Kirjoittaja Aihe: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille  (Luettu 106641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tahvo1234

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #525 : Syyskuu 08, 2017, 10:19:11 »
Minulle läppäkorjaus tehtiin viime tiistaina. Tehtiin ns. ohitusleikkaaus, Tekijä Marko Luostarinen Kuopiosta. Osat marmoritiskillä 125 E, työ 207 E.Hyvin pelittää.

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 519
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #526 : Syyskuu 08, 2017, 12:00:06 »
Minulle läppäkorjaus tehtiin viime tiistaina. Tehtiin ns. ohitusleikkaaus, Tekijä Marko Luostarinen Kuopiosta. Osat marmoritiskillä 125 E, työ 207 E.Hyvin pelittää.

No se kuulostaa kohtuullisemmalta. Laskeskelin tässä jo, että susirajalta ei kannata Viroon lähteä teettämään. Tulee kaikkine kustannuksineen silti hinta melko samoihin mitä se nyt tuossa paikallisilla korjaamoilla on. Vielä, kun tilaa itse läpät saksasta, niin näköjään maksavat 80€.

Edit: Soittelin Markolle, niin tuo hintahan on vain yhden puolen hinta joten kaksi puoliskoa alkaa mennä jo ihan samaan hintaluokkaan, kun vie sitten korjaamolle joka ei leikkele.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 335
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #527 : Syyskuu 08, 2017, 12:53:12 »
Käsistään kätevä tekee helposti hanttarin puolen itsekin.
Katso sivu 20 ketjussa, annan tarvittaessa lisää ohjeita.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 519
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #528 : Syyskuu 08, 2017, 13:50:55 »
Käsistään kätevä tekee helposti hanttarin puolen itsekin.
Katso sivu 20 ketjussa, annan tarvittaessa lisää ohjeita.

Tänään vähän myöhemmin tarkistan läppämoottorin kunnon ja sitte pitää tuumata, että mitä toimenpiteitä vaatii.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 519
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #529 : Syyskuu 08, 2017, 17:15:35 »
HERRALLE KIITOS!  :angel: Läppä ja akseli on ehjät. Moottori taasen on kaput. Ja Kuopiosta löyty purkuosa 40€ posteineen! Nyt vielä tilaamaan ne vastukset!
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa xs2jammu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 578
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #530 : Syyskuu 08, 2017, 19:09:54 »
HERRALLE KIITOS!  :angel: Läppä ja akseli on ehjät. Moottori taasen on kaput. Ja Kuopiosta löyty purkuosa 40€ posteineen! Nyt vielä tilaamaan ne vastukset!

Nyt sitten laitat ne virranrajoitusvastukset sinne niin kauan kun ne läpät on ehjät. Niiden asentamiseen menee rauhallisesti tehden se 20 minuuttia ensimmäisellä kertaa.
XM V6 Break -95
C5 V6 Exclusive Berline -07
Xsara Picasso 1,6 -09

Orbea Diem Drop Disc -08

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 519
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #531 : Syyskuu 08, 2017, 21:20:09 »
HERRALLE KIITOS!  :angel: Läppä ja akseli on ehjät. Moottori taasen on kaput. Ja Kuopiosta löyty purkuosa 40€ posteineen! Nyt vielä tilaamaan ne vastukset!

Nyt sitten laitat ne virranrajoitusvastukset sinne niin kauan kun ne läpät on ehjät. Niiden asentamiseen menee rauhallisesti tehden se 20 minuuttia ensimmäisellä kertaa.

Kyllä! Kumpaankin talouden C5:een tulee vastukset. Toiseen oli läpät rempattu edellisen omistajan toimesta. Onko vielä tarkemmat kuvat johdoista olemassa?
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa Nuudeli

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #532 : Syyskuu 09, 2017, 10:52:52 »
Tässä topicissa on lisää vastuksien laittamisesta: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=24008.0 Olen kolmeen C5:een laittanut 47ohm/5W ja hyvin on toiminut. Viimeisimmästä asennuksesta ei tosin ole kuin pari viikkoa, mutta sen aikaa ainakin toimineet moitteetta.

Tuosta korjausprojektista oli myös läpät rikki ja kumpikin puoli oli aiemmin jo korjattu virittelemällä putkia läppämoottorin ja läpän väliin. Tein kummallekin puolelle huoltoaukot ja korjasin läpät. Hommaa hankaloitti se, että vanhat päädyt olivat hukassa. Edellinen omistaja ilmeisesti tökännyt ne vain sisään, koska aiemmin tuota ei oltu aukaistu. No piti sitten soveltaa hieman, että sai taas kuntoon...

Kuva 1: Hain puuilosta 16mm sähköjohtojen suojaputkea, tein hahlon siten, että saa ujutettua sen läpän päälle.
Kuva 2 & 3: Sopivasti epoksia, nippareita ja 2mm tappeja entisen läppäakselin läpi. Tulee kyllä jämäkkä.
Kuva 4: Putken mittaaminen oikeaan mittaan läpän ollessa paikoillaan. Sitten booriosa irti moottorista (lähtee ihan vetämällä). Sen ympärille paksua kutistesukkaa tai vastaavaa, jotta saa tiukan sovitteen putkeen. Lopuksi vielä varmistin 2mm katkaistulla poranterällä, ettei lähde pyörimään väärästä kohtaa. (Huom. tuosta kuvan booriosasta puuttuu sisemmät kynnet (mitkä menee moottorin sisään), koska entinen omistaja oli viilannut ne pois. Helpottaa asennusta, koska menee useammassa asennossa moottoriin paikoilleen. Toisen puolen booriosassa ne oli vielä paikoillaan, joten siellä piti olla tarkempi, että laittaa oikeassa asennossa sen booriosan siihen putkeen kiinni.)

Kummatkin läpät korjanneena huomasin, että molemmat päädyt löytyivät lämmityskennon päältä, josta poimin ne pois pyörimästä. Eli meni ehkä hankalan kautta, koska en huomannut aluksi kattoa tuonne kennon päälle... Luulisi kyllä kestävän tuollakin tavalla, koska laitoin ne virranrajoitusvastukset.

Rikkoutuneet läpät saisi varmaan korjattua ilman reiän tekemistä lämmityslaitteen kylkeen, jos käyttää muoviputken sijaan esim. kupariputkea joka ei jousta kierrettäessä. Samalla tavalla siihen sitten tuo moottorin booriosa.
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa xs2jammu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 578
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #533 : Syyskuu 09, 2017, 21:05:59 »
HERRALLE KIITOS!  :angel: Läppä ja akseli on ehjät. Moottori taasen on kaput. Ja Kuopiosta löyty purkuosa 40€ posteineen! Nyt vielä tilaamaan ne vastukset!

Nyt sitten laitat ne virranrajoitusvastukset sinne niin kauan kun ne läpät on ehjät. Niiden asentamiseen menee rauhallisesti tehden se 20 minuuttia ensimmäisellä kertaa.

Kyllä! Kumpaankin talouden C5:een tulee vastukset. Toiseen oli läpät rempattu edellisen omistajan toimesta. Onko vielä tarkemmat kuvat johdoista olemassa?

Nastat 33 ja 35 violetti ja valkoinen johto
XM V6 Break -95
C5 V6 Exclusive Berline -07
Xsara Picasso 1,6 -09

Orbea Diem Drop Disc -08

Poissa Citi

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #534 : Lokakuu 17, 2017, 12:14:06 »
Minulla C5 II vm. 05 puhaltaa kylmää kuskin puolelle. Onko kellään tiedossa Riihimäen lähiympäristössä korjaajaa tuolle? Vähämaan Autopalvelusta kysyin ja kuulemma n. 700 eur maksaa remontti jos läppäakseli on poikki. Virranrajoitusvastuksista ei tiennyt tuolla mitään, eivät kuulemma niitä ole laittaneet.

On aika arvokas remontti tuon hintaiseen autoon. Onko mitään vippaskonstia että saisi puhaltamaan lämmintä ilmaa? Itsellä ei ole liiemmin aikaa tehdä remonttia, ja tämä vaikuttaa myös turhan mutkikkaalta työltä itselle. Pakko olisi kuitenkin saada tuo kuntoon, kun lasit vetää huuruun tuon takia ja pian tulee eteläänkin pakkaset.

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 113
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #535 : Lokakuu 17, 2017, 12:23:21 »
Kannattaa kysellä pienemmiltä korjaamoilta, saattaa olla melkoisia hintaeroja riipuen myös siitä mitä menetelmää korjauksessa käytetään. Puretaanko koko kojelauta vai leikataanko vain lämpärinkotelon kylki auki. Jotkut on onnistuneet kääntämään sitä säätöläppää iroittamalla säätömoottorin ja poistamalla akselin pätkän jonka aukosta meisselillä tms kääntäneet läpän parempaan asentoon. Tämä voi käydä ensiapuna ja samalla tulee katottua että ei se vika kuitenkin ole siinä moottorissa.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 390
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #536 : Lokakuu 17, 2017, 19:22:33 »
Sama vaiva täälläkin. Vilpoista puhaltaa. Läppäakseli vaikuttaa jämäkältä, rajoittimet tuntuvat. Moottori toimii, ainakin irrallaan. Voisiko läppä ollakin poikki muualta*, kuin moottorin liki. *Läppä ehkä ollut jumissa jostain kohdasta?

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 705
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #537 : Lokakuu 17, 2017, 19:41:20 »
Toimiiko moottori jos vähän pitää vastaan akselista? Ainakin itsellä hajonnut moottori näytti irrallaan toimivan mutta kun piti vastaan akselista niin tyhjäähän se pyöri. Kantsii avata moottori ja tsekata, että muoviset hammaspyörät on ehjät.

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 519
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #538 : Lokakuu 18, 2017, 22:25:06 »
Komppaan Jarmotin kommenttia. Kannattaa tosiaan tarkistaa se moottori kunnolla, koska se olisi sitten se halvin ratkaisu korjata. Sitten kannattaa kysellä ihan eri puolilta suomea. Voin vinkata, että Savonlinnassa Automestarit, eli Citroen merkkiliike tekee läppärempan pyöreesti 500€ joten, jos on sukulaisia lähistöllä, niin auto huoltoon ja kyläilemään. Remppa tehdään sillä virallisella tavalla, eikä leikkelemällä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2017, 16:12:20 kirjoittanut TeURaS »
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 106
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #539 : Lokakuu 19, 2017, 20:19:02 »
Mites Tallinna siellä ovat teettäneet remoa Veho, Renneks .......
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Citi

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #540 : Lokakuu 20, 2017, 10:36:02 »
Kahlasin ketjun kokonaan alusta asti läpi. Taidan nyt alkuun vaan koittaa itse päästä kääntämään läppää niin että puhaltaa lämmintä. Kuskin puolella ilmeisesti on aika ahdasta, mutta onnistunee.

Poissa TeURaS

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 519
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #541 : Lokakuu 21, 2017, 18:02:28 »
Mites Tallinna siellä ovat teettäneet remoa Veho, Renneks .......
Itsellä täältä Savosta asti Tallinnaan meneminen olisi ollut +-0 tai jopa vähän kalliimpaa, kun viedä tuohon paikalliselle. Tai sitten pitäisi ajoittaa siten, että on paljon muita toimenpiteitä samalla joista silti maksat könttänä paljon, mutta kaiken kaikkiaan paljon vähemmän, kun suomessa.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 705
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #542 : Lokakuu 21, 2017, 19:30:36 »
Itse käytin Tallinna Veholla 400 € hintaan.

Poissa nonzero

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #543 : Lokakuu 31, 2017, 16:54:43 »
Onko kyseessä sama ilmiö, kun lämmintä tulee vaan edestä keskisuuttimista? Kun ymmärrykseni mukaan tuolla on noita läppiä siis 4, molemmille puolille suuntaus ja lämpötila? Vai onko kyse kenties jostain muusta, huomattavasti edullisemmasta viasta?

Edit: tarkemmin tutkittuna kuskin puoli on kylmänä, eli sama vika, mutta peilikuvana.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2017, 17:56:18 kirjoittanut nonzero »