Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 51994 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #150 : Tammikuu 18, 2018, 21:46:59 »
Män sukset ristiin kauppiaan kanssa:
- ei siinä sitten ollutkaan kaksia renkaita, tai on muttei toisia vanteita (kaivavat jostai silestonekesärenkaat kaupan päälle)
- kyselin auton huoltohistoriasta ym. yksityiskohtia, eipä vastauksia
- kuntotarkastus 400 m liikkeestä sijaitsevalla katastusasemalla ei lopulta onnistunut, K1 ottaa vain korttimaksuja ja tarjouduin maksamaan sen ennakkoon puotipuksun tai liikkeen tilille. Ei onnistunut, eri pankki ja maksu ei näy, jne...
- ehkä hyvä näin, säästi 89 € kuntotarkastusrahaa
- auto on edelleen tarjolla, jos joku kiinnostuu
- poistun foorumilta, ostin saapin  :-\
C5 2.0i-16v, man. Break, vm. 2003; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Eeska91

  • Ajoneuvoasentaja/Levyseppähitsaaja/Tuleva maarakennuskoneenkuljettaja
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 345
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #151 : Tammikuu 25, 2018, 14:19:09 »
Ei kyllä pahalta kuulosta ja saattaa olla kovan työn takana kovin enää tinkailla hintaa alaspäin. Lähinnä kannattaa sillä silmin kattoo autoo että mitä siinä saattas tulla korjauksia/huoltoja eteen lähiaikoina ja paljo mahdollisesti kustantaa, niin on ainakin tiedossa vähä tulevia kustannuksia.  Onko lexiaa tai älykännykkää ja siihen obd sovitin ja esim fap sovellus? niillä pääsee kattomaan auton "aivoihin" ja ainakin lukemaan vikakoodit. Kaikki kun ei aiheuta pysyvää häiriövalon syttymistä.

Torque on hyvä softa.
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Citroen Xsara Break 1.9TD


Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #152 : Tammikuu 25, 2018, 17:07:40 »
Torque on hyvä monimerkkisofta. FAP on loistava diesel PSA softa.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 633
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #153 : Tammikuu 25, 2018, 19:16:03 »
Löytyyköhän jostain listausta bluetooth-obd-palikoista jotka pelaa ton kanssa? Mulla oleva pelaa kyllä torquen kanssa, mutta ei FAP Liten kanssa.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 238
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #154 : Tammikuu 25, 2018, 19:25:43 »
^ Tokmannin palikka toimii täällä Fapin ja Torquen kanssa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Joni2402

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 314
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #155 : Helmikuu 05, 2018, 14:10:33 »
Moi!

Onko kellekään tuttu kikotin? https://www.kamux.fi/vaihtoautot/citroen/c5/mkl-102 kukaan käynyt kopaisemassa? Olisi tarkoitus 4 volvo vuoden jälkeen vaihtaa c5 takaisin.

Tässä toinen vaihtoehto: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9239495 Onko foorumilaisilla kokemusta?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2018, 17:34:38 kirjoittanut Joni2402 »
Nykyiset: c5 x7 tourer 2.0hdi ja volvo v50 2.0d Entiset:C5 break -05`, Xantia 99`exclusive break

Poissa Aku P

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #156 : Huhtikuu 04, 2018, 12:34:02 »
Ja morjensta, tämä taitaakin olla ensi viestini koko forumille.

Paatuneehkona mersumiehenä olen ajatellut, että nyt voisi olla aika toteuttaa pitkään kytenyttä lukkarinrakkautta hyde-Sitikoita kohtaan, kun niitä vielä saa.  Kun nykyinen ajopeli alkaa olla loppusuoralla, on tullut C5-valikoimaa tarkasteltua sillä silmällä.  Vaatimuksina siis on farkku, kaasujouset, diesel ja automaatti.

Yksi nämä kriteerit täyttävä auto löytyy puolitutusta kaupungista eli Hämeenlinnasta ja on tässä: https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9008215

Kävin tuota päällisin puolin joku aika sitten katsomassa.  Auto on hurjan siisti, mutta ollut myynnissä kauan ja hintakin tullut jo alaspäin.  Onko jollain tietoa  tämän yksilön tarinasta tai siitä, miksi se on pitkään ostajaansa vartoillut?

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 629
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #157 : Huhtikuu 04, 2018, 12:42:28 »
Nyt linkin auto onkin jo myyty.
Huomaa että osassa C5:a on varustettu navigaattorilla jota suosittelen varauksettomasti. Toimii moitteetta ja karttakin aika tarkka.
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa Aku P

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #158 : Huhtikuu 04, 2018, 13:23:28 »
Nyt linkin auto onkin jo myyty.
Huomaa että osassa C5:a on varustettu navigaattorilla jota suosittelen varauksettomasti. Toimii moitteetta ja karttakin aika tarkka.

No niinpä onkin myyty, ilmeisesti ihan tällä viikolla. Sorry, en huomannutkaan katsoa sivua alas asti.

Joo, noita navigaattoreita on näkynyt - onko se jonknu tietyn varustetason etuoikeus, vaiko ollut kaikkiin tilattavissa?  Onhan sitä tietysti puhelimessa navigaattori, jos sellaista sattuu tarvitsemaan, mutta pitää pitää suositus mielessä :)

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 629
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #159 : Huhtikuu 04, 2018, 13:44:45 »
 Integroitua navia kun on kahdessa edellisessä tottunut käyttämään niin ei sitä ilman enää oikein viitsisi olla. Toki google on interaktiivinen että on sillä puolensa.

Se lienee valittu exclusive varustelutason jatkeeksi kun ei sitä esim. 3.0HDi:ssä ole jokaisessa. Myös lasikattoa on ollut valittavana.

Kriteerisi auton suhteen ovat otolliset kun keskieurooppa ja Ruotsi yrittää päästä noista eroon. Käy tinkimässä vaikka Ruotsista vähän ajettu talvivarusteltu C5 diesel itsellesi?
https://www.blocket.se/vi/74373098.htm
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 626
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #160 : Huhtikuu 04, 2018, 13:46:55 »
Onhan sitä tietysti puhelimessa navigaattori, jos sellaista sattuu tarvitsemaan, mutta pitää pitää suositus mielessä :)

Puhelimen navari kehittyy, jatkuvasti tulee lisää ominaisuuksia kuten esim. liittymän kaistaopastin ja kartatkin pysyvät jatkuvasti ajantasaisina, ilmaiseksi. Mitään näistä et saa auton oman navariin, se on mikä on ja just niillä wanhentuneilla kartta-aineistoilla mitkä siihen on aikanaan asennettu. Lisäksi jokainen karttapäivitys maksaa mansikoita :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 344
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #161 : Huhtikuu 04, 2018, 14:07:45 »
Viime vuosina autoissa on yleistynyt puhelimen ja auton kosketusnäytön yhdistelmä. Applen leirissä tunnetaan nimellä Carplay, onkohan toisessa leirissä Mirror Link tai Android Auto.

Omassa C5:ssä vm 2016 puhelimen karttaohjelma toimii navina ja muutamat muut ominaisuudet (esim. Spotify, tekstiviestit, WhatsApp) tulevat kojelaudan kosketusnäytölle ja toimivat ikäänkuin olisivat autoon rakennettuina. Lisäksi kartat ovat aina ajan tasalla eikä tarvitse latailla itse tai huollossa ohjelmistopäivityksiä.

Haittapuolena on se, että puhelin pitää liittää aina USB-johdolla autoon (latautuu kylläkin samalla) ja se, että datayhteyden ollessa huono, saattaa karttanäkymä tökkiä. Lisäksi ulkomailla ajellessa kannattaa pitää huoli, että omassa kännykkäliittymässä on EU-data.

Minulla ollut kahdessa edellisessä Sitikassa auton oma navi. Kun tähän uuteen systeemiin on nyt tottunut, ei puhelimen piuhalla kytkemistäkään enää tule ajatelleeksi ja navinakin on melkein yhtä hyvä kuin auton oma.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 629
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #162 : Huhtikuu 04, 2018, 14:25:17 »
Se nyt niin justiinsa ole. Nuo on täysin riittävät moneen käyttöön ja päivitykset saa kun vaan lataa.
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 238
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #163 : Huhtikuu 04, 2018, 14:26:50 »
Vanhoillakin naveilla pärjää ja jos ei, niin sitten google mapsilla loput. Mutta harvemmin tarvii tarkennusta googlesta.
Eikä sielä tarvii kaikenmaailman tinderit pyöriä alvariinsa.

Mulla joka autossa käynnistyy 5" Garminit kun virta-avaimesta kääntää. Ovat tavallaan kiinteästi asennettuja.

[/OT]
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 633
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #164 : Huhtikuu 04, 2018, 14:44:38 »
Onhan sitä tietysti puhelimessa navigaattori, jos sellaista sattuu tarvitsemaan, mutta pitää pitää suositus mielessä :)

Puhelimen navari kehittyy, jatkuvasti tulee lisää ominaisuuksia kuten esim. liittymän kaistaopastin ja kartatkin pysyvät jatkuvasti ajantasaisina, ilmaiseksi. Mitään näistä et saa auton oman navariin, se on mikä on ja just niillä wanhentuneilla kartta-aineistoilla mitkä siihen on aikanaan asennettu. Lisäksi jokainen karttapäivitys maksaa mansikoita :-\

Saahan noita karttoja päivitettyä, eikä siitä tarvitse edes maksaa. Mullakin on 2009 autossa 2017 kartat.

Poissa Aku P

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #165 : Huhtikuu 04, 2018, 14:52:06 »
Onhan sitä tietysti puhelimessa navigaattori, jos sellaista sattuu tarvitsemaan, mutta pitää pitää suositus mielessä :)

Puhelimen navari kehittyy, jatkuvasti tulee lisää ominaisuuksia kuten esim. liittymän kaistaopastin ja kartatkin pysyvät jatkuvasti ajantasaisina, ilmaiseksi. Mitään näistä et saa auton oman navariin, se on mikä on ja just niillä wanhentuneilla kartta-aineistoilla mitkä siihen on aikanaan asennettu. Lisäksi jokainen karttapäivitys maksaa mansikoita :-\

Aaaaivan.  Pitääkin perehtyä tähän ja siihen, mitä muuta se iso näyttö kenties tuo tullessaan.    Itsehän ajaisin varmaan vieläkin paperikartan kanssa; käytännössä on eletty niin, että frouva pelkääjänpaikalta pistää kännystä opastuksen huutamaan, jos matka käy kohti luotaamattomia alueita :D

Olisipa tuo tietysti pollean näköinen siinä kojetaulussa myös  8)

Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 82
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #166 : Huhtikuu 04, 2018, 14:55:01 »
Ja morjensta, tämä taitaakin olla ensi viestini koko forumille.

Paatuneehkona mersumiehenä olen ajatellut, että nyt voisi olla aika toteuttaa pitkään kytenyttä lukkarinrakkautta hyde-Sitikoita kohtaan, kun niitä vielä saa.  Kun nykyinen ajopeli alkaa olla loppusuoralla, on tullut C5-valikoimaa tarkasteltua sillä silmällä.  Vaatimuksina siis on farkku, kaasujouset, diesel ja automaatti.

Kerronpa omia kokemuksia sitikasta. Kolmisenkymmentä vuotta ajoin nestejousisilla. Oli BX:ää, useampi XM ja sitten farkku C5 viisi vuotta. Näissä ei ihmeempiä huoltojen lisäksi.

Vanhana saabistina merkki kiinnosti. Niinpä Ruotsista hakemaan reilut 150 ajettu 9-5 -08 farkku ja tehtaan biolaite, tietenkin automaattina ja 2.3-koneella. Käsitöitä riitti. Ilmamassaa. kaasuläppää ym. pientä. Mm. ohjaustehostimen letku hankautui syylarin kylkeen ja öljyt pihalle. Koko keula auki ja käynti toisella paikkakunnalla, josta löytyi osaava prässäri uutta letkua varten. Uutta varaosaa ei saanut ja ulkomaillakin taisi maksaa maltaita. Totesin, että olen liian vanha ja laiska pyöriskelemään jatkuvasti nyrkit mustana. Lähitulevaisuudessa olisi odotettavissa jakopää, pakoputkisto ja alustakin olisi vaatinut suojausta. Kulutus oli viinalla ajettuna samaa luokkaa kuin c5:ssa bensaksi muutettuna. Bensoina tietenkin paljon enemmän. Viinaa myyviä huoltoasemia vaan on harvakseen itä- ja Pohjois-Suomessa, joten etsiskelyistä oma vaivansa ja tankata sai 2-3 kertaa kuukaudessa. Auto itsessään oli mukava ajella, vaikka kyyti nyt ei sitikan veroista ollutkaan, rautajousisten parhaimmistoa kylläkin.

Vajaan vuoden jälkeen Saab vaihtui vähän päälle satkun ajettuun kolmossarjan vitoseen. Kokemuksen perusteella piti olla sedan, automaatti ja dieseliä päätin kokeilla, vaikka epäilys oli suuri, kun sähköinen kässäri ja Webasto. Kesästä lähtien tässä on pörrätty taas sitikalla ja kyllä kyyti maistuu. Kässäri pelaa, peruutustunnistin pelaa. Kuljettajan istuinlämmitin ei pelaa (lienee lähes vakio näissä), mutta ei niin haittaa kangasistuimessa. Webasto myöskään ei toimi, mutta sitä en tarvitse, kun on talli ja autossa öljypohjan lämmitin, jota pidän ainakin yhtä hyvänä kuin letkulämmitintä. Ulkopaikoituksessa tilanne voi olla toinen mm. tuulen viimasta johtuen. Ilman Webastoakin lämpenee aika nopeasti kaupungissa, ei tietenkään bensavehkeen tyyliin. 

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen. Suht. vähällä mennään. Matka-ajossa n. 5,5 ja kaupungissa 7-9 riippuen keskinopeudesta. Vaunua vetäen 9-10 riippuen tuulen suunnista ja onko vakkari päällä. Vitos sitikkahan on suhteellisen edullinen verrattuna vastaavan kokoisiin kulkineisiin. Ruotsista ja Saksasta haettuna ei tule juuri halvemmaksi, koska siellä ovat arvostetumpia kuin Suomessa? Kilometrejä lienee vähemmän kuin suomalaisissa kamppeissa, sillä näillä ajetaan aika suuria määriä täällä. Sanoisin, että uskaltaa kokeilla, jos saa suhteellisen vähän ajetun, ei se hinta niin paljoa korkeampi ole 300-400tkm ajettuihin verrattuna. Ainakin vielä olen myönteisesti yllättynyt verrattuna ennakkoasenteisiin. Jos tulee suurempia pettymyksiä, mitäpä siitä. Ei tipahda kuin luudalta lattialle, kun kamppeessa ei ole kovin suuria määriä rahaa kiinni. Korjataan/korjautetaan tai vaihdetaan. Mutta mukavasta mielellään hiukan maksaakin.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 626
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #167 : Huhtikuu 04, 2018, 15:09:10 »
Pitääkin perehtyä tähän ja siihen, mitä muuta se iso näyttö kenties tuo tullessaan.

Hommaat siihen kojelaudalle tellingin vaikkapa 10" täbille, niin johan rupeaa muuten jo näkemään ilman kiikareitakin ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 629
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #168 : Huhtikuu 04, 2018, 15:58:53 »
Just... Kysymys on siitä haluatko valita samalla rahalla navillisen vai navittoman auton? Käytetyssä autossa siitä ei tarvitse maksaa lisää.
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa Aku P

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #169 : Huhtikuu 04, 2018, 16:15:17 »
Ja morjensta, tämä taitaakin olla ensi viestini koko forumille.

Paatuneehkona mersumiehenä olen ajatellut, että nyt voisi olla aika toteuttaa pitkään kytenyttä lukkarinrakkautta hyde-Sitikoita kohtaan, kun niitä vielä saa.  Kun nykyinen ajopeli alkaa olla loppusuoralla, on tullut C5-valikoimaa tarkasteltua sillä silmällä.  Vaatimuksina siis on farkku, kaasujouset, diesel ja automaatti.

Kerronpa omia kokemuksia sitikasta. Kolmisenkymmentä vuotta ajoin nestejousisilla. Oli BX:ää, useampi XM ja sitten farkku C5 viisi vuotta. Näissä ei ihmeempiä huoltojen lisäksi.

Vanhana saabistina merkki kiinnosti. Niinpä Ruotsista hakemaan reilut 150 ajettu 9-5 -08 farkku ja tehtaan biolaite, tietenkin automaattina ja 2.3-koneella. Käsitöitä riitti. Ilmamassaa. kaasuläppää ym. pientä. Mm. ohjaustehostimen letku hankautui syylarin kylkeen ja öljyt pihalle. Koko keula auki ja käynti toisella paikkakunnalla, josta löytyi osaava prässäri uutta letkua varten. Uutta varaosaa ei saanut ja ulkomaillakin taisi maksaa maltaita. Totesin, että olen liian vanha ja laiska pyöriskelemään jatkuvasti nyrkit mustana. Lähitulevaisuudessa olisi odotettavissa jakopää, pakoputkisto ja alustakin olisi vaatinut suojausta. Kulutus oli viinalla ajettuna samaa luokkaa kuin c5:ssa bensaksi muutettuna. Bensoina tietenkin paljon enemmän. Viinaa myyviä huoltoasemia vaan on harvakseen itä- ja Pohjois-Suomessa, joten etsiskelyistä oma vaivansa ja tankata sai 2-3 kertaa kuukaudessa. Auto itsessään oli mukava ajella, vaikka kyyti nyt ei sitikan veroista ollutkaan, rautajousisten parhaimmistoa kylläkin.

Vajaan vuoden jälkeen Saab vaihtui vähän päälle satkun ajettuun kolmossarjan vitoseen. Kokemuksen perusteella piti olla sedan, automaatti ja dieseliä päätin kokeilla, vaikka epäilys oli suuri, kun sähköinen kässäri ja Webasto. Kesästä lähtien tässä on pörrätty taas sitikalla ja kyllä kyyti maistuu. Kässäri pelaa, peruutustunnistin pelaa. Kuljettajan istuinlämmitin ei pelaa (lienee lähes vakio näissä), mutta ei niin haittaa kangasistuimessa. Webasto myöskään ei toimi, mutta sitä en tarvitse, kun on talli ja autossa öljypohjan lämmitin, jota pidän ainakin yhtä hyvänä kuin letkulämmitintä. Ulkopaikoituksessa tilanne voi olla toinen mm. tuulen viimasta johtuen. Ilman Webastoakin lämpenee aika nopeasti kaupungissa, ei tietenkään bensavehkeen tyyliin. 

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen. Suht. vähällä mennään. Matka-ajossa n. 5,5 ja kaupungissa 7-9 riippuen keskinopeudesta. Vaunua vetäen 9-10 riippuen tuulen suunnista ja onko vakkari päällä. Vitos sitikkahan on suhteellisen edullinen verrattuna vastaavan kokoisiin kulkineisiin. Ruotsista ja Saksasta haettuna ei tule juuri halvemmaksi, koska siellä ovat arvostetumpia kuin Suomessa? Kilometrejä lienee vähemmän kuin suomalaisissa kamppeissa, sillä näillä ajetaan aika suuria määriä täällä. Sanoisin, että uskaltaa kokeilla, jos saa suhteellisen vähän ajetun, ei se hinta niin paljoa korkeampi ole 300-400tkm ajettuihin verrattuna. Ainakin vielä olen myönteisesti yllättynyt verrattuna ennakkoasenteisiin. Jos tulee suurempia pettymyksiä, mitäpä siitä. Ei tipahda kuin luudalta lattialle, kun kamppeessa ei ole kovin suuria määriä rahaa kiinni. Korjataan/korjautetaan tai vaihdetaan. Mutta mukavasta mielellään hiukan maksaakin.


Kiitokset, hyvää pohdintaa.  Minulla on tosiaan ollut varmaan aina joku kiinnostus hyde-Sitikoita kohtaan; joskus aiemmin olisin voinut hyvinkin pitää XM:aa ajoautona, toisaalta mersu on ollut muuten sydämenasia.  Ja toisaalta:  näissä merkeissä on paljon samaa.
 
Sehän tässä on yksi ponnin, että auto vaikuttaa kiinnostavalta ja miellyttävältä, ja siinä tuntuu saavan "paljon autoa rahalla".  Linkkaamani C5 Hämeenlinnassa oli -13 mallinen ja 120 tkm ajettu ja hintaa noin 13 000 euroa.  Samaan rahaan saatava E-mersu on vuosikaupalla vanhempi, heti sen 300 tkm ajettu ja ehkä vielä aika potkittu.    Esimerkiksi veljeni kokemukset PSA-tuotteista ovat aivan rohkaisevia - vaikka miten huoltoaseman baarissa peloteltaisiin. 

Jälleenmyyntiarvosta ovat jotkut varoitelleet, mutta eipä sitä toisaalta nykyisessäkään ajoautossa -ikää 26 v ja 700 tkm - ole.   Mersu on kyllä kestänyt kovaa ajoa hyvin ja  esimerkiksi vesipumppu ja kytkin ovat yhä alkuperäiset.  Mutta on siinä sitä vanhenevan auton laittamistakin ollut ihan riittävästi.  En varmaan odotakaan, että Sitikkaan saisi yhtä vähällä pyöräytettyä edes puolta miljoonaa mittariin, vaan korjattavissahan kai senkin viat ovat.  Ajoa tulee tuhatkunta kilometriä viikossa, pääosin maantietä ja motaria, joten kovin koville auto ei meillä joudu - etenkin kun vielä usein ajan yksin. 

Sen olen pannut merkille,mikä ylempänäkin tulee, että Suomessa Sitikka on kovin halpa.  Mobile.de:sta jos katsoo vastaavia malleja, ovat hinnat melkein kautta linjan kovempia.  Liekö  vanha maine sitten se, mikä pelottaa. 

Vaan antaa katsoa; parhaillaan ei näy olevan yhtään 163-moottorista ja muuten toiveisiin sopivaa peliä nettiautossa järjellisen matkan päässä...

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 091
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #170 : Huhtikuu 04, 2018, 19:49:13 »
Just... Kysymys on siitä haluatko valita samalla rahalla navillisen vai navittoman auton? Käytetyssä autossa siitä ei tarvitse maksaa lisää.


Ja toisinpäin, haluatko rajata valikoimaa pienemmäksi navin perusteella?

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 629
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #171 : Huhtikuu 04, 2018, 21:43:43 »
Jos on kiire eikä halua etsiä kuin Suomesta niin kyllä rajaantuu.
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #172 : Huhtikuu 04, 2018, 22:31:35 »
Jos auton tuonti ulkomailta ei pelota, niin suosittelen tsekkaamaan tarjonnan Ruotsin puolelta. Hinta/laatu-suhteelta paras vaihtoehto voisi olla tuollainen muutaman vuoden ikäinen 2.2 204 HDi, joita täällä on erittäin heikosti tarjolla, mutta Ruotsista löytyy useampia. Lisäksi varustelutaso on Ruotsin autoissa keskimäärin parempi.

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #173 : Huhtikuu 04, 2018, 23:38:25 »
Tuollainen 2.2 HDi 204 suomiauto tuli hankittua syksyllä ja ei voi kun kehua. Kone on hieno; tehokas ja taloudellinen. Tehdasnavi löytyy ja on hyvä :)
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa Aku P

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #174 : Huhtikuu 05, 2018, 11:05:38 »
Jos auton tuonti ulkomailta ei pelota, niin suosittelen tsekkaamaan tarjonnan Ruotsin puolelta. Hinta/laatu-suhteelta paras vaihtoehto voisi olla tuollainen muutaman vuoden ikäinen 2.2 204 HDi, joita täällä on erittäin heikosti tarjolla, mutta Ruotsista löytyy useampia. Lisäksi varustelutaso on Ruotsin autoissa keskimäärin parempi.

Niin, kieltämättä tässä tulee jo ihan laiskuutta selailtua lähinnä kotimaan tarjontaa ja vielä vaan paranee, mitä lähempää kotikaupunki Turku auto löytyy...

Nyt puhutaan siis neloskoneesta, kun puhutaan 204Hdi:stä.  Millaisia kokemuksia siitä ihmisillä on? V6-Hdi olisi tietysti puhtaasti tunteella ajatellen mellevin vaihtoehto, mutta taitaapa olla myös työläin ja hintavin ajossa pidettävä, jos jotain pulmia tulee - eikä kanta taida olla kovin kummoinen.   

Olen antanut kertoa itselleni, että 163-versio kera Aisinin automaatin olisi kokonaistaloudellisin paketti ja muutenkin aivan toimiva yhdistelmä.  Millaisiahan kulutuslukemia tuolla voi odottaa maantieltä keräävänsä? (Pohjille kerrottakoon, että nykyinen ajoauto eli Mersu S124 300TD ei mene alle seitsemällä litralla sataa kilometriä, vaikka tekisi mitä).