Citroën-foorumi.com

Tekniikkaa => Keskustelua citikoiden tekniikasta => C5 III ja DS5 => Aiheen aloitti: HeikkiL - Lokakuu 27, 2012, 16:11:08

Otsikko: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HeikkiL - Lokakuu 27, 2012, 16:11:08
Aloitetaanpa foorumiviestittely kyselemällä tyhmiä... Eli mistäpäin ajovaloumpiota osaa ulkoapäin äkkiä sanoa, onko autossa (C5 III) xenonit vai ei? Nimim. "Vaihtoautorivistöjä kiertelevä"
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: kjs - Lokakuu 27, 2012, 17:29:13
Xenonit tunnistaa pallomaisesta linssistä ja sen vieressä peltikuvun takana olevasta parkkivalosta,
tavallisissa halogeeneissa näet lasin sisällä 2 pientä erillistä heijastinta. Ks oheiset kuvat
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HeikkiL - Marraskuu 03, 2012, 14:05:35
Kiitokset luulonvahvistuksesta; xenonillinen C5 löytyi (eikä myyjäliikekään osannut erikseen xenoneita mainostaa / mainita) ja tuli ostettua.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 30, 2013, 09:07:47
Muistinkin, että tällainen aihe oli täällä jo olemassa. :)

Eli juurikin samanlainen ongelma täällä. Koitin taas vaihteeksi selailla noita nettiauton C5-ilmoituksia. Kun laittaa hakuvaatimuksiin "xenon", jää monta xenonvalollista autoa haun ulkopuolelle. :(

Faktat selville siellä autoliikkeissä!
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Joulukuu 30, 2013, 09:43:38
Xenonit tunnistaa pallomaisesta linssistä ja sen vieressä peltikuvun takana olevasta parkkivalosta, tavallisissa halogeeneissa näet lasin sisällä 2 pientä erillistä heijastinta.

Duodaa... En nyt tiedä onko C5:ssa, mutta noita mulkosilmä-ajovaloja on myös halogen-versioina aika paljon. Esim. allekirjoittaneen autoista faceliftattu Grand Scenic II (=loppupään mallit siis, olikos -07...09) ovat about järjestäin kaikki mulkosilmäisiä, mutta xenoja niistä on todella harvat. Tai uusista mm. Skodaa saa ihan tilata heijastimilla tahi mulkosilmillä, vaikka haloja ovat molemmat. Kojelaudastahan tuo sitten mahd. selviää, onko siellä ajovalojen korkeussäädölle pyörylää - halogeneissa se on pakko olla ja xenoissa taasen sitä nimenomaan ei saa olla. Tai kun sitten lopulta laittaa ne valot päälle, niin xenot aina "nollaa itsensä" vetämällä korkeussäädöt ensin laidasta laitaan ja vasta sen jälkeen asettuu kohilleen => erottaa hyvin ne aidot xenot ja nämä laittomat kiinalaiset halogen-kantaiset jälkiasennushärpyttimet toisistaan, vaikka olisi mulkosilmäisiäkin molemmat 8)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 30, 2013, 11:02:08
Muttaelisiis. Onko C5 X7:ssa linssiumpio aina merkki xenoneista? Nyt tarvitaan 100% faktoja! :D

Sen tiedän, että esim. Passatissa myös halogeeni on linssillä. Ihan onneton tekele valaisun suhteen. :/
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: oddjob58 - Joulukuu 30, 2013, 11:40:42
Ei ole. Linssiumpioita on Servicen mukaan sekä halogeeneilla että xenoneilla.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 30, 2013, 12:07:12
Ei ole. Linssiumpioita on Servicen mukaan sekä halogeeneilla että xenoneilla.

No voi kura. Nettiauton ilmoitusten kanssa saa siis edelleen olla tarkkana. :(

En tahtoisi enää sortua halogeenilliseen autoon. Kävin viime viikolla yhtä Insigniaa koeajamassa. Piti ihan auton ulkopuolella käydä tarkistamassa oliko valoautomatiikka kytkenyt edes ne lyhkäset päälle. Eivät tuntuneet valaisevan yhtään mitään!
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Joulukuu 30, 2013, 12:15:07
En tahtoisi enää sortua halogeenilliseen autoon.

Vähän se paha näissä varusteissa on, kun niiden makuun pääsee, pitää ne samat löytyä jatkossa kaikista muistakin autoista :-\ Itsellä tuo Grand Scenic on varsin tappiin varusteltu ja täten sisältää myös melkoisesti erilaista pikkunäpsää, mukaanlukien bi-xenonit. Ja tänään kun tulin tuolla Pököllä duuniin, jossa on tavalliset halogenit, niin tosiaan tuntui kuin olisi parkeilla joutunut ajelemaan :( Tosin Pökön eduksi luettakoon ettei sen vaihdekeppi tartte käsin sotkemista = varsin mukava city-kirppu, vaan tuon automaagin kun vielä saisi Sceniciin, niin... :)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 30, 2013, 12:39:40
Vähän se paha näissä varusteissa on, kun niiden makuun pääsee, pitää ne samat löytyä jatkossa kaikista muistakin autoista :-\

En minä ihan hirveän ronkeli ole? :)

Nämä pitää autosta löytyä:
- Xenonit
- Vakionopeudensäädin
- Jonkunlainen automaatti (ei BMP)
- Kylmästöinti (edes manuaalinen)
- Tilaa

Nämä olisi kiva olla:
- Tilaa (farkkumuodossa)
- Talveksi nastat
- Automaattikylmästöinti
- Radion rattinapit
- BT
- Bensakone

Adaptiivista vakkaria vähän pelkään meneekö sekin pakollisten joukkoon heti kun sen ensimmäiseen autoon saa.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Joulukuu 30, 2013, 13:11:03
Olenkohan minä sitten ronkelimpi :-[

Nämä pitää autosta löytyä:
- Vakionopeudensäädin
- Kylmästöinti (edes manuaalinen)
- Tilaa niin matkustajille kuin tavaroille
- Talvirenkaissa nastat
- Vetokoukku
- Pieniruikainen turbo-diesel + iso tankki

Ja nyttemmin kun on Scenicillä makuun päässyt:
- Automaattikylmästöinti, -ajovalot, -pyyhkijät
- Bi-xenot. kiinteä navari, MP3
- Radion ja cruisen rattinapit
- BT, avattava lasikatto, avaimettomuus
- Parkkitutka takana
- 150hv ja 340Nm

Ja vielä olisi toivomuslistallakin jotain:
- Aito aut.vaihteisto, 4-veto, kunnon maavara
- Adaptiiviset cruise ja ajovalot
- Parkkitutkat molemmissa päissä
- Auton säädettävä korkeus

Noi nyt ainakin näin hätäseen mieleen tulleina. Ja kun vielä sille auton hinnallekin on se kattonsa olemassa, niin... Ja otsikkoon liittyen olen tämän varmaan jo aikaisemminkin sanonut, niin C5 farkun perään olen kuolannut jo vuosikausia, mutta koskaan ei ole rohkeus riittänyt kaupoille saakka :-[ Ja kun tämä uusin korimalli kiinteinen ratin keskiöineen + nappulaviidakkoineen + korkeussäädettävine alustoineen + kääntyvine xenoineen + sähköinen kontin luukku + ... No mitä kaikkea hilapimpulaa tuossa Exclusivessa nyt onkaan :D Niin enää tuo ei ole "kuin" rahasta kiinni, siinä meinaan on jo yhdessä paketissa sellainen insinörtin märkä päiväuni ettei tosikaan :-*
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 30, 2013, 13:27:35
Ja otsikkoon liittyen olen tämän varmaan jo aikaisemminkin sanonut, niin C5 farkun perään olen kuolannut jo vuosikausia, mutta koskaan ei ole rohkeus riittänyt kaupoille saakka :-[ Ja kun tämä uusin korimalli kiinteinen ratin keskiöineen + nappulaviidakkoineen + korkeussäädettävine alustoineen + kääntyvine xenoineen + sähköinen kontin luukku + ... No mitä kaikkea hilapimpulaa tuossa Exclusivessa nyt onkaan :D Niin enää tuo ei ole "kuin" rahasta kiinni, siinä meinaan on jo yhdessä paketissa sellainen insinörtin märkä päiväuni ettei tosikaan :-*

Tota noin. Menee ajatukset niin tarkkaan sun kanssa yhteen, että piti ottaa tekstistä oikeen kopio. :D
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: vibes - Joulukuu 30, 2013, 13:39:22
Harmi kun tuota uudempaa C-femmaa ei saa bensaveekuukkana :( Diesel olis mun ajoille kestämätön ratkaisu.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Joulukuu 30, 2013, 13:50:49
Tota noin. Menee ajatukset niin tarkkaan sun kanssa yhteen, että piti ottaa tekstistä oikeen kopio. :D

Noh, sattuuhan sitä - aina välillä ;D
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Gusse - Joulukuu 30, 2013, 13:52:18
Harmi kun tuota uudempaa C-femmaa ei saa bensaveekuukkana :( Diesel olis mun ajoille kestämätön ratkaisu.

Menee kyllä offtopic, mutta eikö tämä ole bensa?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c5-3-0-v6-exclusive-xenon-navi-leder-berlin/187503111.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&minCubicCapacity=2600
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 30, 2013, 13:57:38
Harmi kun tuota uudempaa C-femmaa ei saa bensaveekuukkana :( Diesel olis mun ajoille kestämätön ratkaisu.

Menee kyllä offtopic, mutta eikö tämä ole bensa?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c5-3-0-v6-exclusive-xenon-navi-leder-berlin/187503111.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&minCubicCapacity=2600

Harvoin tarjolla... Muutaman "suomiauton" olen nettiautosta bongannut. Taisi olla aikoinaan vähän liian kallis Sitikaksi eikä täten käytettyjäkään paljoa kierrä.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Gusse - Joulukuu 30, 2013, 14:02:25
Harmi kun tuota uudempaa C-femmaa ei saa bensaveekuukkana :( Diesel olis mun ajoille kestämätön ratkaisu.

Menee kyllä offtopic, mutta eikö tämä ole bensa?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c5-3-0-v6-exclusive-xenon-navi-leder-berlin/187503111.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&minCubicCapacity=2600

Harvoin tarjolla... Muutaman "suomiauton" olen nettiautosta bongannut. Taisi olla aikoinaan vähän liian kallis Sitikaksi eikä täten käytettyjäkään paljoa kierrä.

Tässä olisi yksi farmarikin. Saksassa hinta ei näytä olevan paha, mutta verot päälle  >:(

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c5-tourer-3-0-v6-exclusive-navi-ahk-teilleder-drochtersen-h%C3%BCll/180398498.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&minCubicCapacity=2600 (http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-c5-tourer-3-0-v6-exclusive-navi-ahk-teilleder-drochtersen-h%C3%BCll/180398498.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&minCubicCapacity=2600)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: vibes - Joulukuu 30, 2013, 14:19:22
Jaa on niitä sentään olemassa :D Ei oo tosiaan Nettiautossa paljoa näkynyt.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Joulukuu 30, 2013, 14:32:33
Tässä olisi yksi farmarikin. Saksassa hinta ei näytä olevan paha, mutta verot päälle  >:(

Hopi hopi jos haluat vielä autoveroa keritä maksamaan, sillä eikös ne juuri autoveroa ole sillä Ollilan satelliittiverolla korvaamassa ;D
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Megaman - Joulukuu 30, 2013, 17:18:53
Jos ajaa paljon ja pimeässä Xenonit on hyvät. Lyhyttä matkaa taajamissa, ei tee muuta kuin lovea lompsaan ylläpidon muodossa.

Mulla meni aikoinaan melkein 800 € Omegan alkuperäisten (valmistaja Hella) Xenonien kanssa. Polttimot ja Ballastit kaikki uusiksi. Ja umpioiden kork.säätöjen kanssa sai myös askarrella.

Kympillä on kiva ostella Hooseiskoja pareittain marketista kerran vuoteen... ;D
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: CelaVii5 - Joulukuu 30, 2013, 18:32:00
Muttaelisiis. Onko C5 X7:ssa linssiumpio aina merkki xenoneista? Nyt tarvitaan 100% faktoja! :D

On. Xenonit on siis projektoriumpioita, ja halogeenit perinteisiä heijastinmalleja joissa lyhyet ulkolaidassa ja pitkät sisäreunassa. oddjob58 voi tietty linkata tähän infoa siitä C5 X7 toisen mallisesta halogen-umpiosta, itse en ole moiseen törmännyt, vaikka olen noita valoumpioita aikalailla maailmalta metsästänyt...

Xenon-umpioita puoltaa toimiva ajovaloautomatiikka ja päivävalot, jotka säästää itse ajovalopolttimoita mukavasti varsinkin kesäaikaan. Autoon jossa päivävaloja ei ole en moisia edes harkitsisi.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: oddjob58 - Joulukuu 30, 2013, 18:59:18
Servicen sivulle ei voi linkittää, tässä kuvakaappaukset C5-linssiumpioista.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Pasi A S - Joulukuu 30, 2013, 19:00:43
TM testissä oli autoja,hitsi en muista minkä kokoluokan.Yksi asia jäi mieleen,xenon ei yksiselitteisesti ollut pimeässä paras,testin parhaat valot oli halogeenit.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: oddjob58 - Joulukuu 30, 2013, 19:08:42
Laitan vielä kuvat tavallisilla heijastimilla varustetuista C5-umpioista.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: CelaVii5 - Joulukuu 30, 2013, 20:00:31
Servicen kuvat ei pidä paikkaansa. Jos hakee noilla sarjanumeroilla googlen kuvahausta xenon on aina linssillä, halogen heijastimella.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: oddjob58 - Joulukuu 30, 2013, 20:05:03
Servicen kuvat ei pidä paikkaansa. Jos hakee noilla sarjanumeroilla googlen kuvahausta xenon on aina linssillä, halogen heijastimella.

OK. Sillehän me emme voi sitten mitään. Liitekuvat voi vaikka poistaa, ettei tule copyright-ongelmia
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 31, 2013, 08:52:30
No niin. Tiedustelin tuota "linssihalogeeni" asiaa eilen autoliikkeeltä, jolla on yksi C5 Confort  farkku myynnissä. Ilmoituksessa ei mainintaa xenoneista (=halogeeni?), mutta linssiumpio näkyy olevan.

Tarkastamme samalla liikeen asiakaspalveluhalukkuuden. Perinteisesti noihin sähköpostitiedusteluihin on ollut turha odottaa vastausta... :-/
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Gusse - Joulukuu 31, 2013, 08:53:10
Servicen kuvat ei pidä paikkaansa. Jos hakee noilla sarjanumeroilla googlen kuvahausta xenon on aina linssillä, halogen heijastimella.

Kumpi on luotettavampi, service vai googlenkuvahaku ja onko kuvat servicessä oikeasti väärät? Kuvia kun katsoo, niin huomaa selkeästi kuinka toiseen projektori kuvaan on piirretty xenon lamppu ja toiseen kaksi halogeenia.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 31, 2013, 09:06:08
Servicen kuvat ei pidä paikkaansa. Jos hakee noilla sarjanumeroilla googlen kuvahausta xenon on aina linssillä, halogen heijastimella.

Kumpi on luotettavampi, service vai googlenkuvahaku ja onko kuvat servicessä oikeasti väärät? Kuvia kun katsoo, niin huomaa selkeästi kuinka toiseen projektori kuvaan on piirretty xenon lamppu ja toiseen kaksi halogeenia.

Pitäisihän noihin servicen kuviin pystyä yleisesti luottamaan, mutta:

Monestihan ne kuvat on sellaisia yleiskuvia, jossa on merkittynä osaa jos jonkinlaista. Pitää kuitenkin oikeanpuoleista listausta lukemalla tarkistaa mitkä kuvan osista kuuluvat juuri kyseiseen VIN koodilliseen autoon. En nyt sano, tämä pätisi juurikin meidän halogeeni/xenon-robleemaan, mutta kumminkin.

Olisi hienoa, jos nettiautossa lukisi ilmoituksissa myös auton VIN koodit. Saahan nuo kaivettua AKEsta rekkarin perusteella, mutta sekin maksaa...
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Jankos - Joulukuu 31, 2013, 09:21:25
Olisi hienoa, jos nettiautossa lukisi ilmoituksissa myös auton VIN koodit. Saahan nuo kaivettua AKEsta rekkarin perusteella, mutta sekin maksaa...

Bilteman nettisivulta saa vin numeron rekisterinumeron perusteella.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 31, 2013, 09:23:34
Bilteman nettisivulta saa vin numeron rekisterinumeron perusteella.

Aina sitä oppii uutta. Kiitos! :)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 31, 2013, 09:28:21
...ja samalla todistimme, että Servicen kuva ei aina vastaa todellisuutta. Jankosin ohjeilla VIN biltemasta. -> Nettiauton kuvissa on selkeästi linssiumpiot, mutta servicen kuva esittää heijastinumpiota. Toki varaosakoodit voivat olla oikein, kuva vaan ei.

edit: Ja service tarjoaa D1S:ää.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Faillite - Joulukuu 31, 2013, 12:46:54
Nyt 15000 km xsenonkilometrin kokemuksella sanoisin, että kannattaa oikeasti koeajaa C5:n xenonit pimeässä, jos hyvät valot on tärkeä kriteeri. Kaupasta löytyy paljon autoja paremmilla valoilla. Halogeenilähivalot eivät ole hyvät laisinkaan, mutta eipä xenoneistakaan löydy puhtia tien oikean laidan valaisuun.  Halogeeniumpioissa on paremmat kaukovalot, xsenonumpioissa ei ole halogeeni-apupitkiä.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 31, 2013, 13:02:07
Nyt 15000 km xsenonkilometrin kokemuksella sanoisin, että kannattaa oikeasti koeajaa C5:n xenonit pimeässä, jos hyvät valot on tärkeä kriteeri. Kaupasta löytyy paljon autoja paremmilla valoilla. Halogeenilähivalot eivät ole hyvät laisinkaan, mutta eipä xenoneistakaan löydy puhtia tien oikean laidan valaisuun.  Halogeeniumpioissa on paremmat kaukovalot, xsenonumpioissa ei ole halogeeni-apupitkiä.

Ei kokemusta, mutta 10.6.2009 TM:ltä farkkuvertailun koosteesta lainattua:
Lainaus
Citroënin, Renaultin ja VW:n kääntyvät Valeo-ksenonit ovat lähes identtiset aina niukkaa kaukovaloa myöten. Arvosanaksi niille heltyy kiitettävä kääntyvyyden ja monipuolisuuden ansiosta.
Toyotan kohdalla saa kiitettävän jo halogeeneillakin, joiden runsaudesta erityisesti kaukovaloteho herättää ratin takana tyytyväistä hyminää.

En tiedä sitten mitä nämä tarkoittavat metreissä, kun ei ole tuota koko artikkelia tässä nyt.

Toisen testin, C5:n 60.000km kestotestin löysin tiedostona koneelta. Auto halogeeneilla. Pitkät näyttäisi riittävän valokuvion mukaan jonnekin 140 metriin. Huomiona ton meidän nykyisen Golffin xenon+apuhalot riittää samaisen firman testissä n. 190 metriin.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Joulukuu 31, 2013, 13:17:07
xsenonumpioissa ei ole halogeeni-apupitkiä.

 :o Tuossa meitin Rellun bi-xenoissa on kyllä myös halo-pitkät => noilla pitkillä jo ihan oikeastikin jopa näkee :)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Joulukuu 31, 2013, 13:53:05
Ref 100 xenon ajovalot saisi aina olla tehtaan lisävarusteoptio. Joka merkkiin. Joka malliin. Eikö EU voisi vaatia tällaisen? :D

Tai sitten vaihtoehto #2, eli jo aikaisemmin kaipaamani vaihtomaski autojen keulalle. Tähän vaihtomaskiin olisi mahdollista upottaa standardikokoinen lisäumpio ilman, että auton ulkonäkö pahemmin kärsisi. Johtosarjat pikaliittimillä, tietenkin.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: KariM - Joulukuu 31, 2013, 21:56:27
En tiedä sitten mitä nämä tarkoittavat metreissä, kun ei ole tuota koko artikkelia tässä nyt.

Katsoin täysversiosta: C5:n xenonien kaukovalo hiukan päälle 120m ollen vertailun huonoin.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Tammikuu 02, 2014, 10:25:06
No niin. Tiedustelin tuota "linssihalogeeni" asiaa eilen autoliikkeeltä, jolla on yksi C5 Confort  farkku myynnissä. Ilmoituksessa ei mainintaa xenoneista (=halogeeni?), mutta linssiumpio näkyy olevan.

Tarkastamme samalla liikeen asiakaspalveluhalukkuuden. Perinteisesti noihin sähköpostitiedusteluihin on ollut turha odottaa vastausta... :-/

Jaa. Nyt tuonne nettiautoon on ilmoitukseen päivitetty, että autossa olisi xenonvalot. Siihen sähköpostitiedusteluuni en kyllä koskaan saanut vastausta... :-/
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Tammikuu 02, 2014, 11:11:53
No niin. Tiedustelin tuota "linssihalogeeni" asiaa eilen autoliikkeeltä, jolla on yksi C5 Confort  farkku myynnissä. Ilmoituksessa ei mainintaa xenoneista (=halogeeni?), mutta linssiumpio näkyy olevan.

Öö... Miksi? Meinaan tuo että ne vain päivittävät ilmoituksensa on ihan normaali proceduuri + että nyt menetit myös mahiksen tingata auton hinnasta "kun siinä on nuo xenonitkin" :-\ Itse esim. juurikin tuon nykyisen Scenicin kanssa olin ihan hipihiljaa, kusisukassa kun koeajolla bongasin autossa olevan lisävarustetta vähintäänkin riittävästi. Näin ei myyjäkään päässyt kaupanväännössä vastaan panemaan hinnasta tingatessani kun hänellä ei moisista vermeistä ollut aavustustakaan. Eipä tuo tiennyt edes että 2.0dCi on uusi kettinkikone, ihmetteli vain kun yleensä noissa on ollut se wanhempi sukkanauha 1.9dCi - ja tuonkin tekstin hän vain oli bongannut moottorin päältä kun se siinä kirkkaan keltaisena kerran isolla lukee ;D
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Tammikuu 02, 2014, 11:38:06
No niin. Tiedustelin tuota "linssihalogeeni" asiaa eilen autoliikkeeltä, jolla on yksi C5 Confort  farkku myynnissä. Ilmoituksessa ei mainintaa xenoneista (=halogeeni?), mutta linssiumpio näkyy olevan.

Öö... Miksi? Meinaan tuo että ne vain päivittävät ilmoituksensa on ihan normaali proceduuri + että nyt menetit myös mahiksen tingata auton hinnasta "kun siinä on nuo xenonitkin" :-\ Itse esim. juurikin tuon nykyisen Scenicin kanssa olin ihan hipihiljaa, kusisukassa kun koeajolla bongasin autossa olevan lisävarustetta vähintäänkin riittävästi. Näin ei myyjäkään päässyt kaupanväännössä vastaan panemaan hinnasta tingatessani kun hänellä ei moisista vermeistä ollut aavustustakaan. Eipä tuo tiennyt edes että 2.0dCi on uusi kettinkikone, ihmetteli vain kun yleensä noissa on ollut se wanhempi sukkanauha 1.9dCi - ja tuonkin tekstin hän vain oli bongannut moottorin päältä kun se siinä kirkkaan keltaisena kerran isolla lukee ;D

Joo tota boldattua kyllä pohdiskelin itsekin kun pistin viestin menemään. ;) Ei kuitenkaan juuri vaikuta allekirjoittaneeseen. Auton vaihto tämän vuoden aikana on aika epätodennäköinen tapahtuma. Valitettavasti. :( Lähinnä vaan kiinnosti, että onko noita linssihaloja ihan oikeasti Suomessa myynnissä ja se, että saako tommoseen nettiyhteydenottoon ihan oikeasti jotain vastausta. Ihan noin niinkuin akateemisena mielenkiintona. Historia on opettanut, että autoliikkeet vastaavat netin kautta lähetettyihin kyselyihin TODELLA huonosti. :-/
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: CelaVii5 - Tammikuu 02, 2014, 11:58:08
Historia on opettanut, että autoliikkeet vastaavat netin kautta lähetettyihin kyselyihin TODELLA huonosti. :-/

Ei niiden kato tarvii vastata kun ne autot, erityisesti Sitikat, viedään muutenkin käsistä. Ei siinä jää aikaa mihinkään kyselyihin vastata.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Tammikuu 02, 2014, 13:00:40
Tai sitten se on just sitä toista kun ei ole enää mielenkiintoa vastata, ne kuitenkaan johda mihinkään = pelkkää ajan tuhlaamista. En meinaan yhtään epäile etteikö noista nettiyhteydenotoista(kin) suurin osa ole pelkkää parran pärinää joka ei johda oikeasti yhtään mihinkään :-\ Mutta totta toki sitten se toinenkin puoli että vain vastaamalla ne ylipäätään voi johtaa yhtään mihikään 8)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: JarnoF - Tammikuu 02, 2014, 13:15:49
Tai sitten se on just sitä toista kun ei ole enää mielenkiintoa vastata, ne kuitenkaan johda mihinkään = pelkkää ajan tuhlaamista. En meinaan yhtään epäile etteikö noista nettiyhteydenotoista(kin) suurin osa ole pelkkää parran pärinää joka ei johda oikeasti yhtään mihinkään :-\ Mutta totta toki sitten se toinenkin puoli että vain vastaamalla ne ylipäätään voi johtaa yhtään mihikään 8)

Niin no. Mielestäni myyntityössä pitää sietää sitä, että jokainen renkaanpotkija/nettikyselijä ei sinulta tuotetta osta. Hyvä jos joku prosentti edes. Tuollainen utelijahan on sentään jo valmiiksi kiinnostunut tuotteestasi. Ei tarvitse ihan nollista aloittaa ja mennä kotiin kertomaan, että "Hei, meillä olis Sitikka myynnissä".

Myöskin, jos viestini on ehkä luettu, myymälässä istuvalta kaverilta faktan tarkastaminen ja vastaaminen olisi kestänyt ehkä 5 min.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: vibes - Tammikuu 02, 2014, 13:34:45
Mua kanssa ärsyttää ihan sikana, kun tykkään itse säpolla asioita tiedustella ja melko usein ei vastausta kuulu. V*ttuako sitä edes sitten pistää yhteydenottomuodoksi jossei niihin vaivaudu vastailemaan  >:(
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Tammikuu 02, 2014, 14:08:55
Tuollainen utelijahan on sentään jo valmiiksi kiinnostunut tuotteestasi. Ei tarvitse ihan nollista aloittaa ja mennä kotiin kertomaan, että "Hei, meillä olis Sitikka myynnissä".

Kauppiaan vinkkelistä katsottuna tuohan on jo aika hyvä leadi, joka voi johtaa jopa kauppoihin, olemme tässä ihan samaa mieltä. Ja ihan samalla tavalla sitä itselläkin netti on kyllä 90% se eka kontaktointiväline joka säästää kummasti liikkeessä ravaamisen vaivaa. Pitääkin olla jo todella kiinnostava kohde jos vastaamattomuudesta huolimatta vaivaudun paikanpäälle :-\

Tässä par'aikaa on itsellä menossa pieni projektos aiheen tiimoilta, mutta katsotaan nyt mihin homma johtaa, jos johtaa mihinkään 8)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Tepi - Tammikuu 02, 2014, 15:02:51
En ole ikinä nähnyt C5 III:ssa linssi-halogeeniä, joten kyllä siitä voi lähes 100% varmuudella sanoa että kyseessä on xenonit.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Joerkka - Tammikuu 04, 2014, 13:36:53
xsenonumpioissa ei ole halogeeni-apupitkiä.

 :o Tuossa meitin Rellun bi-xenoissa on kyllä myös halo-pitkät => noilla pitkillä jo ihan oikeastikin jopa näkee :)

Näkyy vähän liiankin hyvin luimisateessa. Halogeenit mielestäni paremmat, kun niitä voi "rullata" alaspäin, jolloin lumisateessa voi ajaa pitkät päällä. Xenonit kun tasaa aina itse itsensä vakasuoraan.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Tammikuu 04, 2014, 14:25:33
Näkyy vähän liiankin hyvin luimisateessa. Halogeenit mielestäni paremmat, kun niitä voi "rullata" alaspäin, jolloin lumisateessa voi ajaa pitkät päällä. Xenonit kun tasaa aina itse itsensä vakasuoraan.

No ex. Megu II:n halogeneilla jouduin kerran työmatkaa vetämään Hki - Tku kun lunta tuli siihen malliin että lyhkäsetkin oli liikaa => ajettiin pelkillä sumareilla ja tietäkin tähdättiin lähinnä kaiteiden välistä kun eteen ei juuri siltikään nähnyt = tuo matka muuten kesti "jokusen" tovin :-\
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Jarski - Tammikuu 24, 2014, 13:34:56
Vielä maaliskuun alkuun joudun odottamaan, että saan uuden Premium-varustellun Tourerin alle. Valot jo mietityttäneet. Autoissani ei ole ikinä ollut Xenon-valoja. Uuteen tulee vakiona kääntyvät Bi-Xenon ajovalot. Lienevätkö saman malliset Valeot vielä kuin TM:n farkkuvertailussa 12/2009 (http://tekniikanmaailma.fi/product?file=0912_1213.pdf)? Uusissa ainakin päivävalot on toteutettu ledeillä. Vertailussa tuon aikaiset Xenonit eivät olleet eritysen hyvät, jos ei ihan huonotkaan. Saivat kiitettävän arvosanan monipuolisuutensa tähden. Kaukovaloteho niukka.

Toinen, joka noissa valoissa askarruttaa on se, että jos automatiikka on käytössä, niin palaako päivävaloilla takavalot?
Toisaalla TM 21/2009 kertoo halogeenivaloilla varustetun mallin 60000km testin loppuraportissa: "huomiovalojen yhteydessä palavat myös parkit ,joten takavalot eivät ole pimeänä".  Miten on nykyisten Bi Xenonien kanssa asiat? Pitääkö pyytää autoliikettä ohjelmoimaan jotain?
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: vialho - Tammikuu 24, 2014, 13:50:04
facelififtissa eivät takavalot pala päivävalojen kanssa
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: CelaVii5 - Helmikuu 18, 2014, 16:00:34
Tämä ei taida olla ihan yksinkertaista. Hypistelin tuossa juuri postissa saapuneita prefacelift -mallin halogen umpioita (6206H8), ja niissä on lyhkäisen polttimoiden kohdalla takana teksti H7/D1S. Tiedä sitten johtuuko tämä siitä että tuo umpion runko lienee sama sekä halogenheijastin- että xenonlinssi -versiossa. Myös ballastin paikka on tuossa umpiossa.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Jaffa2 - Helmikuu 18, 2014, 23:38:49
Kyllä se umpion musta takaosa on sama kaikissa malleissa. Uudessa Bi Xenon umpiosssa on samat tekstit (pitkien kohdalla H1 vaikka siellä ei ole mitään valolähdettä).
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Janne L - Helmikuu 26, 2018, 16:50:44
Mitä suosituksia D1S xenon polttimoista? Biltemasta saa viidelläkympillä kappale, mutta esim Philipsit on tuplasti kalliimpia. Biltemalla niin moni tuote on alihankittu isolta valmistajalta että tätäkin tuotetta on syytä epäillä tunnetun valmistajan tekeleeksi.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Megaman - Helmikuu 26, 2018, 17:21:26
http://www.motonet.fi/fi/tuote/430051/Osram-Night-Breaker-70-Xenon-D1S-12-V--35-W

^ Noi tuli joskus laitettua ja taisin saada kanta-asiakasetuna -10% hinnasta pois, oli sekin tietty tyhjää parempi.

Philipsiltä löytyy joku +150 malli, tulivat myöhemmin markkinoille, mutta hintaakin on.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: ace - Helmikuu 26, 2018, 17:31:08
Tuollaiset Osram Nightbreakerit asensin omaankin muutama viikko sitten ja pesee kyllä alkuperäiset selvästi vaikka vieläkin sitä valotehoa voisi olla enemmän. www.lichtex.de tilasin (n. 50 e/kpl + PK) kun en ollut hereillä Motonetin kampanjan aikaan.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Janne L - Helmikuu 26, 2018, 22:43:41
Tuollaiset Osram Nightbreakerit asensin omaankin muutama viikko sitten ja pesee kyllä alkuperäiset selvästi vaikka vieläkin sitä valotehoa voisi olla enemmän. www.lichtex.de tilasin (n. 50 e/kpl + PK) kun en ollut hereillä Motonetin kampanjan aikaan.

Tilasin tuolta Lichtexistä tarjouksessa olleet Osramit 4300K värilämmöllä kuljetuksineen 79€:lla.
Kiitos vinkistä!
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: ace - Helmikuu 27, 2018, 21:11:18
Eipä kestä :)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: AnteroS - Huhtikuu 13, 2018, 13:33:49
Täällä toivotaan ettei koskaan sorruta Xenoneihin jotka minulla on C5III 2014 mallisa. Yhdessä ja samasa umpiosa on lyhyet ja pitkät. Vuodesta -69 ajanu autoilla, ei koskaan näin huonoja pitkiä valoja. Jälkeenpäin muutokset hankalia. Kysynkin, mitä muut on asiasta mieltä.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: ace - Huhtikuu 13, 2018, 13:54:01
Paranee selkeästi, kun sinne laittaa esim. Osramin tai Philipsin +xx % tuikut. Vakio-Xenonit ei mielestäni olleet juuri edellisen auton (C4) halogeeneja kummemmat. Saahan niitä lisävalojakin, jos ei muuten riitä...
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Huhtikuu 13, 2018, 14:14:37
Saahan niitä lisävalojakin, jos ei muuten riitä...

Huonoja lähivaloja on aika hankala nykylainsäädännön puitteissa millään lisävaloilla korjailla :-\
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: CelaVii5 - Huhtikuu 13, 2018, 15:21:56
Eipä niissä lähivaloissa mitään vikaa olekaan. Pitkien teho vaan on puutteellinen, niihin auttaa lisävalot.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Zego - Huhtikuu 13, 2018, 17:03:17
Jep, lähivalot ovat hyvät.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Rommitommi - Huhtikuu 13, 2018, 18:44:56
Riippuu vähän mihin vertaa..omasta mielestäni lyhkäset on ihan suht ok, mutta hyvät ne ei ole. Pituutta kuviolla on todella vähän.

15v vanhan Saabin xenonit on ihan eri luokkaa lähivaloilla, tuosta uudemmasta AFL-valoilla olevasta nyt puhumattakaan. Niillä kyllä näkee.

Mutta eipä toi Sitikka yhtään sen huonompi ole kuin muutkaan xenoni-toteutukset, joissa ei ole apuhalogeeneja pitkissä.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Huhtikuu 13, 2018, 19:07:26
Riippuu vähän mihin vertaa..omasta mielestäni lyhkäset on ihan suht ok, mutta hyvät ne ei ole. Pituutta kuviolla on todella vähän.

No jo pelkästään keulan korkeus tuo omansa tuohon, mitä ne lain mukaan 1% vai 1.5% pitäisi olla alas suunnattuina => korkeampi keula ja varsinkin korkeammalle asennetut valot voivat kantaa pidemmälle jos vain valomäärä siihen riittää. Tässä mielessä en oikein ymmärräkään tuota Citroënin uutta keulailmettä, jossa ajovalot on pudotettu puskuritasolle ja päivävalot nostettu ylänurkkiin, sillä ainakaan ajovalojen käytännöllisyyden kannalta tuota ei ole tehty :-\
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: ace - Huhtikuu 13, 2018, 23:34:38
Lainaus
ainakaan ajovalojen käytännöllisyyden kannalta tuota ei ole tehty :-\

Eihän se sitikan suunnittelijoiden kuulukaan miettiä mitään niin tavanomaista ja arkipäiväistä kuin, että mikä on käytännöllistä  :)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: jruoho - Huhtikuu 13, 2018, 23:46:28
Ei niitä päiväajovalojakaan saisi sinne puskurin alle laittaa. Niiden ainoa tarkoitushan on näkyä.

Jahka kun nykyinen LEDitäplähumputusmuoti loppuu, niin sittenhän ne voidaan jo näpsäkästi laittaa samaan umpioon :)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: HiTec - Huhtikuu 14, 2018, 08:46:18
Jahka kun nykyinen LEDitäplähumputusmuoti loppuu, niin sittenhän ne voidaan jo näpsäkästi laittaa samaan umpioon :)

No johan ne on ollut Citroënin keulailmeessä jossain vaiheessa samassakin, mutta sittemmin erotettu ;)

(http://brisbanecitycitroen.com.au/sc/default/New%20Cars/Citro%C3%ABn%20C5/new/directionnels_xenon-citroen-C5-berline.jpg)

Saa vaan nähdä mihin tuo valoilla "leikkiminen" johtaa, sillä Mursun uudessa AMG GT conseptissa nuo etuvalot ovat vähintäänkin ... mielenkiintoiset :o

(https://s3.amazonaws.com/the-drive-staging/message-editor%2F1488835777017-755bfa67c253ca110c318652436a2c7eb01244c3.gif)

Lainaus
The teaser gif shows the multi-colored lights doing their thing, with each distinctive shape within the headlight pod throbbing into full illumination. Most notable, though, is the eyebrow over the main light assembly that glows blue and orange until a yellow dot—the turn signal, presumably— travels from left to right. The two illuminated strips that sit sideways within the headlight assembly are slightly reminiscent of the Mustang, too.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Zego - Huhtikuu 14, 2018, 09:02:21
Lasten pelleilyä tuo on ja vilkkuva on kyllä niin paljon parempi kuin nuo teinien leikkimieliset. Toivottavasti lainsäätäjät rajoittavat nopeasti tuollaisen pelleilyn.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Reverend - Elokuu 24, 2018, 21:08:20
Pitkien valojen huono teho kiusaa. Laitoin polttimoiksi osramin night breakerit, joilla parani kyllä huomattavasti, mutta edelleen kaipaa vanhan auton lisäpitkien tuomaa valkeutta. Ongelmana on että ei ole vielä tullut vastaan tämän auton keulalle sopivan näköisiä valaisimia. Onko kukaan onnistuneesti parantanut auton omien umpioiden valotehoa vaihtamalla halogen polttimot xenoneihin? Myös vinkkejä soveltuvista lisäpitkistä otetaan vastaan.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Teuski - Elokuu 25, 2018, 08:54:34
Jos laittomuus ei ole este, ja tuskin on jos tarvikexenoneita jo harkitaan, niin suosittelen koittamaan ledejä  :)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Megaman - Elokuu 25, 2018, 09:18:36
Linssiumpioiden ongelmana on vuosien mittaan pintoihin kertyvä pöly, joka pikkuhiljaa samentaa silmän ja syö valotehoa.
Aikoinaan piti opelin umpiot purkaa (korkeussäädöt rikki), niin linssien pyyhintä toi kyllä huomattavan parannuksen valotehoihin ja toi terävät rajat takaisin valokuvioon.

Oli aika työläs homma saada ne muoviset "lasit" irti umpiosta ehjänä, kun olivat ympäriinsä liimamassalla kiinni.  :-\
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Reverend - Elokuu 25, 2018, 14:31:29
Ei se laillinen olisi se lisävalopakettikaan minkä laittaisin ;)

Tässä ko autossa on vielä heijastinumpiot. Kyllähän nekin voisi pyyhkiä. Aika tiiviin oloiset on kyllä ja äkkiseltään oli aika puhtaat sisältä.

Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: CelaVii5 - Elokuu 25, 2018, 14:49:09
Led-tankoa siihen ylempään maskin ritilään upottamaan. Kai siitä jotain iloa on ja katsastukseen voi peittää maskinsuojalla.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: AnteroS - Elokuu 25, 2018, 17:26:32
Tääläkin ihmetellään C5n huonoja valoja, minulla on 2015 malli Xenoneilla. Pitkät on aivan toivottomat eikä lyhyitä voi kehua.  50 vuotta autolla ajaneena, en kyllä parhaalla tahdollakaan muista milloin oli huonommat. Xenon polttimon vieresä on muovi töttörillinen lampun paikka. Se kupu putosi umpioon. Sain sen ongittua paikoileen rautalngoilla, kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää. Mitenkähän siihen saisi pitkän valon? Tehtaalle terveisiä, lopettakaa tämmöinen pelleily.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Eeska91 - Elokuu 25, 2018, 17:35:23
Mää oon vissii oikiasti ajanu paskoilla valoilla ku Xsarassa oli susipaskat lamput ja kävin emännän C5 ajamasa nii kehuin pitkiä maasta taivaaseen. Ja halogeenit keulilla.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Basbarduu - Elokuu 25, 2018, 18:08:28
Meillä oli jälkimmäisessa C5:ssä ne kääntyvät Xenonit ja kyllä niillä toimeen tuli mut aika kehnot silti. Siskolla on halogeenit omassa C5:ssä ja ne on kyllä aivan onnettomat. Kumma miten paljon paremmat valot mulla oli -05 Coltissa vaikka nekin oli H7.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Zego - Elokuu 25, 2018, 18:53:55
On C5 Xenonit ihan hyvät jos vertaa suurimpaan osan nykyautojen led valoihin josta valoa ei juurikaan saada ja halogeenit voittaa. Itse laitan kohta ne parhaat polttimot myös sitikkaan, eli nämä: https://www.philips.fi/c-p/85126XV2S1/xenon-x-tremevision-gen2-auton-xenon-ajovalopolttimo (https://www.philips.fi/c-p/85126XV2S1/xenon-x-tremevision-gen2-auton-xenon-ajovalopolttimo)
Valitettavasti ei siinä ole lisäpitkinä halogeenit auttamassa kuten esim. pökötin 308 jossa ”maailman top 3 listan” parhaat valot.
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Reverend - Elokuu 25, 2018, 20:29:36
Tarvitaanko lisävalojen asennukseen ns relepaketti (tuleeko ilman virheilmoituksia)?
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Reverend - Elokuu 25, 2018, 21:47:00
Mää oon vissii oikiasti ajanu paskoilla valoilla ku Xsarassa oli susipaskat lamput ja kävin emännän C5 ajamasa nii kehuin pitkiä maasta taivaaseen. Ja halogeenit keulilla.

Jaa, ainakin mk1 xsaran valot oli samaa luokkaa kuin C5. Valokuvio ehkä lyhyillä C5 parempi, mutta sitten taas valoteho ei riittävä. Pitkillä xsarassa parempi kuvio, C5 on kovin pistemäinen.

Eihän näitä autoja taida olla suunniteltu pimeässä ajettaviksi.. hyvä muistaa laittaa perusasiat kuntoon ihan alkuun eli tarpeeksi jännitettä polttimon kantaan ja hyvät polttimot 8)
Otsikko: Vs: Xenonit vai ei?
Kirjoitti: Eeska91 - Elokuu 26, 2018, 17:48:54
Kyllä nuo C5 X7 valot on sata kertaa paremmat ku ykkös Xsaran, vaikka molemmat onki H7 lyhyillä varustettu. Onneksi talveksi tulee pitkien kaveriksi W lightin valopaneeli.