Kirjoittaja Aihe: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?  (Luettu 66127 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 754
  • Peukkuja: 16
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #275 : Marraskuu 30, 2019, 16:52:21 »
Yksi hyväksi todettu malli (mm. Britanniassa useana vuonna parhaaksi MPV:ksi valittu) löytyy, vähän lyhyempi kuin C5 mutta selvästi korkeampi, muutakin tilavuutta noin 50 % enemmän. Tilankäyttö mukautuu joustavasti tarpeisiin, mm. kaikki kolme istuinta 2. rivillä siirtyvät erillisinä ja ne saa laskettua alas. Eli kokoluokkaa C5, mutta selvästi tilavampi ja muunneltavampi. Maksat 35 t€ että saat 60 t€ sisätilat.
Tähän on pakko tarttua, anteeksi mutta tarkoitatko 60t€  sisätiloilla Lotus Eliseä?  ::) ;D  Siis sitä vaan että eihän hinta määrittele mitenkään auton sisätiloja.
Lainaus
Tässä foorumissa ei pitäisi olla haittana sekään, että on Citroen?
Ei toki haittaa ollenkaan. Mutta toi Grand Picasso näyttää tila-automaiselta möhköltä - tämähän on se ongelma siinä kun moni isoa autoa haluava haluaa ns auton näköisen auton, siis perinteisen sedanin tai farmarin. Maasturikin käy, mutta tila-auto... non, non merci beaucoup mieluummin sitten reilusti pikkubussi kuten vaikka Spacetourer. On vielä enemmän tilaa ja vähän rekkamiesfiilistäkin.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 213
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #276 : Marraskuu 30, 2019, 17:39:22 »
Ei toki haittaa ollenkaan. Mutta toi Grand Picasso näyttää tila-automaiselta möhköltä - tämähän on se ongelma siinä kun moni isoa autoa haluava haluaa ns auton näköisen auton, siis perinteisen sedanin tai farmarin. Maasturikin käy, mutta tila-auto... non, non merci beaucoup mieluummin sitten reilusti pikkubussi kuten vaikka Spacetourer. On vielä enemmän tilaa ja vähän rekkamiesfiilistäkin.

Perinteinen sedan on aivan viimeinen vaihtoehto, sen edelle menee sininen bussikin  ::) aiempi Grand Picasso oli aivan kamala ajaa talvioloissa, nythän taas olis hyvät koeajokelit missä erotellaan jyvät akanoista.

Poissa C5NSeppo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 90
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Seniori
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #277 : Marraskuu 30, 2019, 17:45:23 »
Yksi hyväksi todettu malli (mm. Britanniassa useana vuonna parhaaksi MPV:ksi valittu) löytyy, vähän lyhyempi kuin C5 mutta selvästi korkeampi, muutakin tilavuutta noin 50 % enemmän. Tilankäyttö mukautuu joustavasti tarpeisiin, mm. kaikki kolme istuinta 2. rivillä siirtyvät erillisinä ja ne saa laskettua alas. Eli kokoluokkaa C5, mutta selvästi tilavampi ja muunneltavampi. Maksat 35 t€ että saat 60 t€ sisätilat.
Tähän on pakko tarttua, anteeksi mutta tarkoitatko 60t€  sisätiloilla Lotus Eliseä?  ::) ;D  Siis sitä vaan että eihän hinta määrittele mitenkään auton sisätiloja.
Lainaus

Tässä foorumissa ei pitäisi olla haittana sekään, että on Citroen?
Ei toki haittaa ollenkaan. Mutta toi Grand Picasso näyttää tila-automaiselta möhköltä - tämähän on se ongelma siinä kun moni isoa autoa haluava haluaa ns auton näköisen auton, siis perinteisen sedanin tai farmarin. Maasturikin käy, mutta tila-auto... non, non merci beaucoup mieluummin sitten reilusti pikkubussi kuten vaikka Spacetourer. On vielä enemmän tilaa ja vähän rekkamiesfiilistäkin.

- Tuo sisätilamäärittely lähti Xarin viestistä, kun hän valitteli teidän 'ns. auton näköisten autojen' antavan tuotetta suhteessa 40 t€ sisään 25 t€ ulos, samalla logiikalla Picasso antaa tuotetta luokkaa 35 t€ sisään 60 t€ ulos.

- Dilemma on tässä se, että kun haluaa autoltaan kunnollisen kokoiset ja muunneltavat tilat, niin se on jo määrittelynkin mukaisesti tilava auto eli tila-auto! Ehkä vastaavasti matalasta ja tiloiltaan pienestä autosta, johon mennään limboamalla sisään, pitäisi käyttää nimitystä tilaton tai vajaatilainen auto?

- Nämä ulkonäkökysymykset ovat makuasioita ja 'kauneus on katsojan silmässä'. Mutta fysiikan lakien mukaan matalaan sedaniin ei voi mennä sisään limboamatta ja hattu päässä! Eli joutuu tekemään sellaisen valinnan, joka vastaa omia tarpeitaan. Jos sitten maku- tai ulkonäköseikat ratkaisevat, niin oma vika...
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 434
  • Peukkuja: 10
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #278 : Marraskuu 30, 2019, 22:50:40 »
- Nämä ulkonäkökysymykset ovat makuasioita ja 'kauneus on katsojan silmässä'. Mutta fysiikan lakien mukaan matalaan sedaniin ei voi mennä sisään limboamatta ja hattu päässä!

Kaasunestejousituksella voi hoitaa ainakin tuon limboamisongelman, kun jättää auton yläasentoon... :-) Stetsoni kannattaa kyllä jättää ulkopuolelle.
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 213
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #279 : Joulukuu 01, 2019, 13:50:51 »
- Nämä ulkonäkökysymykset ovat makuasioita ja 'kauneus on katsojan silmässä'. Mutta fysiikan lakien mukaan matalaan sedaniin ei voi mennä sisään limboamatta ja hattu päässä!

Kaasunestejousituksella voi hoitaa ainakin tuon limboamisongelman, kun jättää auton yläasentoon... :-) Stetsoni kannattaa kyllä jättää ulkopuolelle.

Stetsonin kanssa kannattaa tilata korotetulla katolla oleva auto.. https://www.hemmings.com/blog/2014/07/14/john-waynes-barris-modified-1975-pontiac-grand-safari-heads-to-auction/

Poissa xmakko

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #280 : Joulukuu 01, 2019, 15:09:25 »
vanhoista autoista kutoseen ainakin mahtuu stetsoni päässä hyvin samoin Xm:ään, en tiedä joutuuko jatkossa vaihtaan 40v käytön jälkeen johonkin muuhun kuin stetsoniin
C6 2.7 HDI Pallas -07, C3 PureTech 82 Feel
ex C4 2.0 VTR -05
ex XM 2.5 TD Break -99, ex XM 2.0 -98,
ex BX 1.9 TRS Break -87,ex Visa 1.1RE 82,
ex BX 1.9 GT -85, ex BX 1.6 TRS -83

Poissa JPL

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 009
  • Peukkuja: 9
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #281 : Joulukuu 01, 2019, 15:38:49 »
Ehkä.
Toivottavasti ei kuitenkaan samanlainen floppi kuin Peugeot 508!


Futuristinen auto ei ole bisnestuote. Peugeot 508 ei myy Suomessa, koska Skoda Octaviassa on parempi hintalaatusuhde. 508 farkku hieman nostanee myyntiä ja hinnan alennus tai ilmaisvarustelun lisääminen. Kuitenkaan kumpaakaan autoa  ei kannata trollata. https://www.just-auto.com/analysis/peugeot-508-surprises-with-strong-eu-sales_id189522.aspx

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 216
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #282 : Joulukuu 01, 2019, 16:10:01 »
vanhoista autoista kutoseen ainakin mahtuu stetsoni päässä hyvin samoin Xm:ään, en tiedä joutuuko jatkossa vaihtaan 40v käytön jälkeen johonkin muuhun kuin stetsoniin
Vanhoihin? Ei nuo ole edes vanhoja, ainakaan oman mittapuun mukaan... Xm ei koskaan ole tuntunut vanhalta, Bx taas jostain syystä aina, jopa sekin yksilö jonka omistin sen ollessa kuusivuotias...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Series 2a 63

Poissa xmakko

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #283 : Joulukuu 01, 2019, 17:02:05 »
joo ei nuo vanhoilta tunnu, mutta mullakin tosiasia että kohta 13v vanha ja kun muut puhui tulevista autoista, niin kontrastia on kuitenkin melkoisesti.
C6 2.7 HDI Pallas -07, C3 PureTech 82 Feel
ex C4 2.0 VTR -05
ex XM 2.5 TD Break -99, ex XM 2.0 -98,
ex BX 1.9 TRS Break -87,ex Visa 1.1RE 82,
ex BX 1.9 GT -85, ex BX 1.6 TRS -83

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 216
  • Peukkuja: 23
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #284 : Joulukuu 01, 2019, 18:16:31 »
joo ei nuo vanhoilta tunnu, mutta mullakin tosiasia että kohta 13v vanha ja kun muut puhui tulevista autoista, niin kontrastia on kuitenkin melkoisesti.
Jep. Itsellä kun uusin on -03, ja toinen liikennekäytössä olevista -76 joista vanhemmalla lähtee mieluummin, niin jossain lie vikaa. Omassa päässä ainakin, ehkä muuallakin..?

Näistä ajoneuvojen ikäjutusta turistiin tänään pikkuveljen kanssa, ja ollaan kyllä aika eri kannalla monissa asioissa. Kesään asti ajeli C5 X7:lla, vaihtoi Kia Optimaan. Muutaman vuoden vanhaan. Kävin sitä tuoreeltaan kokeilemassa, holhoaa ihan liikaa omaan makuun, ei tultu toimeen. Toisaalta, ei tarvitsekaan, tuskin tulen toista kertaa sillä ikinä ajamaan. Hän taas tykkää "kun ei tarvii itte ajatella ja osata kaikkee", nojaa mieluusti elektroniikan ja tietokoneiden apuun, ja on sitten just niitä kenellä on ongelmaa kelin kanssa kun auto ei sitten osaa, eikä itsekään enää kun ei ole harjoittanut vuosiin...

On kyllä sujuvasti aivopesty kulutushysteriaankin, eikä osannut perustella miksi auto kannattaa romuttaa käyttökuntoisena muutaman vuoden ikäisenä, mutta mikä tahansa muu, kodinkoneita myöten, on ympäristön kannalta ekologisempaa korjata käyttökuntoon... Ja oli opittu mantrat "savuttava vanha auto", "akkujen materiaalitkin kierrätetään", "ei montaa prosenttia autosta päädy enää kaatopaikalle" jne. Harvinaisten maametallien kaivamiseen ei kuulemma pala energiaa, eikä synny päästöjä, senkään vertaa mitä syntyy kun autolla ajetaan kolme vuotta... Ja kun sitten muotoilin asian, että "kummassa syntyy enemmän päästöjä, vanhan romutuksessa ja uuden rakentamisessa, vai sen savutuksen aiheuttajan korjaamisessa"...

Joo, jatkan vanhoilla romuilla ajelua, mutta päivittäen niitä siten että vastaa päästöiltään suht tuoreita, ilman sitä savutusta, välttäen romutuksen ja uuden väsäämisen tarvetta. Lisäksi, tuli tässä havaittua että kohdaltani olen tehnyt jo päästötason puolittamisen, itse asiassa alle kolmannekseen vuoden takaisesta, asuinpaikan vaihdon ansiosta. 20-25000 vuosittaista kilometriä näkyy muuttuneen alle kymppitonniin vuodessa, nyt jo jopa 9000km ajettuna, jaoteltuna kuuteen eri autoon...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, C8 V6 -03

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95 sekä L-R Series 2a 63

Poissa maximi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 466
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #285 : Joulukuu 02, 2019, 09:02:49 »
<snip>
Opel Insane on ihan hyvän tuntuinen auto.

Kolleegan kahden insane-obelixin (country tourer) kyydissä olleena, niin allekirjoitan tuon. Toki auto on ihan v-tun iso ulkoa (liki 5m pituutta), mutta ei mitenkään yli-iso sisältä, pikemminkin ahtaan oloinen... Mutta hyviltä ja laadukkailta vaikuttivat. (Ja tuossa 1.5-bensaturbossa taitaa olla vielä "oikea" automaattikin, luulisin...)
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Poissa C5-2005

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 432
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #286 : Joulukuu 02, 2019, 09:11:43 »
Joo. Isniksia ei oo pöllömpi auto.
-- Valitsin mukavimman --
C6 2.7 HDi 2006
C5 2.0i A Break 2005

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 724
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #287 : Toukokuu 07, 2020, 18:42:44 »
PARIS -- Citroen executives say the brand's plan for a midsize car to replace the C5 remains on track.

The C5 was sold as a sedan and a station wagon. It has been out of production since 2018.
Citroen's product director, Laurence Hansen, said in a video posted on social media that the C5 replacement is being developed, although she offered few details.
"Trust us, the car exists and it is splendid," she said in the video. "It's a really important car for us."

Citroen has said repeatedly that the C5 would be replaced and that the brand would not abandon the midsize segment.

Europe's midsize segment has lost sales to crossovers and SUVs in recent years, declining by 14 percent in 2019 to 403,922 units.
Midsize sedans are popular in China, but Chinese sales of all Citroen's models have fallen sharply, to just 55,000 vehicles in 2019 from 114,000 in 2018.
Citroen sales in Europe have been revived with two SUVs, the small C3 Aircross and the compact C5 Aircross, fueling speculation that a new midsize sedan would not appear.

A new midsize Citroen sedan would most likely be built on PSA Group's EMP2 architecture, which underpins the Peugeot 508 and DS 9 midsize sedans, as well as midsize SUVs and crossovers. The platform can be electrified as a plug-in hybrid.

2020 product launches

The coronavirus crisis has canceled auto shows and events, but Citroen executives are keeping in touch with fans and journalists through videos on Facebook and other social media channels.

Citroen's new CEO, Vincent Cobee, offered details about the coming replacement for the C4 Cactus compact hatchback, including confirming that it would have a full-electric option. The car will be shown on June 30 in an online event.

On his social media segment, design director Pierre Leclerq said Citroen would show a "conceptual and revolutionary" concept later this year, around the time of the Paris auto show, which has canceled floor displays because of the coronavirus outbreak.

Citroen's recent concept vehicles have included the CXperience large sedan from 2016; the Ami One microcar and the19-19 SUV, both last year. The Ami One will go into production as an electric quadricycle this year.

In addition to the Ami One and the C4, Citroen's product plans for this year also include a compact sedan for the Chinese market, the C3 L.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.