Kirjoittaja Aihe: XM - Käytettyä ostamassa  (Luettu 7499 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aimo Käikäle

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 344
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016
XM - Käytettyä ostamassa
« : Syyskuu 13, 2009, 15:54:53 »
Kovasti olen noita XM ilmoituksia nettiautossa seuraillut ja nyt ilmestyi tälläinen ilmoitus, liekö jonkun palstalaisen?
Mutta mikä vika on murrosvika?
http://www.nettiauto.com/citroen/xm/2786710

Sinänsä voisi olla hyväkin perusta XM harrasteelle
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2009, 16:30:21 kirjoittanut PicassoHDI »
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

impala67

  • Vieras
Vs: XM - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #1 : Maaliskuu 24, 2010, 10:17:11 »
murrosniveleksi on offroadpiireissä nimitetty usein ristiniveltä, eli viittaa mielestäni voimansiirtoon; vetari?

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 531
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: XM - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2011, 11:16:05 »

No niin kaikki tietäjät nyt näyttäkää tietämyksenne :D

Eli mitä on hyvä katsella kun Äxämmää menee kokeilemaan kyseessä 3.0 V6 12valve.
Ainakin tuolla 605:ssa on ollut lämpimänä käynnistys ongelmia, sammumista ja ei lähde käyntiin kuin viileänä. Mistähän nuo esim johtuu?
Kaikki nyt vinkkejä ja niitä tuttuja tyyppivikoja kertomaan!
:)
 

Poissa danbomp

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 601
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: XM - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #3 : Toukokuu 14, 2011, 18:07:32 »


Kaikki nyt vinkkejä ja niitä tuttuja tyyppivikoja kertomaan!htuu?
:)
 

XM:ssä mitään tyyppivikoja ole, on vaan ominaisuuksia joista toiset ovat aivan loistavia (suurin osa) ja toiset vähemmän loistavia (en ole vielä keksinyt mitä ne vois olla).

Katselet niitä kuin  muitakin käytettyjä mehusitikoita jos sellaisen ostaa meinaat, mutta muista se on kuin avioliitto. Jos XM:stä eroon haluaa niin se maksaa  :)

Jotkut puhuu että helmoissa voipi olla jotain pientä laitettavaa välillä. Etujousitolppien yläpään kiinnitys kannataa kuulemma tarkistaa ja joskus olen kuullut että V6 moottorin pakosarjoissa vois olla jotain pientä. Välillä huhut kertoo että lasinnostimissa on esiintynyt toiminta tai käyttövirheitä(lähinnä kait näitä). Olen kerran omistanut sellaisen XM:n jossa kuljettajan istuinlämmitys toimi  :) . Epätietoiset väittää että diravissa voisi esiintyä nestevuotoa, tiedä sitten. Nää on kyllä sitten ihan niitä Esson baarin juttuja  ;D

Paljonhan se on edeltävistä omistajista kiinni miten jalokiveä on kiillotettu ja pidetty, sillä ratkaistaan paljon jatkosta.
XM V6 Exclusive Berline -99

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 006
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: XM - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #4 : Toukokuu 14, 2011, 19:10:45 »
Tuossa yllähän niitä oikeastaan tuli, "LHM:n vihreiden" lasien läpi pehmennettynä... ;D

-jousitolppien yläpäät osaa olla yllättävät, ei välttämättä paljoa varoittele, eikä pahalta näytä vaikka olis aivan huonona
-helmat osaa lahota sujuvasti, vaan on muodoltaan kiitolliset uusittavat, saa vaikka yhdestä palasta jos on tarpeeks pitkä kanttikone käytettävissä
-sähköissä voi olla monenlaista, mutta varustemäärään suhteutettuna kovin vähävikaisia ovat...
-lasinnostajien vaijereita on katkeillut, mutta on ihan ihmisen korjattava keksintö se
-samaan tapaan kuin muissakin Breakeissa, kontin piuhat katkeilee
-Hydractive saattaa haluta jumittaa ittensä kovaan tilaan, yleensä joku häirä jossain anturitiedossa

Sit sellainen mikä osasi yllättää itteni, oville menevät piuhat ei osoittanu minkäänlaista hapantumisen alkua niitä tarkistellessa, vaikka on "vähän enempi" mittarissa tuota matkaa kertyny.

Ja on tuo kori vähän väsyny omassa kulkupelissä, nitkuu jännästi esim vinottain parkkipaikalle ajaessa, vaan kaipa tuo saakin olla tuollanen kun matkamittarin eka numero on kutonen..?

Vaikka tuo oma on välillä vähän koetellu, niin silti en ole keksiny millä tuon korvais kun tuosta aika jättää. Ehkä pittää ettiskellä V6-Break automaagina..?
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa arron

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
  • Hidas-mutta -jäykkä
Vs: XM - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #5 : Syyskuu 07, 2013, 07:42:24 »
v-6 automaatti tulee myyntiin,ja break mallinen semmoinen,kunhan saan sen katsastettua, tässä syksyn mittaan.Rouva ei kyseistä  menopeliä halua ajella,kun käytiin siirtokilvillä ajelemassa muutama sata kilometriä.Pitäisi olla manuaali,ja pienempi!

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 324
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: XM - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #6 : Syyskuu 07, 2013, 10:23:29 »
v-6 automaatti tulee myyntiin,ja break mallinen semmoinen,kunhan saan sen katsastettua, tässä syksyn mittaan.Rouva ei kyseistä  menopeliä halua ajella,kun käytiin siirtokilvillä ajelemassa muutama sata kilometriä.Pitäisi olla manuaali,ja pienempi!

Tuleekos myyntiin kuinka paljon kovemmalla hinnalla kun ostettaessa? Pikkasen jäi harmittamaan etten saanut tuota kotipihaan viime myyntikerralla.. Nyt tosin kuume sitä kohtaan hieman laantunut.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye