta sinne käsikopelollakin, mutta on ärsyttävää  etsiä kasseja sun muita tavaroita hämärässä, kun takaikkunatkin ovat niin mustat, ettei katuvalokaan paljoa takapenkille lankea. Toiseksi ärsyttävintä on kuran ja lumen pöllyäminen ovien rakoihin, kun oven ulkoreunoissa ei ole tiivisteitä. Suhisee silti ihmeen vähän. C4 suhisi enemmän, vaikka siinä oli jopa ovien uloimmat pystyraot tiivistetty. Kolmas ärsyttävä ominaisuus on se, että tavaratilassa ei ole mitään sivupoteroa tai edes kumiremmiä seinustalla, mihin saisi pesunestepullot ym. pystyyn. Pitänee lonkistaa hieman sivuverhoilua, viiltää siihen pikku vaot ja virittää vakojen kautta kulkemaan vaikka leveä kuminauha törppöjen pitimeksi.

Ajoasennostakin on tullut kokemuksia. Itse olen 175 cm pitkä ja ajoasennon saa oikein leppoisaksi. Etusohvan keskinoja on niin pehmeä! Tuttavani, joka on puolestaan lähes 190 pitkä, olisi halunnut rattia lähemmäksi. Ja kun säätöä tähän suuntaan ei ole, piti kompromissia löytää istuimen korkeus- ja pituussäätöjä rukkaamalla. Silti jalat kuulemma jäivät vähän koukkuun. Mutta menetteli kuulemma näinkin.

Totuus on tietenkin se, että 30000 eurolla olisi saanut varmasti selvästi järkevämmän ja paremman auton. Mutta riittävän hyvä on tämäkin. Eikä kukaan ohikulkija ole sitten rättisitikan tullut ihmettelemään autoani. Toiset tykkää tästä, toiset ei. Minä ainakin tykkään kovasti, että auto herättää tunteita. Tätä olen kaivannutkin Sitikan kohdalla sitten 70- ja 80-luvun mallien, jollaisista haaveilin lapsuusvuosinani.



C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #33 : Tammikuu 10, 2015, 15:12:16 »
Tänään oli paikallisessa Citroën kaupassa näyttelypäivä. Sattui mukavasti itsellekin vapaapäivä, niin päätin käydä uteliasuuttani koeajamassa C4 Cactuksen.

Autossa oli  PureTech 110 -moottori ja manuaalivaihteet. Varustetaso oli Feel.

Kuskin paikalle päästyäni huomioin, että mittaristo on aika tylyn pelkistetty. Keskikonsolin monitoiminäytössä oli kyllä kokoa, mutta sekin näyttää vähän kojetauluun liimatulta lisävarusteelta.  Oven kankainen/muovinen pehmeä vedin toi mieleen vanhan pikkufiiatin lapsuusvuosilta.

Vaikka en ole moneen kuukauteen ajanut manuaalivaihteisella autolla onnistui liikkeelle lähtö hyvin. Puretech-moottori toimii tosi hyvin. Antoi anteeksi vaihtovirheeni risteyksessä. Lähti sen kummempia valitamatta kakkosella liikkeelle. Moottori vetää hyvin ja pikatielle päästyäni Cactus keräsi nopeasti 100km/h mittariin. Äänetkin pysyivät vaimeana. Hiljaisuus yllätti. Olen omaa C5-mallia pitänyt hiljaisuuden mestarina. Mutta ei Cactus kovin kauaksi jäänyt tällä lenkillä.  Moottorin ääni on vähän karhea isommissa kiihdytyksissä, mutta ei sekään kovin voimalla matkustamoon kuulu.

Cactus on Citikkamaisen mukava. Rautajousista huolimatta kyyti oli oikein mukavaa. Keli oli jäinen ja kovin kuoppaista pätkää ei muutaman kilometrin koeajopätkälle osunut. Pari kuoppaa löysin, eikä niiden ylitys tuntunut ollenkaan pahalta.

Takapenkillä kävin istumassa. Hyvin jäi 180 senttiselle jalkatilaa. Kattokin on korkealla. Tavaratila näytti tilavalta, mutta nostokorkeus on suuri. Kuskin paikalla en löytänyt ergonomiasta paljoa vikaa. Kaasu- ja jarrupolkimien väli on sen verran pieni, että leveät talvikenkäni ei meinannut oikein sopia. Alun ihmettelyn jälkeen jalka oppi menemään kaasulta jarrulle takeltamatta. Mutta jotain ahtautta siinä on. Monitoiminäyttö kokeilin ihan vähän. Sellainen olo jäi, että perinteiset nappulat olisivat parempia. Kosketusnäyttö tuppaa viemään huomion maantiestä. En siihen syvällisemmin tutustunut.

Pintapuolisen raapaisun autosta saa lyhyellä koeajolenkillä. Mutta olen todella tyytyväinen, että pääsin autoa kokeilemaan. Voin omalta osaltani vahvistaa monien muiden koeajoraporttien mielipiteet. Nyt, kun auton olen oikein kunnolla livenä nähnyt ja kokenut niin hyvä fiilis siitä jäi. Ennakko-odotukset täyttyivät ja osin ylittyivätkin loistavan moottorin ansiosta.

Nyt enää odotellaan koeajon päätteeksi Fidzin matkaa. Kilpailu rakasturanskalaiseen.fi -sivulla
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 417
  • Peukkuja: 5
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #34 : Tammikuu 11, 2015, 13:47:42 »
Minä yritin eilen käydä koeajamassa Cactusta, mutta edellinen ajaja ylitti oman vuoronsa yli puolella tunnilla, eikä aikatauluni enää antanut mahdollisuutta odottaa hänen paluutaan. Pitää tässä kuitenkin lähipäivinä käydä koeajamassa, kun ei tuo liike ole kovinkaan kaukana ja siitä tulee päivittäin ohi ajettua. Vaimokin on hiljalleen lämmennyt tuolle mallille.

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 538
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #35 : Tammikuu 11, 2015, 15:23:32 »
Vaimokin on hiljalleen lämmennyt tuolle mallille.

Tuo on aika vaarallista :)

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 417
  • Peukkuja: 5
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #36 : Tammikuu 12, 2015, 22:54:06 »
Tuo on aika vaarallista :)
Jep. Tänään tuli vähän ajettua ja kyllä täytyy autoa kehua. Ensimmäinen, mitä vakavissaan (tai edes puoliksi) harkitsen ostavani uutena - käytettyinä kun ei vielä saa.

Todennäköisesti tässä tulee vielä 2-3 vuotta ajettua nykyisillä ja jos sitten tuommoisen ostaisi...

Poissa Henrier

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 24
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #37 : Tammikuu 30, 2015, 21:50:28 »
Vaimokin on hiljalleen lämmennyt tuolle mallille.
:) Täälläkin koeajettu tänään rouvan (oman) kanssa ja tykätty fiiliksistä. ETG6 herätti aikalailla kaksipiippuisia tunteita,, mut siihenkin tottunee. Mukaan tarttui jo jotain konkreettistakin parin kuukauden toimitusaikalupauksen päälle.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #38 : Tammikuu 30, 2015, 22:40:02 »
ETG on mainio vaihteisto. Itse kokeilin saamieni ohjeiden avulla (Keskustelu robottivaihteiston sopeuttamisesta tässä samaisessa foorumissa, kiitos vain tosi paljon vinkistä!)" hard resettiä" ja vaihteisto on nyt kuin unelma. Tekoäly ilmeisesti unohti kaikki menneet ja oppi hetkessä ajotyylini.

Eli: Tasainen tie, pitävä alusta. Auto täysin seisahduksiin. Sitten kaasu pohjaan yhdellä räväkällä polkaisulla ja annetaan yhtään kaasua hölläämättä kiihdyttää täysillä vaihteet 1-2-3. Tämän jälkeen jatketaan ajoa normaalisti.

Oma ETG vaihtaa nyt nykimättä, pehmeästi, moottorijarrutus on sujuvaa eikä emmi esim. ohitustilanteissakaan. Rauhallisessa ajossa melkein huomaamaton, räväkässä kiihdytyksessä saa koneesta kaiken irti. Ainakin dieselin kanssa upea vaihteisto, bensakoneen kera en ole kokeillut.

Ja onhan ETG:n kanssa sitten lisäplussana se pehmeä keskikyynärnoja ja erikoisennäköinen etusohva muutenkin.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 718
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #39 : Helmikuu 03, 2015, 10:44:00 »
Saksalainen pitää Cactuksesta (ja kertoo että sisätilat ovat saksalaisen tuotosta):
Näyttäisi ETG6 toimivan mainiosti?

Toinen hyvä:

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #40 : Helmikuu 10, 2015, 09:40:06 »
Tilasin tänään Citroenin huoltoliikkeen kautta tehtaalta 5 litran kannun erityisesti Airbumpien puhdistukseen ja hoitoon tarkoitettua ainetta. Maksaa viitisen kymppiä. Katsotaan, onko aine hintansa väärtti vai pelkkää saippualiuosta. Tuntui vain, että omassa alkavat ruskeat bumpit olemaan suolan ja pien takia aika laikkuiset.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 718
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #41 : Helmikuu 11, 2015, 21:21:05 »
Cactus kuulemma pärjäsi TM-talvitestissä erinomaisesti mutta takajarrut kuulemma jäätyivät moneen otteeseen, kokemuksia tästä vai laahasivatko jarrut tms?
LISÄYS: Taitaa jokaisessa olla rumpujarrut takana? Siinäkö ongelman syy? En ole juttua lukenut...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2015, 21:47:28 kirjoittanut Zego »

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 161
  • Peukkuja: 23
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #42 : Helmikuu 11, 2015, 22:41:14 »
Joo, jarruongelman lisäksi toinen ikävä havainto: -20 ast. pakkaseen kireämmällä puolella kosketusnäyttö selväsanaisesti kertoo olevansa poissa käytöstä. Eikä aktivoidu edes lämmettyään kuin vasta bootin jälkeen. Lämppäriäkin ohjataan sillä kosketusnäytöllä, joten toivottavasti jäi lämmöt päälle edellisellä ajokerralla.

Muuten menestyi hyvin. Keskiarvo 8,4 ja neljä lumihiutaletta. Lämmin ja hyvä ajettava kaikissa tilanteissa.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 718
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #43 : Helmikuu 11, 2015, 22:59:31 »
Entäs se toimittajien etukäteen tuomitsema oikean puolen ilmansuuttimen puutos, menikö oikea ikkuna huuruun?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 161
  • Peukkuja: 23
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #44 : Helmikuu 12, 2015, 08:26:25 »
Entäs se toimittajien foorumihuutelijoiden etukäteen tuomitsema oikean puolen ilmansuuttimen puutos, menikö oikea ikkuna huuruun?
Korjasin lainausta.

Lämmityslaiteosiossa kerrottiin kyllä lämmityslaitetestissä kohdatuista vaivoista (esim. se näytön toimimattomuus), eräiden autojen suuttimia koskevista hienouksista, sekä kokemuksia puhalluksen toimivuudesta. Cactuksesta ei mainittu mitään. Joko suuttimen puute ei ollut ongelma, tai siitä ei ainakaan kerrottu.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 309
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #45 : Helmikuu 13, 2015, 10:09:15 »
Lämmityslaiteosiossa kerrottiin kyllä lämmityslaitetestissä kohdatuista vaivoista (esim. se näytön toimimattomuus), eräiden autojen suuttimia koskevista hienouksista, sekä kokemuksia puhalluksen toimivuudesta. Cactuksesta ei mainittu mitään. Joko suuttimen puute ei ollut ongelma, tai siitä ei ainakaan kerrottu.

Täsmennyksenä tuohon vielä että kappaleessa jossa puhuttiin puhaltimista ja ilman kierron tärkeydestä ei sitikkaa mainittu vaikka muut merkit taidettiin mainita. Lainaus kappaleen alusta: "Koko ohjaamon tasainen lämpeneminen vaatii  hyvin suunnitellut puhallussuuttimet." Tuossa yhteydessä luulisi että Cactuksen mahdolliset suuttimien outoudet olisi mainittu. Jokatapauksessa lämpenemisen nopeuden suhteen Cactus oli testissä kärkijoukkoa. Jeep ja BMW oli hitusen parempia. Smart ja uusi Twingo jäivät joukon hännille tässä testissä.

edit: lämppäritestin huonoimmat olivat toyota ja peugeot, smart ja renault sitten koko vertailun huonoimmat suoriutujat.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2015, 10:34:44 kirjoittanut hyper »
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 718
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #46 : Helmikuu 18, 2015, 18:49:54 »
AirBump "testi" jonka mokaavat koska osuu liian alas. :D
Noita on vain pakko "pahoinpidellä"!

OT: Tuossa TM-talvitestissähän Peugeot = Toyota ja Renault = Smart.

Poissa Henrier

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 24
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #47 : Maaliskuu 04, 2015, 09:37:12 »
Nyt kun Topille kilometriä kertynyt niin miten janoinen tuo 1.6HDi+ETG-paketti on seka-ajossa?

Oma auto tulisi tänään ulos tehtaasta, kitukuukausi vielä edessä ennenkuin pihassa.   ^-^

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #48 : Maaliskuu 04, 2015, 16:37:56 »
Minulla on ollut käytännössä kahdentyyppistä ajoa:

Työmatkat arkipäivisin: 120 km moottoritieajoa mittarinopudella 110-115 km/h ja loput työmatkasta kaupunkiajoa 10 km. Kulutus on ollut 4,5-4,7 l/100km.

Viikonloppureissut tavallisia maanteitä mittarinopeudella 90km/h. Kulutus on ollut n. 3,5-3,7 l/100km.

Alla Nokian kitkat. Saa nähdä, kuinka kulutus nousee, kun kesänopeudet alkavat. Kun on pieni kone ja kantikas muoto, tahtoo yleensä kulutus lähteä aika jyrkästi nousuun nopeuden kasvaessa.

Ja Henrier, odottamisen iloa! Tulee olemaan vänkä ajopeli.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 818
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Vastaus #49 : Maaliskuu 04, 2015, 19:00:28 »
Viikonloppureissut tavallisia maanteitä mittarinopeudella 90km/h. Kulutus on ollut n. 3,5-3,7 l/100km.
Onko tuo mitattu tankkauksista, vaiko ajotietokoneesta?
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56