Kirjoittaja Aihe: jänis ja c5  (Luettu 4526 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aakku

• "C8"
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jänis ja c5
« Vastaus #25 : Toukokuu 07, 2006, 14:33:05 »
No Patonkikuskin tilanne onkin aika moninainen. Voisi olettaa että siinä ennaltaarvattavuus on aika vaikeaa. Tietysti riippuu myös siitä, onko tilanne ollut jotenkin ennakoitavissa. Eli puhun nyt siitä kokeneen kuljettajan kuudennesta aistista. Mikä oli linja-auton osuus ja miksi edellä ajava löi jarrut päälle. Kaiketi silläkin oli jonkinlainen este edessä.
Näissä asioissa on aina yhtä monta mielipidettä, kuin on osallisiakin. Mitähän vastapuoli oli mieltä syyllisyydestä?
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Ego

• "C4"
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0-16v SX Berline '02
Vs: jänis ja c5
« Vastaus #26 : Toukokuu 08, 2006, 23:15:35 »
no kerrottakoon että se kenen perään ajoin ajoi samansuuntaisella rinnakkaisella kaistalla, väisti linja-autoa minun kaistalleni ja teki lukkojarrutuksen eteeni.

Jep, kyllä oli ihan oikea tuomio minunkin oikeuskäsitykseni mukaan. Tässähän sinusta tuli "perässä ajava" käytännössä vasta siinä tilanteessa jossa mitään ei ollut enää kannaltasi tehtävissä. Koko ajoetäisyyspykälää ei tällaiseen tapaukseen voi edes soveltaa. Itse olen samantyylisessä tilanteessa melkein ajanut edelläajavan perään. Mersu vaihtoi kaistaa n. 5-10m päähän edelleni ja täysjarrutus siihen. Oli vielä talvi ja huonohkot renkaat alla, ja mersussa varmaankin ABS:t toisin kuin minun Xantiassa. Toiselle kaistalle väistämällä vältin kolarin, ehkä noin 5cm marginaalilla.. onneksi oli tyhjä kaista vieressä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2006, 23:16:49 kirjoittanut Ego »