Kirjoittaja Aihe: Jakohihnan vaihtoväli  (Luettu 44209 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

  • Vieras
Jakohihnan vaihtoväli
« : Maaliskuu 10, 2009, 21:30:50 »
Jakopään hihna on erittäin tärkeä moottorin osa, jonka katkeaminen aiheuttaa kalliin yllätyksen! Mikäli jakopään hihnan ja kiristinpyörien vaihto laiminlyödään, on seurauksena ennemmin tai myöhemmin matkan keskeytyminen ja kallis moottorivaurio.

Jakopään hihnan vaihtovälisuositus vaihtelee käyttöön ottopäivän, käyttötarkoituksen ja käyttövoiman mukaan. Suosituksessa on  kilometri- ja aikaraja, joista ensin täyttyvä on määräävä. Tehdas suosittelee vaihtamaan hihnan ja kiristinpyörät, myös vesipumppu kannattaa tarkistaa ja ehkä vaihtaa.




« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2009, 13:37:53 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa danbomp

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 600
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #1 : Maaliskuu 11, 2009, 09:56:19 »
Tarkka kopio huoltopöytäkirjasta:
Autot joissa 20tkm huoltoväli

- bensamallit 100tkm tai 10 vuoden välein
- Xsara Coupe VTS 2,0i 16V 80tkm tai 10vuotta
- HDi-moottorit 140tlm tai 10 vuotta paitsi
  2,8HDi jossa 120tkm tai 10vuotta sekä
  1,4HDi ja 1,6HDi-moottorit 200tkm tai 10 vuotta.

Kaikki esikammiodiselmoottrit joissa 15tkm huoltoväli
jakohihnan vaihtoväli on 105tkm tai 10 vuotta.

Tämä on ehdoton totuus.

XM V6 Exclusive Berline -99

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 803
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #2 : Maaliskuu 11, 2009, 18:51:15 »
  1,4HDi ja 1,6HDi-moottorit 200tkm tai 10 vuotta.
Tuntuu kyllä aika hurjalta. :o
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa marko

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 1
  • ex-naku-pablo
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #3 : Maaliskuu 11, 2009, 20:36:05 »
Itselläni nyt 1.6HDi:ssä 147tkm mittarissa ja mietin että vieläkö kuinka pitkälle uskaltaa ajaa. Tuntuu kanssa tuo 200tkm hurjalle.
viimasuoja

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #4 : Maaliskuu 11, 2009, 20:38:35 »
  1,4HDi ja 1,6HDi-moottorit 200tkm tai 10 vuotta.
Tuntuu kyllä aika hurjalta. :o
Hammashihnat ovat kehittyneet ja kestävät pitkään. Tässä 1.6 hdi moottorissa hammashihna pyörittää kahdesta nokka-akselista toista, jolta voima välittyy toiselle nokka-akselille lyhyen ketjun välityksellä. Tämä kait lisää hihnan kestoa.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2009, 04:58:36 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa marko

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 1
  • ex-naku-pablo
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #5 : Maaliskuu 12, 2009, 07:15:26 »
Hammashihnat ovat kehittyneet ja kestävät pitkään. Tässä 1.6 hdi moottorissa hammashihna pyörittää kahdesta nokka-akselista toista, jolta voima välittyy toiselle nokka-akselille lyhyen ketjun välityksellä. Tämä kait lisää hihnan kestoa.

Kiitos hyvästä kuvasta. Aika monen mutkan tekee tuokin hihna, on ainakin meikäläisen kohdalla parempi viedä aikanaan pajalle eikä ruveta itse turaamaan.
viimasuoja

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 998
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #6 : Maaliskuu 12, 2009, 10:28:22 »
Tämä kait lisää hihnan kestoa.
Tuo sana kait oli hyvä tuolla välissä. Muuten olis alkanu väittely... Ehkä alkaa muutenkin... Vai mistäs se ketjunpyöritykseen vaadittava voima tulee jollei hihnalta..?

Ei se ole hihnalta pois jos sen jälkeen on muita voimansiirtoratkaisuja käytössä..!

Pitkään kestoikään vois ennemmin olettaa syyt löytyvän kehittyneistä hihnoista sekä ajan kanssa hihnoista saaduista kokemuksista ja "lujasta uskosta" siihen että ne kestäis... Toivotaan vaan ettei vaihtovälejä "ruuvata alaspäin" kuten esim. Opelin tiettyjen moottoreiden kanssa 80-90 -luvulla kävi..?
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa tjs

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #7 : Maaliskuu 12, 2009, 12:04:56 »
Pitkään kestoikään vois ennemmin olettaa syyt löytyvän kehittyneistä hihnoista sekä ajan kanssa hihnoista saaduista kokemuksista ja "lujasta uskosta" siihen että ne kestäis... Toivotaan vaan ettei vaihtovälejä "ruuvata alaspäin" kuten esim. Opelin tiettyjen moottoreiden kanssa 80-90 -luvulla kävi..?

Hurjalta tuntuu minustakin tuo vaihtoväli. Mutta jos valmistaja uskaltaa luvata tuotteelleen noin pitkän ajan, niin todellisuudessa se luultavasti kestäisi suurimmassa osassa autoyksilöitä vielä pidempään. Aina löytyy tietysti yksittäistapauksia missä menee rikki jo aiemmin, mutta varmasti tehtaan testeissä on laskettu että 10v aikana 99,x % kestää. Insinöörinä uskon, että tuo ei ole valmistajalla uskon varassa, vaan tiedon ja testauksen. Näillä puheilla tietysti omasta koneesta pamahtaa heti kohta (150tkm kohta mittarissa) :)

Poissa marko

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 1
  • ex-naku-pablo
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #8 : Maaliskuu 12, 2009, 16:38:15 »
Euroopassahan tuo väli on kaiken lisäksi 240tkm. Suomen ilmasto on jo huomioitu tossa 200tkm:ssa. Mutta tosiaan monessa automerkissä alkaa olla aika pitkä vaihtoväli jakohihnoilla.
viimasuoja

pahi

  • Vieras
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #9 : Maaliskuu 12, 2009, 17:16:11 »
Tarkka kopio huoltopöytäkirjasta:
Autot joissa 20tkm huoltoväli

- bensamallit 100tkm tai 10 vuoden välein


Omassa bensa-xantiani (huoltoväli 20tkm) huoltokirjassa on ainakin merkinnät 120tkm ja 5vuotta jakohihnan vaihtoväliksi! Itse en kyllä aja 120tkm yhdellä hihnalla vaan vaihdan 100tkm maisemissa tai 5v välein.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #10 : Maaliskuu 12, 2009, 17:21:12 »
Minä vaihdatin 2.0 HDI Picassoon jakohihnan 65tkm kohdalla. Auto taisi olla 6v vanha. Hihna ym. oli kunnossa, mutta vesipumppu oli hiukan vuotanut.

Poissa danbomp

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 600
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #11 : Maaliskuu 12, 2009, 20:38:18 »
Tarkka kopio huoltopöytäkirjasta:
Autot joissa 20tkm huoltoväli

- bensamallit 100tkm tai 10 vuoden välein


Omassa bensa-xantiani (huoltoväli 20tkm) huoltokirjassa on ainakin merkinnät 120tkm ja 5vuotta jakohihnan vaihtoväliksi! Itse en kyllä aja 120tkm yhdellä hihnalla vaan vaihdan 100tkm maisemissa tai 5v välein.

Jep näin oli ennen, mutta tehdas on antanut uudet vaihtovälit jo noin kuusi vuotta sitten jotka koskevat samalla myös vanhempia autoja taannehtivasti. Kyllä tuo satku on sopiva vaihtoväli Xantussa. Tiedän muutaman vuoden takaa pari tapausta missä hihna meni just 120tkm:n kohdilla poikki. Toinen tapaus oli jo kerkinyt tilata huoltoon hihnanvaihdon ja pari päivää ennen hihna napsahti poikki. Lukema mittarissa muistaakseni jotain 119640km. Siihen aikaan sai vielä mmahantuojan tulemaan vastaan ja maksoivat kansihomman ja asiakas hihnanvaihdon. Tää oli silloin kun oli tuo murrosvaihe tuossa vaihtovälin muutoksessa.
XM V6 Exclusive Berline -99

pahi

  • Vieras
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #12 : Maaliskuu 12, 2009, 22:23:08 »
OK, Mistä noita 'uusia' huoltokirjoja voisi hankkia? Onkohan vaihtovälit muiden osien (4xsuodatin, tulpat, lhm-neste, öljy) osalta muuttuneet alkuperäisestä?
Itsellä on tulossa loppukesällä 5vuotta täyteen edellisesta jakohihnan vaihdosta, joten kilpailutin jo hihnaremppakorjaamoja, mutta laitankin sitten autoni hihnaremppaan vasta ensi tai sitä seuraavana vuonna 100tkm:n korvilla.
Mitenköhän tuo vesipumpun laita sitten on? Ilmeisesti kandee edelleen vaihtaa aina hihnavaihdon yhteydessä. Aika ei vissiin kuluta sitä vai ainoastaan käyttö vai miten on?

Poissa hdi 136

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #13 : Maaliskuu 12, 2009, 22:24:41 »
Kesti 2,0 hdi:ssä (c5) ainakin 199430km. Asentaja sanoi vain, että kuluneen näköinen oli jo.

Poissa INikki

  • C5 HDI
  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 292
  • Peukkuja: 1
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #14 : Maaliskuu 13, 2009, 00:28:31 »
Service.citroen kertoo tuon uudemman V6:n vaihtoväliksi 240 tkm/10 vuotta (normaalit olosuhteet) tai 180 tkm/10 vuotta (vaikeat olosuhteet), vaikka siinä on aivan samat jakopään palikat kuin vanhemmassa.   Lisäksi hihnan kireyden säädössä ei enää tarvita Seem-mittaria, vaan se hoituu aivan näppituntumalta.

Mitenköhän tuo vesipumpun laita sitten on? Ilmeisesti kandee edelleen vaihtaa aina hihnavaihdon yhteydessä. Aika ei vissiin kuluta sitä vai ainoastaan käyttö vai miten on?

Gatesin sivuilla kerrotaan että vesipumppu kestää n.100tkm.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 998
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #15 : Maaliskuu 13, 2009, 00:39:31 »
Service.citroen kertoo tuon uudemman V6:n vaihtoväliksi 240 tkm/10 vuotta (normaalit olosuhteet) tai 180 tkm/10 vuotta (vaikeat olosuhteet), vaikka siinä on aivan samat jakopään palikat kuin vanhemmassa.   Lisäksi hihnan kireyden säädössä ei enää tarvita Seem-mittaria, vaan se hoituu aivan näppituntumalta.

Mitenköhän tuo vesipumpun laita sitten on? Ilmeisesti kandee edelleen vaihtaa aina hihnavaihdon yhteydessä. Aika ei vissiin kuluta sitä vai ainoastaan käyttö vai miten on?

Gatesin sivuilla kerrotaan että vesipumppu kestää n.100tkm.
Eli tuon perusteella hihna kestää pari vesipumppua..?
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 567
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #16 : Maaliskuu 13, 2009, 09:01:11 »
OK, Mistä noita 'uusia' huoltokirjoja voisi hankkia? Onkohan vaihtovälit muiden osien (4xsuodatin, tulpat, lhm-neste, öljy) osalta muuttuneet alkuperäisestä?
Itsellä on tulossa loppukesällä 5vuotta täyteen edellisesta jakohihnan vaihdosta, joten kilpailutin jo hihnaremppakorjaamoja, mutta laitankin sitten autoni hihnaremppaan vasta ensi tai sitä seuraavana vuonna 100tkm:n korvilla.
Mitenköhän tuo vesipumpun laita sitten on? Ilmeisesti kandee edelleen vaihtaa aina hihnavaihdon yhteydessä. Aika ei vissiin kuluta sitä vai ainoastaan käyttö vai miten on?
BX:n vaihtoväli 80tkm, vaihto n. 79tkm. Remmi (Q&H) poikki menossa. Olipa viimehetkellä. Xantia 1.8 16V vaihto n. 90tkm, remmi, kuin uusi. Vesipumpusta ei vuotoa. Trissat ok, vielä silloin! Mutta kokemuksista johtuen LHM vaihtoväliksi ilmauksineen suositan n. 60 tkm. Sanoo ohjekirjat mitä hyvänsä. Nyt äskettäin toinen vaihto ja 120 tkm, liemi taas vaihtokuntoisen näköistä. Boschin LHM+ tilalle. Nyt kyyti on parempaa, kuin milloinkaan aiemmin.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #17 : Maaliskuu 13, 2009, 10:08:36 »
Tämä kait lisää hihnan kestoa.
Tuo sana kait oli hyvä tuolla välissä. Muuten olis alkanu väittely... Ehkä alkaa muutenkin... Vai mistäs se ketjunpyöritykseen vaadittava voima tulee jollei hihnalta..?

En ala väittelmään, mutta ainakin tämän kirjoittajan mukaan mitä vähemmän mutkia sen parempi kesto.  :) 
http://www.caravan-lehti.fi/mp/db/webmagazine_articles/x/IMG/21672/attachment/036_037_jakohihna_C205.pdf
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa patukka

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 254
  • Peukkuja: 0
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #18 : Huhtikuu 10, 2009, 13:26:59 »
Lainaus
- HDi-moottorit 140tlm tai 10 vuotta paitsi
  2,8HDi jossa 120tkm tai 10vuotta


Sisarmerkillä annetaan vaihtoväliksi 2.0 hdi:llä 120 tkm / 4v. Osaisiko joku selittää miksi näin, moottorithan ovat teknisesti samoja ? Vai onko kyse jälkimarkkinoinnista. Jatkokysymys tietenkin on että uskaltaako / voiko peugeotilla ylittää tuon 4v maksimiajan ?

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 803
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #19 : Huhtikuu 10, 2009, 21:53:05 »
  1,4HDi ja 1,6HDi-moottorit 200tkm tai 10 vuotta.
Tuntuu kyllä aika hurjalta. :o
Tässä taas mietin, jotta kukas maksaa jos hihna katkee vaikkapa 5 vuoden iässä ja 150tkm kohdalla?
Maksaako artisti koko lystin?
Jos maksaa, niin silloinhan tehdas voisi luvata kestoksi vaikka miljoona kilometriä ja sata vuotta.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa danbomp

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 600
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #20 : Huhtikuu 11, 2009, 08:13:43 »
Lainaus
- HDi-moottorit 140tlm tai 10 vuotta paitsi
  2,8HDi jossa 120tkm tai 10vuotta


Sisarmerkillä annetaan vaihtoväliksi 2.0 hdi:llä 120 tkm / 4v. Osaisiko joku selittää miksi näin, moottorithan ovat teknisesti samoja ? Vai onko kyse jälkimarkkinoinnista. Jatkokysymys tietenkin on että uskaltaako / voiko peugeotilla ylittää tuon 4v maksimiajan ?

En osaa selittää tuota, mutta nämä PSA:n kaksi merkkiä eroavat muissakin kohdin huolto-ohjelmissaan. Johtuuko maahantuojasta vai tehtaasta, siihen en ole vastausta saanut.
Itse sanoisin että uskaltaa tuon neljän vuoden jälkeen hyvin päristellä jos ei kilometrit ole täynnä, mutta mahdollisen vaurion tapahtuessa et saa varmaan pösöltä mitään vastaantuloa.
XM V6 Exclusive Berline -99

1up

  • Vieras
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #21 : Huhtikuu 27, 2009, 21:32:06 »
Tarkka kopio huoltopöytäkirjasta:
Autot joissa 20tkm huoltoväli

- bensamallit 100tkm tai 10 vuoden välein


Omassa bensa-xantiani (huoltoväli 20tkm) huoltokirjassa on ainakin merkinnät 120tkm ja 5vuotta jakohihnan vaihtoväliksi! Itse en kyllä aja 120tkm yhdellä hihnalla vaan vaihdan 100tkm maisemissa tai 5v välein.

Jep näin oli ennen, mutta tehdas on antanut uudet vaihtovälit jo noin kuusi vuotta sitten jotka koskevat samalla myös vanhempia autoja taannehtivasti. Kyllä tuo satku on sopiva vaihtoväli Xantussa. Tiedän muutaman vuoden takaa pari tapausta missä hihna meni just 120tkm:n kohdilla poikki. Toinen tapaus oli jo kerkinyt tilata huoltoon hihnanvaihdon ja pari päivää ennen hihna napsahti poikki. Lukema mittarissa muistaakseni jotain 119640km. Siihen aikaan sai vielä mmahantuojan tulemaan vastaan ja maksoivat kansihomman ja asiakas hihnanvaihdon. Tää oli silloin kun oli tuo murrosvaihe tuossa vaihtovälin muutoksessa.

Onko vaihtovälin ohjeistuksen voimaantulosta tarkempaa tietoa? Ostin vasta vuosimallin 2000 Saxon 1.1 litraisella koneella. Aiempaa kokemusta Citikoista ei ole, joten neuvot tulevat tarpeeseen. Autoon on hihna vaihdettu kiristimineen 100 tkm kohdalla kesällä 2004 merkkihuollossa. Remontin jälkeen ajettu vasta 43 tkm. Tohdinko ajaa vielä seuraavat 5 vuotta tai 57 tkm huoletta ennen hihnanvaihtoa?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2009, 22:03:30 kirjoittanut 1up »

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 567
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #22 : Huhtikuu 28, 2009, 07:02:33 »
Noudattaa viimeisimpiä ohjeita. Kuten Fiat Bravan 1,4:n 120 tkm/ 5v on lyhennetty 60tkm/3v. Siitäkään ei passaa tinkiä. Meni 4kk:lla yli ja ajettuna vain runsas 40tkm, niin se oli liikaa. Tuli koneremontti. Oli automaattikiristinrulla rikkoutunut, väsähtänyt. Siitä en tiedä, oliko rullat vaihdettu remmin yhteydessä.

Citronella82

  • Vieras
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #23 : Toukokuu 16, 2009, 14:02:21 »
Omaan 2.0 hodariin vaihdoin 139 300km kohdalla, kärry 3v6kk rymynnyt maanteitä. Hihna oikein hienossa kunnossa, myös vesipumppu jonka silti vaihdoin kun ei oikein huvita lähteä tota savottaa tekemään esim. 160tkm kohdalla uudelleen, mittariin kun tulee isompaa kilometriä melko nopeaan nyk. ajolla. Ja se vesipumppu oli orkkiksena 69e, jakohihnasarja sen ~140e niin eipä tuo pumppu nyt paljoa köyhdyttänyt kun nyt se toimiipi. Niin ja glysantiinia ostin toki muutaman putelin, ei ollut kallista sekään..ihan tarkkaa tiskimyyntihintaa en tosin muista ;)

Olen kuullut että taannoin hodareissa ainaskin olisi hihnanvaihtoväliä lyhennetty syystä että remmit rapsahtelivat TAXEISSA?? useammin poikki kun oli soveliasta, duunikaveri joka kuuppakattoa ajelee välillä iltojensa iloksi kertoili että muinoin kollegansa citrosta kyy napsahti poikki ajossa, aikaa ..muutama vuosi..Eli onko jollain varmaa tietoa näistä hihnan vaihtovälin lyhentämisestä (vrt.peugeotin vaihtovälit) , koskeeko esim. vain taxeja tms. raskaalla käytöllä olevia kun muuten on kuulunut kestävän? Eipä tuosta ainakaan kovin äänekkäästi ole missään siviiliautoilijoille mainostettu...

rth

  • Vieras
Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« Vastaus #24 : Kesäkuu 27, 2009, 12:37:30 »
Lainaus
- HDi-moottorit 140tlm tai 10 vuotta paitsi
  2,8HDi jossa 120tkm tai 10vuotta

Sisarmerkillä annetaan vaihtoväliksi 2.0 hdi:llä 120 tkm / 4v. Osaisiko joku selittää miksi näin, moottorithan ovat teknisesti samoja ? Vai onko kyse jälkimarkkinoinnista. Jatkokysymys tietenkin on että uskaltaako / voiko peugeotilla ylittää tuon 4v maksimiajan ?


Juurikin korjaamolta tulleena voisin kertoa, että suosittelevat mieluummin 120tkm vaihtoväliä HDi koneisiin. Omassa Xsarassani (HDi / -01) sattuu olemaan myös tämä vulkanoitu siivapyörä joka suositellaan vaihtamaan 100tkm välein. Joten tuo 100tkm on sittemmin vielä parempi vaihtoväli noissa kilkkeissä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2009, 11:01:34 kirjoittanut PicassoHDI »