Kirjoittaja Aihe: C4 - Rengas-ja vanneasiaa  (Luettu 11920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jupex

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 191
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #25 : Marraskuu 05, 2012, 22:32:29 »
Itellä nyt 07 C4 berline ja on tuota rakoa renkaan ja vanteen välissä omaan makuun hieman liikaa. Mites se menikään? Onko suosituksia millaset renkaat + vanteet ois hyvä kompromissi hinnan + ajettavuuden + ulkonäön suhteen?

Ekaksi mietin että jos vetäs vaan pulverilla orkkis aluvanteet johonkin kivaan väriin mutta se ei sitä rakoa renkaan ja kaaren välistä pienennä joten mielipiteitä otetaan kiitollisuudella vastaan.

Toki jos kivan värin keksitte niin pulverimaalaan citikan orkkikset.

ja siis tämä kippo kyseessä:


Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #26 : Marraskuu 06, 2012, 12:11:47 »
Itellä nyt 07 C4 berline ja on tuota rakoa renkaan ja vanteen välissä omaan makuun hieman liikaa. Mites se menikään? Onko suosituksia millaset renkaat + vanteet ois hyvä kompromissi hinnan + ajettavuuden + ulkonäön suhteen?

Ekaksi mietin että jos vetäs vaan pulverilla orkkis aluvanteet johonkin kivaan väriin mutta se ei sitä rakoa renkaan ja kaaren välistä pienennä joten mielipiteitä otetaan kiitollisuudella vastaan.

Toki jos kivan värin keksitte niin pulverimaalaan citikan orkkikset.

Rakoa renkaan ja vanteen välissä? Tarkoitatko renkaan sivuprofiilin korkeutta? Paras kompromissi hinta/ajettavuus/ulkonäkö lienee ensiasennuskoko. Eikö se ole 15 tai 16 tuuman vanne ja sitä vastaava rengas. Jos vain ulkonäöllä on väliä niin sitten niin isoa vannetta kuin lompakko kestää! :D Toinen juttu sitten onko se kaunista... mielipidekysymys.
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 089
  • Peukkuja: 22
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #27 : Marraskuu 06, 2012, 15:14:28 »
Itseasiassa se rako kaareen muuttuu entistä tyhmemmän näköiseksi jos vanteen halkaisija kasvaa mutta renkaan ympärysmitta pidetään samana :)

Eli jos ei halua lähteä madaltamaan jousitusta, niin pienemmät vanteet tai korkeammat renkaat.

Poissa Jupex

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 191
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #28 : Maaliskuu 15, 2014, 18:26:15 »
Kattelin vanteita ja renkaita. Tonnin paukku. Kaveri vetää plastidipillä oranssiks vanteet :) helpottaa hieman eikä maksa ihan mahottomasti.

Poissa Joshua

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 75
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #29 : Maaliskuu 16, 2014, 14:02:39 »
Itsekin miettinyt että maalais plasti dipillä mattamustaks orkkis vanteeet ja sitten jos sais aikaseks maalata jarrusatulat punaisiksi.

Poissa sulo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 178
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #30 : Huhtikuu 16, 2017, 12:02:25 »
C4 2007 1.6hdi, mikäs on alin kantavuusindeksi nelosen renkaille? Käykö 88 vai pitääkö tosiaan olla vähintään 91 ?

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 796
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #31 : Huhtikuu 16, 2017, 12:12:18 »
C4 2007 1.6hdi, mikäs on alin kantavuusindeksi nelosen renkaille? Käykö 88 vai pitääkö tosiaan olla vähintään 91 ?
Mulla otteessa kyseisessä mallissa on 1060kg etuakselipaino ja takana 850kg.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa sulo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 178
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #32 : Huhtikuu 16, 2017, 12:39:17 »
C4 2007 1.6hdi, mikäs on alin kantavuusindeksi nelosen renkaille? Käykö 88 vai pitääkö tosiaan olla vähintään 91 ?
Mulla otteessa kyseisessä mallissa on 1060kg etuakselipaino ja takana 850kg.
Silloinhan pitäisi tuon 88 (560kg) riittää. Yhdessä projektiautossa olisi uudet (2013 valm.) merkkinastarenkaat ja emännän nelkkuun pitää talvinakit uusia ensi talveksi. Siispä ne siihen syksyllä alle.

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #33 : Toukokuu 08, 2017, 20:00:07 »
Onko kellään kokemusta vaihtaa alkuperäisten 205/55 kumien tilalle 205/60. Minkälainen vaikutus mahtaa hiukan korkeammalla profiililla olla ajo ominaisuuksiin? Jousitus kun on meikäläisen mielestä hiukan liian "pintakova" ja pienet kuopat lyövät välillä ikävästi läpi.
Minulla on talvikitkat 205/60 ja ovat hiljaisemmat ja pehmeämmät kuoppaisilla teillä.
Jahka 205/55 kesärenkaat on ajettu loppuun, niin seuraava on 205/60 R16.
Olen myös etsinyt kolinoiden aiheuttajia ja kaikki lauhdutinkennot kiinnitetty paremmin. Ovat väljästi läpivientikumissa. Etupään nopeusanturien iskarikiinnitys tuettu kolisemattomaksi. Aikoinaan otin pois etujarrujen alemman liukutapin vaimennuskumin ja se alkoi aikaa myöten ääntämään. Ääni oli ajoittaista pientä kolinaa pienillä nopeuksilla 45 km/t asfaltilla.
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.

Poissa sulo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 178
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #34 : Syyskuu 24, 2017, 22:23:28 »
Emannän C4:een pitäisi hommata uudet talvirenkaat. Naapuri tyrkytti lähes uusia xsaran renkaita koossa 185-65/15, joissa et 18 ja nelkun et on tuo 26. No luultavammin nuo passannee, mutta entäpä virallinen puoli, kun muisteluni mukaan (voi olla vääräkin) rek.otteessa on vain tuo 205-55/16 koko eli olisivatkos lailliset rattaat?  Nelkkuahan on myös 195-65/15 renkailla.

ps. painoindeksi 91 saaran renkaissa piisaa, vanne on 6 tuumaa levee, onkohan tuossa nelkussa 6.5 ?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 338
  • Peukkuja: 14
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #35 : Syyskuu 24, 2017, 23:16:24 »
Lienee lailliset yhdellä...kolmella ehdolla:
- Ei ota mihinkään kiinni erilaisissa jousituksen ja ohjauksen asennoissa
- ( Nopeusluokka on riittävä, vain jos kesärenkaat)
- (Jos nopeusmittarin virhe kääntyy vääränsuuntaiseksi, täytyisi kompensoida eli säätää jotenkin mittarinäyttämää)

Luulisi mahtumaan pyörimään ilman että ottaa mihinkään kiinni, mutta eipä se ihan varmaa ole, mutta ei paljon isompi halkaisijaltaan.
Viimeisen voinee haarukoida GPS:llä, eli mitä GPS näyttää kun mittarinopeus on 100 km/h? Todellinen nopeus kasvaa noilla vääränkokoisilla reilut 2 prosenttia, eli jos GPS näyttää vaikka 97, niin sekin on ok

Eli äkkipäätä luulisi käyvän

Poissa sulo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 178
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #36 : Syyskuu 25, 2017, 19:25:27 »
Jos vannekoot pitää paikkaansa, niin  tulee 2mm ulommas ja sisäpuolelle 14mm lisää tilaa eli tuskin ottaa mihinkään kiinni.
Eniten tuo koon pieneneminen mietityttää 16' -> 15' ja 205 -> 185 ilman otteessa olevaa merkintää. (no eipä tuohon enää edes ole otetta :) )

Aika säätämistä noitten kotteroiden renkaiden kanssa (liikaa romuja huonoilla rattapyöriä) :)

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 - Rengas-ja vanneasiaa
« Vastaus #37 : Joulukuu 17, 2017, 22:34:17 »
Onko kellään kokemusta vaihtaa alkuperäisten 205/55 kumien tilalle 205/60. Minkälainen vaikutus mahtaa hiukan korkeammalla profiililla olla ajo ominaisuuksiin? Jousitus kun on meikäläisen mielestä hiukan liian "pintakova" ja pienet kuopat lyövät välillä ikävästi läpi.
Kannattaa ehdottomasti laittaa 205/60 R16. Pehmeämpi ja mikä vielä hienompaa niin rengasmelu vaimennetaan suurempaan kylkiprofiiliin. Kitkarenkaat ja samoin kesärenkailla, kuviolla on merkitystä ja tietenkin seoksella. Jos olisivat kokonaan muovia, niin... !
Joillekkin on suuri vanne "kaunis" ja joillekkin on suuri rengas miehekkään näköinen.
Ai niin, nopeusmittari näyttää lähemmäksi oikeaa. Ei tarvitse ottaa +5 km/t korjausta.
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.