Kirjoittaja Aihe: C5 III Automaattilaatikko  (Luettu 9903 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
C5 III Automaattilaatikko
« : Heinäkuu 02, 2014, 10:22:47 »
Moro,
Sigun mukainen vehje, ajettu n. 80 tonnia, on alkanut laatikko oireilee.
Eli tuppaa pitää kiinni vaihteesta turhan pitkään ja kierroksia parin tonnin molemmin puolin luistattaen.
Siis jos normaalisti vaikka nelosella köröttelee tasavauhtia, normaalisti kierrokset olisi n. puolentoista tonnin paikkeilla, rupeaa tämä yhtäkkiä nostaa ne tuonne ylös ja luistattaa laatikkkoa.
Kovemmassakin vauhdissa, satasen nurkilla kun kiekkamittaria seuraa, niin rundit vaeltaa eli laatikko ei "lukitu" vaan luistattelee omiaan.
 

Renee

  • Vieras
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2014, 10:38:44 »
Koska noi öljyt on vaihdettu ja noi  vähän ajettu auto joku vaihtelee 60tkm välein.
Kun se huollossa on ns lisätyö se pitää pyytää erikseen
Onko vetokoukkua perässä onko asuntovaunua vedelty Alpeillaa tai muuta vastavaa.
Jos noi kunnossa niin kannattaa varmaakin vikakoodit ottaa että solenoidi ja mangnettiventtiili jutskat ja muut jutut on kunnossa
Että laatikossa  se suurin pykälä lukittuu kunnollaa(onko se 6 lovinen).
Tuollaisella luistavalla laatikolla ajo tekee aika suuren loven sinne kukkaroon.
Onko tuohon laatikkoon siellä huollossa mitään softia ajettu että toimisi paremmin tai muita juttujaa.Onko auto teillä kauan ollut
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,18404.msg125203.html#msg125203

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #2 : Heinäkuu 02, 2014, 11:17:07 »
Itsellä ollut ihan koko ajan sama ominaisuus (260tkm) ja niin se oli tuota omaani edelistä koeajamassanikin (180tkm) => olen tulkinnut tuon pikemminkin ominaisuudeksi kuin viaksi. Tuossa koeajoyksilössä ei askiöljyjä ollut vielä koskaan vaihdettu ja tässä omassani ne on kertaalleen vaihdettu 200tkm kohdalla. Tosin ajan kanssa vaikuttaa ihan kuin tuo olisi jopa vähentynyt, tai sitten siihen on vain tottunut eikä enää kiinnitä asiaan sen suurempaa huomiota. Anyway ainakaan Lexia ei tuosta omani askista mitän vikaa löydä, joten tuskin tuo kovin vakavaakaan liene. Vaan tulevana syksynä normaali huollon yhteydessä saavat vaihtaa nuo askiöljytkin, niin katsotaan sen jälkeen onko homma muuttunut mihinkään. Vaihteenvaihdot itsessään ovat varsin pehmoisia, niin ylös- kuin alaspäin eikä ylimääräisiä kolahteluja tms. ole koskaan askista kuulunut. Myöskään aski ei ole koskaan lipsauttanut vaihdetta pois, mitä nyt tuon lukon (?) kanssa tuntuu leikkivän ;)

Niin ja omallani kuten sillä koeajamallanikaan ei ole vaunuja revitty, sillä kummassakaan ei koukkua ollut. Tosin nyt tuossa omassani on, mutta sillä ole revitty kuin muutaman kerran jarrutonta kärryä, as.vaunua kun ei talossa ainakaan vielä ole 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #3 : Heinäkuu 02, 2014, 13:55:01 »
Täällä 318 000km ajettu aisinin loota, ja välillä unohtaa vaihtaa isommalle. Manuaalipuolella pitää auttaa. Alaspäin vaihtaa kyllä kiltisti. Öljyt vaihtuneet kerran vuotavan vetoakselin stefan takia n. 150 000km kohdalla

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 647
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2014, 14:31:53 »
Ei mulla kyllä luistata satasen vauhdissa. Vielä jossain 60-70km/h saattaa nelosellakin luistaa, mutta ei maantievauhdeissa.

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2014, 10:35:10 »
Juu,
Auto on ollut uudesta asti meillä,(ensin työsuhde, joka lunastettiin itselle.) On koukku ja vedelty mökiltä aikamoisia puukuormia välillä, ja jopa vaimo on huomannut että laatinkon (Aisin 6v) käytös on muuttunut.
Pitänee aloittaa tuosta öljynvaihdosta seuraavan huollon yhteydessä.

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 702
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2014, 17:44:44 »
Kylmänähän tuo laatikko luistattaa vielä maantievauhdeissakin (on normaalia), mutta lämpimänä pitäisi lukittua. Entäs, jos laittaa pakkovaihteet päälle, luistaako silloinkin?

Öljynvaihtokin lienee paikallaan, jos on koko 80tkm mennyt samoilla öljyillä.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #7 : Heinäkuu 03, 2014, 20:04:38 »
Tänään tuota oikein tihrusin, vieläkö tuo omani aski tekee moista kiekkaviisarin heilutusta, mutta ei. Vaihde vaihtui, pieni hetki ja lukko päälle. Nämä vaiheet kyllä huomasi kiekkamittarin viisarista, mutta siellä se lukko pysyi päällä ja mittarin viisarikaan ei siten enää vatkannut => epäilykseni lämpötilan vaikutuksesta - tai sitten tuokin aski vain tartti pientä piristystä, meinaan tuossa repästiin tällä viikolla reilun 1.000kg nyyttiä koukussa. Oli muuten tuokin Sitikka jo aika rauhallinen kulultaan ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #8 : Heinäkuu 03, 2014, 20:30:04 »
Ei kuulosta ihan normaalilta. Tuo aski kyllä vaatii pitkään hyvin toimiakseen sen öljynvaihdon kokonaisuudessaan n. 60-80tkm:n välein, tai vähintään osavaihdon (eli valutetaan se ulos mitä tulee ja lisätään sama määrä uutta tilalle, eli n 3-4l) alkaen 60tkm:ssä joka sitten toistetaan useampana vuotena vuosihuollon yhteydessä.

Oma samalla laatikolla ja koneella varustettu 5008 HDi 163 A vm 2011 oli kevätalvella ostettaessa 3-vuotiaana ja 120tkm ajettuna vielä ekoilla öljyillä, ja laatikon käytös oli hieman kulmikasta. Teetin osavaihdon keväällä ja käytös parani huomattavasti, ja tulen tekemään vuosittaisen osavaihdon tulevasta syksystä alkaen vuosihuollon yhteydessä. Vaihtotyö tehtiin Mäkelän Koneessa ja omilla viemilläni öljyillä kustannus oli muistaakseni 90€, eli about tunnin työ. Käsittääkseni tuossa Kane80:n HDi 136 versiossa laatikkoöljy on tyyppiä JWS 3309, jota saa etuisasti esim. Motonetistä (n. 15€ litra).

Hauskaksi homma alkaa mennä siinä vaiheessa kun auto on Euro5 luokiteltu (esim. HDi 136 on Euro4 mutta uudempi versio samasta eli HDi 163 onkin jo Euro5), jolloin samaan Aisinin laatikkoon pitää yhtäkkiä laittaakin öljyä joka on AW-1 luokiteltu. Hauskaksi homman tekee se, että sitä saa vielä tarvikkeena hirveän huonosti, ja ainakin Peugeotin marmorilla hinta on n. 80€/litra..! Noh, itse ratkaisin homman sillä, että ostin Opelin marmoritiskiltä GM:n AW-1:stä, jota käytetään esim. Insignian Aisin AF40 automaattilaatikossa. Ja AF40:hän on sama kuin AW TF-80 (mm. Volvoissa) joka on siis sama kuin PSA:n AM6! Koska kyseessä on siis yksi ja sama vaihdelaatikko, järkeilin että se AW-1 öljy mikä käy yhteen niin käy myös toiseenkin. Vähän huollossa kyllä kysyivät että oletko nyt ihan varma.  ;D

Sisarmerkin foorumilta asiaan liittyvää keskustelua ja tietoa, jossa myös lisää omiakin kokemuksia: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=25926
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2014, 20:47:26 kirjoittanut MartyMcFly »
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #9 : Heinäkuu 03, 2014, 20:51:58 »
Eikös tuossa 136 vs. 163 askeissa, vaikka sama AM6 onkin, niin softaan käsittääkseni on tehty jonkin verran puukotuksia => askit käyttäytyvät erilailla ja siten eivät ole ihan 1:1 vertailukelpoiset :-X

Esim. kun pidän vaihteen D:llä, mutta jarrupolkimen pohjassa, niin tuohan ei ryömi eikä möngi mihinkään. Vaan kun laitan käsijarrun päälle ja höllään jarrupolkimesta pitäen yhä kepin D:llä, niin askihan riemastuu yrittämään lähteä mönkimään => auton perä laskee hieman kun käkkä laittaa hanttiin. Tätä ilmiötä ei ilm. ole tuossa uudemmassa lainkaan, vaan se mönkii eteenpäin jatkuvasti :?
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #10 : Heinäkuu 03, 2014, 21:03:58 »
^Varmasti laatikon softassa on eroa, mutta rauta on ihan samaa. Näin ollen öljynvaihto, sen tärkeys ja vaihtamattomuuden oireet lienevät samat riippumatta minkä koneen jatkona tuo laatikko on.

Uudemman BlueHDi:n kanssa on toki sitten tullut tuosta laatikostakin täysin uusittu versio, mutta olettanen että siinäkin öljyjen vaihtamattomuus aiheuttaa jossain vaiheessa ongelmia.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #11 : Heinäkuu 03, 2014, 21:21:39 »
Kyllä, aut.askin säännöllinen öljynvaihto on ihan must! jos haluaa että se oikeasti kestää 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #12 : Heinäkuu 03, 2014, 21:31:12 »
Oma (grand picasso) on menossa elokuussa aisinin osalta öljynvaihtoon huuhtelulla. Eli menee noin 10-12l öljyä. Hinta 180-200e, joten ei tuossa ainakaan laiteta mitään 80e/l maksavaa.

Moottorina 163.n 2011 vuoden ja aisinin laatikko. Ja vaihdon tekee citikkahuolto Loimaalla. Ainakin jossain ketjussa sanoivat, että on yksi harvoista joka Suomessa Sitikan huuhtelee kunnolla, joten uskoisin heidän laittavan kokemuksesta ok öljyäkin.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #13 : Heinäkuu 03, 2014, 22:56:30 »
^Eikös tuo ole kuitenkin Euro 5 moottori? Jos näin on, ovat vaihtoehdot tuolla öljyhinnalla seuraavat:

a) Citroenin marmoritiskillä AW-1:stä ei peritä riistohintaa kuten Peugeotin puolella (epätodennäköistä kuitenkin että hinnoittelussa olisi noin paljon eroa)
b) AW-1:n hinta on tippunut ns. normaalitasolle viimeisen 4kk aikana (sama kävi aikanaan JWS 3309:n kanssa, eli täysin mahdollista)
b) Laittavat Loimaalla laatikkoon JWS 3309:iä tietämättömyyttään/välinpitämättömyyttään (hyvin epätodennäköistä)
c) Laittavat Loimaalla laatikkoon JWS 3309:iä, koska tietävät että näiden kahden öljyn välillä ei ole mitään käytännöneroa (enemmän kuin todennäköistä)

Voistiko hieman kysellä asiasta kun käytät autoa laatikkoöljynvaihdossa? Ts. kysy mitä öljyä käyttävät, äläkä hyväksy vastaukseksi "valmistajan suosittelemaa", vaan pyydä ihan nimeltä/tyypiltä että mikä tuo valmistajan suosittelema on mitä laittoivat? Olisi kiva tietää miten tuo asia menee, etenkin kun tästä asiasta on väännetty useallakin palstalla ympäri Eurooppaa. Itse epäilen, että näiden Euro 5 moottoreiden kanssa voisi ihan hyvin käyttää tuota edullista JWS 3309:kin, ja että tuon AW-1:n tuomat hyödyt ovat marginaalisia ja käytännön kannalta aivan samantekeviä.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #14 : Heinäkuu 04, 2014, 07:07:15 »
Kyllä ne sen silloinkin jo sanoi, en muista muuta kuin, että mobilin öljyä käyttävät. http://www.citikkahuolto.fi/
Ja tosiaan ainakin todella moni tuolla käyttänyt vaihdettavana, kun ovat harvoja jotka tekee huuhtelulla.

edit: Varmistin henkilöltä joka tuon ajan mulle varas sinne kun en ehtinyt. Nimenomaan Mobilin 3309:iä käyttävät. Täytyy vielä soitella sinne ja kysyä niiden mielipidettä asiaan.

edit2: Ja nyt kysytty citikkahuollostakin ja eivät ole kuulleetkaan tuosta aw-1:stä. Eli oikea vaihtoehto oli C, tietämättömyyttään. Josta taas päästään siihen, että mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko moottori millä euroluokituksella tahansa, laatikko kuitenkin on sama. Eli miksi siellä täytyisi käyttää tuota 80e/l maksavaa AW-1:stä sen 3309:n sijasta? Jos saman vuotiseen autoon 136 koneella voi kerran pistää 3309:iä, niin tuskin se sitä hajottaa jos moottorina on 163:n.

edit3: Lisäkysymyksenä vielä, että kun Raision Veholta asiaa kysyttiin, niin he eivät vaihda ollenkaan, eikä tiedä edes öljyn laatua kun sekin kysyttiin. Joten mistä nämä tiedot näistä öljyistä on ylipäätään peräisin, kun kerran Vehokaan ei tiedä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2014, 08:12:00 kirjoittanut Omenanraato »
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #15 : Heinäkuu 04, 2014, 08:37:01 »
Ei tuossa juuri tule muuta itselle mieleen kuin joko öljyjen erilainen lisäaineistus = tehokkaampi tarttee parempaa, tai sitten tosiaan tuo päästönormi s.e. kalliimmalla saadaan pienemmät päästöt ja tässä kohtaa jopa 1g CO2 voi olla merkitsevää. Tämä on se ihan sama syy miksi joissain Green -malleissakaan ei saa käyttää kuin just tiettyjä (kesä)renkaita kun ne sen grammat on just niillä tyypitetty :-\

Mutta siis jos kyse ei ole lisäaineistuksesta ja sitä kautta askin keston riskeeraamisesta, niin tuskin kukaan tuota öljytyyppiä katsastuksessa chekkaa jotta grammat pitää vielä kutinsa = itse menisin tällöin tuolla halvemmalla :angel: Itsellä onneksi (?) on tuo wanhempi, niin siinä ne on nuo halvemmat ölperit joka tapauksessa 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #16 : Heinäkuu 04, 2014, 08:43:11 »
Ajatuksena oli, että koska ajan 30-50tkm vuodessa, niin vaihtaisin kerran vuodessa öljyt. Vehon mukaan kun tuohon ei ikinä vaihdeta öljyä (ilmeisesti sitten tuo AW-1), niin jotenkin itse uskoisin, että kyllä huonommilla lisäaineillakin luulisi kestävän tuolla vaihtovälillä.

Kukahan tuonkin sais selville, että mikä noiden öljyjen ero on. Sitikalta on turha ainakin kysyä, kun sanovat vain että oltava AW-1:stä.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #17 : Heinäkuu 04, 2014, 08:48:49 »
.... Josta taas päästään siihen, että mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko moottori millä euroluokituksella tahansa, laatikko kuitenkin on sama. Eli miksi siellä täytyisi käyttää tuota 80e/l maksavaa AW-1:stä sen 3309:n sijasta? Jos saman vuotiseen autoon 136 koneella voi kerran pistää 3309:iä, niin tuskin se sitä hajottaa jos moottorina on 163:n...
Veikkaan, että syy on yksinkertaisesti se, että yhtenä osana moottori-vaihdelaatikko -kokonaisuutta uusi laatikkoöljy vähentää voimansiirron vastuksia x määrän, joka vastaavasti vähentää CO2 lukemaa nanogramman tjsp (Euro 5 luokan rajojen täyttämiseksi).

Kunnes toisin todistetaan olen itse samoilla linjoilla kanssasi siitä, että tuo 3309 käynee laatikkoon yhtä hyvin. Tosin autosi CO2 lukema voi nousta gramman murto-osan ja periaatteessa se ei siten olisi enää tyyppihyväksynnän mukainen, mutta tuolla ei ole mitään käytännön merkitystä.

EDIT: Ja Hitec ehtikin jo ensin :)
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #18 : Heinäkuu 04, 2014, 09:09:13 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=25926.15

Ilmeisesti 2010 on tehty rakenteellisia muutoksia ja laatikon tyypiksikin on muuttunut AM6-2 ja tosiaan tuo 3309 öljy on sellaista mitä ei oikeasti saisi käyttää.

AW-1 olisikin 3324:sta ja sen hinta pösöllä/citikalla sen 80e/litra, mutta Opelin varaosatiskillä sama purkki 15,90e/litra.

Nyt täytyy sitten vain selvittää, että tekeekö citikkahuolto huuhtelun, jos vien omat öljyt ja jos ei, niin kuka tekisi.

edit: Citikkahuolto tekee vaihdon (tunnin työ) ja pistin itse metroautosta opelin varaosanumerolla 1940773 10-litraa öljyä tilaukseen hintaan 16e/litra.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2014, 10:23:15 kirjoittanut Omenanraato »
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa tarttis

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 305
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #19 : Heinäkuu 04, 2014, 14:35:17 »
Oma (grand picasso) on menossa elokuussa aisinin osalta öljynvaihtoon huuhtelulla. Eli menee noin 10-12l öljyä. Hinta 180-200e, joten ei tuossa ainakaan laiteta mitään 80e/l maksavaa.

Moottorina 163.n 2011 vuoden ja aisinin laatikko. Ja vaihdon tekee citikkahuolto Loimaalla. Ainakin jossain ketjussa sanoivat, että on yksi harvoista joka Suomessa Sitikan huuhtelee kunnolla, joten uskoisin heidän laittavan kokemuksesta ok öljyäkin.

Mobilin öljyä oli ainakin keväällä kun minä öljynvaihdon teetin, tunnin verran meni aikaa ja hinta taisi olla jotain 250,-
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Citroen C5 2007
2.0 HDi 136 Exclusive Berline 5d A

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #20 : Heinäkuu 07, 2014, 10:39:55 »
Olisiko suosituksia huoltopaikan suhteen pääkaupunkiseudulla ?
Menisi samalla 80 tonnin huolto, laatikon öljynvaihto ja ilmastoinnin huolto.

Renee

  • Vieras
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #21 : Heinäkuu 07, 2014, 16:31:17 »
Tuossa´linkki jossa käyttäjät kertovat kokemuksiaan eri huolloista
http://citroen-foorumi.com/index.php/board,39.0.html

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #22 : Heinäkuu 09, 2014, 22:52:19 »
Vantaan Autokorjaamo saa täältä äänen. Kehuttu kohtuullisesti myös Peugeot palstalla.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #23 : Heinäkuu 10, 2014, 08:36:35 »
Vantaan Autokorjaamo saa täältä äänen. Kehuttu kohtuullisesti myös Peugeot palstalla.

Tuolla pari kertaa Pökö 1007 kanssa käyneenä ja ihan OK. Sijaitsee "huiman" 200m päässä kotoa, niin... ::) Mutta vielä parempi mielestäni on ollut Autotaito Hki-Vantaa lentokentän kupeessa. Tuolla olen pari kertaa käynyt Renaultin (Megane II + Grand Scenic II) kanssa ja molemmilla kerroilla homma on toiminut kuin junan vessa, edullisesti ja erittäin hyvän asiakaspalvelun kera :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa wiki

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 ( X7 ) THP Exclusive Sedan Autom. vm. -13
Vs: C5 III Automaattilaatikko
« Vastaus #24 : Heinäkuu 29, 2014, 12:05:16 »
Laittoivat automaattilaatikon BVA AM6 öljyä 4 litraa ja 38,01 €/litra.