Kirjoittaja Aihe: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa  (Luettu 34923 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaso70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 83
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #75 : Tammikuu 15, 2008, 22:15:17 »
Yleisesti 1,8 moottori on laiha seos kone.Huollossa kannattaa laittaa tulppien kärkiväliksi 1,2 mm.Suur teho puolissa on kyllä poweria kipinä jännitteeseen.Moottori vain käy 2000-3000 kierroksen kohdalla niin laihalla, että voi aiheuttaa pientä nykimistä.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #76 : Tammikuu 16, 2008, 11:29:56 »
onko egr-venttiilin toiminta tarkistettu? itselläni moisen venttiilin vika teetti ihan pirusti töitä. ei nyi enää.
tämä vika on helppo paikallistaa; pannaan venttiilin putket tukkoon ja jos ei nyi, niin sieltä se vika saattaisi löytyä.

pottimar

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #77 : Tammikuu 23, 2008, 08:32:43 »
Onko autosi automaattivaihteinen? Jos on, vika on laatikossa.  Selitän tarkemmin, jos on atomaatti. Oma C-5 teki samaa ja Vehossa vaan vaihdeltiin tulppia ja säädeltiin kärkiväliä.

Henksu

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #78 : Helmikuu 28, 2009, 13:41:09 »
Onko autosi automaattivaihteinen? Jos on, vika on laatikossa.  Selitän tarkemmin, jos on atomaatti. Oma C-5 teki samaa ja Vehossa vaan vaihdeltiin tulppia ja säädeltiin kärkiväliä.

Pahoittelut näinkin vanhan aiheen nostosta, mutta Xsaran ongelmat ovat kovastikin tämän kaltaisia. Matalilla kierroksilla nytkähtelee aika-ajoin.

2.0 Automaatti. Tulppia vaihdeltu, MAP vaihdettu, polttoaineen suodatinta vaihdettu ja tutkittu ja ihmetelty. Mikäköhän vika tuossa automaatissa voisi olla ja kuinka se todistaa juuri siihen?

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 594
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #79 : Maaliskuu 01, 2009, 07:38:16 »
Yleisesti 1,8 moottori on laiha seos kone.Huollossa kannattaa laittaa tulppien kärkiväliksi 1,2 mm.Suur teho puolissa on kyllä poweria kipinä jännitteeseen.Moottori vain käy 2000-3000 kierroksen kohdalla niin laihalla, että voi aiheuttaa pientä nykimistä.
laiha, seoskone?

lirva

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #80 : Maaliskuu 01, 2010, 16:46:15 »
Itsellä myös samaa ongelmaa 2.0 automaatti xsarassa, kun kierroksia alle 2000 niin nytkyttää kohtuu ärsyttävästi. Keskiviikkona menee paikalliseen merkkiliikkeeseen tutkimuksiin.

Poissa Hopo

  • Mies vailla verta
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #81 : Maaliskuu 01, 2010, 22:56:07 »
Itsellä myös samaa ongelmaa 2.0 automaatti xsarassa, kun kierroksia alle 2000 niin nytkyttää kohtuu ärsyttävästi. Keskiviikkona menee paikalliseen merkkiliikkeeseen tutkimuksiin.
Laita raporttia jos nykiminen häviää. Itellä 2.0HDi automaatti mikä kans nytkyttää. Ongelma on lähinnä suurimmalla vaihteella, eli nelosella.
C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 258
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #82 : Maaliskuu 02, 2010, 01:41:52 »
Mulla oli myös alkutaipaleella eli toissa kesänä pientä aavistuksen omaista nykimistä C5:ssa, joka sittemmin on loppunut ihan itsestään...voisko johtua tulppien luonnollisesta kulumasta, eli kärkiväli on nyt sopivampi?
Vaihdoin toissa kesänä uudet Eyquemit koneeseen, tosin vanhatkin tulpat olivat uudenveroiset. Kärkiväleihin en kajonnut, liekkö sitten liian pieni uudessa tulpassa?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

lirva

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #83 : Maaliskuu 05, 2010, 18:18:15 »
Auto kävi huollossa ja olivat öljyjä vaihdelleet sekä sopeuttaneet kaasupolkimen. Nykii vielä kuten ennenkin.
Auto on juuri ostettu liikkeestä joten ei mene omaan piikkiin, mutta hieman harmittaa kun on tähän astisista autoista kallein ostos ja heti veemäinen vika.

Renee

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #84 : Toukokuu 30, 2010, 16:56:24 »
Olet laittanut 98 tankkiin ja siellä huollossa tehtiin autoon täysi huolto mikä noihin kilometreihin kuuluu ja vielä nykii. Automaatissa vika kun sellainen tapaus täälläkin oli onko ne automaatin öljyt koska vaihdettu.
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,11194.0.html

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #85 : Toukokuu 30, 2010, 23:10:35 »
Pitää olla yksi kärki tulpat, väärä kärkiväli -> Muistaakseni pitää muuttaa 0,9mm -> 1,1mm

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #86 : Toukokuu 31, 2010, 01:05:31 »
Pitää olla yksi kärki tulpat, väärä kärkiväli -> Muistaakseni pitää muuttaa 0,9mm -> 1,1mm
Juuri niin.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa joksa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 200
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #87 : Huhtikuu 05, 2012, 15:50:50 »
Täällähän on tutunoloista ominaisuutta. Tosin omassa bensa automaagissa 4. vaihde päällä tuntuu kuin olisi todella raskas peräkärry perässä. Pintakaasulla auto ei oikein tiedä että kiihdyttääkö vai jarruttaako? Tuo veivaus ilmenee noin 70 vauhdissa, ei lujempaa ajettaessa. Kynttilöitä en ole vielä katsonut ja siinähän se samalla menee MAP:n putsaus.

Onkohan kellään tietoja millaisia arvoja kaasupotikan pitäisi antaa? ELM-327 oli koeajolla kiinni eikä läppä vaikuttanut aukeavan 100% vaikka kuinka polki? Sellainenki ominaisuus löytyy että joskus kaasupolkimen painallus paikaltaan lähtiessä ei vaikuta heti, ikäänkuin olisi viivettä.

Poissa Ton Eric

  • Iloisen laakson onnen onkija
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #88 : Heinäkuu 21, 2015, 22:59:06 »
Vaivaapa tuota omaakin 2001 C5 1.8:a ärsyttävä nykiminen. Jos painaa poljin lattiassa niin toimii. Kun nostaa polkimen niin toimii normaalisti. Taas poljin lattiaan niin kiihtyy kuten pitääkin.

Vaihteesta riippumatta, tasakaasulla, n.2500 rpm tuntumassa nykäisee välillä voimakkaasti. Sellaisia yksittäisiä, harvoin toistuvia nykäyksiä, ei jatkuvaa nykimistä. Joskus tyhjäkäynnillä kierrokset putoaa, sähkölaitteet sammuvat, kone melkein sammuu mutta pomppaakin takaisin käymään. Joskus saattaa sammuakin, mutta lähtee heti avaimesta uudelleen käyntiin.

Vikakoodeja ei ole tsekattu, koska lähipiirissä kellään ei ole vermeitä. Katsastukseen saisi jo viedä, ja vikakoodit ja pakokaasupäästöt voisi käydä luetuttamassa ennakkoon jollain pajalla.
ex. Saab 99, Saab 900, Saab 900T, Opel Corsa, Subaru Legacy 200, Ford Scorpio, BMW 518, Audi 100, Ford P100, Mitsu L-200, Toyota Hilux, Nissan King-Cap, Hyundai H1 Van, Fiat Bravo, Peugeot 406, BMW 325, Volvo 850 T5, Renault Laguna. Nyt C5.

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 669
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #89 : Heinäkuu 22, 2015, 08:12:21 »
Pitää olla yksi kärki tulpat, väärä kärkiväli -> Muistaakseni pitää muuttaa 0,9mm -> 1,1mm

Auto on 1.8 manual 2003 ajettu 260tkm. Vaihdoin noi tulpat kun ostin auton ja jätin niihin oletuskärkivälin 0.9. Nyt on ajettu n.4500 km ilman minkäänlaista käyntihäiriötä tai nykimistä.

1,8-16V-85kW 01-> Valeo-sytytystulppa RE13HC-9 (Uusin Valeo-suositus)
Tuotenumero: 11-0994 Motonet
Tuote: Valeo-sytytystulppa RE13HC-9 PSA-16V
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2015, 10:07:30 kirjoittanut Kaasumies »

Poissa c5sella

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 95
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • aja millä ajat ja mersulla loput
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #90 : Heinäkuu 22, 2015, 10:23:56 »
tuo nykiminen on citikassa ominaisuus ei vika,meillä on kaikki bensa citikat nykinyt,kenkää vaan ja kovaa ajoo.

Poissa Ton Eric

  • Iloisen laakson onnen onkija
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #91 : Elokuu 01, 2015, 17:38:10 »
Vaivaapa tuota omaakin 2001 C5 1.8:a ärsyttävä nykiminen.
Ainaki osasyy nykimiseen vaikuttaisi olevan EGR-venttiili. Nyppäsin egr:n piuhan irti niin nykimiset lakkasivat.
ex. Saab 99, Saab 900, Saab 900T, Opel Corsa, Subaru Legacy 200, Ford Scorpio, BMW 518, Audi 100, Ford P100, Mitsu L-200, Toyota Hilux, Nissan King-Cap, Hyundai H1 Van, Fiat Bravo, Peugeot 406, BMW 325, Volvo 850 T5, Renault Laguna. Nyt C5.

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 669
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #92 : Elokuu 01, 2015, 19:17:22 »
tuo nykiminen on citikassa ominaisuus ei vika,meillä on kaikki bensa citikat nykinyt,kenkää vaan ja kovaa ajoo.

Mulla on ollut 3 C51:stä eikä mikään ole nykinyt. Kaikkea muuta on kyllä ollut... :)

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 281
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #93 : Elokuu 01, 2015, 21:48:53 »
tuo nykiminen on citikassa ominaisuus ei vika,meillä on kaikki bensa citikat nykinyt,kenkää vaan ja kovaa ajoo.
Mulla on ollut 3 C51:stä eikä mikään ole nykinyt. Kaikkea muuta on kyllä ollut... :)

Täällä vasta 1 (2.0 bensa), muttei sekään ole ajossa nykinyt viimeisen 3 vuoden aikana. Eikä kyllä mikään muukaan ehjä PSA värkki.. :)
Nyt: -06 C4 ja -88 jellona. Ennen: 7 Pugattia ja 4 Sitruunaa

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 022
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #94 : Elokuu 01, 2015, 22:44:35 »
Mulla C5 2.0 bensa ei nyi, paitsi eräässä tietyssä tilanteessa: kun ajan vakkarilla motaria, painan kaasua ja kiihdytän jonkun ohi, niin sen jälkeen, kun kiihdytys loppuu ja vauhti on tasaantunut ohitusnopeuteen, tuntuu hetken päästä outo nytkähdys kerran, ihan kuin jäisi muutama sytytys väliin. Kummallisinta vaan on, että jos ajan samaa vauhtia ilman vakkaria, teen ihan samanlaisen kiihdytyksen ja rullaan sitten taas ohitusnopeutta, kunnes pääsen ohi, niin ei nyi yhtään tippaa, menee ihan pehmeästi tasakaasulle ja tasakaasulla.

Enpä ole jaksanut miettiä, voisko ominaisuuden korjata :-)

Poissa Ton Eric

  • Iloisen laakson onnen onkija
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #95 : Elokuu 14, 2015, 17:28:22 »
Vaivaapa tuota omaakin 2001 C5 1.8:a ärsyttävä nykiminen.
Ainaki osasyy nykimiseen vaikuttaisi olevan EGR-venttiili. Nyppäsin egr:n piuhan irti niin nykimiset lakkasivat.
Tänään irrotin EGR-venttiilin ja olipa tuo melko likainen. Ei varmasti ole sulkeutunut kunnolla. Putsasin ryönät pois ja asensin takaisin paikoilleen. N. 30km koeajoa vähän motarilla ja loput taajamassa - ja nykimistä ei esiintynyt kertaakaan. Muutenkin tuli nuhapumppuun vähän lisää terävyyttä. Saas nähdä miten jatkossa.
ex. Saab 99, Saab 900, Saab 900T, Opel Corsa, Subaru Legacy 200, Ford Scorpio, BMW 518, Audi 100, Ford P100, Mitsu L-200, Toyota Hilux, Nissan King-Cap, Hyundai H1 Van, Fiat Bravo, Peugeot 406, BMW 325, Volvo 850 T5, Renault Laguna. Nyt C5.

Poissa Ton Eric

  • Iloisen laakson onnen onkija
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #96 : Elokuu 27, 2015, 21:23:13 »
Saas nähdä miten jatkossa.
Niinhän sitten kävi että nykimistä esiintyi yhä. Joskin paljon vähemmän, ja erilaisessa tilanteessa. Sain lainattua  OBD-lukijan, ja laite ilmoitti yhden vikakoodin: nokka-akselin anturi. Nollasin koodin, mutta tuli pian takaisin. Anturia irrottaessa sen ruuvi oli todella löysällä - lähti melkein käsin auki. Irrotus - putsaus ja takas paikalleen. Koodin nollaus ja koeajolle. NYT vaikuttaisi että ei enää nyi. Saas nähdä taas...
ex. Saab 99, Saab 900, Saab 900T, Opel Corsa, Subaru Legacy 200, Ford Scorpio, BMW 518, Audi 100, Ford P100, Mitsu L-200, Toyota Hilux, Nissan King-Cap, Hyundai H1 Van, Fiat Bravo, Peugeot 406, BMW 325, Volvo 850 T5, Renault Laguna. Nyt C5.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 639
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #97 : Elokuu 28, 2015, 15:04:43 »
C5 hdi:ssä nykimiset on pysyneet täysin tiessään kun on putsannut EGR:n sekä ilmamäärämittarin kahdesti vuodessa jarrujen puhdistussprayllä. Lisäksi riittävästi jumppaa eegeeärrän karalle.

EGR -venttiili on inhottava irroitettava ja kasattava mutta sen osaa tehdä vaikka pilkkopimeässä muutaman harjoituksen jälkeen.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa Ton Eric

  • Iloisen laakson onnen onkija
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #98 : Elokuu 28, 2015, 17:10:24 »
1.8 bensakoneessa EGR on suorastaan tarjottimella. Ilmamassamittariakaan ei ole, imusarjan paineanturilla mennään.
ex. Saab 99, Saab 900, Saab 900T, Opel Corsa, Subaru Legacy 200, Ford Scorpio, BMW 518, Audi 100, Ford P100, Mitsu L-200, Toyota Hilux, Nissan King-Cap, Hyundai H1 Van, Fiat Bravo, Peugeot 406, BMW 325, Volvo 850 T5, Renault Laguna. Nyt C5.

Poissa tojoursc5

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #99 : Elokuu 28, 2015, 18:06:23 »
Olen nyt vasta melko uusi C5 kokeilija ja heti ongelmissa.

Kun luin tätä avausta tuli aikamoinen deja vu.

Kannattaisko tarkistaa "C5 2.0 16V bensa farkku Injector fault P 0204" avauksessa mainitut ECU liittimet putsata?