Kirjoittaja Aihe: Jälleen uusi DS-malli?  (Luettu 22157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 729
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 582
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #126 : Syyskuu 13, 2018, 20:01:23 »
http://europe.autonews.com/article/20180913/ANE/180919851/psa-unit-aims-to-set-benchmarks-with-new-ds-3-crossback



Lainaus
300 km battery range

Until the electric version, called the E-Tense, appears, buyers can choose from three gasoline engines, with outputs of 100, 130 and 155 hp, and two diesel engines with either 100 hp or 130 hp.

The E-Tense version will be built on the E-CMP platform, a first for PSA, and will use an electric motor built by Continental.

PSA will not build its own electric motors until around 2022, following the recent creation of a joint venture with Japanese supplier Nidec.

The 100 kilowatt motor with 260 newton meters of torque will power the E-Tense to 100 kph (62 mph) in 8.7 seconds, DS says.

A 50 kilowatt hour battery gives a range of 300 km on the WLTP test cycle. DS says a 100 kW ultra-fast charging station will restore 80 percent of the vehicle's change in 30 minutes, while a wall-mounted box will give a full charge in five hours.

Standard and optional safety and driver assistance systems include hands-free parking, adaptive cruise control, lane keeping and a stop-and-start mode that allows the DS 3 Crossback to drive itself in traffic jams.

Interior options include five different treatments; there are 10 exterior colors and three roof colors available.

Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 328
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #127 : Syyskuu 17, 2018, 18:36:36 »
Tuosta muotoilusta täytyy sanoa että takapenkillä istujat varmasti kiittää hyvästä näkyvyydestä etuviistoon... Kuskillakin voi olla jotain kommentoitavaa samasta kohdasta mutta se selviää vasta kun istuu sisään, se on kuitenkin kuskille luontainen katvealue siinä keskipilarin juuressa.

Aiheesta toiseen, autoverkkokupan myymälän pihalla oli DS7 Crossback.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 366
  • Peukkuja: 1
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #128 : Syyskuu 28, 2018, 10:26:03 »
Eilen julkaistiin DS7:n hinnat ja varustetasot. Samalla kerrottiin ennakkomyynnin alkaneen.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 582
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #129 : Syyskuu 28, 2018, 19:46:59 »
Juu, 5 vuoden takuu ilman kilometrirajaa DS7:lle.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 160
  • Peukkuja: 8
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #130 : Syyskuu 28, 2018, 22:55:02 »
Juu, 5 vuoden takuu ilman kilometrirajaa DS7:lle.

PSA tekee Kiat? Sinänsä loistava avaus, koska massoja saattaa arveluttaa ranskalaisen luotettavuus.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 466
  • Peukkuja: 7
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #131 : Syyskuu 29, 2018, 12:06:52 »
Vähän on hinnakasta, mutta kai se on jostain aloitettava.

Vähän kyllä jää sellainen fiilis, että kuka ostaa tällaisen auton missä hinnassa on premiumlisää, mutta imagossa sitä ei ole tippaakaan. Samalla 60k hinnalla jo saa vaikka Mersun, jossa on sitä kateusfaktoria muille ihan eri tavalla kuin DS:ssä ja luultavasti hintakin pysyy paremmin. Koko homma aloitettiin ihan päälaeltaan, kun ensin premiummerkistä tehdään vähän paremmim varusteltu Sitikka, niin ainakin itse on vaikea päästää irti siitä, että tämä on edelleen vähän parannettu Sitilkka.
Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, Saab 9-5 TTID Aero -11, BMW 535d -11

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 729
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #132 : Syyskuu 29, 2018, 12:44:50 »
En ole samaa mieltä. Enemmistölle DS merkkinä ei liity mitenkään Citroën merkkiin, ei niitä katos kiinnosta kuten meitä jotka täällä olemme liiankin usein kirjoittelemassa.

Poissa seve

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #133 : Syyskuu 29, 2018, 13:01:54 »
Käytiin kaverin kanssa koeajamassa DS 7. Ei voinu välttyä ajatukselta et on pösö tai sitikka. Toisaalta mitäpä tuo haittaa. Premium tunnelmaa oli. Joku Rivoli-malli sisustassa ja kyljessä tekstit. Komea nahkasisusta ja hyvän tuntuiset materiaalit. Halvin malli n. 44 000€, sain hinnaston sähköpostiin. Ei ollut vielä saatavilla kun oltiin ajelemassa. Siinä oli se 225hv moottori.
Citroen C5 HDi 136 A Sedan -10
Citroen Bx 1.6 GTi -90
Citroen 2cv Dyane "Taivaansininen" -74

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 485
  • Peukkuja: 15
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #134 : Syyskuu 29, 2018, 13:51:16 »
Minusta lyhyt nimi on ihan hauska erikoisuus, ei tule heti mieleen muita kuin MG, ja mallimerkinnätkin on lyhyitä (vielä).

Onkohan ikinä ollut yksikirjaimisia auton nimiä, vaikkapa "O". Mallinimillä on tosin taipumusta muuttua nopesti kun vanhat "sarjat" on käytetty  loppuun, toisaalta voisi tietysti aloittaa jollain pidemmällä mallimerkinnällä, vaikka Äteritsiputeritsipuolilautatsijänkä ja vielä täsmennykset mallimerkinnän perään Gran Tourismo Injection Katalysator Air Bag Wunderbaum.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 328
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #135 : Syyskuu 29, 2018, 17:30:58 »
En ole samaa mieltä. Enemmistölle DS merkkinä ei liity mitenkään Citroën merkkiin, ei niitä katos kiinnosta kuten meitä jotka täällä olemme liiankin usein kirjoittelemassa.

Mutta kun ne itse markkinoinnissaan viittaavat Citroeniin, DS/ID mallistoon.... niin jos jotakuta tuollainen sattuu kiinnostamaan, lamppu syttyy pään päällä ja ne menee ja ostaa Sitikan eikä DS:ää. Aito asia on aina aito asia.

Olen ennenkin sanonut ja sanon taas että PSA teki virheen synnyttäessään tämän uuden DS-merkin. Järkevästi ajatellen olisi pitänyt vain jatkaa Citroen ja Peugeot mallistoja ylöspäin ns premium-luokkaan, kummallakin merkillä on pitkät perinteet ja edustusluokan autoja on ennenkin niillä tehty. Varsinkin Citroenin historia on erittäin kunniakas, pösön jäädessä hieman keskiluokkaisemmaksi.

Ja jos pakko oli uusi merkki tuoda markkinoille niin PSA:lla on kassakaapissa läjä kuolleita merkkejä joista valita jotain joka ehkä kuulostaisi sopivan yläluokkaiselta nykyihmisen korvaan. Simcasta ei premiumia saa tekemälläkään mutta Talbot olisi ollut hyvä jos eivät olisi sitä aikoinaan pilanneet nimeämällä Simcat Talboteiksi... sitten olisi läjä Rootes-yhtymän merkkejä, siis brittiläisiä, ehkä vähän kova pala ranskalaisille mutta Hillman? Humber? Singer? Sunbeam? :)

Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa ovi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 188
  • Peukkuja: 2
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #136 : Syyskuu 29, 2018, 17:43:44 »
Humber kuulostaisi aika juhlavalta.

Poissa Aapo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 213
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia Activa TCT -97
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #137 : Syyskuu 29, 2018, 21:23:12 »
Panhard.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 328
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #138 : Syyskuu 30, 2018, 00:19:08 »
Panhard.
Kuuluu kai Renaultille nykyään ja valmistaa panssariautoja. Merkkinä taitaa nyt kuitenkin olla Arquus... www.arquus-defense.com Mutta Panhard on joka tapauksessa varattu.

Historia on vähän epäselvä mutta PSA:lla taitaa olla hallussaan sellaiset merkit kuin Hotchkiss, Delahaye ja Darracq. Jälkimmäinen ei ehkä sovi Suomen markkinoille... :P
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 582
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #139 : Syyskuu 30, 2018, 10:20:09 »
Panhard.
Kuuluu kai Renaultille nykyään ja valmistaa panssariautoja. Merkkinä taitaa nyt kuitenkin olla Arquus... www.arquus-defense.com Mutta Panhard on joka tapauksessa varattu.

Historia on vähän epäselvä mutta PSA:lla taitaa olla hallussaan sellaiset merkit kuin Hotchkiss, Delahaye ja Darracq. Jälkimmäinen ei ehkä sovi Suomen markkinoille... :P

Panhard henkilöautobrändi kuuluu PSA:lle ja sitä toivoinkin uudelleen herätettäväksi mutta viisaat päättivät toisin. Panhard-panssariautofirma kuuluu Renaultille mutta päätti vaihtaa sen nimeä. Pääasia, että PSA:lla on jotain kallista koska se on joillekin se ostopäätöksen vahvistava tekijä.
Hinta-asiaa...Itse en käy Lidlissä kuin korkeintaan ostamassa Karlensin Gin & Tonicia joka on paras ns. limuviina. Ostopäätökseeni ei vaikuta halvempi tai kalliimpi hinta vaan maku. Ja se etten käy normaalisti Lidlissä ei johdu siitä, että siellä on halpaa tai että minun pitäisi ostaa mielummin kallista. "Premium"/status-hommat ovat mielestäni naurettavia mutta näköjään joillekin tarpeellisia.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 328
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #140 : Syyskuu 30, 2018, 12:57:33 »
Panhard.
Kuuluu kai Renaultille nykyään ja valmistaa panssariautoja. Merkkinä taitaa nyt kuitenkin olla Arquus... www.arquus-defense.com Mutta Panhard on joka tapauksessa varattu.

Historia on vähän epäselvä mutta PSA:lla taitaa olla hallussaan sellaiset merkit kuin Hotchkiss, Delahaye ja Darracq. Jälkimmäinen ei ehkä sovi Suomen markkinoille... :P

Panhard henkilöautobrändi kuuluu PSA:lle ja sitä toivoinkin uudelleen herätettäväksi mutta viisaat päättivät toisin.

Joo-o, miten lienee. Asiaa tutkittuani tuli periaatteessa samaan tulokseen. PSA möi koko Panhard-yrityksen Auverlandille (jonka Renault myöhemmin osti) mutta piti kuitenkin lisenssin Panhard-nimen käyttöön henkilöautoissa. On kuitenkin mahdollista että sopimuksessa oli jokin aikaraja nimen käyttöön eikä PSA:lla ole enää oikeutta Panhard nimeen. Se ainakin selittäisi miksei sitä ole käytetty. Siis sama tilanne kuin mitä kiinalaisille kävi Saabin kanssa, eivät aloittaneet autotuotantoa tarpeeksi nopeasti niin lisenssi Saab-nimen käyttöön raukesi ja nyt niillä on tehdas ilman nimeä josta ne varmastikin jotain maksoivat. No, kunhan nyt saisivat edes niitä NEVS-sähköautoja myyntiin...

Sinänsä huono idea oli edes myydä panssariautotehdasta, siinä puuhassa käsittääkseni liikkuu hyvin rahaa ja nimenomaan valmistajan suuntaan, asiakkaat kun tuppaavat olemaan maksukykyisiä, valtioita ja vakavaraisia turvallisuusalan yrityksiä. Lisäksi siinä meni tietotaitoa maastoajoneuvoista jota olisi voinut soveltaa siviilipuolellakin.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 459
  • Peukkuja: 5
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #141 : Syyskuu 30, 2018, 15:37:14 »
Nimen muuttaminen on virhe koska siinä kikkaillaan. Parannukset pitäisi olla autoilijan tyytyväisyytenä ja paksumpana lompakkona näkyvissä.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 160
  • Peukkuja: 8
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #142 : Syyskuu 30, 2018, 16:50:55 »
Järkevästi ajatellen olisi pitänyt vain jatkaa Citroen ja Peugeot mallistoja ylöspäin ns premium-luokkaan, kummallakin merkillä on pitkät perinteet ja edustusluokan autoja on ennenkin niillä tehty. Varsinkin Citroenin historia on erittäin kunniakas, pösön jäädessä hieman keskiluokkaisemmaksi.

Pitää erottaa premium-merkki ja premium-laatutaso.

Tie premium-merkiksi on pitkä, kivinen ja vaatii tuuria. Volvo on vuosia ja vuosikymmeniä yrittänyt ja on saanut pari varvasta ovenrakoon 90-sarjalaisilla, mutta se on silti kakkonen varsinaisiin premium-Mersuihin ja Jaggeihin verrattuna.  PSA:lta ei sellaista löydy, vaikka kaivettaisiin kaikki vanhat nimet naftaliinista. Premiumius on irrationaalista psykologiaa, mutta toisaalta sen saavutettuaan valmistaja voi tötöillä rankastikin, niin se on silti premiumia, katseet kääntyvät, ja lompakossa kumisee tyhjyyttään, vaikka autot olisivat sähkövikaisia läpiruostuneita linttoja. Kunhan ei ole kovamuovia esillä eikä ajossa nitise ja moottorissa on voimaa... ja mikä tärkeintä, ihan jokapojalla ei ole varaa samanlaiseen.

Premium-laatutaso taas on täysin saavutettavissa pienin panostuksin ja valuu kuluttajan eduksi. PSA:llakin on tähän mahdollisuus ja se on sitä aiemmin käyttänytkin ainakin johonkin pisteeseen asti. Tällöin siis hoidetaan sisustus- ja viimeistelyasiat kuntoon, laitetaan pellin alle ainakin riittävän iso pata ja kassillinen varusteita kaupan päälle ja myydään keskiluokan autoa kalliimmalla, mutta ehkä puolella todellisen premiumin hinnasta. Kyyti on yhtä hyvää ja lompakko kiittää, mutta proverbiaalinen ṕillu jää saamatta.

DS:llä ei ole mitään jakoa ensimmäiseen kategoriaan, joten jako Citroëniin ja DS:ään on mielestäni sinänsä hyvä: asiakas voi oppia hahmottamaan sen, että DS on premium-tasoinen Sitikka. Tästä syystä merkkejä ei pitäisi käytännössä erotella liikaa toisistaan esimerkiksi eri myymiöihin. Asiakkaan pitäisi nähdä perus-Sitikka, jonka jälkeen myyjä voisi viedä hallin toiselle puolelle maistamaan vastaavaa premium-mallia DS:n puolelta. Eivät eemelimersujen ja vastaavien bemujen/audien omistajat lähde DS:ää ostamaan, koska siitä merkistä puuttuu se premium. DS:n pitää olla upgrade sellaiselle perheauton ostajalle, joka haluaisi hieman jotain parempaa, mutta premiumit menevät yli budjetin eikä käytetty saksalainen kiinnosta.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 065
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #143 : Syyskuu 30, 2018, 18:33:51 »
DS premiumina ryssittiin jo kättelyssä, ei joku alitehoinen 1.6 diesel robottilaatikolla kuulu mihinkään premiumiin, tai vikainen THP, ranskalainen on perinteisesti tunnettu mukavuudesta ja sen varjolla se on saanut paljonkin anteeksi omituisuuksistaan mut kun nämä ei enään edes ole mukavia  >:(

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 582
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #144 : Syyskuu 30, 2018, 19:44:21 »
... mut kun nämä ei enään edes ole mukavia  >:(

Jospa se Advanced Comfort iskunvaimennus tulee myös DS:ään? Sillä on vain kalliimpi nimi sitten...

DS premiumina ryssittiin jo kättelyssä

Joo, liian varovaisesti lähdettiin liikkeelle MUTTA koko PSA olisi voinut kaatua silloin 2012 jos ihan hirveesti olisi juuri ennen pahinta kriisiä pumpattu rahaa brändiin jolla ei ollut volyymia.
Audilla kesti 30-vuotta päästä siihen mitä se on nyt ja silti sitä kutsutaan pirkka-mersuksi. Pääasia PSA:lle on kuitenkin, että ranskalaisilla statusta tarvitsevilla ihmisillä on kotimainen vaihtoehto.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 579
  • Peukkuja: 4
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #145 : Lokakuu 01, 2018, 08:15:49 »
En ole samaa mieltä. Enemmistölle DS merkkinä ei liity mitenkään Citroën merkkiin, ei niitä katos kiinnosta kuten meitä jotka täällä olemme liiankin usein kirjoittelemassa.

Mutta kun ne itse markkinoinnissaan viittaavat Citroeniin, DS/ID mallistoon.... niin jos jotakuta tuollainen sattuu kiinnostamaan, lamppu syttyy pään päällä ja ne menee ja ostaa Sitikan eikä DS:ää. Aito asia on aina aito asia.

Olen ennenkin sanonut ja sanon taas että PSA teki virheen synnyttäessään tämän uuden DS-merkin. Järkevästi ajatellen olisi pitänyt vain jatkaa Citroen ja Peugeot mallistoja ylöspäin ns premium-luokkaan, kummallakin merkillä on pitkät perinteet ja edustusluokan autoja on ennenkin niillä tehty. Varsinkin Citroenin historia on erittäin kunniakas, pösön jäädessä hieman keskiluokkaisemmaksi.

Ja jos pakko oli uusi merkki tuoda markkinoille niin PSA:lla on kassakaapissa läjä kuolleita merkkejä joista valita jotain joka ehkä kuulostaisi sopivan yläluokkaiselta nykyihmisen korvaan. Simcasta ei premiumia saa tekemälläkään mutta Talbot olisi ollut hyvä jos eivät olisi sitä aikoinaan pilanneet nimeämällä Simcat Talboteiksi... sitten olisi läjä Rootes-yhtymän merkkejä, siis brittiläisiä, ehkä vähän kova pala ranskalaisille mutta Hillman? Humber? Singer? Sunbeam? :)

Täysin samaa mieltä. Mikä sitten selittänee, että ds5- ja ds4-tuotannot lopetettiin suhteellisen lyhyeen.
Psa:n johtokaan ei taida olla ihan kärryillä, saatikka ymmärtää vanhan merkin historiaa. Kvartaalitalous sotkee pitkäjännitteisen jatkumon kaikilla, myös hieman hukkasessa olevan psa:n....

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 729
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #146 : Lokakuu 01, 2018, 09:55:43 »
Selittää ettei ne ollut SUVeja. Muut automallit eivät myy.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 328
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #147 : Lokakuu 01, 2018, 15:50:37 »
Selittää ettei ne ollut SUVeja. Muut automallit eivät myy.

Kerro tuo Morgan Motor Companylle...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 402
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #148 : Lokakuu 01, 2018, 16:14:16 »
Kun teillä Etelä-suomalaisilla on mahdollisuus koeajaa DS7 niin kysykääpäs mitä tehdas on tehnyt noille bensamoottoreille että jakopään hilkkeet kestää ja imuventtiilipuoli ei karstoitu ainakaan takuuaikana.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 661
  • Peukkuja: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #149 : Lokakuu 09, 2018, 19:08:01 »
Mulle Mersu on lähinnä kansanauto. Senhän saa alleen lähes jokaiselta taksitolpalta.