Itse ostin alkuvuodesta merkkiliikkeestä tuota DPX 42:sta ja hinta oli 150 euroa. Aina ei ole Motonetti halvempi.
Lisäyksessä menee aikaa kun se neste juoksee itsekseen kanisterista säiliöön ja sitten vielä laskureiden nollaus, kyllä ne osaa veloittaa vaikka ukon ei tarvitsisi auton kanssa mitään tehdäkään.
Itse muuten täytin säiliön nostamalla auton yläasentoon ja sitten vaan korkki pois ja clickfit liittimestä letku irti. Täyttöpaketin mukana tulleet hilppeet paikoilleen, eli se litran pullo verkkoon ja siitä letku sen korkin takana olevaan paikkaan ja clickfit liittimellä se pidempi letku kiinni ja keittiöjakkaran päällä olevaan kanisteriin hanallinen korkki. Pikkasen meinasi kuseskella tuo hana ilmareiästä alkuun, eli joutui hieman säätämään sen kanisterin kanssa alkuun. Ei tarvinnut siis irroitella sisälökareita tai suojapeltejä, omassani tuo säiliö oli takarenkaan etupuolella, kyseessä -03 2.2HDi break.
Itse tein tuon nollauksen seuraavasti: Laskureiden nollaus ja vikakoodien tyhjennys additive eculta, BSI:n vikojen nollaus. Tankkaamaan, hieman ajoa ja takaisin kotiin -> ei enää Diesel additive minimum level herjoja.
PS. Valkoinen merkki lisäainesäiliössä tarkoittaa siis sitä että DPX42 on sopiva litku, vihreä oli sille EOLYS 176:lle ja olikos nyt tullut joku uusi sininenkin merkkiväri POWERFLEXille?