Kirjoittaja Aihe: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi  (Luettu 60777 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mguel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #50 : Marraskuu 07, 2014, 10:07:27 »
Pihahommina tuon itsekin tehneenä kommentoin ettei edelleenkään kannata sitä kallistusvakaajaa ruveta turhaan irroittelemaan - homma onnistuu hyvin ilman irroitusta.

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #51 : Marraskuu 07, 2014, 18:17:00 »
Meinas usko loppua, abs-silmän vuoksi.. Loppuikin aika tältä päivältä.. Samoin se saamarin sokka.. Sinne kylvin wd-40.
Paineettomaksi otin haybesin ohjeen mukaan, auto alas, etupäästä paineet pois, tunkilla takapää ylös, takapäästä paineet pois. Sen jälkeen hydepumpun johdot irti..

Aattelin yrittää vaihtaa ne kynkän laakerit paikoillaan. Katsotaan nyt kun saan sokan irti ja jousen kammettua pois. Eihän sitä periaatteessa sen jälkeen mikään enää pidättele?

Sen verran mukavaa tuo reeraus että saa näemmä hakea takalevyt ja -palat...

Kuvia kun soppa on keitettu

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #52 : Marraskuu 08, 2014, 13:29:16 »
Luovutan koko remontin..
Miten V**ussa sen sokan saa irti siitä vi*un sylinteristä, kaksi tuurnaa, kolme poranterää eikä ole liikkunut milliäkään. Wd-40 ei tunnu imeytyvän yhtään.

Onko mahdollista kyniä tukivartta alemmas ilman sokan irroitusta? Siis saako sylinterin puolelta kampetta irti?


Poissa M.M.A

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #53 : Marraskuu 08, 2014, 13:58:51 »
Itsellä meni niin että toinen oli niin löysä että lähti sormin vetämällä. Toisen katkoin surutta reikään ja löin ulos reikään just sopivalla tuurnalla, prkleen tiukassa olikin. Ei toivoakaan muuten. Piti vaan hommata uusi sokka tietenkin. Homma ei ole muuten paha mut just noi abs anturit ja sylinterien sokat aiheuttaa v*tutusta. Ja jos ottaa vakaajan pois ni pitää varoa sitä korkeudensäätö systeemiä joka on vakaajassa kiinni. Sylinterin saa pois kun irrottaa putket(päät hyvä tulpata jollain)ja sitten sekin oli jollain sokilla tai jousilevyillä kiinni, ei muistaakseni pulteilla. Ei tahdo muistaa 2,5 vuoden taakse 8)

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #54 : Marraskuu 08, 2014, 14:23:24 »
Lainaus
Sylinterin saa pois kun irrottaa putket(päät hyvä tulpata jollain)ja sitten sekin oli jollain sokilla tai jousilevyillä kiinni,

Tää on nyt seuraava testi.. sen jälkeen luovutus..

Poraaminen kuulostaa vastenmieliseltä, tappi kuitenkin alle 3mm..

Lainaus
Toisella puolella ei sokka irronnut joten annoin olla kiinni, no senkin kumi hajosi, olisi pitänyt kammeta se kumi irti siitä männänvarresta!
Niiden pitkien pulttien takaisin laitto teetti töitä kun jousitus väänsi sitä vastaan lopulta kolmella tunkilla purkuraudalla ja kuormaliinalla vetämällä / työntämällä sai reijät kohdalleen.

Esko on ilmeisesti vaihtanut laakerit koskematta koko sylinteriin.. En nyt ymmärrä tuota sylinterin rakennetta.. ja onko tuo "kerääjäpalje" sama kuin jousipallo?

Poissa M.M.A

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #55 : Marraskuu 08, 2014, 15:28:47 »
Kerääjäpalkeella lienee tarkoitetaan sitä sylinterin varren suojakumia. Jousipallo on sylinterin toisessa päässä. Sitä en tiedä pitääkö pallo irrottaa jos ottaa sylinterin pois, ei ole tarvinnut irrotella koskaan.

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #56 : Marraskuu 08, 2014, 15:45:25 »
No nyt laakerit& helat näkyvillä.. Vielä kun saisi ensimmäisen holkin kammettua irti. Löysässä mutta jotenkin piukassa.. Loput tulee lyömällä.. Tuo etummainen hela pitäisi tuosta nyt sitten kammeta itseäkohti, siellä lienee muovia/liimaa/kumia/paskaa jen. niin ei ihan vaikuta kiinalaiselta sovitteelta..




Kaikien taiteen sääntöjen vastaisesti, jousikalikat& kallistuksen vakaajat tukivarressa kiinni. Takaisin laitossa taitaa tulla hiki.. kuumia vinkkejä otetaan vastaan :)

Tuo suojapalje on pysynyt ehjänä, mutta jos se nyt joskus pitäisi vaihtaa tai vaikka sylineri menisi rikki niin kuinka paksulla poralla tuon perkeleen sokan uskaltaa porata pois? Se on niin ohkaista materiaalia, että väkisinkin tulee porattua vinoon varsinkin jos se on vahvempaa mitä männän pään pesä on.. Niin ajattelin tempaista siihen suosiolla paksumman sokan, mutta mikä on maksimi?



Joku kirjoitti että ekaan menee päivä, toiseen enää 3h. Sen suhteen lienen aikataulussa, auton alla vasta noin 4h..

Enää ulomman laakerin ulkokehä kiinni tukivarressa.. 5 1/2 h kulunut..

edit.. Väliaikatietoja..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 09, 2014, 18:13:35 kirjoittanut abel »

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #57 : Marraskuu 10, 2014, 19:07:26 »
Noin,
Laakeroitu kynkkä. Paikoitellen ihan mukavaa..

Kynkän asennus tökkäsi odotetusti heti alkuunsa. Sisempi olka on ns. millin pielessä väärään suuntaan, eikä näin ollen kynkän puslien reijät osu kohdilleen.. Millä pirulla sitä kampeaisi ulospäin autosta sen millin verran???




Tunkki ja maltti hoitaa loput..

Edit. kuva tilanteesta lisätty
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2014, 20:12:44 kirjoittanut abel »

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 932
  • Peukkuja: 6
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #58 : Marraskuu 10, 2014, 19:50:37 »
Kynkänpultin kierteen voi putsata myös pulttia löysäämällä, sitten pulttia pyörittäen tuolla kierreviilalla, tai puukonkärjellä "sorvataan" ruosteet pois. Olisi hyvä olla avustaja, vaikka kyllä se yksinkin....

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #59 : Marraskuu 10, 2014, 22:08:16 »
Nytkun tätä hanketta pohdin.. Mahtaaakohan se olla ainoastaan tuo kallistuksen vakaaja, joka kanittaa?? Eli ne pirun T-55 ruuvit löysälle ja kikkare paikoilleen ja ruuvit kireelle?? Helppais tietysti varmaan jos aloittais purin toiselta puolelta..

Toinen vaihtoehto on että peruuttelen toisen auton lähelle, laitan kuormaliinan koukun ja kynkän väliin ja kokeilen kiristää..

Raadilla äänestysvaihtoehtoja?

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 593
  • Peukkuja: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #60 : Marraskuu 10, 2014, 22:17:59 »
Löysää kallistuksenvakaajan pultteja. Helpommalla pääset, eikä mitään ole mahdollista edes rikkoa (paitsi torx -kärkiä, osaa joskus olla aika tiukassa).
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 2.2 -04

Sekä Land-Rover Series 2a 63

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #61 : Marraskuu 10, 2014, 22:42:29 »
^näimpä taidan tehdä..

Pakista ei löytynyt yhtään t-55, avainta mutta pappavainaan vanha lyöntiavain kylläkin. Saattaa olla oiva apu noiden avainten ehjänä säilymiseen..

Wd-40 kylvyn ne ruuvit ovat jo saaneet..

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #62 : Marraskuu 11, 2014, 22:46:35 »
No niin, raporttia foorumille.. Tämän postauksen jos joku citikka/hydefakiiri lukisi ja vielä vastaisi niin olisi sangen mukavaa..

Eli joko onnistuin pirun hyvin tai sitten vaihdetaan takasylinteri..

Otin kallistuksen vakaajan löysäksi molemmilta puolilta, jotta sain p-puolen kynkän nutkutettua paikoilleen.. meni loppujen lopuksi aika kivasti ja se case on on closed. No, s-puolen kimppuun.. Lähestyin samaan tyyliin kun p-puolella ajatuksella, etten yritäkkään irroittaa kynkkää, vaan vaihdan kilkkeet auton alla, no vituikshan sekin ajatus meni kun kaikki muu paitsi jousisylinterin pää irtosi kivasti. Kun siinä sitten nitkuttelin ja hieroin abs-anturin ruuvia niin kalikka tipahtikin alas.. Männän tappi irtosi pallonivelestään!!

Mitä siis nyt tehdään????

Laakeroidaan kynkkä ja laitetaan sylinterin kynkänpuoleinen pää wd-40 liuotukseen mutta jatko???

Näky sylinteriin päin on alla


Seuraavanlaiset visiot olisi:
1. Pallonivelen kalikka ja pää nuijitaan yhteen
2. Tämä kaksikko painetaan keräilykumiin
3. jatketaan elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut.

1. Etsitään romuttamolta tai foorumilaisten hyllyistä sopiva sylkky
2. Vaihdetaan sylkky jotenkin ( kai se vaihdettavissa on??)
3. jatketaan elämää eikä kerrota remontin tästä osasta vaimolle mitään.

Muutoin sitten kynkän putsaus ja laakerointi oli todella mielyttävää kun kikkare oli siinä näppärästi esillä :) Vissiin tohon tyyliin se on tarkoitettukin tehtäväksi..


Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 593
  • Peukkuja: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #63 : Marraskuu 12, 2014, 01:05:39 »
Tukivarresta pitäis saada joko karan vastakappale irti jotta saa ehjän tilalle, tai tuurin ollessa hyvä, kikkailla kara takaisin pesäänsä...


Tuossa kuvassa keskellä, kara nivelessä kiinni. On vain useamman vuosikymmentä vanhemmasta, rakenne on vähän erilainen, mutta periaate sama. Kuvassa näkyvä vanha palikka on jopa kunnostettavissa. En viitsiny C-vitosen osasta kuvaa etsiä, kun muistin missä miulla on tuo kuva...

Sinulla pääsi siis kara irtoamaan nivelestään, joskus on käynyt Bx:n kanssa samoin, ja meni se sinne takaisin taistelun kanssa (pikkupakko, viikonloppu eikä varaosaa). Jos en ihan väärin muista, niin tuo ei mitään älyttömiä edes uutena maksa..?

Niin, ja sen karan toinen pää, se mikä on jousisylinterin sisällä, ei ole siellä mitenkään kiinni. Siitä ei tarvitse siis edes alkaa huolestumaan...

Jousisylinteri irtoaa kahdella Torx -ruuvilla, tietenkin myös hydrauliputki irroittaen. Sitä en enää muista pitikö jousipallo ottaa irti että sylinteri pois mahtuisi, mutta pallokin on helpommin irroitettavissa kuin missään aiemmassa mallissa, sylinteri kun pysyy tiukasti paikallaan, kiitos ruuvikiinnityksen. Palloa saattaa sitten joutua vääntämään ihan tosissaan, on mennyt ketjumallisia öljynsuodatinavaimiakin poikki siinä rytäkässä, itsellä on käytössä "metriset" putkipihdit, niiden kanssa ei juurikaan ole enää taistella tarvinnut...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 2.2 -04

Sekä Land-Rover Series 2a 63

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #64 : Marraskuu 12, 2014, 06:34:51 »
No kara voisi upota takaisin sisälle jos laittaa sen männän tikun pakkaseen ja karan punaiseksi.. Se kara on nyt wd-40 kylvyssä siinä tukivarressa ja luulisin että irtoaa. On kuitenkin hanttarin suolattomampi puoli..

Kuten tässäkin, nuku yösi ja aamu näyttää taas valoisammalta. Kiitokset nopeasta vastauksesta..

Uusi suojakumi pitää näemmä ostaa niin sen suhteen remppa pikkasen pitkittyy.. No jos illalla kikkailisi tuon karan takaisin paikoilleen.. riittänee siinäkin puuhaa..

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #65 : Marraskuu 12, 2014, 08:55:32 »
Edit: Niinjoo, se irtosikin siis alapäästään? Sitten allaoleva ei merkitse.

Mun havaintojen mukaan se tikku ei ole C5:ssä mitenkään kiinni männässä, niin hölmöltä kuin se kuulostaakin. Tuota joskus hiljaa mielessäni epäilin syyksi kun alkupään C5:n takajousituksen kolinaa valitettiin: Jos pallon paluuvaimennus on liian suuri, pääsee tikku irtoamaan kupista nopeassa ulosjoustossa, ja sitten kolahtaa takaisin koloonsa painuessaan. Vaimennukseltaan heikommat pallot "korjaa". Mutta ei kai niin hidasta palloa voi ollakaan etteikö se ennättäisi vapaasti putoavan pyörän perään...

Minulla on varastossa yksi vuotava C5:n takajousisylinteri jos joku haluaa lelukseen. Täydellinen kaikkineen.

Abelin ei tarvitse irrottaa sylinteriä jos vain saat haitarikumin pannan ähellettyä paikalleen muuten. Mutta jos sylinteriä lähdet irrottamaan, niin sitten tosiaan pallo ensin irti, muuten ei mahdu pois.

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #66 : Marraskuu 12, 2014, 11:41:00 »
^ saako käyttää normaalia letkuklemmaria?

Rautalankahässäkkä oli kohtuu vastenmielisen oloinen..

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #67 : Marraskuu 12, 2014, 12:41:13 »
Joku letkukara ja/tai vahvike oli juuri pannan kohdalla, joten tavallinen klemmari ei käy. Jos löytyy kahdesta rinnakkaisesta rautalangasta tehty, niin sellainen sopinee.

Minulla vanha panta oli todella vaikea saada kiinni. Uuden sylinterin mukana tullut olikin helppo, tai sitten vain tekniikka oli jo hallussa.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 986
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #68 : Marraskuu 12, 2014, 12:49:55 »
Haitarikumin pantoja on kahdenlaisia se ähellettävä (jonka olen saanut kohtuu helposti paikoilleen) ja sitten on sellainen joka kiritään niin kuin letkuklemmari (uudempi malli?) löytyy esim. sitroselta. Normaali letkuklemmari ei käy koska keskellä klemmaria pitäisi olla reikä paluuletkulle.
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #69 : Marraskuu 14, 2014, 07:06:11 »
Raporttia forumille...
Laitoin männän pakkaseen ja männän päätä kuumensin, vasaralla avustaen se holahti paikoilleen, perään vielä uusi haitarikumi ja avo't. Myöhemmin kampesin vielä koko paketin irti, koska luulin näin saavani lisää tilaa.

S-puolen kynkkää ei sitten mitenkään saanut edes hollille. Vanha tetris-guru ei onnistunut.. Miten v*tussa se tuolta tuli pois... Syyksi paljastui sylinterin mäntä, joka oli ulkona, jota ei tietenkään huomannut. Sylkkyä kerran jo ruuvailin pois vain todetakseni, että toden totta, pallo pitää ensi irroittaa. Sitten rajoitin öljyputkea ja varovasti laudan avulla painoin sylinterin sisälle. En tiedä olisiko näin saanut tehdä, mutta naapurin kehoituksesta näin tapahtui. -"Vaikka se auto on rapea ranskalainen, niin tuo sylinteri on kuitenkin suht normaali hydraulisylinteri" ja näinhän se oli.

Tämän kaksi tuntisen ihmettelyn ja puuhastelun jälkeen tukivarsi napsahti paikoilleen ja elämä alkoi näyttää taas valoisalta. Apulaitteet (jarrut, vakaaja, kumit) kiinni ja toisen puolta varustelemaan..
Jarrujen ym. asennus käy nopeasti kun paikat on putsattu ja suurimmat lämmittelyt on tehty noiden tukivarsien kanssa..

S-puoli sai uuden kumin ja sylinterin puoleinen pää pysyy kahdella nippusiteellä toistaiseksi, kiristettävä panta maksaisi marmorilla 22€, etsin muualta tai rakennan sellaisen itse.
P-Puolen kumi pitää vielä vaihtaa, rikoin sen klunssin puoleisen pään ja ruuvasin sen männän varteen letkuklemmarilla ja nippusiteellä, yläpää pysyy s-puolen tavoin nippusiteellä.. Ajattelin, että parempi näin kuin ilman mitään.. Pitää jossain välissä porata se s**t*n*n tappi pois, sen jälkeen vaihto onkin helppoa, nyt kun tiedän välineet ja työtavat..

Auton paineellistamiseksi avasin haynesin ja lopetin lukemisen välittömästi, maalaisjärki käyttöön sehän on vain hydrauliikkaa..
1.Auto alas pyörilleen, auto tulee painumaan ns. tonttiin :) Katselin että kaivaako se kuoppaa...
2. Säiliöön ainetta (ei kannata kaataa siihen ylempään, menee jäähdytysnesteen joukkoon.) (Saa helposti pois, kun jää pinnalle kellumaan, mutta silti..)
3. Sitten haen vaimolta anomuksen lastenrattaiden sisäkumin tuhoamiseen.
4. Nippusiteellä sisäkumi "korkiksi" ja 0.5 bar paine tankkiin. ( tämä siksi että pumppu varmuudella lähtee ilmaamaan, jos järjestelmä on rempan jäljiltä kovin tyhjä)
5. Pumpun sähkot kiinni (mikä sitten onkin tyyli ollut, minulla oli pumpun sähköjohdot irti)
6. Auto käyntiin ja napista ylös. Tässä kohtaa viimeisttään pitäisi pumpun surista.
7. Autoa ylös alas ja rattia ääriasentoihin

(8.) Sammuta auto ja ilmaa (kaikki jarrut). Ilmattiin vain takajarrut ja koeajolenkillä ei oikein liikkunut. Kuskin pyörän jarruun oli eksynyt ilmakupla..


Ei se nyt tekemätön paikka ole tuo tukivarsien uudelleen laakerointi, mutta tunteja meni kaikenkaikkiaan 18h. Näistä tietysti noin 10h on kaikkea muuta kuin ammattitaitoista autonkorjaamista: Työkalujen virittelyä, työkalujen etsintää, ihmettelyä, säälitävää räpellystä, ei pysty lyömään, "miten ihmeessä tämäkin", V*itt* jne.. kaikkea muuta kuin lean managementin mukaista suoraviivaista toimintaa.

Mutta ne vaikutukset autoon.... Vaimo sanoi aamulla, että nukuit hymykorvissa koko yön, tai olisi sanonut jos olisi herännyt ennen. Siis sellainen olo on. Auto on taas oikea, aito taikamattotyyppinen Citroen C5 isolla C:llä!!!

Kiitos foorumille avusta ja toivottavasti tästä raportoinnista on hyötyä muille Do it yourself and save your money -miehille ja naisille.


Poissa Velmanteri

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 237
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroën ë-C4 50kWh Shine
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #70 : Marraskuu 14, 2014, 22:40:01 »
Miksi jarrut pitää ilmata? C5:ssahan on erillainen systeemi kuin esim. xantiassa? ???
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #71 : Marraskuu 14, 2014, 23:02:16 »
Satulat oli noin viikon verran auki..

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 275
  • Peukkuja: 29
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #72 : Marraskuu 15, 2014, 10:21:51 »
Työvoitto ! 
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #73 : Marraskuu 15, 2014, 18:38:10 »
^nimenomaan ja sille puolikas plo punaista ranskalaista!

Poissa Velmanteri

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 237
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroën ë-C4 50kWh Shine
Vs: C5 - Takakynkän irroitus ja laakerointi
« Vastaus #74 : Marraskuu 16, 2014, 15:54:02 »
Satulat oli noin viikon verran auki..
Niin tietysti... ::)
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."