Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista  (Luettu 127729 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mlatva

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #350 : Marraskuu 06, 2017, 09:25:24 »
Matka-ajossa 5 alkavia lukemia. Sekalaisessa 6 alkavia. Pelkässä kaupunkipyörityksessä 7 alkavaa lukemaa. Talvirengastuksella uskoisin, että keskittymällä kaasun käyttöön, on mahdollista alittaa 5 l haamuraja matka-ajossa. Auto puretech automaatti.

Poissa Tikatti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 51
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTI 120 comfort Aut -11
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #351 : Maaliskuu 05, 2018, 12:18:45 »
Olen tätä täällä aikaisemminkin vouhottanut, mutta laitanpa taas uudelleen; niin täpinöissäni olen tästä meluasiasta.

Näillä kahdella jutulla nimittäin reilussa satasessa alkanut moottorin pörinä hävisi niin hyvin, että auto menee vain tasaisesti humisten vielä 130:ssäkin. Sen kummemmin moottori kuin renkaatkaan eivät enää kiinnitä yksittäisenä melunlähteenä huomiota.

En käynyt omaani sen rankemmin eristämään, mutta moottorin äänet motarilla saa lähes kuulumattomiin kahdella kikalla:

-Äänieristemattoa (mielellään aika raskasta) ihan irtolevynä tavaratilan maton ja varapyörätilan väliin. Pakoputken pörinät häviävät lähes tyystin. Homman viimeistelee vaikkapa ohuempi eriste takajalkatilaan lattialle irtomattojen alle. Meluntorjuntaa harrastava vuoraa tietenkin tarkemmin ja liimailee vaikka eristeet tavaratilan kylkiin, mutta itse en vaivautunut edes moiseen, kun on takuutkin ym.

-Mallikohtainen äänieristehuopa varaosatiskiltä konepellin alapintaan. Mitään omia viritelmiä ei kannata lähteä liimailemaan, jottei liima petä ja tipahda kuuman moottorin päälle. Mallikohtaisessa huovassa on napsautettavat kiinnikkeet ja on leikattu muutenkin konepellin muotoihin tyköistuvaksi. Maksoi kyllä toistasataa, mutta viimeisteli homman.

Jos näistä kahdesta haluaa valita toisen, niin kannattaa laittaa eristelevy tavaratilan lattialle. On halvempi ja itsekin yllätyin, että nimenomaa pakoputken ääni on se rasittavampi kuin moottorin ääni.

Mitä laitoit tavaratilan maton alle ? Itse ajattelin liimailla STP Black Gold:ia maton alle, vuorata varapyöräkotelon (varapyörää ei ole) ja irroitella takakontin sivuverhoilut ja liimata sinne myös kauttaaltaan. Ehkä myös takapenkin alle jos tavaraa vielä jää. Yhdessä paketissa on 4,5m2 eli 50x75 levyjä 12 kpl. Konepellin äänieriste on myös tilattu (140€ merkkiliikkeessä). Auto on C4 VTI 120 A confort.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 392
  • Peukkuja: 4
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #352 : Maaliskuu 05, 2018, 12:59:44 »
Kuten tuossa aikoinani laittamassa viestissä totesi, että varsin yksinkertaisellakin tavalla pakoääntä ja rengasmelua sai vaimennettua selvästi. Sitä ei ehken sano niinkään desibelimittari, vaan korva. Varsinkin, kun tuo kone ja AL4 tahtovat pitää kierrokset aika kovina motarilla.

Laitoin Bilteman äänieristemattoa ihan irtolevyinä sivuverhoilujen taakse ja tavaratilan maton alle. Se oli sellaista, missä on vähän superlonia raskaampaa vaahtomuovia kahta puolen ja bituminen levy näiden kerrosten välissä. Vähän taisin teippailla ilmastointiteipillä pyöränholvien mutkissa levystä leikkailemiani palasia toisiinsa kiinni.

Viitseliäs pääsee paremmilla materiaaleilla ja huolellisemmalla työllä varmasti vieläkin tyydyttävämpää tulokseen. Ja tuo konepellin äänieriste merkkitiskiltä oli ihan ehdoton katkaisemaan koneen kireimpiä kiihdytyssoundeja.
C5 Aircross Puretech 180 vm. 2019

Poissa sulo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 206
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #353 : Syyskuu 22, 2018, 20:56:34 »
Tyttärelle kaupiteltiin C4:sta vti95 koneella.
Onkos tässäkin normi vti120:n huolet, vai jotain muuta? Kierretäänkö kaukaa vai käyttöön?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 689
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #354 : Syyskuu 22, 2018, 22:06:58 »
Kyllä VTI:n uskaltaa ostaa. Jokunen syöpöttelee öljyä, ei kaikki.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa sulo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 206
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #355 : Syyskuu 23, 2018, 10:45:24 »
Öljyn syöjiä piisaa muillakin, entäs karstapolitiikka? Muutenhan tuo olisi soppelin kokoinen katiska.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 689
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #356 : Syyskuu 23, 2018, 16:41:33 »
Vaparissa ei ole karstaongelmia koska suihkutus tapahtuu imuventtiilien taakse.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Tikatti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 51
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTI 120 comfort Aut -11
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #357 : Lokakuu 24, 2018, 13:33:15 »
VTI 120 A Confort -11, ajettu 75000 km. Öljyä syö 1L/13000km eli alle desin/1000km. Mielestäni  tämä ei ole ongelma ollenkaan !

Poissa Justus

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #358 : Marraskuu 05, 2018, 06:05:13 »
Nyt kokemusta C4 facelift 1.6 bluehdi100 vm-6/15. 13km oli mittarissa kun liikkeestä hain, nyt reilun kolmen vuoden ajon jälkeen 300tkm. Hyvä ja luotettava perusauto. Öljyä ei tarvi lisätä 20tkm vaihtovälillä, kertaakaan. Jakopää vaihdettu 2 kertaa 140tkm välein. Urea, hiukkassuodatin ja egr toiminut moitteetta. Alustaan iskarit ja jotain niveliä uusittu.

Poissa Tikatti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 51
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTI 120 comfort Aut -11
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #359 : Maaliskuu 09, 2019, 22:23:19 »
Käytin C4 VTI 120 A kulkineemme 83000 km:n huollossa
- öljyn, suodattimen, raikkarin ja moottorin ilmansuodattimien vaihdot
- huolto-ohjelman mukaiset nesteiden yms. Tarkistukset
- vahapesu käsin
- katsastustakistukset, yhden rekisterivalolampun vaihto ja katsastus

Kaikki yhteensä 300€

Mielestäni erittäin edullista ?

Poissa XANTIAGO

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 288
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 1.6 VTi 120 Confort A 2013
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #360 : Elokuu 16, 2019, 17:37:26 »
Hei,
Tuli laitettua C4 Vti Confort A vm. 2013. Tosi hyväntuntuinen ajaa mutta mikä on se akun päällä oleva muovi ja johtohimmeli ?  :-\
Exät: BX 1.4 -86 ZX 1.6 -95 Xantia 1.6 -96 C5 2.0i -04
C1 1.0 2012  C5 2.0i A 2007 C4 2.0i A 2006

Poissa Tikatti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 51
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTI 120 comfort Aut -11
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #361 : Marraskuu 17, 2019, 11:58:54 »
VTI 120 A Confort -11, ajettu 75000 km. Öljyä syö 1L/13000km eli alle desin/1000km. Mielestäni  tämä ei ole ongelma ollenkaan !

Nyt on ajettu 18000 km edellisestä huollosta. Öljyä lisättiin 1L eli öljyn kulutus on pienentynyt. Kilometrejä nyt 100900 km. Mitään vikoja ei autossa ole ollut. Nämähän ovatkin huolettomia vehkeitä !😀👍

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 916
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #362 : Marraskuu 17, 2019, 12:06:27 »
Nyt on ajettu 18000 km edellisestä huollosta. Öljyä lisättiin 1L eli öljyn kulutus on pienentynyt. Kilometrejä nyt 100900 km. Mitään vikoja ei autossa ole ollut. Nämähän ovatkin huolettomia vehkeitä !😀👍
Ihan kuinka vain, mutta minä en lisää öljyä, vaan vaihdan ne jo 15000 km jälkeen.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa a.f

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #363 : Joulukuu 04, 2019, 19:01:28 »
Täältä ilmoittautuu uusi C4-Puretechin omistaja! Kilometrejä takana tällä yksilöllä vasta muutama sata, mutta ihan kelpo peliltä tuo vaikuttaa. Vm 2017 ja mittarissa 37 tkm.

Saako jäähdytinnesteen lämpötilan jotenkin näkyviin mittarissa? Etenkin näin talvella olisi hyvä tarkkailla, missä ajassa vesi rupeaa lämpenemään.