Kirjoittaja Aihe: Jälleen uusi DS-malli?  (Luettu 22180 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 582
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #75 : Elokuu 16, 2018, 10:37:44 »
Se on katsos "premiumia". 😂 Mitä kalliimpaa, sen parempaa 😂
Joku eliittituote ei mennyt taannoin Kaliforniassa kaupaksi -> nostivat hintaa ja myynti nousi koska sen statusarvo nousi 😁

 Millähän luolakaudella jotkut vielä elävät?
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 340
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #76 : Elokuu 16, 2018, 12:17:04 »
Pelkkien kuvien perusteella ulkonäkö on jotain ahdistavan ja painostavan väliltä. Ei iloisuutta nimeksikään. Eikä edes kovin persoonallinen.
Toisaalta, tyylikäskin. Olisikohan vähän ristiriitainen?  ???
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa ovi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 188
  • Peukkuja: 2
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #77 : Elokuu 16, 2018, 20:12:42 »
Sisältä varsin houkuttelevan näköinen, mutta päältä päin yrittää olla liika joku muu auto. Tuolla ei vielä päästä kuittaamaan premium rahoja.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 366
  • Peukkuja: 1
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #78 : Elokuu 16, 2018, 20:26:38 »
Tietääkö joku, milloin DS:ien myynti alkaa uudelleen Suomessa? Eli milloin saadaan valmiiksi sellainen myymälä, että se täyttää brändin vaatimukset.

Mielestäni typerää ”premiumin” luomista, että ei voida myydä autoa, kun ei ole vaatimuksia täyttävää konseptimyymälää. Netissä dsautomobiles.fi sivustolla lupailtiin jopa lähettää esite postissa kera pienen lahjan. Eipä ole näkynyt. Jälleenmyyjähakukin antoi osumiksi Vehon aikaisia hakutuloksia.

Ei ihme, että myynti on Suomessa nolla ja tuntuisi sakkaavan Euroopassakin, kun autojen sijaan myyntiponnistelut ovat lähinnä ontuvien mielikuvien luomista. Tässä mennään liikaa Aasian ehdoilla, missö tuotteen brändi on suurempi myyntivaltti kuin hyvä tuote.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Paikalla Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 388
  • Peukkuja: 2
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #79 : Elokuu 16, 2018, 21:09:33 »
Hiukan kanssa ihmetellyt DS:n tilannetta. Nyt on näemmä hävinnyt täkäläisiltä sivuilta kaikki muut paitsi DS 3 ja DS7. Brittien vastaavalla sivulla on tarjolla koko paletti DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 4 CROSSBACK, DS 5 ja DS 7 CROSSBACK. Ei hyvältä näytä tilanne pohjolassa. Toki tällaisia tusina-autoja pitää myydä huomattavasti suurempia määriä kuin joitain kymmeniä vuodessa jotta jälkimarkkinointi, huollot jne. olisi mitenkään kannattavia.
Mitä tulee tuohon premiumiin niin sitä ds:ssä ei ole vaikka omaan silmään  ihan mukavan näköisiä laitteita ovatkin.

Tällä hetkellä toki WLTP tuottaa monille malleille päänvaivaa. Esim. Renu Talismanista huolimatta siitä että on suht tuore malli ei hinnaston mukaan oteta vastaan uusia tehdastilauksia. VAG:lla kuulemma on varastoissa tuhatmäärin autoja joita ei voida WLTP:n vuoksi toimittaa. Näitä murheita varmasti on kaikilla merkeillä.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 366
  • Peukkuja: 1
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #80 : Elokuu 16, 2018, 21:41:17 »
DS 4 ja DS5 ovat monilta markkinoilta hävinneet pois myynnistä, koska niitä ei enää valmisteta. Briteillä tai tehtaalla saattaa olla vielä varastoa (oikeanpuoleinen ohjaus), jota myyvät saarivaltakunnassa vielä pois.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Paikalla Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 388
  • Peukkuja: 2
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #81 : Elokuu 16, 2018, 21:50:40 »
Tuota hiukan epäilinkin jotta noin olisi. Ei vaan tullut selviteltyä. Aina vaan huonommalta siis vaikuttaa jos mallit noin vähiin menee. Kummastelen muutoinkin PSA:n tapaa toimia esim. C5:n osalta. Kyllä mielestäni uudet mallit pitäisi saattaa markkinoille niin, ettei välissä ole vuosien tyhjiötä.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 180
  • Peukkuja: 8
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #82 : Elokuu 16, 2018, 22:14:09 »
C5 kokoluokka on myllerryksessä. 508 onneksi tuli ja mukavasti poikkeaa vaikkapa passatista. 508 näyttää kivalta ja ensitestissä on ohjaustakin kehuttu. Mielenkiintoinen kokoluokka kuitenkin, Avensista ei enää tule ja vissiin C5:ta ei enää sedanina tule? Ennen kun autoa hommasi citikkaa katsoin ekaksi, nykyisin en enää ollenkaan.

Poissa tcane

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 99
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #83 : Elokuu 17, 2018, 10:57:12 »
Suomen markkina on niin pieni että sen kiinnostavuus joidenkin valmistajien silmissä vaihtelee. Renun tilanne ja mielenkiinto takavuosina on yksi esimerkki, nyt hieman parantunut kun vaan suostuttaisiin ostamaan muutamaa volyymimallia. Mazda ilmeisesti tällä hetkellä yksi ongelmatapaus.

En usko että DS:stä syntyy premium-merkkiä Eurooppaan ellei tekniikka vastaa mielikuvaa. Autoilun sivistysvaltioissa ihmiset jotka pystyy ja haluaa ostaa auton mielihalujensa mukaan ei osta mitään pikku-turbo-techiä pesukoneen moottorilla ryyditettynäkään tms. vaan tekniikkaa joka saa suupielet virneeseen, toisessa aallossa tulee sitten wannabeet, vähemmän tekniikasta kiinnostuneet ym. jotka ostaa ne kuli-mallit ja joita vastaan PSA/DS nyt parhaimmillaan pystyy kilpailemaan, tosin esim. automaateissa antaen tasoitusta silloinkin.

Vaikka kuinka katson maailmaa sitikkalasien läpi niin mallistossa ei ole ollut viime vuosina mitään eikä tulevaisuudessa tilanne näytä yhtään paremmalta. Ensimmäisen kerran eläissäni täytyy tunnustaa että Pösön puolelta löytyisi kiinnostavammat mallit, premiumia nekään eivät toki ole mutta eivät sellaista yritä esittääkään.

Ehkä DS:n tähtäin on tosiaan jossain kymmenen vuoden päässä kun itse liikuttamiseen liittyvä tekniikka on enemmän e-vetoista ja kaikilla lähes samaa. Silloin kaikkialla rapistuvassa tieverkossa esim. nyt aloitetut jousituksen säädön harjoitteet voivat olla jo arvossaan ja markkinointiosasto muistaa niin alkuperäisen DS:n kuin Activankin.
´17 Megane GT, ´18 118i, ´86 951, ´01 XL1000
 (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 466
  • Peukkuja: 7
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #84 : Elokuu 17, 2018, 12:34:18 »
Vaikka kuinka katson maailmaa sitikkalasien läpi niin mallistossa ei ole ollut viime vuosina mitään eikä tulevaisuudessa tilanne näytä yhtään paremmalta. Ensimmäisen kerran eläissäni täytyy tunnustaa että Pösön puolelta löytyisi kiinnostavammat mallit, premiumia nekään eivät toki ole mutta eivät sellaista yritä esittääkään.


Vähän samoja mietteitä Sitikan osalta, kaikki mallit on pikkutötteröitä ja näyttää halpiksilta keulasta lähtien. Ilmeisesti strategia, jossa Sitikasta tehdään halpamalli on etenemässä hyvin...

Peugeotin osalta kyllä täytyy sanoa, että jos 508 on yhtä hyvä tuote kuin ensimmäinen 508 aikalaisiinsa verrattuna, niin sillä ei kyllä ole mitään hävittävää Audi A4:sen, BMW 3-sarjan tai MB C:n tai Volvo S60:n rinnalla. Toki kilpaillaan siellä Segmetin alapäässä, kun ei ole kunnon koneita vielä toistaiseksi, mutta esim. dieselien osalta MB:lläkään ei ole tarjota enää muuta kuin 194hp, ja kunhan hybridi joskus saadaan ulos, niin aika lähellä ollaan tavan malleja.  S- , M- ja AMG-mallit sitten erikseen.
Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, Saab 9-5 TTID Aero -11, BMW 535d -11

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 582
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #85 : Elokuu 17, 2018, 18:32:43 »
Suorituskyvyn merkitys tulee jatkossa vähenemään kun autot ajavat itsekseen. Samalla "premiumeille" tulee suuria ongelmia....
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 066
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #86 : Elokuu 17, 2018, 20:10:31 »
Suorituskyvyn merkitys tulee jatkossa vähenemään kun autot ajavat itsekseen. Samalla "premiumeille" tulee suuria ongelmia....

Täkäläisellä verotussysteemillä ei kannata ostaa uutena kuin kääpiömoottorisia pikkuautoja, isommat kannattaa hakea käytettynä, niitä "premiumeja" on tuotu tänä vuonna 20.000 jo nyt, uusia myyville tämä tietysti tekee ongelmia.

Poissa ovi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 188
  • Peukkuja: 2
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #87 : Elokuu 17, 2018, 21:09:37 »
Ei ne paremmat autot katoa mihinkään, vaikka liikkuminen muuttuukin enemmän auton vastuulle. Aikoinaan tuli quartz kellot markkinoille ja sen piti tarkoittaa automaattikellon kuolemaa. Nykyään quartz on jokapojan tojota ja automaatteja ostavat ne, jotka ovat valmiita maksamaan kellosta moninkertaisen hinnan. Molemmat raksuttaa, sekä näyttää aikaa ja automaatti on vielä reippaasti huonompi tehtävässään.

Sama homma on oikeastaan aivan kaikissa tuotteissa ja aina löytyy ihmisiä, jotka ovat valmiita maksamaan enemmän. Hyvin monesti sillä lisähinnalla myös saa enemmän.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 328
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #88 : Elokuu 18, 2018, 01:00:27 »
Suomen markkina on niin pieni että sen kiinnostavuus joidenkin valmistajien silmissä vaihtelee. Renun tilanne ja mielenkiinto takavuosina on yksi esimerkki, nyt hieman parantunut kun vaan suostuttaisiin ostamaan muutamaa volyymimallia. Mazda ilmeisesti tällä hetkellä yksi ongelmatapaus.

Mazdan myynti on kyllä paranemaan päin, ja kunhan saavat ne kehittämänsä uudet puristussytytteiset bensamoottorit koko mallistoon (ei ole vielä saatavilla mutta vuodenvaihteessa piti kai tulla Mazda 3:een) niin myynti varmasti lähtee uuteen nousuun, ihan maailmanlaajuisesti. Olettaen että ne moottorit on niin hyviä kuin lupaavat. Parempi hyötysuhde, pienempi kulutus, pienemmät verot...

Lainaus
En usko että DS:stä syntyy premium-merkkiä Eurooppaan ellei tekniikka vastaa mielikuvaa. Autoilun sivistysvaltioissa ihmiset jotka pystyy ja haluaa ostaa auton mielihalujensa mukaan ei osta mitään pikku-turbo-techiä pesukoneen moottorilla ryyditettynäkään tms. vaan tekniikkaa joka saa suupielet virneeseen, toisessa aallossa tulee sitten wannabeet, vähemmän tekniikasta kiinnostuneet ym.

Niin, PSA:n alaisuudessahan Opelin mallistostakin on leikattu munat pois. Isot moottorit on poistettu valikoimista, nyt on vaan pikkukoneita. Ennen sai niitä OPC malleja, esim Insignia veekutosella, nyt on vaan jotain GSi:tä pienellä koneella ja turbolla...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 328
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #89 : Elokuu 18, 2018, 01:02:41 »
Vähän samoja mietteitä Sitikan osalta, kaikki mallit on pikkutötteröitä ja näyttää halpiksilta keulasta lähtien. Ilmeisesti strategia, jossa Sitikasta tehdään halpamalli on etenemässä hyvin...

Jos ne on halpamalleja tekemässä niin missä viipyy uusi 2CV/Ami/GS?  ???

Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 180
  • Peukkuja: 8
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #90 : Elokuu 18, 2018, 09:00:34 »
Suomen markkina on niin pieni että sen kiinnostavuus joidenkin valmistajien silmissä vaihtelee. Renun tilanne ja mielenkiinto takavuosina on yksi esimerkki, nyt hieman parantunut kun vaan suostuttaisiin ostamaan muutamaa volyymimallia. Mazda ilmeisesti tällä hetkellä yksi ongelmatapaus.

Mazdan myynti on kyllä paranemaan päin, ja kunhan saavat ne kehittämänsä uudet puristussytytteiset bensamoottorit koko mallistoon (ei ole vielä saatavilla mutta vuodenvaihteessa piti kai tulla Mazda 3:een) niin myynti varmasti lähtee uuteen nousuun, ihan maailmanlaajuisesti. Olettaen että ne moottorit on niin hyviä kuin lupaavat. Parempi hyötysuhde, pienempi kulutus, pienemmät verot...

Lainaus
En usko että DS:stä syntyy premium-merkkiä Eurooppaan ellei tekniikka vastaa mielikuvaa. Autoilun sivistysvaltioissa ihmiset jotka pystyy ja haluaa ostaa auton mielihalujensa mukaan ei osta mitään pikku-turbo-techiä pesukoneen moottorilla ryyditettynäkään tms. vaan tekniikkaa joka saa suupielet virneeseen, toisessa aallossa tulee sitten wannabeet, vähemmän tekniikasta kiinnostuneet ym.

Niin, PSA:n alaisuudessahan Opelin mallistostakin on leikattu munat pois. Isot moottorit on poistettu valikoimista, nyt on vaan pikkukoneita. Ennen sai niitä OPC malleja, esim Insignia veekutosella, nyt on vaan jotain GSi:tä pienellä koneella ja turbolla...
Kaikkeen uuteen moottoritekniikkaan pitää suhtautua pessimistisesti ja varmistaa että takuu kattaa ja riittää itselle. Puretech keskustelua tulee seurattua pösöpuolella, ei näytä hyvältä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 582
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #91 : Elokuu 18, 2018, 23:06:04 »
Ei ne paremmat autot katoa mihinkään, vaikka liikkuminen muuttuukin enemmän auton vastuulle. Aikoinaan tuli quartz kellot markkinoille ja sen piti tarkoittaa automaattikellon kuolemaa. Nykyään quartz on jokapojan tojota ja automaatteja ostavat ne, jotka ovat valmiita maksamaan kellosta moninkertaisen hinnan. Molemmat raksuttaa, sekä näyttää aikaa ja automaatti on vielä reippaasti huonompi tehtävässään.

Sama homma on oikeastaan aivan kaikissa tuotteissa ja aina löytyy ihmisiä, jotka ovat valmiita maksamaan enemmän. Hyvin monesti sillä lisähinnalla myös saa enemmän.

The Economist
"Electric motors are largely standardised and may not command the same premium. German cars, engineered to please their discerning drivers, are unlikely to carry the same kudos when vehicles drive themselves. BMW, which advertised its cars as “The Ultimate Driving Machine” may have to rethink its marketing"
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 180
  • Peukkuja: 8
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #92 : Elokuu 19, 2018, 08:36:29 »
Menee ikuisuus että auto ajaa itseksekseen Suomen talvessa.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 766
  • Peukkuja: 8
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #93 : Elokuu 19, 2018, 09:10:55 »
"Jälleen" uusi on aiheenakin harhaan johtava. Jälleen sana pois. On jo nähtävissä, että DS jää marginaalisksi tuotteeksi (tai hiipuu vähin äänin pois, tässä voisi olla poistumistienä PSA-Opelin uusi style). Ehkä moni päätyykin "irvistävään" Lexukseen liki samalla hinnalla. Erilaisuuden tavoittelusta maksetaan ja laadun mielikuvasta, jossa Lexus 1-0. DS pyrkii tuomaan samaa tunnetta ostajille. Ikävää todeta negatiivinen tosiasia, ref. C6 malli ei saanut nostetta, kun hinta oli yli kipurajan, näin myön on DSsässä.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 180
  • Peukkuja: 8
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #94 : Elokuu 19, 2018, 09:24:09 »
DS3, tuleekos siitä päivitetty malli?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 733
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #95 : Elokuu 19, 2018, 10:14:19 »
Itselleni esim. DS5 on luksusauto, ei mikään "premium" mutta näitä voi tarkastella niin monelta eri kantilta.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 180
  • Peukkuja: 8
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #96 : Elokuu 19, 2018, 10:21:09 »
Luokittelu on hupaisaa. Mulle Mersun uusi s coupé on luksusta ja premiumia, siinä on myös yli 200 k€ hintalappu :) Tälläset DS:t on vaan GLS malleja perus sitikasta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 733
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #97 : Elokuu 19, 2018, 10:45:38 »
Luokittelu on hupaisaa. Mulle Mersun uusi s coupé on luksusta ja premiumia, siinä on myös yli 200 k€ hintalappu :) Tälläset DS:t on vaan GLS malleja perus sitikasta.
Joskus juuri vertailin samanhintaista mersua DS5:een ja oli huvittavaa kun mersu jonka olisi saanut sillä rahalla oli kuin entisajan karvalakki Skoda.  ;D
Ei edes S-mersu ole mitenkään luksusta, korkeintaan "premium". Ja kyllä, olen ajanut sellaisellakin ja ollut monesti kyydissä. Miksi muuten sitä pianolakattua muovipintaa pidetään hienona? Ihan kauheeta sheissea. Huvittaa myös se että kovamuovia pidetään huonompana kuin huonommin kulutusta (ja usein myös naarmuja) kestävä pehmeäpintainen kumi/muovipinta? Mielikuvat vievät meitä suohon...

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 366
  • Peukkuja: 1
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #98 : Elokuu 19, 2018, 10:53:38 »
Autoverkkokauppa on ollut ahkeralla muutolla. Ensiksi perustivat Citroen-Peugeot-myymälän Helsingin Herttoniemeen. Jo vajaa vuosi tuosta, myymälä oli siirtynyt Metroautolle. Ja Autoverkkokaupan Citroen-Peugeot-myynti oli siirtynyt vanhaan betonihalliin Petikkoon.

Nyt tuossa betonihallissa tapahtuu. Marmorinen sisäänkäynti on jo paikoillaan ja ulkopintaa levytetään. Avaavat siihen kuulemma marraskuussa Euroopan suurimmäm DS-brandstoren. DS-brandmanagerkin näyttää jo löytyvän henkilöstön esittelyistä nettisivuilta.

Ja taas joutuvat Sitikka ja Pösö muutolle, koska ”premiumia” ei saa myydä saman katon alla rahvaan merkkien kanssa. Muuttavat kuulemma naapuriin Autoverkkokaupan monimerkkimyymälän yhteyteen.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 328
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #99 : Elokuu 19, 2018, 10:57:26 »
Joskus juuri vertailin samanhintaista mersua DS5:een ja oli huvittavaa kun mersu jonka olisi saanut sillä rahalla oli kuin entisajan karvalakki Skoda.  ;D
Ei edes S-mersu ole mitenkään luksusta, korkeintaan "premium". Ja kyllä, olen ajanut sellaisellakin ja ollut monesti kyydissä.

Katos kun oleellista siinä ei ole se varustelista vaan laatu.

Lainaus
Miksi muuten sitä pianolakattua muovipintaa pidetään hienona? Ihan kauheeta sheissea. Huvittaa myös se että kovamuovia pidetään huonompana kuin huonommin kulutusta (ja usein myös naarmuja) kestävä pehmeäpintainen kumi/muovipinta? Mielikuvat vievät meitä suohon...

Maalattu pelti ja kromatut valuosat on parhaat sisustusosat. Kuviohiottu ja lakattu alumiini on kans hienoa.  Kankaiden/nahkojen ohessa tietenkin.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break