Kirjoittaja Aihe: THP ja tehot hävisi  (Luettu 58894 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 130
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #200 : Lokakuu 12, 2019, 18:21:44 »
Laitettiin just äskön vaimon autoon tää:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000819/CRC-GDI-Valve-Cleaner-500-ml minkä pitäs putsata imukanavat ja -venttiilit. Kun moottoria kierrätettiin siinä reippaassa parissa tonnissa käsittelyn aikana, niin purkin tyhjennyttyä tyhjäkäynti saattoi ehkä olla hieman tasasemman kuulonen.
En käyny itte ajamassa sen jälkeen, mutta vaimon mukaan ihan kun lähtisi risteyksestä paremmin. Hienoista nykimistä siinä on ollut kiihyttäessä, en tiedä hävisikö se ennenkä ite käyn testaamassa. Kuulemma aamulla on ollu sellasta, että ei meinaa kulkea vaikka kaasua painaa.

Liekö se THP:n ominaisuus, että paikaltaan se ei lähe. Painaa kaasun pohjaan niin verkkaisesti lähtee valumaan, ennenkä kierroksia on reipas paritonnia jollon tulee selvä vetopiikki.
En oo testannu, jos jarrua vasten painas kaasua että saako sen sitte lähtemään äkäsemmin.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 307
  • Peukkuja: 10
Vs: THP ja tehot hävisi
« Vastaus #201 : Lokakuu 12, 2019, 22:11:52 »
Jälleen menee jakopää vaihtoon noin 45tkm ajon jälkeen. Viimeksi vaihdettiin 2018, eli sinällään uusimmat hilppeet pitäisi olla, vai onko tuohon vieläkin tullut jotain päivityksiä? Onko täällä ketään, kenellä tuo olisi kestänyt pidempään?

On kyllä ihme, jos eivät ole kymmenessä vuodessa saaneet toimivaksi... Tai että tarvikemarkkinoille ei ole ilmestynyt vaihtoehtoista osapakettia, joka korjaisi edes osan ongelmista. Eihän noilla moottoreilla tee mitään takuuajan jälkeen: jos nyt saa 10+ vuoden ikäisiä ew-koneisia sitikoita muutamalla tonnilla, niin niissä voi suurin piirtein sentään luottaa, että motti ei hajoa heti käsiin, jolloin ostohinnalla ajelee hyvinkin aikansa hyvällä hinta-laatu -suhteella.

Softaa on kyllä selkeästi kehitetty sietämään venymistä/pielessä olevaa ajoitusta kun ei tuo vikakoodeja anna, tehoja tuntuu jonkin verran olevan kadoksissa ehjään verrattuna.

Toihan ei sillai ole välttämättä edes hyvä juttu eikä tietenkään myöskään mikään ratkaisu. Mä ainakin haluaisin, että auto kertoo heti, jos ajoitus alkaa venymään pieleen.
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03