Kirjoittaja Aihe: C5 - Comfort pallojen vaihto  (Luettu 45096 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 997
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #125 : Elokuu 24, 2014, 22:18:11 »
Jotenkin niinpäin se menee, että etupallot kyllä sopii taakse, ei päinvastoin.
Ei ole absoluuttinen totuus tuokaan, Cx Breakin takapallot toimii varsin hyvin Sm:n etupalloina. Varmasti löytyy muitakin mutta tuosta on kokemusta...

Pallossa kun on muitakin merkittäviä seikkoja kuin keskireikä sekä kaasun paine. Näissä uudemmissa ikävästi vaan ei pääse iskariventtiilin levyjä vaihtamaan, tarkistaminenkin on tehty vaikeaksi kun kasaaminen purkamisen jälkeen on liki mahdotonta. Noita levyjä on muutamaa eri paksuutta sekä ainakin kahta eri kokoa, joita yhdistelemällä saa lukemattomia vaihtoehtoja rakennettua...


Toisinaan pyrkii huvittamaan maininta että "Beksin pitkät pallot on hyvät", vaan kun niitäkin on aika runsaasti erilaisia...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 355
  • Peukkuja: 14
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #126 : Elokuu 24, 2014, 22:33:05 »
C5:ssa on varsin jäykkä kallistuksenvaimenninkin (riippuu moottoristakin?) ja jousituksen pehmentäminen (ja vaimennuksen heikentäminen) tuo vinoissa ja yhden renkaan pompuissa epätoivottavaa sivuttaisheilumista.(=toisenlaista kovuuden tunnetta)

Itsellä on kokemusta että C5 V6 H3+ ja takana pallokokeilu: H3 tarvike-Comfortit (plussattomaan tarkoitetut siis) meni jo liian löysäksi ainakin vaimennuksen suhteen (Suomen maanteiden routamontut keinutti kuin laivaa, mutta tosin tietysti oli epätasapainossakin kokeillessa, kun etupään jousitus oli kovempi)

H3 ja H3+:n vaimennusreikien koosta, pallon tilavuudesta ja paineista alkuperäispalloissa en ole oikein löytänyt hyvää ja luotettavan tuntuista lähdettä (osassa menee ainakin etu ja takapää hieman ristiin vaimennuksen ja pehmeyden suhteen H3 ja H3+ välillä)

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #127 : Elokuu 24, 2014, 22:52:47 »
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=17413
C5:een ei mahdu eteen kuin (ilman paisarin siirtoa) C5 pallot.  Xantian pallot ja vastaavan kokoiset muut pallerot mahtuvat kun paisuntasäiliötä hiukan siirtää. Plussalliseen (H3+) versioon ei varmaan kannata sovitella kuin vakiopalloja (H3+), Comfortia (H3+) tai plussattoman vakiopalloja (H3).
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2014, 08:25:19 kirjoittanut powerage »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #128 : Elokuu 25, 2014, 20:39:38 »
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=17413
C5:een ei mahdu eteen kuin (ilman paisarin siirtoa) C5 pallot.  Xantian pallot ja vastaavan kokoiset muut pallerot mahtuvat kun paisuntasäiliötä hiukan siirtää. Plussalliseen (H3+) versioon ei varmaan kannata sovitella kuin vakiopalloja (H3+), Comfortia (H3+) tai plussattoman vakiopalloja (H3).

kiitos

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #129 : Lokakuu 15, 2014, 11:41:33 »
Kylläpä C5 II muuttui aivan eri MUKAVAKSI kun porasin (8.5mm. terä) etupalloihin (Xantia 70bar.) viisteen reiän alkuun, pintakovuus hävisi. Femma ei ole muuttunut näin paljon millään pallotuksella (posittivisesti). Taakse täytynee tehdä sama homma (BX farkku pallerot 500/40/1.1). Uskoisin vakiopalloisesta C5:stä tulevan kohtuullisen hyvä jos palloihin ajaa viisteen. NAM!!

Jokainen tekee porailut omalla vastuulla!
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 102
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #130 : Lokakuu 16, 2014, 08:27:15 »
Lisäsikö viistäminen missä määrin sivuttaisheiluntaa? Tuo oli pääasiallinen syy miksi vaihdoin comfortit pois.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #131 : Lokakuu 16, 2014, 09:11:55 »
Mielestäni ei tullut lisää sivuttaisheiluntaa. Viisteen teko poistaa pintakovuuden, ei lisää joustoa. Vakiopallo tai vastaavaan jos kairaa viisteen voisin kuvitella siitä tulevan aika hyvän, ei pintakovuutta eikä sivuttaisheiluntaa.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 102
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #132 : Lokakuu 16, 2014, 13:08:27 »
Kiva kuulla. Tuota voisi kokeilla itsekin.

Edit: Tuolla olevan kuvan mukaan C5:n vakiopallossakin on jo jonkinlainen viiste.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2014, 14:16:00 kirjoittanut KariM »

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #133 : Lokakuu 18, 2014, 10:12:37 »
Muistikuvaa: C5I H3+ vakiopallot Alusta isompi suorareikä, sitten rappu ja syvemmällä pienempi suorareikä, teoriassa alkuun voisi tehdä paremman viisteen. C5II H3 vakiopalloa vastaavat I.F.H.S pallerot, suora reikä, ehdottomasti kannattaa viistää (minusta). Täytyy vielä tarkemmin syynätä kun käyn varastolla.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 227
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #134 : Lokakuu 21, 2014, 08:57:46 »
Laitoin Poweragen kehotuksen innoittamana C5:een nuo Xantian pallot, viistettynä. Edessä on nyt siis 70 baariset ja takana 40 baariset Xantia-peräiset pallot. Ajatushan oli, että pääsisi eroon comfort-pallojen sivuheiluttavasta ominaisuudesta.

Ja katso, kyllä tuo todella on niin kuin Powerage kerrot! Pintapehmeys jää, mutta ikävä heilunta häviää. Tosin ihan yhtä pehmeästi ei hidasteiden yli nyt pääse, mutta ero on vähäinen. Takapää on nyt hiukan kovempi. Ja kokonaisuutena asiaa kompensoi tuo sivuttaisen heilumisen poistuminen. Mielestäni paljon parempi näinpäin.

Etupallo mahtuu juuri ja juuri paisarin säiliön taakse, kun käyttää säiliön ensin irti, ruuvaa pallon paikoilleen ja sitten lopuksi vähän kikkailemalla paisarin säiliö alkuperäiselle paikalleen.

Iloinen LDS-ejakulaatio tuli saatua, kun painetta olikin jäljellä takapalloa pois ruuvatessa. Toinen kuula suorastaan lensi kuin tykistä öljysuihkun saattelemana. Sitten olikin käytävä rouvan puutarhaturvepussilla... Millähän tuon paineen saa kokonaan pois järjestelmästä? Hitaalla pallon avaamisellako?
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #135 : Lokakuu 21, 2014, 09:24:03 »
^Mukava kuulla että olet ko. pallotukseen tyytyväinen :).
Paineet saa pois L-E-X-I-A-L-L-A, tai auton alla olevista paineenpoisto venttiileistä, venttiili on takana siinä keskimutikassa ruuvia reilu 1/2 auki. Kannattaa seurata paisuntasäiliötä tuleeko siihen hankaumia, omaan ainakin tuli.

edit. pallot ovat H3 versiossa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2014, 09:44:35 kirjoittanut powerage »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 896
  • Peukkuja: 13
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #136 : Lokakuu 21, 2014, 09:41:22 »
^Mukava kuulla että olet ko. pallotukseen tyytyväinen :).
Paineet saa pois L-E-X-I-A-L-L-A, tai auton alla olevista paineenpoisto venttiileistä, venttiili on takana siinä keskimutikassa ruuvia reilu 1/2 auki. Kannattaa seurata paisuntasäiliötä tuleeko siihen hankaumia, omaan ainakin tuli.
Ja paineiden poiston jälkeen akunkenkä irti kuten Leksa kehottaa.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 102
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #137 : Joulukuu 12, 2014, 15:38:56 »
Takapään kovuus esim. ajoratamaalauksia ylitettäessä on alkanut harmittamaan, hieman voisi kokeilla pehmentää. Minkälaista pallotusta kannattaisi kokeilla? Kyseessä -02 breakki H3+:lla. Tuota pintakovuutta lukuunottamatta olen kutakuinkin tyytyväinen alustan toimintaan, mitään leijailun tunnetta en kaipaa. Comfortit oli joskus, mutta niillä meno oli liian vaappuvaa joten tuli hukattua pois. Nyt ehkä saattaisin ruuvata sellaiset taakse takaisin.

Laitoin Poweragen kehotuksen innoittamana C5:een nuo Xantian pallot, viistettynä. Edessä on nyt siis 70 baariset ja takana 40 baariset Xantia-peräiset pallot. Ajatushan oli, että pääsisi eroon comfort-pallojen sivuheiluttavasta ominaisuudesta.

Onko sinulla H3 vai H3+? Tuollaiset Xantian pallot eivät olisi kovin kalliit kokeilla, varsinkin jos vaihtaisin vain taakse.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #138 : Joulukuu 12, 2014, 16:42:39 »
Nykyiset pallerot autoissani:
C5-I H3+, pallot: H3 (plussatomat) vakiopallerot.
C5-II H3, pallot: edessä Xantian 400cm/70bar/1.65mm pallerot, takana BX farkun 500cm/40bar/1.1mm pitkätpallot. II-koppasessa etu ja takapäässä viiste reiässä.


Molemmista tuli (minusta) parempi kuin Comfort pallotettuna (ei huoju läheskään niin pahasti). Luultavasti H3 Plussallisesta tulee kauhea huojuja/lulla jos siihen laittaa ns. normaali Xantian pallot. 

Edit. jaahas tuli liian nopeasti vilkaistua KariM viestiä, asiahan näköjään koski Alpo Kieppiä...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2014, 17:19:35 kirjoittanut powerage »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 227
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #139 : Joulukuu 12, 2014, 17:31:47 »
Minulla on plussaton versio. Nyt olen tehnyt niin, että palautin comfortit taakse. 40-baariset Xantian pallot takana olivat selvästi eri paria noiden 70-baaristen kanssa. Keula oli pintapehmeä, mutta perä ei. Juuri kävi noin, että jopa kaistamerkit tuntuivat.

Koska vaappumista en myöskään kaipaa, tuntuukin että paras yhdistelmä on comfortit takana ja tuo Poweragen neuvoma 70-baariset edessä viistettynä.

Perusongelma vaan taitaa olla C5:ssä se, että kallistuksen vakaajat ovat aika tiukat ja sen vuoksi pehmeyttä ei saa ilman vaappumista. Jämäkkyyttä pidetään nykyään kai tärkeimpänä tavoiteltavana ominaisuutena. Silloin sitä vaan pohtii, että eikö teräsjouset ajaisi sen asian... Mutta sellaisia autoja tehdään, joita halutaan ostaa.

Ja nyt kuin luin myös uudestaan aiempia viestejä, niin Poweragehan näyttääkin suosittelevan taakse Bx:n palloja! Ymmärrettävää, sillä Xantian pallot ovat turhan kovat sopivan pehmeään keulaan verrattuna.
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #140 : Joulukuu 12, 2014, 18:10:53 »
Vielä tasapainoisempi tulisi H3:sta, jos Bx takapallot täyttäisi reiluun 50 bariin, tai niin uskoisin. 
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 994
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #141 : Joulukuu 12, 2014, 18:25:21 »
Mulla on H3+ Break ja pallotus pitäis hoitaa kuntoon lähiaikoina: kohta vuoden olen sillä ajanut. Kyllähän se joustaa esimerkiksi nopeissa pitkittäisheitoissa ja jalkakäytävän reunakiven päälle/päältä ajaessa, mutta matkustuskokemus on aivan liian pintakova lyhyemmissä tärähdyksissä. Pitäis lipua kuin vedessä, tai ei kannata sitikalla ajellakaan.

Mitkäs nyt olis raadin mielestä ne parhaat pallot? Lullaaminen ja keinutus ei haittaa, kunhan löytyy se pintapehmeys.

Mikä ero on H3 ja H3+ palloissa, paitsi että plussallisessa on vähemmän painetta? Eiks toi ole etu- ja takapalloistuksien tilavuuksien osalta ihan sama systeemi, plussallisessa vaan saa suljettua sen keskipallon pois kuviosta?

Xantiasta tuli ok ja halvalla, kun ostin eteen confortit ja pistin vanhat etupallot taakse. Etupää edelleen hieman pintakova, mutta takapäästä tuli ihan unelma. Mietin tämmöstä siirtoa C5:eenkin näin alkuun, takapalloissahan painetta on hiton vähän. Mutta mitä tilalle eteen? H3+ confortit vaiko H3 vakio? Vai H3 confort?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 102
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #142 : Joulukuu 12, 2014, 19:47:00 »
Luultavasti H3 Plussallisesta tulee kauhea huojuja/lulla jos siihen laittaa ns. normaali Xantian pallot. 

Kiitos, hyvä tietää. Mitähän tuohon plussaan sitten kokeilisi... Jos siirtäisi vanhat etupallot taakse, ja eteen jotain muuta tai vaikka ihan uudet vakiot/Monroet?

Poissa tarttis

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 305
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #143 : Joulukuu 13, 2014, 06:58:34 »
Luultavasti H3 Plussallisesta tulee kauhea huojuja/lulla jos siihen laittaa ns. normaali Xantian pallot. 

Kiitos, hyvä tietää. Mitähän tuohon plussaan sitten kokeilisi... Jos siirtäisi vanhat etupallot taakse, ja eteen jotain muuta tai vaikka ihan uudet vakiot/Monroet?

http://www.mister-auto.fi/fi/jousikammio-jousitus-vaimennus/monroe-sp8120_g1718_a037SP8120.html laitoin tuollaiset, ja aika pehmeäsi tuli, ei silti liikaa ainakaan omasta mielestäni.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Citroen C5 2007
2.0 HDi 136 Exclusive Berline 5d A

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #144 : Joulukuu 13, 2014, 08:51:56 »
Mulla on H3+ Break ja pallotus pitäis hoitaa kuntoon lähiaikoina: kohta vuoden olen sillä ajanut. Kyllähän se joustaa esimerkiksi nopeissa pitkittäisheitoissa ja jalkakäytävän reunakiven päälle/päältä ajaessa, mutta matkustuskokemus on aivan liian pintakova lyhyemmissä tärähdyksissä. Pitäis lipua kuin vedessä, tai ei kannata sitikalla ajellakaan.

Mitkäs nyt olis raadin mielestä ne parhaat pallot? Lullaaminen ja keinutus ei haittaa, kunhan löytyy se pintapehmeys.

Mikä ero on H3 ja H3+ palloissa, paitsi että plussallisessa on vähemmän painetta? Eiks toi ole etu- ja takapalloistuksien tilavuuksien osalta ihan sama systeemi, plussallisessa vaan saa suljettua sen keskipallon pois kuviosta?

Xantiasta tuli ok ja halvalla, kun ostin eteen confortit ja pistin vanhat etupallot taakse. Etupää edelleen hieman pintakova, mutta takapäästä tuli ihan unelma. Mietin tämmöstä siirtoa C5:eenkin näin alkuun, takapalloissahan painetta on hiton vähän. Mutta mitä tilalle eteen? H3+ confortit vaiko H3 vakio? Vai H3 confort?

H3 ja H3+ pallojen ero on paineissa ja ennen kaikkea keskireiässä (joka tekee ison eron). Ongelmahan on C5:den aivan liian jäykissä kallistuksenvaimentimissa (niitä pitäisi muokata jos meinaa saada hyvän). Jäykkä kallistuksen vaimennin + super pehmeä jousitus, aiheuttaa montuissa ja risteyksissä käännyttäessä (urainen tie) aivan järkyttävän sivuttaisheilunnan (todella jäykää heiluntaa), tuntuu että pää menee sivuikkunasta lävitse. Tämä ongelma korostuu ennen kaikkea etupään "liian" pehmeillä palloilla.

H3+ Vaihtoehdot ovat mielestäni: H3+ vakiopallot, H3+ Confort, H3 vakiopallot joka on minun suosikki. Valitettavasti C5:stä ei saa Xantian veroista.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2014, 10:11:49 kirjoittanut powerage »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 910
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #145 : Joulukuu 13, 2014, 09:05:51 »
Luultavasti H3 Plussallisesta tulee kauhea huojuja/lulla jos siihen laittaa ns. normaali Xantian pallot. 

Kiitos, hyvä tietää. Mitähän tuohon plussaan sitten kokeilisi... Jos siirtäisi vanhat etupallot taakse, ja eteen jotain muuta tai vaikka ihan uudet vakiot/Monroet?

Olen kokeillut monenkinlaista H3+ Pallotusta esim. vakio etupallot (H3+) takana, keulassa Confortit (H3+) (I.F.H.S) ja keulassa H3 vakiopallot. H3 original edessä oli parempi tuolla systeemillä. Perästä tulee todella pehmeä ko. pallotuksella, jos keulaan laitat H3+ vakiopallot, tulee kyydistä epätasapainoinen. Huomioitavaa on se että nämä ovat vain minun mielipiteitä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2014, 10:14:15 kirjoittanut powerage »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 994
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #146 : Joulukuu 13, 2014, 10:30:09 »
H3+ Vaihtoehdot ovat mielestäni: H3+ vakiopallot, H3+ Confort, H3 vakiopallot joka on minun suosikki.

Ilmeisesti etupallojen siirto taakse toimii edelleen C5:ssakin, useammalla täällä kirjoittaneella. Lähdetään siis siitä liikkeelle. Eteen jää vaihtoehdoiksi:

  • H3+ vakiopallot on huonot, liian kovat.
  • H3+ conforteista en ole kuullut kovin positiivisia kommentteja, hyvä jos eroa huomaa. Xantiassakin ne confortit oli vaan pieni (mutta onneksi riittävä) askel parempaan.
  • H3-vakiopallot kuulostavat lukemani perusteella varteenotettavalta vaihtoehdolta. Positiivisia kommentteja ja olen ymmärtänyt, että pintapehmeämpi kuin H3+ confort, eli todennäköisin vaihtoehto tällä hetkellä. Hintaa tulee reilu satanen, jos vaikka Sitroselta tilaa, ei paha ja eteen helppo vaihtaa. Tietty kiva olis kokeilla useampia ensin ennen ostamista, pitäis saada sellanen testipallotussarja lainaan...
  • ...mutta entä H3 confort? Mikä ero on H3+ vs. H3 confortilla? Täällä pyöri jossain taulukko H3/H3+ -pallojen paineista ja rei'istä, mutta siinä ei ollut conforttien lukuja.

Valitettavasti C5:stä ei saa Xantian veroista.

Onko edes C6 sitten mistään kotoisiin? Vai pitääkö ostaa seuraavaksi taas Xantia... Tai Pösön 607? Minä en ole erityisemmin autoihminen ja muuten ajaisin suunnilleen millä vain, mutta kiitos Citroënien, löysin edes yhden ominaisuuden autoista, jolla on minulle merkitystä eli hyvä jousitus ja matkustusmukavuus ja hiljainen kyyti. Hiljaista kyytiä saa muistakin merkeistä, mutta jousitusta ei. Ja nyt Citroënissakin on mennyt vaan hankalammaksi ja hankalammaksi saada se ranskalainen pehmeä kyyti...

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 997
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #147 : Joulukuu 13, 2014, 11:05:11 »
Mikä ero on H3 ja H3+ palloissa, paitsi että plussallisessa on vähemmän painetta?

H3 ja H3+ pallojen ero on paineissa ja ennen kaikkea keskireiässä (joka tekee ison eron).
On siellä pallossa vielä iskariventtiilikin, joka vaikuttaa kun heitot suurenee. Kiva olisi että joku jolta löytyisi "hylkyyn" menevät pallot, purkaisi koko venttiilin ja tarkastelisi vaimentimen levyjä. Vielä mukavampaa olisi että saisi nämä plussallisesta ja ilman...

Niitä vaimenninlevyjä kun on ollut, ainakin silloin kun vaimentimen pystyi purkamaan ja kasaamaan mieleisillään levyillä, ainakin viittä eri paksuutta ja lisäksi paria pienemmällä halkaisijalla varustettua "apulevyä" (ymmärtääkseni progressiivisuutta varten)...

Keskireikä vaikuttaa enemmän tuohon pintakovuuteen, itse iskarin jäykkyyteen ei juurikaan, sen tekee vaimentimen levyt...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 102
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #148 : Joulukuu 13, 2014, 19:48:19 »
H3+ Vaihtoehdot ovat mielestäni: H3+ vakiopallot, H3+ Confort, H3 vakiopallot joka on minun suosikki.

Sekaisin tässä menee  :-\ Plussattoman palloissa on tiettävästi (lähde: Monroen luettelo) pienempi paine kuin plussallisen, eli plussa pitäisi tuolla perusteella olla pehmeämpi. Liekö vaimennuksessa sitten eroa päinvastaiseen suuntaan, vai mihin parannus perustuu?

Olen koeajanut yhtä plussatonta, ja se oli kyllä keulasta liian lulla minun makuuni. Tosin eipä ollut tietoa mitkä pallot siellä sattui olemaan.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 656
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #149 : Joulukuu 13, 2014, 20:00:47 »
Onko vastaavaa keskustelua C5 III:sta vai miten nää C5:et eroavat jousituksen kohdalla?