Kirjoittaja Aihe: C6 ranskasta-> varaosiksi? 5kpl:tta löytyi alle 3k€  (Luettu 1958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KKK

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 104
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -07
C6 ranskasta-> varaosiksi? 5kpl:tta löytyi alle 3k€
« : Marraskuu 19, 2017, 11:58:11 »
Tässä muutama max. 3k€, onko mitään järkeä/??? syytä hakea vaikka purku autoiksi, korjattavaksi koska varmaan jotain laitettavaa kuitenki löytyy???

https://www.leboncoin.fr/voitures/1153444201.htm?ca=7_s
https://www.leboncoin.fr/voitures/1337648982.htm?ca=7_s
https://www.leboncoin.fr/voitures/1321750471.htm?ca=7_s
https://www.leboncoin.fr/voitures/1321446508.htm?ca=7_s
https://www.leboncoin.fr/voitures/1330012908.htm?ca=7_s

Nämähän on vielä sen verran uusia ettei harrasteautoksi kelpaa... ajettavaksi nämä tarkoitettu. Tuo hinta näissä, jos suomessa tuolla hintaa olisi tarjolla niin varmaan monella/useammallakin olisi C6 käyttiksenä?

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 050
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: C6 ranskasta-> varaosiksi? 5kpl:tta löytyi alle 3k€
« Vastaus #1 : Marraskuu 19, 2017, 15:26:15 »
Miksi harrasteauton pitäisi olla vanha?? en tosin itsekään makselisi jotain diesel-veroa autosta jolla ajetaan vain sunnuntaisin, käyttöautoksihan kutosesta ei ole.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 458
  • Peukkuja: 7
Vs: C6 ranskasta-> varaosiksi? 5kpl:tta löytyi alle 3k€
« Vastaus #2 : Marraskuu 19, 2017, 16:25:57 »
Noistahan vaan toisen linkin auto oli ajokunnossa, muissa ilmoitettiin, että ei lähde käyntiin/liikkeelle/moottorivikaa.

Kyllähän romuja aina saa halvalla ja mahtanee sinne jokunen löytökin mahtua, mutta pääpiirteissään hinnat seuraa auton kuntoa Ranskassakin. En ainakaan itse näe järkeväksi hakea 3000€ varaosaromua Ranskasta asti, kun ei ole tietoa edes moottorin toiminnasta. Baltiassa hintataso samaa luokkaa, joten Ranskaan asti ei kannata mennä.

Ja noissa C6 2.7 dieseleissä on se vika, ettei ne oikeen liiku Suomessakaan edes kunnossa ollessaan, joten hinnat on alhaisia ja kuitenkin tyyppivikoja paljon &  korjaaminen kallista, joten ei varmasti mikään autokauppiaiden,  tai edes ostajien, suosikki.
Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, BMW 535d -11

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 739
  • Peukkuja: 8
Vs: C6 ranskasta-> varaosiksi? 5kpl:tta löytyi alle 3k€
« Vastaus #3 : Marraskuu 19, 2017, 18:54:47 »
Ehkä kannattaa ostaakin alle 2000 eurolla. Tutulla on Orimattilassa musta nahkapenkkinen C6 2.7HDI purettuna, mutta tuo "kai vikaherkkä" moottori on jo luovutettu, mutta vaihdelaatikko on tallella (harvoin menee rikki). Muuten osia paljon, paitsi luovutti loistavat takakontin pyöräkoteloiden äänieristeet 407 Peugeottiin. PSF-1/BSM boxi L09-tyyppiä, joka tuppaa menemään rikki. Myös laminoituja laseja on mennyt halki, että aika nopeasti saa kuoletettua varaosa-auton.

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 ranskasta-> varaosiksi? 5kpl:tta löytyi alle 3k€
« Vastaus #4 : Marraskuu 19, 2017, 20:11:57 »
Mikä tekee 2,7:sta vikaherkän?
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 387
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 ranskasta-> varaosiksi? 5kpl:tta löytyi alle 3k€
« Vastaus #5 : Marraskuu 20, 2017, 14:25:09 »
Muutamia vikaherkkyyksiä mainitakseni;
- kampiakselin kiertokankien laakerien kesto jossain tapauksissa
- egr-venttilit
- termarikotelo
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 ranskasta-> varaosiksi? 5kpl:tta löytyi alle 3k€
« Vastaus #6 : Marraskuu 20, 2017, 17:23:06 »
Laakerivikaa olen kuullut vain jos on lastutettu+muutenkin huonolla pidolla; onko antaa lisätietoja noista muutamista tapauksista? Egr vikoja on vaikkapa myös kolmelitraisessa, en tiedä onko niin paha jos 200tkm matkalla kerran egr:t joutuu vaihtamaan. Termarikoteloa en osaa pitää koneen ominaisuutena.

Kaiken kaikkiaan ei tyyppivikoja nyt niin kovin pitkäksi listaksi tsida löytyä? Ei mikään thp kuitenkaan ole kyseessä :)
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 458
  • Peukkuja: 7
Vs: C6 ranskasta-> varaosiksi? 5kpl:tta löytyi alle 3k€
« Vastaus #7 : Marraskuu 20, 2017, 20:06:36 »
EGR sinäänsä menee joka autosta, joissain autoissa sen vaihtaminen on vaan tehty helpoksi, kun 2.7HDI:ssä niitä on kaksi ja kummatkin vaikeassa paikassa ja vaatii paljon työtä, niin ainakin sitä taustaa vasten se on omassa arvosteluasteikossa pahempi tyyppivika kuin vaikkapa Insignian EGR, jonka saa irti 5 minuutissa...

Turboissakin on ollut vikoja, sekin on toinen paikka, joka vaatii aika hemmetisti työtä vaihdettaessa.

Laturin kytkimen hajoaminen on myös suht yleistä, ja Sitikalta siihen ei saa pelkkää kytkintä, joten moni maksaa erittäin suolaisen laturin vaihdon.

Ja kyllä noi alakerran laakerit on luvattoman heikkoa tekoa olleet ja kun tarpeeks lukee vaikkapa Land Roverin forumia.

Itse kyllä voisin 2.7HDi:n ottaa milloin vai, ei toi 3.0 HDI sen luotettavampi ole, saksalaisilla foorumeilla niistäkin alakerran laakeroinnit pettäneet ja muutenkin aika samat viat kuin 2.7HDI:ssä ja ainakin itse olen sen riskin ottanut, että korjaaminen on kallista ja osaavia pajoja ei löydy joka nurkalta ton koneen kanssa, mutta on siinä niitä hyviäkin puolia joiden takia voikin ottaa vähän riskiä.
Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, BMW 535d -11