Kirjoittaja Aihe: THP ja tehot hävisi  (Luettu 64310 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 185
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #200 : Lokakuu 12, 2019, 18:21:44 »
Laitettiin just äskön vaimon autoon tää:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000819/CRC-GDI-Valve-Cleaner-500-ml minkä pitäs putsata imukanavat ja -venttiilit. Kun moottoria kierrätettiin siinä reippaassa parissa tonnissa käsittelyn aikana, niin purkin tyhjennyttyä tyhjäkäynti saattoi ehkä olla hieman tasasemman kuulonen.
En käyny itte ajamassa sen jälkeen, mutta vaimon mukaan ihan kun lähtisi risteyksestä paremmin. Hienoista nykimistä siinä on ollut kiihyttäessä, en tiedä hävisikö se ennenkä ite käyn testaamassa. Kuulemma aamulla on ollu sellasta, että ei meinaa kulkea vaikka kaasua painaa.

Liekö se THP:n ominaisuus, että paikaltaan se ei lähe. Painaa kaasun pohjaan niin verkkaisesti lähtee valumaan, ennenkä kierroksia on reipas paritonnia jollon tulee selvä vetopiikki.
En oo testannu, jos jarrua vasten painas kaasua että saako sen sitte lähtemään äkäsemmin.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 389
  • Peukkuja: 10
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #201 : Lokakuu 12, 2019, 22:11:52 »
Jälleen menee jakopää vaihtoon noin 45tkm ajon jälkeen. Viimeksi vaihdettiin 2018, eli sinällään uusimmat hilppeet pitäisi olla, vai onko tuohon vieläkin tullut jotain päivityksiä? Onko täällä ketään, kenellä tuo olisi kestänyt pidempään?

On kyllä ihme, jos eivät ole kymmenessä vuodessa saaneet toimivaksi... Tai että tarvikemarkkinoille ei ole ilmestynyt vaihtoehtoista osapakettia, joka korjaisi edes osan ongelmista. Eihän noilla moottoreilla tee mitään takuuajan jälkeen: jos nyt saa 10+ vuoden ikäisiä ew-koneisia sitikoita muutamalla tonnilla, niin niissä voi suurin piirtein sentään luottaa, että motti ei hajoa heti käsiin, jolloin ostohinnalla ajelee hyvinkin aikansa hyvällä hinta-laatu -suhteella.

Softaa on kyllä selkeästi kehitetty sietämään venymistä/pielessä olevaa ajoitusta kun ei tuo vikakoodeja anna, tehoja tuntuu jonkin verran olevan kadoksissa ehjään verrattuna.

Toihan ei sillai ole välttämättä edes hyvä juttu eikä tietenkään myöskään mikään ratkaisu. Mä ainakin haluaisin, että auto kertoo heti, jos ajoitus alkaa venymään pieleen.
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 275
  • Peukkuja: 2
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #202 : Lokakuu 22, 2019, 19:23:02 »
Eipä voi kuin kehua tehtaan jälkimarkkinointia. Jakopään remontti meni kokonaisuudessaan goodwillin piikkiin. Toki varmasti asiaan vaikuttaa se, että moottori oli vasta 90tkm ajettu.

Eihän tuota konetta jakopään osalta tunnuta mitenkään saavan kestäväksi, mutta tuo on kyllä paras tapa pitää mainetta yllä!

Poissa Citikka sara

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #203 : Lokakuu 22, 2019, 19:52:35 »
Eikös tuo thp moottori ole bemarin ja minin peruja?? Vai olenko väärässä??

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 991
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #204 : Lokakuu 22, 2019, 19:59:52 »
Yhteistyö-moottori tuo on mutta susiosat ovat (vuotaneen sopimuspaperin mukaan) bemarin suunnittelua. 200hv malleissa sallittua Peugeot Sportin tehdä ihan omia muutoksia. Uusin 1.6 THP on todennäköisesti taas ihan oma juttunsa koska päästövaatimukset muuttuneet, ja sen mukana moottori.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 275
  • Peukkuja: 2
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #205 : Lokakuu 22, 2019, 20:50:56 »
Juu "vanha kunnon" thp156 on tässä kyseessä, onhan se välissä päivittynyt jo e-thp 163 -malliin ja nämä uusimmat nelisylinteriset puretechit 180hp-mallina on ilmeisesti taas jo uudempaa, toivottavasti ongelmattomampaa sukupolvea. Tietääkö joku onko niissä edelleen ketjujakopää vai onko palattu hihnaan?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2019, 06:52:12 kirjoittanut tuokiv »

Poissa ovi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 336
  • Peukkuja: 3
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #206 : Lokakuu 22, 2019, 21:57:42 »
Ilmeisesti Peugeot Sport on muokannut myös Minin ja Bemarin moottorit, koska THP200 moottoria on asennettu myös Miniin ja joihinkin Bemareihin N18 moottorina.

THP156 (N14) ja THP200 (N18) ovat kaksi eri moottoria. Lohko mahtaa olla sama, mutta kannet ovat erilaiset. Lisäksi THP200 moottorissa on VVT molemmille nokka-akseleille, kun taas THP156 moottorissa säädetään ainoastaan imunokkaa. Se, että THP200 moottorissa on ollut vähemmän murheita mahtaa johtua siitä, että siinä on lyhyempi jakoketju ja osansa on silläkin, että niitä on myyty vähemmän.

Poissa sulo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #207 : Helmikuu 04, 2020, 20:05:34 »
Olisi tarjolla kohtuu hintainen156 thp (165tkm ajettu), jossa vikakoodien mukaan olisi korkeapainepumppuvika (venttiilit putsattu ja jakoketju vaihdettu kesällä)
Missähän hinnoissa nuo oikein on, löytyykö jo toimivaa muuta kuin alkuperäistä, vai saaneeko ulkomailta edullisesti? 
Jostain kumman syystä tuo auto kiinnostaa (pervoutta, itserääkkiä ilmassa), mut...

Poissa trashiii

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #208 : Helmikuu 09, 2020, 20:22:56 »
Heh... Luulen että on sama tauti... Seuraavaksi pitäisi opetella vaihtamaan jakoketjukasetti omaan THP150:een.
C4:n Haynes-manuskassa käsitellään vain sitä vapariversio VTi120:tä, mutta lay-outiltaan ketju on sama molemmissa
(tietty VTi:ssä kun on Valvetronic ja tupla-Vanos, nokka-akselipyörät ovat hieman eri paikoissa.)

Ja kyllä nämä uudet Euro6-Puretechit (180 ja 225) ovat edelleen ketjukoneita. Moottorilohko taitaa olla pitkälti sama kuin
vanhoissa EP-koneissa, mutta sylinterikansi taitaa kai sentään olla ihan uusiksi suunniteltu?

-Alex

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 762
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #209 : Helmikuu 09, 2020, 21:14:20 »
Ja kyllä nämä uudet Euro6-Puretechit (180 ja 225) ovat edelleen ketjukoneita.

Onkohan vaan?
Citroen Cactus 1.5 BlueHDi EAT6 '19
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa trashiii

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #210 : Helmikuu 09, 2020, 21:18:24 »
Tietoa ei ole ihan helppo löytää, mutta vaikuttaisi olevan... https://www.onlinecarparts.co.uk/dayco-7958500.html

Poissa Citikka sara

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #211 : Helmikuu 09, 2020, 22:12:17 »
Service box näyttää ainakin että 180 puretech moottorissa onhihna eikä ketju. ^-^

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 762
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #212 : Helmikuu 10, 2020, 07:34:06 »
Puretecheissa on hihnalla, THP:t ketjulla. Jos hakee serviceboxista numerolla 9822827080, saa hakutulokseksi kaikki THP-koneelliset (EP6) autot.
Citroen Cactus 1.5 BlueHDi EAT6 '19
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa trashiii

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 1
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #213 : Helmikuu 10, 2020, 20:18:04 »
Hmm... onko se peräti sama öljykylpyinen kuin EB-koneissa? Se on kai ollut suht helppo sovittaa ketjun tilalle, kun ei tarvitse tiivisteitä siirrellä?
-Alex