Kirjoittaja Aihe: Motonet-foorumi  (Luettu 10186 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasis

• "C8"
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Motonet-foorumi
« Vastaus #25 : Lokakuu 11, 2014, 21:12:14 »
Niin, ei PSA eikä muuten myöskään Motonet valmista itse jarrulevyjä.

Poissa Pasi A S

• "C8"
  • Peukkuja: 8
« Vastaus #26 : Lokakuu 11, 2014, 21:18:13 »
Eihän ilmaisu alkuperäinen varaosa tarkoitakkaan että se on vältämättä PSA:n tekemä.

Poissa Sitikkapuoskari

• "C8"
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
« Vastaus #27 : Lokakuu 11, 2014, 22:29:07 »
Kyllä tämän ketjun perusteella voidaan nimittää harakireiksi. Mulla ei tule ainuttakaan tapausta että orkkis-osilla olisi tullut moista vastaan.. Ja jos teoreettisesti ajateltuna olisikin niin takuut toimii- mistäkö tiedän? No kun itse sen takuuanomuksen tekisin.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa ekacitikkani

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 0
  • Xsara 2.0 16v vts 2003 <R.i.P
« Vastaus #28 : Lokakuu 11, 2014, 22:35:18 »
Juku.Tekisi mieli kunnon suomalainen voimasana.Voi kuvitella mitä tuo aiheuttaisi pahimmillaan.Mun vaimon autossa on Motonet jarrulevyt,tästä pitäisi selvittää kuluttajasuojan tai muun tahon ,kuluttajan hengestä ja  turvallisuudesta kun on kyse.Vastuullinen liike selvittäisi perusteellisesti.ei muuta kuin nettiin jakoon ko kuvat.

itselläni kävi "tuuri" kun hajos levy 20metrin päässä kotoa kun taajamassa ajelin hiljaa eikä satasen alueella hajonnut ja laittanut taka pyörää lukkoon.

tästäkin turvallisesta käyttäytymisestä mainitsin motonetille,,,,,,,,,,,ja siitä että hajoaako toinen puoli sitten talvella kun se voi jopa jäähtyäkkin nopeasti kylmän sään johdosta

no täälä kuva ainakin on ja saahan tuon tuosta muutkin kopioitua ja laitettua jakoon muilla palstoilla jos haluaa

Poissa Pasi A S

• "C8"
  • Peukkuja: 8
« Vastaus #29 : Lokakuu 12, 2014, 00:02:36 »
Yleensä omassa edustuksessa olevan tuotteen myyntiä ei edistä kilpailijoiden haukkuminen.Motonetistä on tullut näemmä harakiri jarrulevy vastaan mutta ei se nyt kaikista jarrulevy valmistajista harakiri jarrulevyjen valmistajia tee. 

Poissa Greyhound

• "C5"
  • Peukkuja: 3
  • Ex: Xsara 1.6 VTR -03
« Vastaus #30 : Lokakuu 12, 2014, 11:14:53 »
Mulla on Motonetin osat toiminut niinkuin pitää ja palvelu on ollut aina hyvää siellä useita kertoja asioineena.
Ainoa asia liikkeessä ihmetyttää on se, ettei rahoja saa takaisin palauttaessa täysin myyntikelpoista tuotetta. Tuotepalautuksesta saa hyvityskuitin, jonka voi hyödyntää ostaessaan myöhemmin jotain muuta. Sama homma myös jos palauttaa viallisen tuotteen takuuseen.

Itseäni tuo käytäntö ei ole haitannut kun asioin liikkeessä aktiivisesti, mutta ensi kerralla tuo hyvityskuittihomma kyllä ihmetytti.

Ylempänä mainittu jarrulevy on kyllä selvästi viallinen ja kyllä Motonetin tulee asiasta ilmoittaa valmistajalle.

Poissa hyper

• "C8"
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
« Vastaus #31 : Lokakuu 12, 2014, 12:23:05 »
Mulla on Motonetin osat toiminut niinkuin pitää ja palvelu on ollut aina hyvää siellä useita kertoja asioineena.
Ainoa asia liikkeessä ihmetyttää on se, ettei rahoja saa takaisin palauttaessa täysin myyntikelpoista tuotetta. Tuotepalautuksesta saa hyvityskuitin, jonka voi hyödyntää ostaessaan myöhemmin jotain muuta. Sama homma myös jos palauttaa viallisen tuotteen takuuseen.

Hmm... kyllä minä sain rahat takaisin yhdestä laakerista viime vuonna. Käyttämättömänä toki palautin, kun ei ollut saman kokoinen kuin alkuperäinen, vaikka katalookin mukaan oli eikä katalookista muuta sitten löytynyt. (joskus vuosimalleissa on ilmeisesti eroja jotka ei aina mene ihan 1:1 heidän katalookinsa vuosimallirajojen kanssa, eli osia pitää aina verrata ennen asennusta)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pasis

• "C8"
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
« Vastaus #32 : Lokakuu 12, 2014, 12:33:53 »

Ylempänä mainittu jarrulevy on kyllä selvästi viallinen ja kyllä Motonetin tulee asiasta ilmoittaa valmistajalle.

Mainittiinhan tuolla myös aiemmin, että maahantuoja oli tarkastanut levyn.

Poissa Sitikkapuoskari

• "C8"
  • Peukkuja: 7
    • http://www.automeca.fi/
« Vastaus #33 : Lokakuu 12, 2014, 16:09:01 »
Yleensä omassa edustuksessa olevan tuotteen myyntiä ei edistä kilpailijoiden haukkuminen.Motonetistä on tullut näemmä harakiri jarrulevy vastaan mutta ei se nyt kaikista jarrulevy valmistajista harakiri jarrulevyjen valmistajia tee.
Mitään tuotemerkkiä ja firmaa ei ole mielestäni mainittu paitsi motonet. Lienemme yhtämieltä ettei jarrulevy saa rikkoutua noin ja myyjällä on vastuunsa.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa oddjob58

• "C6"
« Vastaus #34 : Lokakuu 12, 2014, 16:25:31 »
Mitään tuotemerkkiä ja firmaa ei ole mielestäni mainittu paitsi motonet. Lienemme yhtämieltä ettei jarrulevy saa rikkoutua noin ja myyjällä on vastuunsa.

Sitikkapuoskari on aivan oikeassa.
Niin kauan kun halpisosille on ostajia, osia myös tarjotaan ostettavaksi.
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Poissa Greyhound

• "C5"
  • Peukkuja: 3
  • Ex: Xsara 1.6 VTR -03
« Vastaus #35 : Lokakuu 12, 2014, 16:28:18 »
Hmm... kyllä minä sain rahat takaisin yhdestä laakerista viime vuonna. Käyttämättömänä toki palautin, kun ei ollut saman kokoinen kuin alkuperäinen, vaikka katalookin mukaan oli eikä katalookista muuta sitten löytynyt. (joskus vuosimalleissa on ilmeisesti eroja jotka ei aina mene ihan 1:1 heidän katalookinsa vuosimallirajojen kanssa, eli osia pitää aina verrata ennen asennusta)
Itse en ole saanut, paitsi kerran kun oli tiskin takana tuttu myyjä :) Tosin en ole palauttanutkaan kun muutaman kerran, muilla kerroilla on saanut hyvityskuitin.

Mainittiinhan tuolla myös aiemmin, että maahantuoja oli tarkastanut levyn.

Sori, jäi huomaamatta.

Poissa olli__o

• Administrator
  • "C8"
  • Peukkuja: 14
« Vastaus #36 : Lokakuu 12, 2014, 18:33:06 »
mulla hajos kyseisen firman jarrulevy alle 2kk ja 2000kilsan  >:(

kanta asiakas olen.kuittia en tarvinnut,,,

mutta korvaus käytäntö ei pelittänyt kuluttaja asiamiehenkään ohjeiden mukaan,,,

elikkäs he halusivat hajonneen levyn vein sen heille edes takainen ajelu mun piikkiin 120kilsaa 1.5viikon jälkeen maahan tuoja oli tarkastanut levyn ja ei korvata heidän puolestaan.oli kuulemman nopean kuumenemisen jälkeen jäähtynyt nopeasti ja siitä syystä rikkoutunut...
Jarrulevy aina lämpenee nopeasti tehokkaan jarrutuksen aikana, yleensä levyt kestävät täysjarrutuksia ja laahaaviakin jarruja kuumuuden puolesta. Nopea jäähtyminenkin voi olla normaalia vesikelillä - Levyn halkeaminen ei minusta kuulu normaliin kulumiseen ja jos kuluttajan käyttövirhe, niin millainen se olisi auton jarrujen suhteen(paitsi kilpailukäyttö tms.)?

Motonet on myös siitä kuuluisa, että on nihkeä antamaan rahaa ulospäin vaikka kuluttajansuojan mukaan kuuluisi (antaa vain ostohyvityksiä)
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/01/10/miksi-motonet-ei-palauttanut-rahoja