Kirjoittaja Aihe: C5 - Comfort pallojen vaihto  (Luettu 45095 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa chewitsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 136
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #100 : Maaliskuu 05, 2013, 20:48:17 »
Mun C5:ssa ko vika korjaantui kallistuksen vakaajan koiranluilla.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 635
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #101 : Maaliskuu 06, 2013, 00:19:01 »
Mun C5:ssa ko vika korjaantui kallistuksen vakaajan koiranluilla.

Niin mikä vika?
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa vemuli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #102 : Maaliskuu 17, 2013, 22:19:35 »
Mielipiteitä tästä?


En kyllä ihan heti lähtisi porailemaan, mutta tekisi mieli saada C5:een sitä menneiden aikojen pehmeyttä lisää (Comfortit on jo takana). Joku oli kyllä (jossain blogissa näin) vaihtanut C5:een taakse CX:n pallot ja eteen Xantia Breakin pallot ja kuulemma hyvin pelaa?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #103 : Maaliskuu 17, 2013, 22:21:28 »
Juuri viikko sitten laitettiin mun C5r HdI sedaniin comfortit eteen ja taakse. On hyvä, ei mennyt liian veltoksi.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 102
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #104 : Maaliskuu 18, 2013, 10:53:57 »
Pelottavan näköistä heilumista tuossa videossa.

Poissa vemuli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #105 : Maaliskuu 18, 2013, 13:25:15 »
Pelottavan näköistä heilumista tuossa videossa.

Auton vai asentajan?  :)

Poissa raikka66

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #106 : Maaliskuu 18, 2013, 13:44:23 »
Tuon videon kattelun jälkeen käväsin oman farkun takapäätä kokeilemassa ja ei se kyllä noin kova lähellekkään ole,etupää on kylläkin saman oloinen. Onkohan tuossa videossa nuo takapallot ihan kunnossa.
C5 2,0 hdi break autom.
Cagiva Elephant 750

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #107 : Maaliskuu 18, 2013, 13:44:52 »
Perä liian ylhäällä ainakin.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa raikka66

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #108 : Maaliskuu 18, 2013, 13:46:53 »
Juu,näyttääkin vähän 80" luvun hodrodilta tuo auton asento.
C5 2,0 hdi break autom.
Cagiva Elephant 750

Poissa vemuli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #109 : Huhtikuu 01, 2013, 22:13:15 »
Vaikuttaisi toinen etupalloista (C5 -01) olevan joustoltaan huomattavasti jäykempi kuin toinen. Pitänee siis laittaa kumpainenkin vaihtoon. Mutta, laittaisinko eteen comfortit, kuten takana jo onkin, vai pitäisikö rohkeasti kokeilla jotain ihan muuta (esim. Xantian palloja)? Comforteistakin on ollut sen verran ristiriitaisia mielipiteitä foorumeilla, että en ole osannut päätöstäkään vielä tehdä suuntaan tai toiseen.

Edessä on siis luultavasti vakiopallot, takana vuosi sitten vaihdetut comfortit. Pehmeyttä kyllä kaipaisin lisää. Siksi minulla näitä sitikoita on ollutkin. C5 on vain "viritetty" jo alunperinkin liian jämäkäksi, ainakin minun makuuni.

Jos olette testailleet eri kombinaatioita jousipallojen kanssa, niin kertokaapa hieman kokemuksianne?

Poissa vemuli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #110 : Marraskuu 16, 2013, 17:44:27 »
Tänään laitoin sitten vihdoinkin myös eteen comfort -pallot. Mielestäni ihan onnistunut päivitys, vaikka odotinkin hieman pehmeämpää lopputulosta. Se hieman häiritsevä "kulmikas nyökkiminen" käännyttäessä hiljaisessa vauhdissa vähentyi huomattavasti. Olisiko sitten "jousituksen" eripareisuus ollut se ratkaiseva tekijä. Joustoa oli kyllä jäljellä vanhoillakin palloilla, mutta selvästi jäykemmältä etupää tuntui käsin painettaessa verrattuna takapäähän (jossa siis oli jo comfortit).

Vaihto sujui hienosti. Öljynsuodatinavaimella pallojen löysäys auto yläasennossa. Auto alaasentoon. Paineen poisto pienen nestemäärän kera. Hieman odottelua, jonka jälkeen pallot lähtivät herkästi käsin kääntäen pois. Tiivisteet paikoilleen, voitelua, pallot paikoilleen. Auto käyntiin. Jumppaamista. Vuotojen tarkistus. Ei havaintoa sellaisesta. Muovihärpäkkeet uusien nappuloiden kera paikoilleen. Pehmeää, nautittavaa ajelua. Ei nyöki tai heijaa.

Seuraavaksi pitääkin sitten vaihtaa vielä "koiraluu(t)", niin pääsee siitä pienestä kolahtelustakin eroon...


Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 666
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #111 : Marraskuu 18, 2013, 10:25:51 »
Mullekin vaihdettiin comfortit 3+ joka paikkaan. Tuli pitempi jousto ja sitä mukaa myös mukavampi meno. Vanhoilla palloilla jotenkin se jousto loppu kesken ja töksähti. Ei cx:n veroinen meno kuitenkaan mutta ihan hyvä. Auto on 2002 3+.

Poissa vemuli

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #112 : Marraskuu 18, 2013, 16:52:26 »
Tänään tuli ajeltua vaihtelevissa olosuhteissa ja kyllä vain, ei ole vakiopalloihin palaamista. Tällainen Citroenin pitää vähintään ollakin  pehmeydeltään. Niin, mulla siis toi ilman plussaa oleva perusmalli. Selkeä parannus entiseen.

Jousitus toimii mielestäni johdonmukaisesti, eikä mitään häiritsevää huojuntaa / keinuntaa ole havaittavissa. Selkeä ero kuitenkin vakiopalloihin löytyy, mikä oli tietysti tarkoituskin. Vasta nyt C5 on täyttänyt odotuksiani siitä, millaisena olen sitikkaa perinteisesti pitänyt jousituksen osalta. Kyllähän se tosin vakiopalloillakin on aina edukseen ollut rautajousiviritelmiin verrattuna...

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 994
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #113 : Helmikuu 07, 2014, 19:56:20 »
Vasta C5:een siirtyneenä taitaa tulla tännekin noi comfortit jossain vaiheessa rahatilanteen salliessa, jos ne kerran femmassa auttaa noin. Xantian comfortit oli hyviä lullaamaan, mutta nekin oli hieman pintakovia.

Xantiaan verrattuna C5 on kovempi: ottaa kyllä nätisti hidastetöyssyt yms. mutta rytyyttää saumoihin ja on keskimäärin pintakovempi. Tosin nätisti menee myös esim. liikenneympyröiden kanttareen yli, jolloin vain toinen puoli joustaa ja toinen menee tasaisesti ja isona autonahan tuo on varsin vakaa pienten muhkuroiden ylittämisessä.

Saattaa nuo C5:ni pallot olla iäkkäät muutenkin, koska en havaitse sen kummempaa eroa kyydissä sport-napin kanssa tai ilman. Pitäiskö tuon tuntua jotenkin olennaisesti jossain?

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 666
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #114 : Helmikuu 07, 2014, 19:59:14 »
Saattaa nuo C5:ni pallot olla iäkkäät muutenkin, koska en havaitse sen kummempaa eroa kyydissä sport-napin kanssa tai ilman. Pitäiskö tuon tuntua jotenkin olennaisesti jossain?

Sen sport-napinhan pitäisi jäykistää jousitusta ja näin ollen auto ei kallistele niin paljoa esim mutkaisella tiellä lujaa ajaessa. Omassa ainakin eron huomaa selvästi. Siis mutkissa.

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #115 : Helmikuu 07, 2014, 20:04:33 »
Joo sen sporttimoodin huomaa kyllä, jos ei huomaa niin sitten ei mennä vielä tarpeeksi kovaa :D
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 102
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #116 : Helmikuu 08, 2014, 13:58:42 »
Yksittäisissä poikittaissaumoissa ei huomaa, mutta isommissa heitoissa kyllä. Samaten huojakkuus ohjausliikkeistä ja sivutuulesta vähenee. Vaikutus ei kuitenkaan ole niin ilmiselvä, että sen huomaisi jos ei tietäisi tarkastella asiaa.

Nykyisellään klikkaan sportin päälle maantiellä ja kaupungissa pois rajanopeuden ollessa n. 70. Kaupungin ryskeessä pieni lisämukavuus on paikallaan, eikä huojuminen haittaa paitsi parkkihalleissa, kanttikivien ja ajourien vinottaisessa ylittämisissä.

Minulla on ollut comfortit, ja nyt on h3+ vakiopallot. Taakse saattaisin laittaa comfortit uudestaan, mutta eteen en enää niitä halua. Ei niillä mitään taikamattofiilistä tavoita, ja pieni lisämukavuus ei kompensoi lisääntynyttä huojumista.

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #117 : Elokuu 23, 2014, 16:48:43 »
jos nyt haen motonetistä tuohon 06 breakkiin 3+ pallot niin mitkä laitan eteen? takana on jo jotkin pehmeät ja keula on ihan kivireki verrattuna siihen. xantian pallot? minkä version? kaikki on varmasti parempia kuin nykyiset...

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 562
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #118 : Elokuu 23, 2014, 17:37:42 »
Etupallot voi hyvin vaihtaa tyyliin: auto alas ja paineet pois. Takapallot sitten perä ylhäällä... jos ei muuten avaudu. Pallojen kiinnilaitto käsivoimin. Ps, Juuri kokeilin Xantian I.F.H.S:n etucomforteihin poraamista, kyllä auttoi, pintakovuus katosi. Pitää vielä pallot paineistaa toistamiseen.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 656
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #119 : Elokuu 23, 2014, 18:04:52 »
Löytyykö C5 (X7) lääkettä miten ottaisi ns. kovat saumat paremmin?

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 994
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #120 : Elokuu 23, 2014, 22:13:16 »
Confortit kiinnostais vielä, pikkusen kova on edelleen etenkin etupää. Onko joku kokeillut H3:n confortteja H3+:aan?

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 562
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #121 : Elokuu 23, 2014, 22:19:50 »
Eräs lääke: Porasin 8mm terällä vain niin syvälle, että vain havaittavasti terä meni tason alapuolelle.  Sen jälkeen hienolla miniporatimanttiterällä pikkureiän särmät vähän pyöristäen. Ja lastut, hituset pois. Nyt, ennen pintakovat pallot ovat huomaamattomammat. Vielä uudelleenpaineistus, viimeksi paineistettu 4-5v sitten. Vielä poraan vähän isommat alkuperäispallot, paineistaen, pitäisi mukavuuden entisestään parantua. Näissä kummassakin pallossa on alkuperäisreiät 1,8mm. Takana on Xa 1,9D:n etupallot, ne vuorostaan tuntuvat pintakovemmilta nyt. Ja kiesi on Xantia.

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #122 : Elokuu 24, 2014, 21:03:24 »
jos nyt haen motonetistä tuohon 06 breakkiin 3+ pallot niin mitkä laitan eteen? takana on jo jotkin pehmeät ja keula on ihan kivireki verrattuna siihen. xantian pallot? minkä version? kaikki on varmasti parempia kuin nykyiset...

oliko tähän nyt kellään mitään kommenttia? eli minkä xantian pallot (etu vai takapallot) laitan tuohon 2006 3+n keulaan?

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 896
  • Peukkuja: 13
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #123 : Elokuu 24, 2014, 21:37:59 »
Femmassa ei ole muuta pallottelukokemusta kuin plussattoman etupallot plussallisen eteen. Pehmenee jo sillä selkeästi.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 562
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #124 : Elokuu 24, 2014, 22:10:54 »
Jotenkin niinpäin se menee, että etupallot kyllä sopii taakse, ei päinvastoin.