Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 55372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 336
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #175 : Huhtikuu 05, 2018, 12:33:37 »
Nimenomaan tuota nelipyttyistä 204 hv diesel moottoria tarkoitin. Sitä 2,7 V6 HDi moottoria sai tietääkseni vain 2008-2009 C5:n keulille.

Henkilökohtaista omistamiskokemusta ei tuosta 2.2 204 HDi:stä ole, vaan ainoastaan tuosta 3.0 V6 Hdi:sta. Tuo n. 40 hv:n tehoero ei todennäköisesti ole merkittävä 2.2 ja V6:n välillä varsinkaan kun V6-malli painaa enemmän ja vääntöä on kuitenkin molemmissa saman verran (autom.laatikon takia on jouduttu rajoittamaan). V6 vie matkassa 5.2-5.6 l/100 km, kaupungissa lähemmäs kymppiä. Pitkän ajan (>>> 10 tkm) keskikulutus on omassa 6.4 l/100 km keskinopeudella 54 km/h. Luulisin, että tuo 2.2 HDi vie vähemmän ja ero kulutuksessa 163 HDi:hin on todennäköisesti aika minimaalinen (mutta oikean jalan nilkan ojennuksella on ihan eri efekti  :) )

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 112
  • Peukkuja: 0
  • Citroen C5 204 HDI Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #176 : Huhtikuu 05, 2018, 12:34:29 »
Jos auton tuonti ulkomailta ei pelota, niin suosittelen tsekkaamaan tarjonnan Ruotsin puolelta. Hinta/laatu-suhteelta paras vaihtoehto voisi olla tuollainen muutaman vuoden ikäinen 2.2 204 HDi, joita täällä on erittäin heikosti tarjolla, mutta Ruotsista löytyy useampia. Lisäksi varustelutaso on Ruotsin autoissa keskimäärin parempi.

Tuollaisen hain viime kesänä Ruotsista, vm 2013. Muutaman tonnin säästö, tuntipalkoille pääsin. Ruotsista uittaminen helppoa kuin heinänteko

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 639
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #177 : Huhtikuu 05, 2018, 15:24:26 »
163 vs 204 HDi:n suurin ja oleellisin ero on siinä että 204 on kaksoisahdettu.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #178 : Huhtikuu 05, 2018, 16:04:32 »
163 vs 204 HDi:n suurin ja oleellisin ero on siinä että 204 on kaksoisahdettu.

HDi204 on myös yhdellä ahtimella. HDi170 2.2 ja V6-dieselit on tupla-ahdettuja. Tuon HDi204-moottorin kulutus-suorituskyky-suhde on kyllä mainio.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 639
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #179 : Huhtikuu 05, 2018, 18:26:11 »
No wittu. Niinpäs olikin. Miten voin erehtyä näin vakavassa ja tärkeässä asiassa kuin turbojen määrä?
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #180 : Huhtikuu 05, 2018, 19:05:21 »
Onhan toi vähän kummallista että siinä vanhemmassa heikkotehoisemmassa motissa on tuplaturbo ja tässä uudemmassa vaan yksi hyrrä.  ;D

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 960
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #181 : Huhtikuu 05, 2018, 19:07:06 »
Mistäs tietää onko yksi vai kaksi?
TeeKoo Turuust

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 262
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #182 : Huhtikuu 05, 2018, 19:46:47 »
Mistäs tietää onko yksi vai kaksi?

Tuossahan se just edellä kerrottiin: HDi170 2.2 ja V6-dieselit on tupla-ahdettuja.

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 960
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #183 : Huhtikuu 05, 2018, 19:52:30 »
2,2-litraista 204:ää tarkoitin. Ylempänä sanottiin että niitä on sekä että. Mulla on 2011-malli. 1 vai 2?
TeeKoo Turuust

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 336
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #184 : Huhtikuu 05, 2018, 19:56:36 »
2,2-litraista 204:ää tarkoitin. Ylempänä sanottiin että niitä on sekä että. Mulla on 2011-malli. 1 vai 2?

Yksi muuttuvageometrinen ahdin siinä taitaa olla. Olisiko vielä Mitsubishin tekele...

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 960
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #185 : Huhtikuu 05, 2018, 19:57:44 »
OK. Kivä tietää. Opaskirja ei näitä kerro.
TeeKoo Turuust

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 262
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #186 : Huhtikuu 06, 2018, 09:12:58 »
2,2-litraista 204:ää tarkoitin. Ylempänä sanottiin että niitä on sekä että. Mulla on 2011-malli. 1 vai 2?

Ylempänä taidettiin tarkoittaa, että myös 204:ssä on vain  1. Ei sekä että.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 336
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #187 : Huhtikuu 06, 2018, 09:39:01 »
2,2-litraista 204:ää tarkoitin. Ylempänä sanottiin että niitä on sekä että. Mulla on 2011-malli. 1 vai 2?

Ylempänä taidettiin tarkoittaa, että myös 204:ssä on vain  1. Ei sekä että.

Juuri näin. Sekoitan pakkaa vielä sen verran, että joskus HDi 204:lla viitataan vanhempaan 2.7 litraiseen V6 dieseliin. Tässä on sitten taas kaksi turboa.  :)

Poissa Aku P

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #188 : Huhtikuu 09, 2018, 15:50:15 »
2,2-litraista 204:ää tarkoitin. Ylempänä sanottiin että niitä on sekä että. Mulla on 2011-malli. 1 vai 2?

Ylempänä taidettiin tarkoittaa, että myös 204:ssä on vain  1. Ei sekä että.

Juuri näin. Sekoitan pakkaa vielä sen verran, että joskus HDi 204:lla viitataan vanhempaan 2.7 litraiseen V6 dieseliin. Tässä on sitten taas kaksi turboa.  :)

Tätä kysyin ja vastaus olikin kattava :)   Tämä sivu oikeastaan vahvisti ajatusta siitä, että 163 voisi olla se kokonaisuutena oivallisin moottorivalinta.  Kulutus pienentynee nykyiseen nähden ainakin litralla.  Millaiset verot 2-litraisessa diesel-automaatti-farmarissa muuten on?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 369
  • Peukkuja: 14
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #189 : Huhtikuu 09, 2018, 17:47:58 »
...
Tätä kysyin ja vastaus olikin kattava :)   Tämä sivu oikeastaan vahvisti ajatusta siitä, että 163 voisi olla se kokonaisuutena oivallisin moottorivalinta.  Kulutus pienentynee nykyiseen nähden ainakin litralla.  Millaiset verot 2-litraisessa diesel-automaatti-farmarissa muuten on?
Nykyään ehkä voi selvittää tarkasti (ainakin jos ehdokkaan rekisterinumero on tiedossa) Trafin julkiset verotiedot:
https://asiointi.trafi.fi/henkiloasiakkaat/tieliikenne/ajoneuvon-julkiset-verotiedot

otetaan esimerkkinä googlesta tuollainen:
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9446970
Ja kun nettiauton linkki poistuu: Citroen C5, 2012, HDi 163 Dynamic Tourer, A
Henkilöauto Citroen
Liikennekäytöstä poistettu
23.2.2018
Käyttövoima
Dieselöljy
Veron peruste

163
Veron määrä / päivä

Perusvero €/päivä
0,674
Käyttövoimavero €/päivä
1,265
Vero yhteensä, €/päivä
1,939
Vero yhteensä, €/vuosi
707,735


"Ehkä" sana tuolla sen takia tuolla  aiemmin, että näemmä dieselsitikan omistajat eivät halua kaikkien saavan tietoonsa, 4 ekaa kokeiltua joko ei antanut mitään tai yksi väitti olevansa ooppeli rekkarin mukaan katsottuna  (vai olikohan joku käpy trafin karboraattorissa tms.)

Myös verovelkoja voi sieltä katsella, mutta vain erääntyvistä laskuista.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #190 : Huhtikuu 09, 2018, 18:13:51 »
En kyllä keksi miten toi HDi163 on parempi kuin HDi204... Toki yleisempi, mutta kulutus ei ole yhtään pienempi, ja tuskin huoltokuluissakaan on mitään eroa. Positiivista tossa teh**oottorissa on vielä se että se tarkoittaa käytännössä aina Exclusive-varustetasoa, eli ei tule sotkeuduttua karvalakkimalleihin kangaspenkeillä jne..

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 639
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #191 : Huhtikuu 09, 2018, 19:23:21 »
Joo ja 163 vs 204 polttoaine perusteinen veroero on noin 14€/vuosi.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 336
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #192 : Huhtikuu 09, 2018, 20:00:35 »
Ym. argumenteilla minäkin perustelisin tuon 2.2 204 HDi:n valintaa ohi 163 HDi:n. Mielestäni tuon 163:n ainut etu on, että se on yleisempi, jolloin valinnanvaraa on paremmin. 204:sta itsekin ensisijaisesti etsin, mutta kun sattui sopiva V6 HDi kohdalle, niin ei voinut vastustaa  :)

Poissa Aku P

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #193 : Huhtikuu 10, 2018, 12:42:11 »
...
Tätä kysyin ja vastaus olikin kattava :)   Tämä sivu oikeastaan vahvisti ajatusta siitä, että 163 voisi olla se kokonaisuutena oivallisin moottorivalinta.  Kulutus pienentynee nykyiseen nähden ainakin litralla.  Millaiset verot 2-litraisessa diesel-automaatti-farmarissa muuten on?
Nykyään ehkä voi selvittää tarkasti (ainakin jos ehdokkaan rekisterinumero on tiedossa) Trafin julkiset verotiedot:
https://asiointi.trafi.fi/henkiloasiakkaat/tieliikenne/ajoneuvon-julkiset-verotiedot

otetaan esimerkkinä googlesta tuollainen:
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9446970
Ja kun nettiauton linkki poistuu: Citroen C5, 2012, HDi 163 Dynamic Tourer, A
Henkilöauto Citroen
Liikennekäytöstä poistettu
23.2.2018
Käyttövoima
Dieselöljy
Veron peruste

163
Veron määrä / päivä

Perusvero €/päivä
0,674
Käyttövoimavero €/päivä
1,265
Vero yhteensä, €/päivä
1,939
Vero yhteensä, €/vuosi
707,735


"Ehkä" sana tuolla sen takia tuolla  aiemmin, että näemmä dieselsitikan omistajat eivät halua kaikkien saavan tietoonsa, 4 ekaa kokeiltua joko ei antanut mitään tai yksi väitti olevansa ooppeli rekkarin mukaan katsottuna  (vai olikohan joku käpy trafin karboraattorissa tms.)

Myös verovelkoja voi sieltä katsella, mutta vain erääntyvistä laskuista.

Kiitokset, enpä tuota ollut tiennytkään.  Näkyy olevan puolitoistasataa vähemmän maksettavaa kuin vanhassa mersufarmarissa  ^-^

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #194 : Toukokuu 01, 2018, 23:54:12 »
Harkinnassa C5 dieselinä 136 tai 163hp koneella. Manuaalina jos mahdollista. Keräsin tähän topikkeja lueskeltuani (osa citikkahuolloista kuultuja) mahdollisia vikakohteita ja kaipaisin arvon raadin kommentteja ovatko nämä miten yleisiä/tyyppivikoja ja varmasti esissä. Tai onko kenties osat päivittyneet esim. 2011 vuosimalliin?

Etulasinnostimet
Jousisylinterit, mistä vuosimallista päivitetyt
Hammastanko (eroja, missä malleissa pettää?)
Kampiakselin laatikon puolen stefan vuoto
136hp kone: Kp pumpun painesäädin ja pumpun vuodot
163hp kone: Suuttimien vuodot
Aut. Vaihteistojen erot koneiden välillä / vuosimalli, onko merkitystä?
Aut. Vaihteistossa oikean puolen vetarin/vaihteiston pään boorien pyöristyminen
Ilmastoinnin putki
Weban putki
Konepeiton avaus
Ovistopparit

Xsaralla rullattu nyt reilu 500tkm ja mielellään ottaisin yhtä luotettavan kulkineen uudestaan :)

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #195 : Toukokuu 02, 2018, 21:18:24 »
Päivä mennyt ja ei yhtään vastausta :o

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 336
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #196 : Toukokuu 02, 2018, 21:32:12 »
Itselläni on kokemusta ainoastaan tästä -12 vm 227 tkm ajetusta V6 HDi:stä. Tuosta listasta voisin ruksia kaksi alimmaista kohtaa, eli konepeiton avausvaijeri jäätyy pakkasella ja kuskin ovistoppari on död. Jos jotain muuta haluaa kaivaa, niin semmoinen tuntuma olisi, että taka-akseliston puslien uusintaa pitäisi alkaa harkitsemaan. Niin, ja onhan tästä mennyt tuo autom.vaihteisto vaihtoon n. 180 tkm kohdalla...

Edit: typoja...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2018, 21:57:44 kirjoittanut ace »

Poissa tomba86

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #197 : Toukokuu 02, 2018, 21:36:04 »
Mulla toinen 163 HDI menossa ( -11 ja -14 aut...)

Ja yksikään noista yllä mainituista vioista ei ole osunut kohdalle vielä...Pitää koputtaa puuta..
Citroen c5 hdi 163 -14

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 662
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #198 : Toukokuu 02, 2018, 22:24:11 »
Vm 2011 105 tkm ja nämä:
Ikkunanostin (95 tkm pesu ja aamulla kovempi pakkanen mahd. rikko tämän kun p-halliin ajaessa avasin ikkunan?)
Weban putki (90 tkm)
Konepeiton avaus (jäätyy joten HiTecin naru-patentti)
Ovistopparit (Ei vielä mutta kun alkoi oireilla porautin reiät pohjaan ja nyt sinne voi ruikkia jotain joka voitelee ja on ollut äänetön sen jälkeen)

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 228
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #199 : Toukokuu 03, 2018, 15:00:54 »
Täällä -11-vuoden malliin tehty seuraavat (Citroen-uskoani ja lompakkoa kovasti koettelevat) korjaukset

- ikkunahissit
- webaston putki
- hammastanko
- parkkitutkat
- takapyörän laakerit
- ovistopparit porattu ja rasvattu
- taakse uusittu tukivarren puslat, kun renkaat kuluivat epätasaisesti

Lisäksi näyttää yksi ongelmakohta olevan etulokasuojat, joista hiekka irroittaa maalin, kun kunnollisia roiskesuojia ole, ellei sellaisia itse laadi. Omasta on lokasuojat maalattu kokonaan uudestaan ja nyt on omatekoiset kumisuojat. Katsokaapa liikenteessä tai oikeammin parkissa olevien lokasuojia! Pahimmillaan jopa ovesta sillä kohtaa irtoaa maalia! Ja ihan sama vaiva näyttää olevan sisarmallissa eli 508:ssa.

Miksi ei Citroen voi tarjota sellaista kunnollista vanhanajan kumi- tai edes muoviläppää, joita näkee vaikkapa 407:ssa pösössä edessä? Sellaiset laitoin meidänkin 308:aan, jossa vielä oli ehjä maali.
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.