Kirjoittaja Aihe: C5 - Ulkolämpömittari  (Luettu 15045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 089
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #50 : Heinäkuu 22, 2010, 13:08:50 »
Ensin lasi pois, sitten ulkokoppa pois.

Kuvia: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=6342

Peililaseja on erilaisia, tuollaisia kuten noissa kuvissa kiristysjousella, ja sellaisia joissa ei ole tuota pantaa.

salar

  • Vieras
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #51 : Syyskuu 09, 2010, 13:28:33 »
Moi
Pitäisi itse myös vaihtaa tuo anturi.Kuvasarja on hyvä,mutta miten "fyysisesti"tuo lasin irroitus tapahtuu.Mistä väännetään ja mihin?
Osaisko joku kertoa.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 089
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #52 : Syyskuu 09, 2010, 17:32:01 »
Joissakin on peililasin takana jousipanta, joissakin ei. Käännä lasi aivan ääriasentoon (esim. Ylös-sisäänpäin) ja kurki mitä lasin takana näkyy.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 089
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #53 : Syyskuu 25, 2010, 06:38:57 »
Äh, taas se lämpömittari näyttää pieleen (10 astetta liian vähän). Kahdesti olen tuota liimaillut ja uunittanut, mutta ei tunnu kestävän vuotta pidempään. Pitänee ostaa uusi anturi.

Vai voiko akun irtiolo (tehty ohjeiden mukaisesti) saada lämpömittarin näyttämään väärin?

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #54 : Huhtikuu 04, 2014, 09:33:50 »
"Vai voiko akun irtiolo (tehty ohjeiden mukaisesti) saada lämpömittarin näyttämään väärin?"

Ulkolämpötilavika tuli, ja sitä ennen otin akun irti, tosin yrittäen kytkeä apuakun siksi ajaksi rinnalle kaapeleilla. Akku piti poistaa että sai vaihdettua vasemman lähivalopolttimon. Tiiä sitte liittyikö ko. akun kanssa räpellys lämpömittarivikaan mitenkään, mutta voisin kuitenkin toistaa KariM:n kysymyksen.

Nyt näyttää n. 15 astetta liikaa, ja nollakeleilläkin ilmastointi toimii ihan hyvin :-/

Koska vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan, niin pitänee korjata. Kokeillaan ensin tässä kerrottua lämmityskonstia, mutta varaudutaan anturin vaihtoon. Onko Motonetin 37-3597 anturi oikea ja edullisin?
C5 2.0i-16v, man. Break, vm. 2003; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 089
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #55 : Huhtikuu 04, 2014, 11:11:07 »
Äh, taas se lämpömittari näyttää pieleen (10 astetta liian vähän). Kahdesti olen tuota liimaillut ja uunittanut, mutta ei tunnu kestävän vuotta pidempään. Pitänee ostaa uusi anturi.

Uuden ostaminen varastoon auttoi :P Vanha anturi on edelleen käytössä, ja on näyttänyt viime vuosina uskottavia lukemia.

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #56 : Huhtikuu 04, 2014, 22:47:11 »
Mitään purkamatta lämpöpuhaltimella puol minuuttia sivupeilin alle. Ja toimii!!! :-o

Eihän amatööri tietäisi että ranskis tarttee vaan lämpöä ja rakkautta, joten KIITOS! tästä vinkistä
C5 2.0i-16v, man. Break, vm. 2003; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa mn41

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 152
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #57 : Helmikuu 06, 2018, 17:48:42 »
C5 II ulkolämpömittari näyttää pelkästään --, siis kahta viivaa. Kaikki toimii lämpöjen suhteen normaalisti. Lämmitin hieman anturia siinä peilin alapuolella, mutta ei tapahtunut mitään muutoksia. Onkohan tuo --kaksi viivaa merkki yhteyden katkoksesta anturille vai vikaa anturin sisällä. Peilin purkuun en näin pakkasilla ole vielä ryhtynyt, vaikka vara-anturi onkin hankittu, jos vika olisi siinä.

Poissa mn41

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 152
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #58 : Huhtikuu 12, 2018, 18:23:22 »
Nyt kun tarkenee jo askarrella ulkonakin olisi tarkoitus vaihtaa tuo toimimaton lämpötilasensori. Monenlaista, videokuvallistakin ohjetta löytyy, ja että on erilaisia peilirakenteita. Niin olenkohan ymmärtänyt oikein, että  anturin irroitus vaatii peililasin irroituksen ja sieltä käsin purkamisen. Ja jos lasi on jollain jousirakenteella lukittu, niin miten sen voi vapauttaa rikkomatta lasia, kun kuvissa näkyy lasia kammettavan aika kovakouraisesti. Lisäohjeita kiitollisena odottelen ja yritän hillitä purkuintoani, että en saisi turhia lisähommia.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 089
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #59 : Huhtikuu 12, 2018, 18:56:10 »
Noin se menee, ensin lasi pois ja sitten värikuori. Ja juu lasin kiinnikekynsissä voi olla jousilanka tai sitten ei, mutta kuvan mukaisessa asennossa sinne ehkä jo näkee.

Minulla hajosi ehkä jossakin lasinirroituksessa peilin asentoanturointi minkä seurauksena peruutuksen alaskääntö ei enää toimi. Tai sitten hajonnut itsekseen. Jokatapauksessa rattaat rutisevat inhottavasti lasia kynsistään irtivääntäessä.

Poissa mn41

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 152
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #60 : Huhtikuu 13, 2018, 20:55:02 »
Kiitos ohjeista. Lasin sain lopulta irroitettua, mutta takakuori on lukittu niin hankalasti, että jatkan huomenna. Servisen mukaan siinä on neljä lukituskiinniketttä, jotka näkyvät tuossa kuvassa, mutta ovat tosi hauraita ja hankalia vapauttaa, että onko jotakin vippaskonstia irroitukseen ja voiko sitten tuon anturin vaihtaa, ettei peiliä tarvitse kokonaan irroittaa.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 089
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #61 : Huhtikuu 14, 2018, 13:06:38 »
Kyllä se kuori pitää poistaa jotta anturin saa irti. Mielestäni siinä ei kuitenkaan ole lasin irroittamiseen verrattuna mitään ongelmaa. Kuoren muovi on pehmeää ja kestävää, ja kaikkiin kynsiin pääsee hyvin käsiksi. Jos arveluttaa, niin lämmitä ensin esim. föönillä.

Poissa mn41

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 152
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #62 : Huhtikuu 14, 2018, 17:35:27 »
Kuori poistettu ja anturi vaihdettu. Vaikka lämmittelin ja tein ohuesta pellistä kiilat kynsien irroitukseen, kolmesta kuoren kiinnikkeestä murtui se lukittuva pää. Onneksi kuori pysyy kuitenkin paikoillaan, kun mitään osia ei kuitenkaan ole irti. Kiitos vielä ohjeista, ja jospa näistä olisi apua muillekin jatkossa.