Kirjoittaja Aihe: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille  (Luettu 187178 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #100 : Tammikuu 27, 2011, 13:26:37 »
Ei tarvitse uusia läppiä laittaa eikä paljoa tarvitse edes purkaa. Tuon vian nyt korjaa pätkällä alumiini profiilia ja liimalla, + omaa aikaa useampi tunti, kustannukset jäävät muutamaan euroon ja kestää paremmin kuin uusi. Katkennut akseli on melko helppo kohdistaa, erityisesti sopivaa kulmalistaa suuntaus apuna/lopullisena vahvikkeena käyttäen.
Tänne kuvalliset ohjeet kuin olisi jo :P
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

jari

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #101 : Tammikuu 28, 2011, 19:28:19 »
Niitä kuvia ootellaan...

En vielä ole reikää sahaillut... mutta ennemmin vaihdan koko auton pois, kuin alan maksamaan moisesta paskaläjän korjauksesta satoja; tai näyttäs hintahaitari menevän jo tonnin korville.

- Jari -

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #102 : Tammikuu 29, 2011, 09:39:41 »
Ei ole kuvia. Tuo ohje on erään citroen merkkihuollon kehittämä korjauskeino.

miksal

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #103 : Tammikuu 29, 2011, 10:10:24 »
Olisin kiitollinen, jos joku operaation tehneistä voisi hiukan tehdä yhteenvetoa, miten homma menee. Eli onko purettava koko kojelauta pois? vai riittääkö vähempi. Aloitetaanko kojelaudan purkaminen radiosta? vai mistä olisi järkevää? Jos joku viitsii ottaa työvaiheista kuvia niin niistä voisi kerätä kolehdin voisin näin aluksi 30 euroo niistä maksaa ;)


Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 835
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #104 : Tammikuu 29, 2011, 10:20:58 »
Meidän C5 vaihettiin läpät 2010 helmi-maaliskuussa ja vahvistettiin samalla.....ja nyt uusintana joulukuun alussa,oli vääntänyt pellitkin poikki,joten "jossain" on vikaa....(2007 vm Hdi aj 386tkm)

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #105 : Tammikuu 29, 2011, 12:00:48 »
Ei ole kuvia. Tuo ohje on erään citroen merkkihuollon kehittämä korjauskeino.
Kenen?
Uudet läpät maksaa 150€, siitä vähän aleakin...
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #106 : Tammikuu 29, 2011, 20:50:21 »
Kuopion Veljekset laakkosella sanoi että heillä on korjattu jonkun muun liittämällä korjattuja katkenneita läpän akseleita... Olivat saaneet vinkin joltain citikka pajalta. Maksaako nuo läpät citikalla 150 euroa. Pösöllä maksa 93,00 EUR. Ilmaputkien reijstä pääsee/mahtuu akselin katkospäät asemoimaan ja vahvikkeen paikoilleen liimaamaan. Läppämoottorin käämien syöttöihin voisi olla kannattavaa askarrella virranrajoitus/ylikuormitussuojaus. Siiten vielä kuoren läpiviennin/akselin pesien halkaisijan suurentaminen luokkaa 0.1 mm riittänee -> Sovitus liian tiukka.

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 185
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #107 : Helmikuu 10, 2011, 20:39:30 »
Läppämoottorin käämien syöttöihin voisi olla kannattavaa askarrella virranrajoitus/ylikuormitussuojaus.

Niin jumittaako se läppä jotenkin? Ja on niin vahva moottori että akseli katkeaa. Meneeks sinne läpän ja rungon (?) väliin jotain moskaa että alkaa ahistaan vai miks mullakin on toiminu jo 190tkm verran, osissa läppiä joku valuvika? Vai väljeneekö siitä akselin laakerointi? Virranrajoitus tietenkin pysäyttäisi jumittavan läpän mutta mitäs sitten tehtäisiin kun se virranrajoitus laukaisee, rasvataan läppä ja ajo jatkuu...?

Tästä korjauksesta ilman kojelaudan purkua kyllä kannattaa tehdä pisnes. Meillä ainakin merkkihuolto purkaa kojelaudan. Tuon jos itse pystyy korjaamaan purkamatta kojelautaa niin sana kiertämään, töitä varmasti piisaa?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 2 263
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #108 : Helmikuu 10, 2011, 21:35:28 »
Niin jumittaako se läppä jotenkin? Ja on niin vahva moottori että akseli katkeaa.
Ilmeisesti haittatapin/muoviulokkeen pitäisi pysäyttää akseli samasta päästä missä moottorikin on. Jos siinä stopparissa on kulumaa ja läppä jää kiinni ensin akselin eri päästä, jaksaa moottori silloin tällöin vääntää akselin poikki. (mutta tämä kyllä pohjautuu muistikuviin huhuista... kyllähän tuossa luulisi olevan jotain sähköistäkin asennon tunnistusta?)

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #109 : Helmikuu 11, 2011, 08:07:46 »
Pösöpalstalta jäi minullekin käsitys että moottori vääntää ensin kotelossa (moottoripäädyssä) olevat muovitopparit rikki, minkä jälkeen rasitus kohdistuu läpän akseliin tunnetuin seurauksin.

Eilen tuli puheeksi että joissakin tapauksissa joudutaan vaihtamaan koko lämmityslaitteen kotelo, koska sekin on rikki. Liekö sitten niiden toppareiden takia pelkästään. Ihanan kallista.

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 185
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #110 : Helmikuu 11, 2011, 12:26:46 »
Ihanan kallista.

Hei kaivetaas ny kaikki tieto tästä "ominaisuudesta." Minä voin olla vaikka ensimmäinen joka elättää itsensä pelkillä "läpillä" kun saadaan tarvittava "erikoisosaaminen" levitykseen - jos ei kerta ketään muuta kiinnosta :)

Näitä on niin monta tapausta tulossa työn alle että jos opettelis tuon "vilunkikorjauksen" - minkä nyt vois sit tehdä vaik 150 eurolla? Ja eiku ilmoitus hesariin että "PSA-läppävikojen korjausta halavalla," jopa olis töitä eikä tarttis kortistossa virua!

Poissa xere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 67
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #111 : Helmikuu 11, 2011, 22:21:28 »
Onko kenelläkään tietoo??? Tästä aiheesta jauhettu tälläkin foorumilla jo kaksi vuotta. Onko akselien rikkoontumiseen löytynyt pätevää sekä kohtuuhintaista korjausta tehtaan puolelta? Onko esim.korjaus osa varmasti kestävämpi? Vai onko parempi auto kuumeisen kiertää C5,n kaukaa, välttää näin mahdollisesti 1500€ lisäkulut ja tyytyä Avensikseen. ??? :-\

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #112 : Helmikuu 11, 2011, 23:08:36 »
Mitään 1500 euroa maksa. Läpät alle 100 euroa ja työtä korkeintaan 5 tuntia.

Poissa xere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 67
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #113 : Helmikuu 11, 2011, 23:12:27 »
Kiitos!!! Kestääkö tämän jälkeen? vai onko toimenpide uusittava esim.2v välein? Eli onko korjausosat vahvennettu vai siirretäänkö vain ongelmaa?

Poissa 1-xantia

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 788
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen ja elämä on !!!
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #114 : Helmikuu 12, 2011, 11:43:11 »
Läppien hintaa en tiedä. Ovat vahvistetut ja kestävät todennäköisesti auton loppuiän.
Mutta päivän työt siinä kyllä on!!
Eikä pysty vaihtamaan ilman kojelaudan ja lämmityslaitteen irroitusta!!
C4 BlueHDI 120 Exclusive Limited -17, C5 2.2 HDI-06

Exiä C5 III 2.0 16V tourer -08, Xsara VTS -03, Xantia  Exclusive Break 1.8 -99, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8V aut-97, BX1.6Van-88, Xantia2.0Meribel-9

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #115 : Helmikuu 12, 2011, 12:59:58 »
Läppien hintaa en tiedä. Ovat vahvistetut ja kestävät todennäköisesti auton loppuiän.
Mutta päivän työt siinä kyllä on!!
Eikä pysty vaihtamaan ilman kojelaudan ja lämmityslaitteen irroitusta!!
Onneksi joku muukin sanoo tämän. Mä otan heti töihin sen fakiirin joka ne läpät korjaa autoonpäin ;)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #116 : Helmikuu 12, 2011, 16:11:37 »
Pösöllä samat läpät ku sitikalla 90euroa ja tuosta -15% vielä alennusta ja sitten asennukseen menee korkeintaan 5 tuntia.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #117 : Helmikuu 12, 2011, 16:22:56 »
Pösöllä samat läpät ku sitikalla 90euroa ja tuosta -15% vielä alennusta ja sitten asennukseen menee korkeintaan 5 tuntia.
Mistä pösliikkeestä saa 15 pinnaa alea- ei ainakaan meidän osuuskaupasta. 5 tunnin miehenkin otan heti töihin- tervetuloa.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #118 : Helmikuu 12, 2011, 16:25:46 »
^ Ess:ltä.

Poissa Tuutilullaa1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 17
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #119 : Helmikuu 12, 2011, 18:32:53 »
Lainaus 1-xantia

Mutta päivän työt siinä kyllä on!!
Eikä pysty vaihtamaan ilman kojelaudan ja lämmityslaitteen irroitusta!!

Päivä siinä meni, molemmille puolille vahvistetut läpät vaihdettu.
Ilmastointilaite tyhjennetty ja kenno puhdistettu sekä täyttö! Samalla vaihtui myös raitisilmasuodatin.
Takuunkin lupasivat työlle ja osille!!
Tonnin paukku mutta varmaankin hintansa väärti, eipähän minun tarvii ainakaan huolehtia tulevaa!
Auto on C5 2.0 -05 ajettu 108 000km.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 725
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #120 : Helmikuu 14, 2011, 14:03:01 »
Lainaus 1-xantia

Mutta päivän työt siinä kyllä on!!
Eikä pysty vaihtamaan ilman kojelaudan ja lämmityslaitteen irroitusta!!

Päivä siinä meni, molemmille puolille vahvistetut läpät vaihdettu.
Ilmastointilaite tyhjennetty ja kenno puhdistettu sekä täyttö! Samalla vaihtui myös raitisilmasuodatin.
Takuunkin lupasivat työlle ja osille!!
Tonnin paukku mutta varmaankin hintansa väärti, eipähän minun tarvii ainakaan huolehtia tulevaa!
Auto on C5 2.0 -05 ajettu 108 000km.


Mistä vuosimallista lähtien jo alkuperäiset läpät kestävämpää laatua. Ainakin luulisi, että valmistajaa on asia kiinnostanut ja on parantanut laatua.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #121 : Helmikuu 14, 2011, 15:35:19 »
^ Ess:ltä.
Kysyinpäs kun oltiin puhelimessa. Pösöllä läpät maksaa 96e ja me korjaamona saadaan siitä -10. Notta silleen.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa 1-xantia

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 788
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen ja elämä on !!!
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #122 : Helmikuu 14, 2011, 16:12:16 »
 ;D
Ja nopsakätisiä asentajia on ollut jonoksi asti ovella  ;D ;D
C4 BlueHDI 120 Exclusive Limited -17, C5 2.2 HDI-06

Exiä C5 III 2.0 16V tourer -08, Xsara VTS -03, Xantia  Exclusive Break 1.8 -99, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8V aut-97, BX1.6Van-88, Xantia2.0Meribel-9

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #123 : Helmikuu 14, 2011, 16:48:57 »
Heh. Normaali pulliainen saa ess:ltä -15%

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 752
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #124 : Helmikuu 14, 2011, 20:16:04 »
Heh. Normaali pulliainen saa ess:ltä -15%
Tätä lausetta tullaan käyttämään todisteena vastaan. Mulle lupasivat 15 jos ostan laatikoittain monta.. :-\
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.