Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 37624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 519
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #75 : Kesäkuu 18, 2016, 09:14:42 »
Webasto lähtee käyntiin itselläni myös kesällä tuolla kellolla, joka on yksi noista 90v lisäheebeleistä, juuri tällä viikolla tuota viimeksi kokeilin. Mutta se mitä oikeastaan olen kaivannut Exc on nuo 2x kaukkariavaimet (perusmallissa toinen avain on ns. kylmä, ilman kakea) ja sähköinen peräkontin luukku. Onhan tuossa Exc toki paljon muutakin lisäherkkua, mutta esim. sähköjakkarat ovat itselleni täysin turhat, noita kun yhden kuskin taloudessa ei juuri liikutella tartte. No ehkä se jakkaran nahkareunus voisi olla ihan bueno, varsinkin kuskin penkissä kun tuo ovenpuoleinen reuna tahtoo aina kulahtaa, ennemmin tahi myöhemmin. Ja esim. Exc se ratin met.somiste on talvipakkasilla jopa haitaksi, tuo 90v mallin hiilikuitujäljitelmä muovikoriste on paljon lämpöisempi kädelle 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #76 : Kesäkuu 18, 2016, 15:59:16 »
No se auto meni ihan nenän edestä sitten. Olisi ollut xenonit ja kaikki tarpeellinen ja citikkahuollon auto joka kuulemma vaihtunut C6:een. Mahtoiko edellinen tai uusi omistaja olla foorumilta?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 519
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #77 : Kesäkuu 18, 2016, 16:24:31 »
Kuulostaa kovin tutulta, muistelen jonkun tosiaan täällä maininneen juurikin ko. autovaihdoksestaan ;D

Mutta niinhän se on, hyvät yksilöt ei kauaa pölyä päälleen autoliikkeen vaihtoautorivissä kerää ja näin siinä jää hidas helposti nuolemaan näppejään :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 664
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #78 : Kesäkuu 18, 2016, 21:23:32 »
...citikkahuollon auto joka kuulemma vaihtunut C6:een. Mahtoiko edellinen tai uusi omistaja olla foorumilta?

Rommitommi  :).

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #79 : Kesäkuu 18, 2016, 21:54:19 »
Menee ohi aiheen, mutta ei sovi autohistoria. Oli siis vaihtanut C6:een ja nyt oli -09 C5 kaupan Vantaalla, jossa xenonit, sähköinen takaluukku, puolinahat, viininpunainen, 165tkm mittarissa. Pari muutakin oli jonossa koeajoon, mutta meni nopeimmalle ajoon, kun hävisi myynnistä.

Aiheeseen liittyen, niin kuuluuko sedanista takaluukusta kolahdus puolivälissä? Autokeskus Airportin yksilöä kävin hieman tutkimassa.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 224
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #80 : Kesäkuu 18, 2016, 23:10:45 »
Aiheeseen liittyen, niin kuuluuko sedanista takaluukusta kolahdus puolivälissä? Autokeskus Airportin yksilöä kävin hieman tutkimassa.

Ei kuulunut omassa vanhassa, kiskothan sukeltaa verhoilun sisään niin ottaisiko siellä kiinni joku johonkin?

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 664
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #81 : Kesäkuu 19, 2016, 08:40:39 »
Menee ohi aiheen, mutta ei sovi autohistoria. Oli siis vaihtanut C6:een ja nyt oli -09 C5 kaupan Vantaalla

Ei ehtinyt tuota C6:sta testaamaan. Oli vähän ajettu 2.7 V6. C5 tosin sama alustaltaan ja yhtä huonolla oven kyynärtuella, mutta ei tuo ole vikakohde vaan ominaisuus  :).

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #82 : Joulukuu 29, 2016, 00:48:18 »
2,5v on palvellut Grand Picasso 163hdi automaatti yhdistelmällä (2011 vuosimallin) ja myöhään eilen illalla osui silmiin erittäin edullinen C5 autoliikkeessä. Mietin, että 2,5v aikana tullut 100tkm lisää ja 200 tonnia paukkuu ihan just, joten pistetääs vaihtotarjouspyyntö menemään. Aikalailla läpällä pistin, mutta tarjous oli hyvä. Lisäksi kun lähtöhinnaltaan tuo 84tkm ajettu C5 oli muihin nettiauton vastaaviin nähden oikein edullinen, niin miksi ei.

http://m.nettiauto.com/citroen/c5/8504794

Picassoon nähden kääntyvät bixenonit, webasto, kunnon puhelin/audio toiminnot ja vetokoukku. Toki kolmannesta rivistä piti luopua, mutta ei se maata kaada.

Odotus oli, että samasta koneesta ja laatikosta johtuen ostan "samanlaisen auton" kuin vanha, mutta farmarina.

Oli suorastaan shokki koeajolla huomata miten rajusti parempi äänieristys siinä on. Saati miten paljon vakaampi se on ajaa ja laadukkaamman oloinen auto. Yllätys oli myös kasvaneet ulkomitat (luulin Grand Picasson olevan iso 7 hengen perheauto). Auto vaikuttaa tarpeeksi isolta ja aivan käsittämätön paljon paremmalta, kuin Picasso, vaikka onkin vain vuoden nuorempi. Vaihdelaatikkokin toimii huomattavasti pehmeämmin.

Siinä missä seka-ajolla Picasso vei 6,8l, tämä meni 350km ajopyörityksellä 4,6l ajotietokoneen mukaan ja kun kävin vielä vähän vetämässä sporttimoodeilla testejä, niin siltikin nousi vai 5.2 litraan. Eli selkeästi pienemmällä menee kuin vanha.

Myyjä kävi vielä tänään katsastamassa sen. Auto ollut eläkeläispariskunnalla uudesta asti ja huoltosopparilla, joten luotettavia kilsoja odotan tältäkin autolta..sitä ainakin Picasso tarjosi.


Mutta itse ketjun aiheeseen. Kysellään "muutama" kysymys. :D

- Saako webastoa päälle muuta kuin kaukosta? Entä miten hyvin akku on kestänyt webaston käyttöä? Lähteekö webasto päälle jos auton starttaa kylmänä käyntiin ilman esilämmitystä (yksi omistamani Fiatti toimi näin).

- Entä mitä tuossa tulisi huomioida tulevaisuutta ajatellen. Moottori ja laatikko on tosiaan tuttuja Picassosta, mutta onko jotain muuta? Yleisiä ongelmapaikkoja, tai huoltoja tms.

- Vaatiiko noi nestejouset jotain huoltoa tietyin väliajoin tms? Vanhassa kun edessä oli normaali jouset ja takana tais olla ilmaversiot?

- Onko C5:n puolella sama jakohihnan vaihtoväli, kuin Picassolla? Tai sitten se pakokaasun puhdistuksen "terva" mössö, mikä sen kesto on suunnilleen?

- Picassossa peili taittui alaspäin peruuttaessa. Saako tähän jostain saman toiminnon päälle?

- Jos tuhkakupin aukaisee käyttääkseen vaikka puhelimen lataukseen tup. syt:iä, niin saako sitä pirun valoa mistään pois, tai miten helppo se on poistaa?

- Mistä löytyy aux liitännät? Tosin BT toimii niin loistavasti, etten tiedä onko tarvettakaan löytää. :D

- Katsoin alustan korkeudensäätöohjeesta, että ylin on renkaidenvaihtotila. Onko tämä tosiaan muistettava tehdä autoa ylös nostaessa, vai onko vain lisä helpotuksena?

- En päässyt vielä testaamaan, mutta onko tässä sadetunnistin yhtä onneton kuin Picassossa? Ennen Picassoa oli Octavia, jossa sai säädettyä automaatin herkkyyttä asennoille 1-6. Toimi loistavasti aina. Picassossa oli vain automaatti ja se oli niin överi herkkä ettei sillä tehnyt mitään. Tässä näytti olevan sama, mutta onko se yhtä herkkä ja jos on, voiko sitä mitenkään esim tietokoneen päässä saada vähemmän herkäksi?

- Pitkien valojen umpiot näytti olevan huurussa. Onko normaali vikaa, mitä on tehtävissä? Ja onko noiden kääntyvien xenonien kanssa ollut ongelmaa toimivuudessa?

- Entä mitäpä tekee keskellä autoa kojelaudan päällä olevalla tuulilasin puhallussuuttimien säätönupilla? Koitin sitä pyörittää eri asentoon, enkä huomannut ritilöiden liikkuvan ja aina puhalsi saman verran. 

Loppuun erittäin tyhmä kysymys, mutta koska utelias olen. Mihin varusteeseen käytetään vasemman viiksen päässä olevaa nappia. Sekä Picassossa, että tässä se on, mutta siitä ei tapahdu mitään. Onko se navigaattoria vai mitä tarkoitusta varten?


Kaiken kaikkiaan on ollut niin positiivinen yllätys, etten olisi uskonut sitikan olevan näin "premium auton tuntuinen".
Terveisin todella onnellinen C5:n omistaja!
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 519
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #83 : Joulukuu 29, 2016, 08:49:21 »
1. Saako webastoa päälle muuta kuin kaukosta? Entä miten hyvin akku on kestänyt webaston käyttöä? Lähteekö webasto päälle jos auton starttaa kylmänä käyntiin ilman esilämmitystä (yksi omistamani Fiatti toimi näin).
2. Vaatiiko noi nestejouset jotain huoltoa tietyin väliajoin tms? Vanhassa kun edessä oli normaali jouset ja takana tais olla ilmaversiot?
3. Onko C5:n puolella sama jakohihnan vaihtoväli, kuin Picassolla? Tai sitten se pakokaasun puhdistuksen "terva" mössö, mikä sen kesto on suunnilleen?
4. Picassossa peili taittui alaspäin peruuttaessa. Saako tähän jostain saman toiminnon päälle?
5. Mistä löytyy aux liitännät? Tosin BT toimii niin loistavasti, etten tiedä onko tarvettakaan löytää. :D
6. Katsoin alustan korkeudensäätöohjeesta, että ylin on renkaidenvaihtotila. Onko tämä tosiaan muistettava tehdä autoa ylös nostaessa, vai onko vain lisä helpotuksena?
7. En päässyt vielä testaamaan, mutta onko tässä sadetunnistin yhtä onneton kuin Picassossa? Ennen Picassoa oli Octavia, jossa sai säädettyä automaatin herkkyyttä asennoille 1-6. Toimi loistavasti aina. Picassossa oli vain automaatti ja se oli niin överi herkkä ettei sillä tehnyt mitään. Tässä näytti olevan sama, mutta onko se yhtä herkkä ja jos on, voiko sitä mitenkään esim tietokoneen päässä saada vähemmän herkäksi?
8. Entä mitäpä tekee keskellä autoa kojelaudan päällä olevalla tuulilasin puhallussuuttimien säätönupilla? Koitin sitä pyörittää eri asentoon, enkä huomannut ritilöiden liikkuvan ja aina puhalsi saman verran. 
9. Mihin varusteeseen käytetään vasemman viiksen päässä olevaa nappia. Sekä Picassossa, että tässä se on, mutta siitä ei tapahdu mitään. Onko se navigaattoria vai mitä tarkoitusta varten?

1. Webastolle pitäisi olla kello ratin vas.puolella, kojetaulun alla olevassa pienessä lokerossa, siis jos tuo kello on alkup. varuste, itselläni oli.
2. Hyde ei juuri muuta tartte kuin nestepinnan tarkistuksen huoltovälillä ja ajan X kuluttua sekin olisi hyvä vaihtaa ihan kosteus-syistä, vesi kun ei tuollakaan juuri hyvää tee
3. Hihna on 180tkm / 10v ja FAP tarttee Eolys-lisäaineistusta
4. Ei kuulu tuohon dynamic-varustetasoon
5. Etupenkkien välissä, keskikyynärnojan lokerossa, sen etuseinässä on luukku, jonka alla on AUX ja USB
6. Suositeltavaa, jotta ei joudu sillä tunkilla nostelemaan niin pitkää koko jouston matkaa
7. Sadetunnistin on se mikä on, säätöä sille ei ole. Onneksi toimii kuitenkin usein melko loogisesti. Tuohon liittyy vielä sekin jos auto huomaa tihkulla jotta vettä on ilmassa ja pyyhkijöille käyttöä, niin se vaihtaa päivävaloista ajovaloille vaikka olisikin kirkas päivä
8. Se on raitisilmaa varten, lisää ilmamäärää tuulilasille ajossa
9. Dynamicissa sitä ei käytetä mihinkään, joissain muissa PSA:n tuotteissa se on automaattisten ajovalojen (päivä/ajovalot pimeyden mukaan) katkaisija
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #84 : Joulukuu 29, 2016, 08:53:19 »
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Onko tuo peilin taittuminen teknisesti erilainen paremmissa varustetasoissa. Vai pystyykö tähän sen ohjelmoimaan?

Kysytään samalla vielä, että onko jollain kokemusta miten paljon maksaisi tilata toinen avain kaukolla? Satasista puhutaan, mutta miten monesta? Toki kylmällä avaimella pärjää, mutta helpottaisi vaimon liikkumista kyllä toinen kauko.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 519
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #85 : Joulukuu 29, 2016, 08:59:55 »
Kysytään samalla vielä, että onko jollain kokemusta miten paljon maksaisi tilata toinen avain kaukolla? Satasista puhutaan, mutta miten monesta? Toki kylmällä avaimella pärjää, mutta helpottaisi vaimon liikkumista kyllä toinen kauko.

Muistaakseni ihan marmorilta ohjelmointeineen kaikkineen se oli 150e. Ja jos olisi Exclusive-varusteet, niin olisi myös sähköjakkarat ja näin teille molemmille saisi ohjelmoitua myös omat kuskin jakkaran asennot autoon 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #86 : Joulukuu 29, 2016, 09:04:12 »
Olen viimeiset 8 autoa sanonut, että seuraavassa on muistilla olevat sähköt, mutta ei vielä ole osunut sellaisilla varusteilla olevaa autoa vastaan. Joka siis muuten täyttäisi vaatimukset. :)
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 519
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #87 : Joulukuu 29, 2016, 09:09:16 »
Tiedä sitten miten olet lukenut näitä juttuja X7:sta jo täältä aikaisemminkin, mutta takatutkat ovat melko heikko kohta, niitä tuntuu tuossa mallissa menevän kummasti. Samaten aut.vaihteisessa kuuluisa webaston lämpimän veden syöttö sisäkennolle kiertää moottorin alta, rautaputkessa ja senhän tietää mitä tuolle putkelle ajan kanssa käy. Kannattanee chekata ennen kuin tulee vuotoja. Samaten etupumput joillain tuntuu kestävän vain 50tkm, toisilla samat (?) menee 300tkm ongelmitta. Ja ihan winkiksi tulosta tuo frip-nivelen katsastusohje jo valmiiksi hanskalokeroon, sillä noita on mennyt hylkyyn ihan turhaan joitain autoja pystysuuntaisen välyksen vuoksi, mutta kun juuri se välys on tuolle fripille sallittua, vaikka se ei perinteiselle alapallolle olekaan 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #88 : Joulukuu 29, 2016, 10:03:35 »
Mistäs moinen ohje löytyy?

Tutkia tähän oli vaihdettu huollossa useampia.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 519
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 506
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #90 : Joulukuu 29, 2016, 15:35:30 »
Avain oli alkuvuodesta Vehossa yhteensä 110 €. Alkuperäinen , sisälsi kaikkien avainten opetuksen.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #91 : Joulukuu 29, 2016, 22:49:24 »
Avain oli alkuvuodesta Vehossa yhteensä 110 €. Alkuperäinen , sisälsi kaikkien avainten opetuksen.
Kuulostaapa halvalta. 2005 vuoden Stilon olisi ollut yli 400e. Pistänkin kyselyä Vehoon.

Entä onko jollain tietoa tuosta peilin taittumisesta pakittaessa, onnistuuko sen lisäys tietokoneella, vai onko se teknisesti erilainen joltain osin?
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #92 : Joulukuu 30, 2016, 00:28:06 »
Entä onko jollain tietoa tuosta peilin taittumisesta pakittaessa, onnistuuko sen lisäys tietokoneella, vai onko se teknisesti erilainen joltain osin?

Vanhoissa C5:ssa ainakin se toimii, kun laittaa peilinsäätimen valinnan apparinpuolelle ja jättää sinne. Tällöin peruutusvaihteen mennessä päälle peili kääntyy. Jos valinta on kuljettajanpuoleisella peilillä tai keskiasennossa, apparin peili ei liiku. Kantsii kokeilla, jos toimisi noin.

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #93 : Joulukuu 30, 2016, 00:30:40 »


Vanhoissa C5:ssa ainakin se toimii, kun laittaa peilinsäätimen valinnan apparinpuolelle ja jättää sinne. Tällöin peruutusvaihteen mennessä päälle peili kääntyy. Jos valinta on kuljettajanpuoleisella peilillä tai keskiasennossa, apparin peili ei liiku. Kantsii kokeilla, jos toimisi noin.
Noin se siis juuri oli edellisessä Grand Picassossa. Itseasiassa kuskin peili kääntyi vivun ollessa siellä ja apparin puolestaan toisessa asennossa. Keskellä ei kääntynyt. Tähän C5:n varustetasoon tuo ei ilmeisesti kuulunut, joten siksi meinasin, että onnistuuko tuo tietokone ohjauksella ja rahalla.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 832
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #94 : Joulukuu 30, 2016, 01:08:47 »
Noin se siis juuri oli edellisessä Grand Picassossa. Itseasiassa kuskin peili kääntyi vivun ollessa siellä ja apparin puolestaan toisessa asennossa. Keskellä ei kääntynyt. Tähän C5:n varustetasoon tuo ei ilmeisesti kuulunut, joten siksi meinasin, että onnistuuko tuo tietokone ohjauksella ja rahalla.

Mun mielestä olen nähny Leksassa tuollaisen asetuksen, joku voinee varmistaa. Googletus löytää jotain, mikä tukisi tuota hypoteesia. Pelkkää softaahan toi ominaisuus on, kun peili kuiteskin kääntyy sähköllä tarvittaessa.

Tosin toi taitaa olla niin uusi C5, että se ei ehkä enää säädy Lexialla, liekö Diagboxin puolella samat namiskuukkelit. Mikäs olikaan vuosi, kun Citroën lakkasi käyttämästä Lexiaa?

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 689
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #95 : Joulukuu 30, 2016, 07:20:02 »
- Entä mitäpä tekee keskellä autoa kojelaudan päällä olevalla tuulilasin puhallussuuttimien säätönupilla? Koitin sitä pyörittää eri asentoon, enkä huomannut ritilöiden liikkuvan ja aina puhalsi saman verran. 

Sillä ritilällä on suositus (ohjekirjan mukaan) pitää se auki talviaikaan ja kiinni kesäaikaan. Ei ole kuitenkaan kovin radikaali ero, semmoinen lisälehmänhönkäys sieltä tulee ;)

Ei muuten ole omassakaan Exclusivessa parkkiasentoa apparin peilissä.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 519
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #96 : Joulukuu 30, 2016, 08:51:55 »
Eikös toi kojelaudan iso ritilä nimenomaan ole tarkoitus pitää auki kesällä jolloin se levittää viileää ilmaa tasaisemmin matkustamoon? Ritilä kiinni puhallus tulee sitten niistä kapeista suuttimista jotka suuntaavat puhalluksen pelkästään lasille.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 472
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #97 : Joulukuu 30, 2016, 09:40:00 »
Kuumalla ilmalla ohjeistettu laitettavaksi kiinni jotta saadaan tehokkaampi tuuletus keskelle ja reunoille. Auki-asennossa tarkoitus on jakaa tasaisemmin lämpöä kabiiniin.
"Puolitehoinen tuuletussuutin
Puolitehoinen tuuletussuutin sijaitsee kojelaudan keskellä ja se puhaltaa ilmaa optimaalisesti etupaikoille. Tällä estetään häiritsevä vedontunne, koska se pitää matkustamon lämpötilan optimaalisena. Avaa suutin kiertämällä säädin ylös. Sulje suutin kiertämällä se mahdollisimman alas. Kuumalla ilmalla tehokkaamman tuuletuksen saamiseksi keskelle ja reunoille suosittelemme, että suljet puolitehoisen puhalluksen."
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2016, 10:00:37 kirjoittanut Zego »

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 384
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #98 : Joulukuu 30, 2016, 09:51:55 »
Auto myyty,  lähtikö mukaan?  :)
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #99 : Joulukuu 30, 2016, 09:55:16 »
Avain oli alkuvuodesta Vehossa yhteensä 110 €. Alkuperäinen , sisälsi kaikkien avainten opetuksen.
Pistin Veholle kyselyä. 91e+ohjelmointi 50e. Siltikin ihan ilmainen ja moinen hankittava.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05