Kirjoittaja Aihe: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille  (Luettu 99294 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tahvo1234

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #525 : Syyskuu 08, 2017, 10:19:11 »
Minulle läppäkorjaus tehtiin viime tiistaina. Tehtiin ns. ohitusleikkaaus, Tekijä Marko Luostarinen Kuopiosta. Osat marmoritiskillä 125 E, työ 207 E.Hyvin pelittää.

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 506
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #526 : Syyskuu 08, 2017, 12:00:06 »
Minulle läppäkorjaus tehtiin viime tiistaina. Tehtiin ns. ohitusleikkaaus, Tekijä Marko Luostarinen Kuopiosta. Osat marmoritiskillä 125 E, työ 207 E.Hyvin pelittää.

No se kuulostaa kohtuullisemmalta. Laskeskelin tässä jo, että susirajalta ei kannata Viroon lähteä teettämään. Tulee kaikkine kustannuksineen silti hinta melko samoihin mitä se nyt tuossa paikallisilla korjaamoilla on. Vielä, kun tilaa itse läpät saksasta, niin näköjään maksavat 80€.

Edit: Soittelin Markolle, niin tuo hintahan on vain yhden puolen hinta joten kaksi puoliskoa alkaa mennä jo ihan samaan hintaluokkaan, kun vie sitten korjaamolle joka ei leikkele.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 334
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #527 : Syyskuu 08, 2017, 12:53:12 »
Käsistään kätevä tekee helposti hanttarin puolen itsekin.
Katso sivu 20 ketjussa, annan tarvittaessa lisää ohjeita.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 506
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #528 : Syyskuu 08, 2017, 13:50:55 »
Käsistään kätevä tekee helposti hanttarin puolen itsekin.
Katso sivu 20 ketjussa, annan tarvittaessa lisää ohjeita.

Tänään vähän myöhemmin tarkistan läppämoottorin kunnon ja sitte pitää tuumata, että mitä toimenpiteitä vaatii.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 506
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #529 : Syyskuu 08, 2017, 17:15:35 »
HERRALLE KIITOS!  :angel: Läppä ja akseli on ehjät. Moottori taasen on kaput. Ja Kuopiosta löyty purkuosa 40€ posteineen! Nyt vielä tilaamaan ne vastukset!
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa xs2jammu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 569
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #530 : Syyskuu 08, 2017, 19:09:54 »
HERRALLE KIITOS!  :angel: Läppä ja akseli on ehjät. Moottori taasen on kaput. Ja Kuopiosta löyty purkuosa 40€ posteineen! Nyt vielä tilaamaan ne vastukset!

Nyt sitten laitat ne virranrajoitusvastukset sinne niin kauan kun ne läpät on ehjät. Niiden asentamiseen menee rauhallisesti tehden se 20 minuuttia ensimmäisellä kertaa.
XM V6 Break -95
C5 V6 Exclusive Berline -07
Xsara Picasso 1,6 -09

Orbea Diem Drop Disc -08

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 506
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #531 : Syyskuu 08, 2017, 21:20:09 »
HERRALLE KIITOS!  :angel: Läppä ja akseli on ehjät. Moottori taasen on kaput. Ja Kuopiosta löyty purkuosa 40€ posteineen! Nyt vielä tilaamaan ne vastukset!

Nyt sitten laitat ne virranrajoitusvastukset sinne niin kauan kun ne läpät on ehjät. Niiden asentamiseen menee rauhallisesti tehden se 20 minuuttia ensimmäisellä kertaa.

Kyllä! Kumpaankin talouden C5:een tulee vastukset. Toiseen oli läpät rempattu edellisen omistajan toimesta. Onko vielä tarkemmat kuvat johdoista olemassa?
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa Nuudeli

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 178
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #532 : Syyskuu 09, 2017, 10:52:52 »
Tässä topicissa on lisää vastuksien laittamisesta: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=24008.0 Olen kolmeen C5:een laittanut 47ohm/5W ja hyvin on toiminut. Viimeisimmästä asennuksesta ei tosin ole kuin pari viikkoa, mutta sen aikaa ainakin toimineet moitteetta.

Tuosta korjausprojektista oli myös läpät rikki ja kumpikin puoli oli aiemmin jo korjattu virittelemällä putkia läppämoottorin ja läpän väliin. Tein kummallekin puolelle huoltoaukot ja korjasin läpät. Hommaa hankaloitti se, että vanhat päädyt olivat hukassa. Edellinen omistaja ilmeisesti tökännyt ne vain sisään, koska aiemmin tuota ei oltu aukaistu. No piti sitten soveltaa hieman, että sai taas kuntoon...

Kuva 1: Hain puuilosta 16mm sähköjohtojen suojaputkea, tein hahlon siten, että saa ujutettua sen läpän päälle.
Kuva 2 & 3: Sopivasti epoksia, nippareita ja 2mm tappeja entisen läppäakselin läpi. Tulee kyllä jämäkkä.
Kuva 4: Putken mittaaminen oikeaan mittaan läpän ollessa paikoillaan. Sitten booriosa irti moottorista (lähtee ihan vetämällä). Sen ympärille paksua kutistesukkaa tai vastaavaa, jotta saa tiukan sovitteen putkeen. Lopuksi vielä varmistin 2mm katkaistulla poranterällä, ettei lähde pyörimään väärästä kohtaa. (Huom. tuosta kuvan booriosasta puuttuu sisemmät kynnet (mitkä menee moottorin sisään), koska entinen omistaja oli viilannut ne pois. Helpottaa asennusta, koska menee useammassa asennossa moottoriin paikoilleen. Toisen puolen booriosassa ne oli vielä paikoillaan, joten siellä piti olla tarkempi, että laittaa oikeassa asennossa sen booriosan siihen putkeen kiinni.)

Kummatkin läpät korjanneena huomasin, että molemmat päädyt löytyivät lämmityskennon päältä, josta poimin ne pois pyörimästä. Eli meni ehkä hankalan kautta, koska en huomannut aluksi kattoa tuonne kennon päälle... Luulisi kyllä kestävän tuollakin tavalla, koska laitoin ne virranrajoitusvastukset.

Rikkoutuneet läpät saisi varmaan korjattua ilman reiän tekemistä lämmityslaitteen kylkeen, jos käyttää muoviputken sijaan esim. kupariputkea joka ei jousta kierrettäessä. Samalla tavalla siihen sitten tuo moottorin booriosa.
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), 2x C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa xs2jammu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 569
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #533 : Syyskuu 09, 2017, 21:05:59 »
HERRALLE KIITOS!  :angel: Läppä ja akseli on ehjät. Moottori taasen on kaput. Ja Kuopiosta löyty purkuosa 40€ posteineen! Nyt vielä tilaamaan ne vastukset!

Nyt sitten laitat ne virranrajoitusvastukset sinne niin kauan kun ne läpät on ehjät. Niiden asentamiseen menee rauhallisesti tehden se 20 minuuttia ensimmäisellä kertaa.

Kyllä! Kumpaankin talouden C5:een tulee vastukset. Toiseen oli läpät rempattu edellisen omistajan toimesta. Onko vielä tarkemmat kuvat johdoista olemassa?

Nastat 33 ja 35 violetti ja valkoinen johto
XM V6 Break -95
C5 V6 Exclusive Berline -07
Xsara Picasso 1,6 -09

Orbea Diem Drop Disc -08