Kirjoittaja Aihe: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->  (Luettu 37908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 675
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #100 : Joulukuu 30, 2016, 10:11:52 »
Ykköskoppaisen C5 avaimen kopioinnille,  siis pelkkä avain ilman kaukoa,  antoi paikallinen suutari hinnaksi 150€  ;D
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -= C5 I 1.8 break '03 -=- Xsara II 1.6 16V break '00 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #101 : Joulukuu 30, 2016, 13:06:19 »
Avain oli alkuvuodesta Vehossa yhteensä 110 €. Alkuperäinen , sisälsi kaikkien avainten opetuksen.
Pistin Veholle kyselyä. 91e+ohjelmointi 50e. Siltikin ihan ilmainen ja moinen hankittava.

Kummallista hinnoittelua. No, voiko olla vaikutusta , että kävin naamakkain kysymässä ?
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 885
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #102 : Joulukuu 30, 2016, 14:13:44 »
Avaa suutin kiertämällä säädin ylös. Sulje suutin kiertämällä se mahdollisimman alas. "

JA mihähän tuossa rullassa on ylös ja mikä alas? Eteen ja taakse olisi loogisempaa.
TeeKoo Turuust

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #103 : Joulukuu 31, 2016, 10:38:30 »
Kuuluuko pissapojan olla sellainen, että ensin tulee tuulilasiin ja sitten sen jälkeen ajovaloille.

Mulla meinaan tekee niin ja lasi tulee puhtaaksi ja pyyhkijät lakkaa pyyhkimästä samalla, kun valoille alkaa todella kovalla paineella ruiskutus.

Ei siinä muuten mitään, mutta puolet lentää tuulilasille asti ja joutuu käsin pyyhkäisemään uusiksi.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 885
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #104 : Joulukuu 31, 2016, 11:49:38 »
Kuuluuko pissapojan olla sellainen, että ensin tulee tuulilasiin ja sitten sen jälkeen ajovaloille.

Näin minullakin toimii. Tosin ei sottaa tuulilasia ainakan pahasti.
TeeKoo Turuust

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 479
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #105 : Joulukuu 31, 2016, 12:01:37 »
Kuuluuko pissapojan olla sellainen, että ensin tulee tuulilasiin ja sitten sen jälkeen ajovaloille.

Näin minullakin toimii. Tosin ei sottaa tuulilasia ainakan pahasti.
Jep, ei sottaa kun todella harvoin, ja todella vähän, tuulilasia. Harmittaa toki että konepellille lentää tuota pesunestettä.

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #106 : Joulukuu 31, 2016, 12:03:57 »
Mulla tulee silleen et 1/4 lasista peittyy molemmin puolin. Eli juuri kuskin ja apparin näkökenttä. Juuri sen verran, että pakko pyyhkäistä uusiksi.

Eikä tosiaan tee sitä aina, mikä tuntuu oudolta (aina ei toki pese lamppuja, mut sillonkaan ei aina kun pesee). Eikä tunnu olevan edes nopeudesta kiinni.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 479
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #107 : Joulukuu 31, 2016, 14:33:16 »
Pakko olla säätö eri tavalla kuin minulla sitten?

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #108 : Joulukuu 31, 2016, 14:50:24 »
Pakko olla säätö eri tavalla kuin minulla sitten?
Saako sitä helposti säädettyä?
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 479
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #109 : Joulukuu 31, 2016, 17:18:48 »
Tulee mieleen ettei mitenkään! :D

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #110 : Joulukuu 31, 2016, 17:41:26 »
Tulee mieleen ettei mitenkään! :D
Siksi kysyinkin, kun näytti juuri siltä ettei todellakaan mitenkään. :D
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 982
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #111 : Tammikuu 01, 2017, 21:06:29 »
Entä onko jollain tietoa tuosta peilin taittumisesta pakittaessa, onnistuuko sen lisäys tietokoneella, vai onko se teknisesti erilainen joltain osin?

Peililasin moottori on erilainen riippuen siitä onko siinä peruutusasennon automaattisen käännön vaatiman muistin toiminnallisuus (veikkaisin asentoanturi niinkuin I-koppaisessa) vai ei.

Esim. seuraavat osanumerot peililasin moottorille:

6602 45
VIEW MIRROR MOTOR
- ELECTRICMEMORY FOLDING EXT REAR VIEW MIRROR
 
6602 46
- EXT MIRROR ELECTRIC-FOLD BACK

Sitten on myös tällainen, joka luetteloidaan nimenomaan muistilliseen peiliin.
6602 47
VIEW MIRROR MOTOR

En osaa sanoa lähtisikö peilimuisti toimimaan pelkästään sillä että vaihtaa tuollaisen -45 -moottorin (150e Vehossa) ja leksaisi ominaisuuden käyttöön. Tai mistä sen tietää, vaikka siellä olisi jo anturoitu moottori, mutta varmana ei voi väittää että jokaisessa olisi.

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #112 : Tammikuu 02, 2017, 23:27:01 »
Tiedä sitten miten olet lukenut näitä juttuja X7:sta jo täältä aikaisemminkin, mutta takatutkat ovat melko heikko kohta, niitä tuntuu tuossa mallissa menevän kummasti. Samaten aut.vaihteisessa kuuluisa webaston lämpimän veden syöttö sisäkennolle kiertää moottorin alta, rautaputkessa ja senhän tietää mitä tuolle putkelle ajan kanssa käy. Kannattanee chekata ennen kuin tulee vuotoja.
Onneksi kirjoitit tämän. Auto tsekattu ja kurapaakun kun otti pois putken ympäriltä, niin vuoto alkoi välittömästi. Onneksi olin näin ajoissa tuon kanssa, niin autoliike maksaa vaihdon..
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 520
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #113 : Tammikuu 03, 2017, 09:31:27 »
Onneksi kirjoitit tämän. Auto tsekattu ja kurapaakun kun otti pois putken ympäriltä, niin vuoto alkoi välittömästi. Onneksi olin näin ajoissa tuon kanssa, niin autoliike maksaa vaihdon..

Aiheesta on täällä ihan oma topiccinsakin, josta poimittuna yksi kirjoitus: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=22733.msg166323#msg166323
Eli se putkin on melko mutkikas ja hankala pujoteltava = työn osuus tuossa on melkoinen. Toki tuo putkikaan ei ihan ilmainen ole, joten itsekin korjasin tuon kumiputken pelkällä pätkällä, joka sitten kestikin sen reilun vuoden mitä tuo auto talossa vielä tuon jälkeen oli 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Omenanraato

  • Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #114 : Tammikuu 07, 2017, 17:51:49 »

Eli se putkin on melko mutkikas ja hankala pujoteltava = työn osuus tuossa on melkoinen. Toki tuo putkikaan ei ihan ilmainen ole, joten itsekin korjasin tuon kumiputken pelkällä pätkällä, joka sitten kestikin sen reilun vuoden mitä tuo auto talossa vielä tuon jälkeen oli 8)

Purki vaihdettiin citikkahuollossa autoliikkeen piikkiin. Pisti kotelosuojamassaa tms. kolme kerrosta päälle.

Onkos muilla tuo automaatti-ilmastointi sellainen, että lämpöä tulee nyt kovillakin pakkasilla hyvin ja ilma on todella lämmintä. Hetken päästä tuleekin kylmää selkeästi jonkun aikaa. Ja taas lämmintä.
Eli seilaa edes takas vähän turhan rajusti, kun välillä on liian kuuma ja välillä tulee oikeasti niin kylmää, että se häiritsee. Luonnollisesti säätönuppiin koskeminen pahentaa vaan asiaa...

Onko joku anturi rikki, tai toimii huonosti, vai onko tyypillistä C5:lle?
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 689
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #115 : Tammikuu 07, 2017, 20:13:28 »
Tarkista jäähdytysnesteen määrä ja sitten tämä tulee mieleen:
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=25222.0

Mutta ei ole ominaisuus...
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #116 : Heinäkuu 26, 2017, 17:49:06 »
Peilit ei ainakaan käänny nyt ollenkaan. Onneksi niitä saa kädellä säädettyä.

Poissa jarpah

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #117 : Syyskuu 06, 2017, 17:16:19 »
itselläni 09 2.0 bensiini. parilla tutulla ollut sama vika kuin minulla. Meni molemmista etuikkunoista vaijeri poikki. Täältä foorumilta löytyy hyvät vaihto-ohjeet jos osaa vähän itse korjata. Hinta vaijerilla ja koko mekanismillä 75€ ovi

Poissa jomi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #118 : Marraskuu 04, 2017, 13:02:08 »
Toi käsijarru on näköjään samaa surkeutta kuin II-koppasessa, tai ei ihan toi automatiikka pitäis saada nyt jollain pois. Kohta on uudet levyt ja palat valmiit. Ei näytä sopivan Pärnun ilmastoon, jossa kurakeleillä hieno hiekka tunkee joka paikkaan. Autosta itsestään sitä ei saa pois, eilen yritettiin vakihuoltajani kanssa läppärillä ei saatu. Ja täällä sitikkaa myy Audi Pärnu - kaikki hinnatkin on Auditasoa >:( :-\
Carpe Diem!

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 520
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #119 : Marraskuu 04, 2017, 14:58:52 »
Autosta itsestään sitä ei saa pois

No ainakin tuon ohjeen mukaisesti se valinta siellä ajotietokoneessa pitäisi olla ???

http://www.citroclub.com/cicont-566.html
Lainaus
ACTIVATION / DEACTIVATION OF THE AUTOMATIC FUNCTIONS



The automatic application when the engine is switched off and the automatic release when you press the accelerator can be deactivated.

Activation / deactivation is performed using the “Main Menu” of the instrument panel screen.

To do so, select “Vehicle parameters / Comfort / Automatic parking brake”.

is confirmed by the lighting of this warning lamp on the instrument panel.

The deactivation of these functions is confirmed by the lighting of this warning lamp on the instrument panel.

With the automatic functions deactivated, the application and release of the parking brake are done manually.

The deactivation of the automatic functions is recommended in particularly cold conditions (ice) and during towing (breakdown, caravan, etc).
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 224
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #120 : Marraskuu 04, 2017, 15:21:12 »
Toi käsijarru on näköjään samaa surkeutta kuin II-koppasessa, tai ei ihan toi automatiikka pitäis saada nyt jollain pois. Kohta on uudet levyt ja palat valmiit. Ei näytä sopivan Pärnun ilmastoon, jossa kurakeleillä hieno hiekka tunkee joka paikkaan. Autosta itsestään sitä ei saa pois, eilen yritettiin vakihuoltajani kanssa läppärillä ei saatu. Ja täällä sitikkaa myy Audi Pärnu - kaikki hinnatkin on Auditasoa >:( :-\

Vasemmanpuoleista rattipyörylää painamalla pääsee valikkoon mistä automaattisen käsijarrun saa pois.

Poissa jomi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #121 : Marraskuu 04, 2017, 17:15:01 »
Autosta itsestään sitä ei saa pois

No ainakin tuon ohjeen mukaisesti se valinta siellä ajotietokoneessa pitäisi olla ???

http://www.citroclub.com/cicont-566.html
Lainaus
ACTIVATION / DEACTIVATION OF THE AUTOMATIC FUNCTIONS



The automatic application when the engine is switched off and the automatic release when you press the accelerator can be deactivated.

Activation / deactivation is performed using the “Main Menu” of the instrument panel screen.

To do so, select “Vehicle parameters / Comfort / Automatic parking brake”.

is confirmed by the lighting of this warning lamp on the instrument panel.

The deactivation of these functions is confirmed by the lighting of this warning lamp on the instrument panel.

With the automatic functions deactivated, the application and release of the parking brake are done manually.

The deactivation of the automatic functions is recommended in particularly cold conditions (ice) and during towing (breakdown, caravan, etc).

No noitten parametrien takana ei ole moista vaikka kuinka haluaisi... Suomen kielinen netistä imuroitu manuaali kertoo: Että, joissain malleissa asia pitää hoitaa Citroen huollossa...
Carpe Diem!

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 224
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #122 : Marraskuu 04, 2017, 20:57:25 »
Autosta itsestään sitä ei saa pois

No ainakin tuon ohjeen mukaisesti se valinta siellä ajotietokoneessa pitäisi olla ???

http://www.citroclub.com/cicont-566.html
Lainaus
ACTIVATION / DEACTIVATION OF THE AUTOMATIC FUNCTIONS



The automatic application when the engine is switched off and the automatic release when you press the accelerator can be deactivated.

Activation / deactivation is performed using the “Main Menu” of the instrument panel screen.

To do so, select “Vehicle parameters / Comfort / Automatic parking brake”.

is confirmed by the lighting of this warning lamp on the instrument panel.

The deactivation of these functions is confirmed by the lighting of this warning lamp on the instrument panel.

With the automatic functions deactivated, the application and release of the parking brake are done manually.

The deactivation of the automatic functions is recommended in particularly cold conditions (ice) and during towing (breakdown, caravan, etc).

No noitten parametrien takana ei ole moista vaikka kuinka haluaisi... Suomen kielinen netistä imuroitu manuaali kertoo: Että, joissain malleissa asia pitää hoitaa Citroen huollossa...

Eli jos painat vasemmanpuoleisesta ratin keskiössä olevasta rullasta, niin nopeusmittarin keskellä olevaan näyttöön ei aukea valikko missä on tuo "vehicle parameters"?

Poissa jomi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #123 : Marraskuu 04, 2017, 21:16:48 »
Siis kyllä rulla on olemassa ja parametrit aukeaa...mutta ei mitään asetusta, joka poistaisi käsijarruautomatiikan.
Carpe Diem!

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 224
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Vastaus #124 : Marraskuu 04, 2017, 21:30:18 »
Ok, erikoista. Itsellä tuo on ollut valittavana juuri tuossa comfort-valikossa sekä edellisessä 08 että nykyisessä 11. Molemmat varustetasoltaan olleet exclusive.