Kirjoittaja Aihe: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille  (Luettu 106456 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

telimuna

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #25 : Tammikuu 17, 2010, 19:21:13 »
täällä oli samat oireet eli c5 II-05 aj.135t ja apumiehen puolelta vain kylmää.halvin korjaamo tarjous oli 780 työt+osat arvio n.300-800e.
en muuten suostu muoviakselin korjauksesta moista maksamaan eli purin koetaulun rattiakseleineen irti.on muuten kova työ kun ei ole
kokemusta aiemmin.kyseinen akseli on oikealla puolella se alempi ja sen pystyy korjaamaan paikallaan,varsinaista lämmityslaitetta
irroittamatta eli ei tarvitse tyhjentää glykooleja eikä freoneja pois.aikaa meni noin 20h ja super epoxia vähän eli kustannus kohdallaan
jos oman ajan käytön korvaa sanalla harrastus(citroen :) :) :) :)).jos neuvoja haluat/apua niin P.0503706424/tuusula.
on se taas niin mukava kun toimii,paitsi että olishan sitä kaikkee pientä vielä laitettava!!!!!!

C5V6

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #26 : Tammikuu 22, 2010, 21:07:00 »
Minulle merkkikorjaamo vaihtoi kummatkin läppäakselit toisen katkettua, hinta 500,- kaikkine töineen (6h) ja tarvikkeineen.

Poissa KareJG

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #27 : Tammikuu 26, 2010, 10:24:15 »
Aluksii puhaltaa lämmintä ihan normaalisti myös apukuskille. Kun moottori saavuttaa käyntilämpötilan, alkaa puhaltaa kylmää. Niin älykäs systeemi ei varmaan ole, että viilentäisi automaattisesti kuumana käyvää apukuskia  :). Olen kokeillut nostaa lämpötilaa apukuskin puolelta. Ei vaikutusta. Voisiko olla anturivika?  Kaipa apukuskin puolella on oma lämpömittari? Missä mahtaa sijaita?

Sekin hauskuus tapahtui kerran, että kovalla pakkasella flekti pörräsi iloisesti. Huomasin, kun moottorin käyntilämpötila ei millään tahtonut nousta asteikon puoliväliin. Kenties jonkinlainen kontaktivika pakkasen seurauksena? Niin, ja auto on siis C5 ykkökoppainen. Viimasuoja on asianmukaisesti paikallaan. Tallia ei ole, joten auto on parkissa ulkona.
Mitsubishi Outlander vm 2010, C4 1,6HDi Exclusive Berline 5d vm 2007, Peugeot 206 1,4 SW vm 2003
Exät: C-Crosser HDi 2.2.  vm 2010 AT, C5 2,0i 16v Break AT, vm 2007, C5 2.2 HDi Berlinen AT vm 2001,C5II 2.0 HDi Break AT vm 2007 C4 1,6 16V Design II Berlin

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #28 : Tammikuu 26, 2010, 17:41:06 »
Tänään alkoi auto puhkumaan pelkkää kylmää kuskille, oivoi. C5 II 2.0 2007.

Pitääpä soitella Veholle ja France Moteuriin, ilmoittelenpa tänne mikä on tuomio. Toki saa ehdottaa jos tietää pirkanmaalta paikan, joka noita tekee halvemmalla kuin 1500e:n hinnalla, tai jos vaikka joku harrastaja haluaa suorittaa korjauksen..

Poissa karu898

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 85
  • Peukkuja: -3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #29 : Tammikuu 29, 2010, 23:11:10 »
Tänään alkoi C5 vm-06 ja alta 100.000 km, parinkympin pakkasessa puhaltamaan apukuskille viileätä.Soitto huoltoon ja diagnoosi tuli samaksi, kuin ylläolevillakin. Viidensadan kilsan visiitti piti kuitenkin tehdä. Sen onnistumisen takasi Sitikan huoltoliikkeen mies ehdottamalla, että siirrä apukuski taaksesi. Se lämpimin paikka kuljettajan jälkeen. Takakontissa vakiona ollut huopa tuli tosi käyttöön. Tulitikkuja ja kirvestä tai taskulamppua ei tarvittu.Ja maanantaina
Sitikka kotikorjaamolle näytille. Onneksi on huolenpitosopimus. ???

teudori

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #30 : Tammikuu 30, 2010, 16:28:30 »
no niin nyt meni c5II kuskinpuolen lämmitys haaleaksi apukuski onneksi tarkenee. onkohan kenelläkään tietoa mitä maksais tuon kunnostaminen. onnistuuko tee se itse pakkasessa vai onko parempi turvautua merkkikorjaamoon.
vaimolla käytössä  Xsara Picasso 2004 ajettu 140 000 km eikä ole tarvinnut kuin perushuollot ja aina toiminut. :) 
itsellä ollut vuoden  c5II2.0 05 ajettu noin 120 000 ja vikoja ollut niin perk.....ti. :x tänäkin talvena mm. takajarrut(jäätyvät) kiitos foorumin sain korjatuksi. takaluukun avausmekanismi rikki.  sain korjatuksi . takakulma kuskinpuolella kolisee kuin luuranko kaapissa, varmaan pallukka vaihtoon. automaattilaatikon merkkivalot kuin joulukuusessa joka aamu (viimetalvena huollossa mangeettiv. vaihdettiin ei nähtävästi ollut apua). ym pikkuvikoja ja ajotietokoneen herjaushuutoja lähes viikottain.kun saan pankkilainan maksuun vaihtuu auto.
tiedän että on murheita muissakin merkeissä mutta c5:ssä on VARMASTI.
kun ostin tuon auton luulin saavani sen halvalla. mutta tuo reilu 9000€ oli aivan liikaa.
alle 4000€ noita pitäis saada. joka vuosi kun ostaa 1000-2000€ osia tulee kallis hetekka.

Poissa karu898

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 85
  • Peukkuja: -3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #31 : Helmikuu 01, 2010, 12:25:15 »
Käyttelin Sitikkaa näytillä. Esittelivät korjausosankin. Ilmeisimmin ei tarvitse isoa pakettia, joten olisikohan kustannusarvio jopa alle puolet Etelän miesten arviosta! Perjantaina hoitavat homman kuntoon.

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #32 : Helmikuu 03, 2010, 13:50:11 »
Noniin, hinta arvio oli ensin "perkeleesti", mutta tarkentui n.600-700e..

n.tunnin voi ajella suht lämpimästi, kun laittaa puhalluksen keskeltä ja sulkee ne röörit käsin, sitten vain apukuskin puolelta kaikista rööreistä puhaltamaan ja riittävän lämpimälle.

Poissa karu898

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 85
  • Peukkuja: -3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #33 : Helmikuu 03, 2010, 15:44:21 »
Joko kohtalotoveri varasit ajan korjaukseen? Joutuvat kojelaudan irroittamaan, niin aika iso projekti kuulema.

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #34 : Helmikuu 03, 2010, 17:15:44 »
Joko kohtalotoveri varasit ajan korjaukseen? Joutuvat kojelaudan irroittamaan, niin aika iso projekti kuulema.
Kyllä vain, maaliskuun ensimmäisenä päivänä vien korjattavaksi.. Kävi kyllä mielessä muitakin vaihtoehtoja, on sen verran iso hinta "pienestä" asiasta..

Ensimmäinen vastaus kun kysyin hinta-arviota oli: "perkeleesti"  :)
Ja selityksenä kovalle hinnalle: "Siinä pitää purkaa puoli autoa".. Eli ei taida olla korjaajankaan suosikkipuuhaa ton tekeminen.

Poissa karu898

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 85
  • Peukkuja: -3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #35 : Helmikuu 03, 2010, 20:20:15 »
Täällä Pohjolassa on sen verran raittiit kelit, että korjaamo arveli kylmässä ajelun olevan kohtuutonta ja järjesteli korjauksen viikon sisälle. Minusta tosi hienoa palvelua. Jos joudut kylmissäsi ajelemaan kuukauden, kysele nopeutettua mallia. 8)

Poissa karu898

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 85
  • Peukkuja: -3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #36 : Helmikuu 05, 2010, 19:33:05 »
Ei puhalla enää kylmää kenellekään. Eli C5 sai uuden vahvistetun osansa lämmityslaitteen läpän kera.Auton valmistajakin huomannut, että vahvempaa osaa tilalle. Korjaamopalvelu pelaa Raahessa.

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #37 : Helmikuu 05, 2010, 20:13:08 »
Oliko osa erilainen kuin vanha? Oma korjaamoni kun ei osannut vastata kysymykseen "onhan uusi osa kestävämpi kuin vanha"..  Kannattaa varmaan pyytää vaihtamaan sitten samalla se uusi parempi osa myös toiselle puolelle, vaikka ei vielä ole hajonnut.. Oliko muuten paljon halvempaa raahessa kuin tuo 600-700e mitä tampereella veloitetaan?..

Poissa karu898

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 85
  • Peukkuja: -3
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #38 : Helmikuu 05, 2010, 21:04:35 »
Huollossa näyttivät uutta osaa.Sinistä muovia on akseli edelleen, mutta huomattavasti vahvennettu kahdesta kohtaa.Muistelen, että tuon osan hinta olisi n 135E. Tyon kanssa hieman yli 400. Kun on huolenpitosopimus, en painanut summaa niin tarkasti mieleen. Varmimman vastauksen kysymykseesi saat, kun menet
Suzu-Auto, Raahe sivuille ja maililla kysäiset tai soittaen. Mitä olen murheenkryyniosasta kuullut, lienevät yleensä aina apukuljettajan puolelta. Taitaa olla hieman ahdas paikka.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 627
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #39 : Helmikuu 06, 2010, 01:11:59 »
Huollossa näyttivät uutta osaa.Sinistä muovia on akseli edelleen, mutta huomattavasti vahvennettu kahdesta kohtaa.Muistelen, että tuon osan hinta olisi n 135E. Tyon kanssa hieman yli 400. Kun on huolenpitosopimus, en painanut summaa niin tarkasti mieleen. Varmimman vastauksen kysymykseesi saat, kun menet
Suzu-Auto, Raahe sivuille ja maililla kysäiset tai soittaen. Mitä olen murheenkryyniosasta kuullut, lienevät yleensä aina apukuljettajan puolelta. Taitaa olla hieman ahdas paikka.
Molemmilla puolilla on ongelma vuoronperään. 400e on halpa... toki täällähän se ammattitaito lienee.. meillä vasta 6:s lienee menossa.. toki jos joku 400 e:llä tekee niin alihankinnalla teetän siellä..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

faro680

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #40 : Helmikuu 06, 2010, 11:46:28 »
Taitaa olla jos uusi osa on erilainen ,niin vanha on virheellisesti suunniteltu=tuotteessa on virhe josta valmistaja vastaa näin kertoo kuluttajasuojalaki. Yhteiskanne vaan kehiin >:D

orion

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #41 : Helmikuu 26, 2010, 14:47:55 »
Jos joku on purkanut apukuskin puolelta lämppäriä tai säätöläppää niin voisko ko. henkilö antaa sitä tarkat ohjeet mitä pitää purkaa ja missä järjestyksessä.

orion

  • Vieras
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #42 : Helmikuu 26, 2010, 15:04:15 »
Apukuskin puolelle puhaltaa kylmää.... miten korjataan??
Jos joku on purkanut apukuskin puolelta lämppäriä tai säätöläppää niin voisko ko. henkilö antaa sitä tarkat ohjeet mitä pitää purkaa ja missä järjestyksessä ja missä se säätöläppä on???

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 627
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #43 : Helmikuu 26, 2010, 15:13:53 »
Homma on senverta suuri että kannattaa viedä Citroen huoltoon jossa läpät vaihdetaan. Tapauskohtaisesti maahantuojalta voi anoa kuluihin osallistumista.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa KareJG

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #44 : Helmikuu 26, 2010, 20:20:03 »
Apukuskin puolelle kylmää ilmaa sen jälkeen, kun moottori on saavuttanut käyntilämpötilan. Siihen asti lämmintä ihan kivasti.

Auto huoltoon. Lämmityslaitteen  säätömoottori ja reduction gear vaihdettiin. Näin laskusta ymmärsin.  Nyt näyttää toimivan ok. Laskua 550€.
Mitsubishi Outlander vm 2010, C4 1,6HDi Exclusive Berline 5d vm 2007, Peugeot 206 1,4 SW vm 2003
Exät: C-Crosser HDi 2.2.  vm 2010 AT, C5 2,0i 16v Break AT, vm 2007, C5 2.2 HDi Berlinen AT vm 2001,C5II 2.0 HDi Break AT vm 2007 C4 1,6 16V Design II Berlin

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #45 : Helmikuu 27, 2010, 08:18:09 »
Pösöfoorumilla on podettu tätä samaa vikaa 407:n kohdalla. Nyt ihmettelevät Sitikka- ja Pösöhuoltojen täysin erilaisia ratkaisuja tuohon rakenteelliseen vikaan. Tosin hieman varauksella noihinkin kirjoituksiin on suhtauduttava.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=31115.msg186514#msg186514

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #46 : Maaliskuu 02, 2010, 10:05:00 »
Noniin, omalla kohdalla asia etenee sillä tavalla, että tuon pikkuosan vaihto ei riitä. Ei muuta kuin lisää rahaa pöytään ja isompaa kokonaisuutta vaihtoon. Ehkä tänään saan selville mitä tämä ilo kokonaisuudessaan maksaa.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 627
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #47 : Maaliskuu 02, 2010, 11:41:27 »
Noniin, omalla kohdalla asia etenee sillä tavalla, että tuon pikkuosan vaihto ei riitä. Ei muuta kuin lisää rahaa pöytään ja isompaa kokonaisuutta vaihtoon. Ehkä tänään saan selville mitä tämä ilo kokonaisuudessaan maksaa.
Muista teettää gw kysely korjaajallasi.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #48 : Maaliskuu 02, 2010, 17:02:51 »
Muista teettää gw kysely korjaajallasi.
Eivät tehneet.

Pitää ilmeisesti kirjoittaa kirje suoraan auto-bonnille. Päivitän tähän tarkan hinnan kunhan saan kuitin käsiini (en itse hakenut autoa huollosta), mutta jos oikein kuuntelin puhelimessa niin osat n.800e + työt n.400e. Ihanan halpaa.

Rikkinäinen osa on tallessa, pistän vaikka uteliaille kuvan kunhan saan sen käsiini.. Voisin vaikka perustaa tehtaan joka tekee noita ja sitten minusta tulee miljonääri.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 627
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 II - Puhaltaa kylmää apukuskille
« Vastaus #49 : Maaliskuu 02, 2010, 21:05:54 »
Eikun se korjaamo tekee- ei sun tartte itse soitella.. Kai se korjaamo oli valtuutettu huolto? Muuten ei ole mahkuja..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.