Kirjoittaja Aihe: C5 II - Vuotavan hydeputkihässäkän vaihtaminen  (Luettu 7844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gti-kimmo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Vuotavan hydeputkihässäkän vaihtaminen
« Vastaus #25 : Marraskuu 06, 2018, 19:03:24 »
Osaisikohan joku suoralta kädeltä sanoa onko 2002 vuosimallin 1.8 breakissa tuo sama 5270.rn-paketti, vai onko siinä jotain muuta? Itselläni vuotaa luultavasti joku noista putkista ja ihan lähinaapurustosta saisin ostaa tuollaisen 1.8n kokonaisedukkaasti varaosiksi.

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 544
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5 II - Vuotavan hydeputkihässäkän vaihtaminen
« Vastaus #26 : Marraskuu 06, 2018, 19:06:11 »
Osaisikohan joku suoralta kädeltä sanoa onko 2002 vuosimallin 1.8 breakissa tuo sama 5270.rn-paketti, vai onko siinä jotain muuta? Itselläni vuotaa luultavasti joku noista putkista ja ihan lähinaapurustosta saisin ostaa tuollaisen 1.8n kokonaisedukkaasti varaosiksi.
1.8 lienee H3 eikä H3+. Ainakin kakkoskoppaisissa aina näin. Löytyykö sport-nappi jousituksen säädöistä? Jos ei, silloin kyseessä on H3 eikä siinä ole tuota 5720RN-putkistoa.

Poissa gti-kimmo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Vuotavan hydeputkihässäkän vaihtaminen
« Vastaus #27 : Marraskuu 06, 2018, 21:30:23 »
Kiitokset infosta. Nyt todettu asia itsekin, eli H3-jousitus kyseessä, eikä tuota tarvitsemaani putkipakettia ole tässä kulkimessa.
PS tässä osiossa ei saanut "kysellä" ja koska omaani sain jo vastauksen, niin nämä viestini voi poistaa, tahi siirtää. Miten vaan henkilökunta haluaa.

Poissa Matelija

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 132
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - Vuotavan hydeputkihässäkän vaihtaminen
« Vastaus #28 : Tammikuu 06, 2019, 12:23:47 »
Sitikan hydeputki on hieman tihkunut pelkääjän puolen etutolpan kohdalta joten päätin kokeilla sen vaihtamista. Näin homma eteni:

Tunkkasin keulan koholle ja irroitin oikean etypyörän. Paineet pois hydejärjestelmästä Leksialla.

Hydepumpun sulake pois (maxisulake F8).

Irroittelin liittimet yläpäästä (Jousisylinteri 16 mm, hydeputki 11 mm, kaksi kiinnitysruuvia 10 mm ja paluuputken klemmari).
 
Irroitettuna.


Pyöräkotelon kohdalta irroitin putkinipun kiinnitysmutterin (10 mm). Pirullinen irroittaa ja kiinnittää vaikka on hyvin näkyvissä.

Auton alta otin pois lämpösuojan (kiinni kahdella 13 mm mutterilla).

Hydeputkien alapään irroitus (laihemmat putket 11 mm ja paksu 16 mm avaimella).

Sitten oli vuorossa putkinipun kätilöinti pois. Pienen pyörittelyn jälkeen se ulostui melko kivuttomasti.

Hydeputkinippu irroitettuna:


Minulla siis tihkuvuoti tämä reunimmainen liitos.

Uuden asentaminen käänteisessä järjestyksessä. Aikaa kului kaikkiaan reilu viisi tuntia. Uusi letkuhässäkkä maksoi Marmoritiskillä 431 €.

Mistähän saisi ostettua oheisen alkuperäisen uuden Citroen C5 ll hydrauliputkiasetelman -etuoikea, varaosanumero: 5270 RN (vanhemmat vastaavat numerot 5270 RC ja 5270 QX). Loppunut maahantuojan varastosta, eikä lisää tule. ? Vai täytyykö kääntyä purkaamojen puoleen ?

Löystikö sopivaa varaosaa vai miten tilanne ratkesi? Tuli ostettua vastaavanlainen II kopan C5 ja näyttäisi olevan samaisen putkiasetelman vaihto edessä. On se kumma jos noihin ei enää varaosia saa.
C5 II Exclusive Berline 3.0 V6 -07

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 544
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5 II - Vuotavan hydeputkihässäkän vaihtaminen
« Vastaus #29 : Tammikuu 06, 2019, 14:20:24 »
Ostin syksyllä purkuosan Betaromeolta. Oli vielä hyväkuntoinen, ei vuotanut vielä. Vuotoa odotellessa (näkemykseni mukaan vain ajan kysymys) laitatan nyt varastossa makoilevan vuotavan putkiston kuntoon hydrauliikkaliikkeessä. Vaihto alkaa mennä jo aika rutiinilla...