Kirjoittaja Aihe: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa  (Luettu 34922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tammmar1

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #50 : Heinäkuu 12, 2006, 20:53:09 »
En kyllä tiedä, se oli joku XSX  tai joku sellanen kampanja, en kyllä tiedä oliko se vain laatikkoon vai koko vehkeeseen. Ainakin citikkahuollossa kertoivat että ohjelmisto on uusin versio koska kysyin sitä että jos vika olisi siinä.

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #51 : Heinäkuu 13, 2006, 08:46:01 »
En kyllä tiedä, se oli joku XSX  tai joku sellanen kampanja, en kyllä tiedä oliko se vain laatikkoon vai koko vehkeeseen. Ainakin citikkahuollossa kertoivat että ohjelmisto on uusin versio koska kysyin sitä että jos vika olisi siinä.

Ok. Luulen että käyn tässä kesän aikana päivittämässä tuon moottorisoftan, katsotaan tapahtuuko mitään muutosta puoleen tai toiseen.

Vaihteiston softa mulla onkin jo päivitetty uusimpaan, mikä oli kyllä ehdottoman kannattava toimenpide: vaihteisto alkoi toimia päivityksen jälkeen jouhevammin (tosin vaihdoin kyllä öljytkin siihen, mikä saattoi osaltaa vaikuttaa toimintaan).

ceetwo

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #52 : Heinäkuu 15, 2006, 17:33:36 »
Oma kokemus: Veho eikä maahantuoja saaneet autoani (antipolution fault-varotusvalo, nykiminen, jarrukiljunta ja -kirskunta) kuntoon joten citikka menee vaihtoon muuhun merkkiin (ei-ranskalainen). Korjaamolla tutkittiin vikakoodit, ei löytynyt, joten ei suostuttu vaihtamaan epäiltäviä osia (puola, sytytysjohdot jne) varmuuden vuoksi takuuseen vaan kieltäydyttiin. Vissiin ranskalainen tekniikka niin omaperäistä ja mystistä -kuten kulttuurinsakin todettuani sen Pariisissa käyneenä- että maassamme ei vikoja sähkö/elektroniikkapuolella saada kuntoon. Koska tällainen suhtautuminen oli, niin tehtiin sitten niin että 2. citikkani jää samalla 3:ksi eli viimeiseksi.

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #53 : Heinäkuu 20, 2006, 09:20:48 »
Harjoituksen jatkuvat...tänään kokeillaan moottorinohjauksen softapäivitystä Veholla. Katsotaan, miten käy. Lisäksi sain sellaista tietoa, että tulppien kärkiväliä ei noin vaan kannata muutella, vaan muutoksen yhteydessä sytytysjärjestelmälle pitää antaa oikeat "speksit" kärkivälin muutoksen takia. Jos tätä ei tehdä, moottori ei tule toimimaan ikinä täysin oikein vaan yrittää ainoastaan sopeutua mahdollisimman taloudelliseen liikkumiseen (nykimisestä sun muista "sivuoireista" piittaamatta).

Lisäksi aiemmin epäilin, että viallinen sytytyspuola aiheuttaisi nykimistä. Nyt sain Veholta sellaisen tiedon, että rikkinäinen puola aiheuttaisi auton vikamuistiin merkintöjä. Multa ei kuitenkaan ole löytynyt vikamuistista yhtikäs mitään, joten ilmeisesti sytytyspuolalle täytyy antaa terveen paperit.

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #54 : Heinäkuu 21, 2006, 10:13:32 »
Jees, auto kävi Veholla. Nytpä taisi käydä niin, että Veho sai korjattua tuon nykimisongelmani. Tai ainakin eilisen ja tämän aamuisten ajojen perusteella auto toimii moitteettomasti...tosin vielä en uskalla juhlia vaikka mieli tekisikin...katsotaan miten auto toimii esim. viikon päästä.

Moottorinohjauksen softaa ei päivitetty, koska mulla oli jo uusin softa. Sen sijaan autoon vaihdettiin tulpat, opetettiin kaasupoljin uusille tavoille, ajettiin suihkutuksen ohjauslaitteeseen uusia arvoja (ilmeisesti tulppien vaihdon takia) sekä tehtiin ruiskutusjärjestelmän ohjausyksikölle jotain (laskusta ei selviä tarkalleen ottaen mitä tehtiin, eikä työnjohtajakaan osannut kertoa kovin seikkaperäisesti). Auton käytös muuttui seuraavasti:
- huojuva ja nytkähtelevä tyhjäkäynti muuttui tasaiseksi
- kolmosella noin 1500-2000 kierroksen välillä ilmennyt nykiminen poistui
- 120 kilsan vauhdissa ilmennyt nykiminen poistui
- automaattivaihteisto toimii nyt hieman erilailla: mm. kylmällä koneella ei vaihda enää niin hanakasti isommalle pykälälle
- auton kulku tuntuu yleisesti ottaen vaivattomammalta ja pirteämmältä

Kokonaisuutena siis auton käytöksessä ei ole tällä hetkellä mitään huomautettavaa, päinvastoin kulku on oikein maittavaa! Sen lisäksi että sain auton kuntoon (ainakin toistaiseksi) mukaan tarttui myös yksi erittäin tärkeä neuvo C5:sen omistajille: tulppien kärkiväliä ei kannata muuttaa, jos ei ole laitteita joilla moottoriin voi samalla asettaa uuden kärkivälin vaatimat speksit/arvot.



Samppa

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #55 : Heinäkuu 21, 2006, 14:04:03 »
Hienoa, että auto tuli kuntoon.

Näitä juttuja lukiessa vain hiipii mieleen, että meneeköhän tämä tietotekniikka jo hieman yli, jos tulppien kärkivälin säätökin vaatii jo muutoksia softaan... Ei varmaan iso ongelma uudehkon auton omistajille, mutta mitähän auton vanhetessa on odotettavissa. Alkavatko autotkin kohta vanhenemaan yhtä nopeaan kuin tietokoneet?

Seefemma

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #56 : Heinäkuu 21, 2006, 15:40:27 »
Hieno homma! Tulipa samalla näytettyä toteen, että kyllä myös VEHO osaa ihan oikeasti korjata niitä sitikoita, vaikka jotkut pikkusielut ovat sitä jo ehtineet useaan otteeseen epäillä.  Se on aina postiivista kun saadaan tuoretta faktatietoa näiden ilmassa vellovien syytösten ja panettelun sekaan. Esson baarissa kuulin hiljattain varman tiedon siitä, että VEHO:lla ei ole laitteita eikä osaamista huoltaa C5, koska ne ovat täynnä niin monimutkaista tekniikkaa. Jumanlavita, sehän on auto eikä mikään avaruussukkula  ???

Terveisiä vaan sinne Esson nurkkapöytään Kakelle, Reiskalle ja Peralle. Lopettakaa se järjetön pajatson hakkaaminen ja kantakaa se Marketta jo kotiin.   :)

ceetwo

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #57 : Heinäkuu 26, 2006, 19:54:49 »
Oman C2:n nykiminen alkoi olla jokapäiväinen ongelma Veho-käynneistä huolimatta. Nyki lopulta kaikilla vaihteilla, sekä pintakaasulla kiihdytettäessä että pedaali pohjaan painettaessa. Maantieohituksissa alkoi tulla vaarallista empimistä ennen tehojen ulos saamista. Bensalaadut kokeilin kaikki: 95, 98, ja shellin V-power mikä lie. Ei apua. Maahantuoja/Veho edelleen kielteinen osien vaihtoon ja tarkempaan syyniin, sanottiin vaan että kun testeri ei anna vikakoodia niin vikaa ei ole! Tulee mieleen Neuvostoliitto: kun vaikkapa Stalin sanoi ettei kansa kärsi nälästä ja puutteesta, niin se ei kärsi!   :angel:

Nyt autoni nykiminen ei häiritse. Se vaihtui toisenmerkkiseen. Ei nyi. Osaltani päätän lähetykseni nyt Citikkafoorumilla tähän ja uskallan sanoa:lopullisesti. Jatkakaa te muut, tsemppiä!

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #58 : Heinäkuu 26, 2006, 20:28:00 »
Ei koskaan pidä sanoa ei koskaan...mahtaako viatonta automerkkiä ollakaan? No ehkä niiden Esson baarin miesten mielestä kyllä, mutta oikeasti? Ymmärrän kyllä ceetwo:n hermostumisen V-miesten saamattomuuteen, mutta ei kannata tuomita Citroenia sen vuoksi.
Toivotan onnea ceetwo:lle toisen merkin parissa :)
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #59 : Heinäkuu 26, 2006, 23:43:09 »
Nyt on viikko kulunut Vehon reissusta, ja kilsoja on tuossa ajassa tullut mittariin vajaa tuhat. Edelleen täytyy todeta, että auto kulkee nätisti. Ajoittain lämpimällä koneella tuntuu pienen pientä nykimistä kolmosella hieman alle 2000 kierroksen, mutta tuo nykiminen on niin pientä, että vain minä huomaan sen kyydissäolijoista, ja minunkin täytyy oikein pinnistellä tunteakseni sen nykytyksen. Eli homma hallussa :) Toivottavasti tuo ei aloita nykimistä entiseen malliin vaan pysyy tällaisena kuin nyt on...

Täytyy muuten todeta, että automaattiloota on alkanut toimia selkeästi erilailla korjaamoreissun jälkeen. Riippumatta siitä onko kone/laatikko lämmin vai kylmä, kakkoselta kolmoselle vaihtaminen tapahtuu selkeästi korkeammilla kierroksilla kuin ennen. Tämäkin muuten varmaan osaltaan on vienyt sitä nykimistä pois, sillä laatikko heittää kolmoselle useimmiten siten, että kierrokset eivät tipu juurikaan alle 2000 kierroksen (ja juuri hieman alle 2000 kierroksen se nykiminen oli pahinta).

Poissa KareJG

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #60 : Heinäkuu 27, 2006, 09:15:08 »
Mielenkiintoista tuo tomaatin parempi käyttäytyminen. Minulla on myös ollut ongelmana, että loota vaihtaa hieman liian aikaisin isommalle vaihteelle kylmällä koneella. Ja kone tietenkin murisee. Kyselin homaan korjausta huollosta, ja kertoivat lääkkeeksi  jonkin venttiilin (olisiko ollut paineentasausventtiili ?) vaihtoa lootassa ja softan päivitystä. En tuota teettänyt, koska ongelma ei ole kovin iso ja sen voi kiertää käyttämällä lootassa talviasentoa kunnes moottori on lämmennyt (talviasennossa vaihto tapahtuu myöhemmin ja siis isommilla kierroksilla).  Kesällä tätä ei tarvitse tehdä, mutta kylläkin syksyllä ja keväällä kylmien öiden jälkeen. Talvella käytän muutenkin talviasentoa lähes aina. Ongelmaa ei myöskään ole, jos käyttää sport -asentoa.

Jotenkin lootan perusasento on ikään kuin liian ekonominen. Voi tietenkin olla, että loota on rauhallisessa ajossa oppinut "huonoille tavoille" ja rivakampi ajotylli parantaisi tai helpottaisi ongelmaa.

Nykimisongelmia koslassa ei ole ollut.
Mitsubishi Outlander vm 2010, C4 1,6HDi Exclusive Berline 5d vm 2007, Peugeot 206 1,4 SW vm 2003
Exät: C-Crosser HDi 2.2.  vm 2010 AT, C5 2,0i 16v Break AT, vm 2007, C5 2.2 HDi Berlinen AT vm 2001,C5II 2.0 HDi Break AT vm 2007 C4 1,6 16V Design II Berlin

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #61 : Heinäkuu 27, 2006, 10:34:55 »
Mielenkiintoista tuo tomaatin parempi käyttäytyminen. Minulla on myös ollut ongelmana, että loota vaihtaa hieman liian aikaisin isommalle vaihteelle kylmällä koneella.

Jotenkin lootan perusasento on ikään kuin liian ekonominen. Voi tietenkin olla, että loota on rauhallisessa ajossa oppinut "huonoille tavoille" ja rivakampi ajotylli parantaisi tai helpottaisi ongelmaa.

Kokeile ajella jonkin aikaa hieman "aggressiivisemmin", eli painat nopeammalla liikkeellä kaasua. Jos se ei vaikuta tuohon vaihtamisongelmaan, niin sitten voisi olla paikallaan laatikon softapäivitys. Muistaakseni v. 2005 on tullut viimeisin versio tähän AL4-lootaan.

Itse en käytä lainkaan sporttiasentoa enkä myöskään talviasentoa. Tai kokeilin mä niitä silloin kun ostin auton, mutta sen jälkeen ovat saaneet olla käyttämättä.

toiju

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #62 : Elokuu 03, 2006, 14:47:26 »
C5 2.0 AUT -03

Auton ostin Raision Automaasta viime marraskuussa ns.leijonatakuu autona. Autolla oli silloin ajettu n.60 000 km. Nykimisen havaitsin muutaman päivän ajeltuani. Autoa yritettiin korjata merkkiliikkeissä useampaan otteeseen. Vaihettiin puolaa, säädettiin kärkiväliä sekä antureita. Välillä vaihdettiin myös etupyörän laakeri, mutta se ei kai kuulu tähän. Raision Vehossa jopa sanottiin että nykimisvikaa voidaan lieventää tulppien kärkiväliä säätämällä, mutta ei kokonaan poistaa.
Olin asiasta eri mieltä ja otin yhteyttä auton maahantuojaan. Asia alkoi etenemään (pienellä muutaman kuukauden viivellä ja painostuksella) siten että auton valmistaja Ranskanmaalta kustansi uuden vaihdelaatikon asennuksineen. Nyt kun auton mittarissa on n.78 000 km vasta nyt auto toimii moitteettomasti ensikertaa minulla olessaan. Ensimmäisiä kertoja pääsen toteamaan miten mahtava ajonautinto toimivalla C5:lla ajaminen on. 

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 960
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #63 : Lokakuu 31, 2007, 21:49:41 »
Nostanpa tämän vanhan ketjun ylös, koska C5 -02 on alkanut nykiä. 95 000 on mittarissa ilometrejä. 2.0 bensa, automaatti on kyseessä.

Kun kierroksia on hiukka alle 2000 vaihteesta riippumatta tuntuu selvää nytkymistä. Hiukka lisää vauhtia eli kierroksia ja taas mennään tasaisesti.

Ikävää on se, että nykiminen asettuu nopeusalueille 45 - 55 sekä 75 - 85 eli juuri ne eniten käytetyt.

Ketjun vanhemmista viesteistä en vastausta löytänyt. Oliskohan tieto karttunut?
TeeKoo Turuust

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #64 : Lokakuu 31, 2007, 22:41:41 »
Nostanpa tämän vanhan ketjun ylös, koska C5 -02 on alkanut nykiä. 95 000 on mittarissa ilometrejä. 2.0 bensa, automaatti on kyseessä.

Kun kierroksia on hiukka alle 2000 vaihteesta riippumatta tuntuu selvää nytkymistä. Hiukka lisää vauhtia eli kierroksia ja taas mennään tasaisesti.

Ikävää on se, että nykiminen asettuu nopeusalueille 45 - 55 sekä 75 - 85 eli juuri ne eniten käytetyt.

Ketjun vanhemmista viesteistä en vastausta löytänyt. Oliskohan tieto karttunut?

Onko käytössä yksi- vai monikärkitulpat? Jos monikärki, niin vaihda 1-kärkisiin ja teetä Veholla nämä temput:
--> opetettiin kaasupoljin uusille tavoille, ajettiin suihkutuksen ohjauslaitteeseen uusia arvoja (ilmeisesti tulppien vaihdon takia) sekä tehtiin ruiskutusjärjestelmän ohjausyksikölle jotain (laskusta ei selviä tarkalleen ottaen mitä tehtiin, eikä työnjohtajakaan osannut kertoa kovin seikkaperäisesti).

Morbus

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #65 : Marraskuu 07, 2007, 17:52:55 »
Heti ensitöikseni vaihdatin tulpat Citikka huollossa ja nykiminen ei muuttunut miksikään. Huollossa tutkittiin myös diagnostiikka, alusta, vetoakselit ja moottorityynyt. Olen myös tehnyt itse saman tutkimuksen ja en ole löytänyt alustasta yhtään hyvää syytä nykimiseen joten alan tosiaan uskoa että se on käyntihäiriö. Huollon mestari on ajellut tuolla ja ei keksi syytä. VAi sytytyspuola?? täytyypä kaivaa se esille, aivan kuin olisin nähnyt sinne suuntaan menevän alipaineletkun? Jotenkin alipaineeseen kai tuo vika liittyy koska kuormittamattomana käynti on moitteetonta joka kierrosalueella.

Oletkin näköjään selvittänyt ongelmaa hyvinkin laajasti. En osaa sanoa suoralta kädeltä, meneekö puolalle alipaineletkuja, kun en ole vielä tutkinut asiaa sen kummemmin.

Mulla muuten on ihan selkeä käyntihäiriö kuormittamattomanakin, eli tyhjäkäynnillä auto "hytkyy" selvästi. Silloin kun pistän automaatin D-asennon (tai R-asennon) päälle, hytkymistä ei tapahdu, mutta heti kun lykkään N:lle tai P:lle, hytkyntä alkaa.

Mitkä tulpat sulla on nyt autossa, yksi- vai monikärkiset? Ja muistatko/tiedätkö, paljonko niissä on kärkiväliä?

Itselläni on 02vm. 2.0 litrainen automaatti c5 ja tekee samaa "hytkymistä" myös, ja itsellä on myös tuo toistenkin mainitsema nykiminen mutta vain 4. vaihteella ja vauhdin ollessa 70-85km/h, kun vauhtia enemmän tai joku muu vaihde päällä ongelmaa ei ole.
Oma autoni kävi elokuussa 120tkm huollossa, joka oli aika mittava mutta tulppien yms. vaihto ei vaikuttanut niin hytkymiseen kuin nykimiseenkään.

Itseänikin tuo nykiminen on alkanut todella ärsyttämään joten olisi todella hienoa jos joku keksisi mistä se johtuu.

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 960
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #66 : Marraskuu 07, 2007, 21:49:02 »
Kerrrohan Xanteri, mitä Veho veloitti näistä operaatioista?
TeeKoo Turuust

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #67 : Marraskuu 08, 2007, 07:55:24 »
Kerrrohan Xanteri, mitä Veho veloitti näistä operaatioista?

Muistaakseni nuo operaatiot + uudet tulpat kustansi jotain 120 euroa. Ihan tarkasti en summaa enää muista, eikä kuittejakaan ole enää jemmassa.

Poissa epmoj

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 120
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #68 : Marraskuu 08, 2007, 09:10:19 »
Meillä tuo nykiminen esiintyy ainoastaan kun kaasupolkimen asento on hyvin lähellä yläasentoa ( l. pintakaasu) ja kierrokset matalat mistä johtuisi se että moottorinohjaussofta tulkitsee että jalka on nostettu kaasulta seurauksena polttoaineen syötön katkaisu ( moottorijarrutus/tyhjäkäynti tms.). Tästä johtuisi nykiminen!
Tuo kaasupoljinilmiö esiintyy meillä myös siten että kun lähdetaan pysähdyksistä liikkeelle niin täytyy hyvin kevyellä jalalla antaa kaasua muuten kierrokset ikäänkuin hypähtävät pykälän ylöspäin ja auto kiihtyy nopeasti, sitten äkkiä jalka pois kaasulta  ja ajosta tulee näin varsin rauhatonta. Nyt en tiedä onko näissä autoissa (meillä 2.0 Picasso Aut.) erillistä kaasupolkimen asentoanturia vai onko "kaasupotikka" myös samalla asentoanturi  ??? Joka tapauksessa kaasupolkimen liikerata alussa on aivan liian lyhyt. Mielestäni poljinta pitäisi liikkeelle lähdettäessä pystyä painamaan syvemmälle ennenkun kierrokset lähtevät nousemaan.
En tiedä auttaako jos kaasuvaijeria löysää vähän kun en ole kokeillut.
Toinen voisi olla väärin suunniteltu "kaasupotikka" jonka toiminnan tulisi olla enemän logaritminen  kun lineaarinen.
Asiantuntijoille muutamia kysymyksiä:
Onko Picassossa (ja myös muissa) erillistä kaasupolkimen asentoanturia?
Voinko itse löysätä kaasuvaijeria tekemättä "uudelleenopetusta"?

Eli mielestäni ilmiö voisi johtua (bugistesta) moottorinohjaussoftasta, kaasupolkimen asentoanturista (jos on), "kaasupotikasta". Näistä kaikista yhdessä tai erikseen...

Renault Clio ST TCe 120 S&S EDC Navi Style 2016
Citroën C3 1.4 2004

Quincy

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #69 : Marraskuu 09, 2007, 00:36:15 »
Mä putosin...

Puhutaanko tässä ketjussa Diesel autosta vai Bensa autosta??? Ajattelin vain että ketjun aloittajan allekirjoitus on HDI ja tietääkseni tuo teksti tarkoittaa Dieselillä toimivaa moottoria....

-Q-

anteeksi tyhmyyteni jos on jotain jääny välistä lukematta.........

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 960
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #70 : Marraskuu 09, 2007, 08:37:50 »
Alkuperäinen kysyjä kuitenkin puhui tulpista.

Ja minä, joka tämän ketjut elvytin, kerroin, että kyseessä on bensavehjes.
TeeKoo Turuust

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #71 : Marraskuu 09, 2007, 21:39:28 »
Mä putosin...

Puhutaanko tässä ketjussa Diesel autosta vai Bensa autosta??? Ajattelin vain että ketjun aloittajan allekirjoitus on HDI ja tietääkseni tuo teksti tarkoittaa Dieselillä toimivaa moottoria....

-Q-

anteeksi tyhmyyteni jos on jotain jääny välistä lukematta.........

No juu, silloin kun tämän ketjun aloitin, omistin bensakoneisen Cvitosen, johon siis viesteilläni viittasin. Eli bensakoneesta ainakin minä olen puhunut koko ajan tässä ketjussa. Nyttemmin alla on dieselillä käyvä C5...siitä siis johtuu tuo tätä viestiketjua hämäävä allekirjoitus.

Muokkasin hieman aloitusviestiä, jotta kaikille selviää mistä moottorista on kyse.

berlingo citikka

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #72 : Marraskuu 10, 2007, 07:03:43 »
ONko kulutuksessa muutoksia tuon ruisku käyrän muuttamisen jälkeen havaittavissa??
Eli ne siis muutti ruiskutuksen jaksotusta varmaankin tai sitten sitä ruiskutus viivettä,tai painettakin..Mutta metkaa että tuo-
ruiskutus puoli on erikseen säädettävissä ohjausyksikössä,eli hiipii ajatus että onko tuo sitten vain yhdessä mallissa vai kaikissa-
mahdollista säätää..?
olisi kiva jos olisi myytävänä ruiskuboxin säätö ohjelmistoja tietokoneen kautta ja saisi muokattua lastun tietoja tietyissä toleransseissa ja-
olisi valmiit softat ja sitten sellainen tee se itse softa yhteen softa pohjaan niin saisi muokkailla miten haluaa.. :)

TOinen on jännä asia että 1.6.koneen kaasua ei tarvii erikseen opettaa järjestelmälle siis sitä simpukkaa,,eli ohjelmistot taitaa olla erinlaiset-
c5 mallissa ja eivät ole yhteneväisiä keskenään...?
Eli tuo kaasu potikka tässä berlingossa on itse helppo irroittaa ja vaihtaa sen ollessa viallinen mutta maksaa jotain 100€ kieppeillä.
Ja sen kaasuvaijerin voi irroittaa ja säätää eli siinä pitäisi olla ne säätö lovet vedettävällä prikallaan ja mielellään silleen että vaijeri on ihan tiukimmillaan ja kaasupolkimen vaste on sitten lyhyt.Kannattaa tarkistaa se kaasutunnistin ettei tosiaan ole mitään nihkeää eikä takkuilevaa sen liikeradassa,eli niitä on vaihdeltu aika tiheään vehollakin...


2002C5

  • Vieras
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #73 : Tammikuu 12, 2008, 23:30:22 »

Minulla ainakin C5 farmari vm 2002 1.8 bensa nyki just tasakaasulla ja vika paheni pikkuhiljaa. Nykiminen tapahtui aika satunnaisesti kuten muutkin ovat sitä kuvailleet.

Tilanne korjautui 100.000 km huollossa jossa ko huoltoon kuuluvien toimenpiteiden lisäksi vaihdettiin vesipumppu ja sytytystulpat. Huollon teki www.vantaanautokorjaamo.fi

Lisäksi kiihtyvyys ja liikkeelle lähdöt paranivat huomattavasti.

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 960
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 - Nykii tasakaasulla ajettaessa
« Vastaus #74 : Tammikuu 15, 2008, 20:01:26 »
Sama kokemus tänään kuin 2002C5:llä.

Uudet tulpat. Ei nyi enää. (2.0 autom. vm. 2002)

Ritiko teki 100 000 huollon, tulpat olisi pitänyt vaihtaa vasta seuraavassa, mutta aattelin kokeilla. En tullut kysyneeksi, mitkä laitettiin.

Samalla vaihtui LDS uuteen ja lienee sitten korvien välistä tuntuma peräisin, mutta jousitus tuntuu jotenkin nöyremmältä. Uudet liukkaat öljyt vissiin. ;-)
TeeKoo Turuust