Kirjoittaja Aihe: C5 - Depollution system faulty  (Luettu 23795 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VEEPEE

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #25 : Joulukuu 09, 2008, 18:59:48 »
Niin sitä pääsi meikäläinenkin depollution glubin jäseneksi ???.Häiriö valo syttyi ja jäi palamaan,niin ja teksti vilkuu joka startilla.Pitäs viedä huomenna pajalle.Mitäs toi softan päivitys muuten osapuilleen kustantaa.C5 2.0 BREAK -05.

Poissa sker

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 11
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #26 : Joulukuu 09, 2008, 20:21:48 »
Mitäs toi softan päivitys muuten osapuilleen kustantaa.C5 2.0 BREAK -05.
Noin 80 €. Sanoivat, että meni tunti työaikaa, "kun on niin hidas latautumaan"... Hyvä bisnes, täytyy myöntää.

Poissa DW10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 29
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #27 : Joulukuu 18, 2008, 18:46:28 »


Ihme muuten, etteivät tarjonneet uutta softaa 60 tkm huollossa, vaikka varmasti tiesivät merkkiliikkeessä, että sellainen on tarjolla. Vai onko alan tapa, että korjataan / katsotaan vain se, mikä on huoltolistalle laitettu??

Auto on C5 2.0 16 v -05 facelift break.

Normaaliin huolto-ohjelmaan ei kuulu ohjainlaitteiden päivitysten tarkastus. Yleensäkkään ohjelmistopäivityksistä ei tule mihinkään mitään informaatiota, vaan aina on autokohtaisesti erikseen tarkistettava onko uudempia versioita tarjolla. Että sikäli kukaan ei tiedä onko juuri sinun autoosi tarjolla uudempia ohjelmistoja, ilman että testaa testerillä. Oli sitten kyseessä mikä tahansa liike.

purkka

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #28 : Maaliskuu 19, 2009, 15:14:11 »
Upeaa! Olen päässyt Depollution System Faulty kerhoon!! Hdi 2 litraisen turbo kuulemme vuotaa öljyä pakokaasujen takaisinottokanaviin tai letkustoihin. Ahtimen paluuletkusta löytyi 2 desiä öljyä. Ahdin vaihdettu kokonaan n. 80 tkm sitten. Autossa nyt kilsoja 292tkm v. 2006. Toistaiseksi letkut putsataan, vaihdetaan öljyt ja kuukauden päästä katsotaan onko öljyä letkuissa. Tosi kivaa!

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #29 : Maaliskuu 19, 2009, 22:45:58 »
Mitäs toi softan päivitys muuten osapuilleen kustantaa.C5 2.0 BREAK -05.
Noin 80 €. Sanoivat, että meni tunti työaikaa, "kun on niin hidas latautumaan"... Hyvä bisnes, täytyy myöntää.
Vaatii 10 tonnin testerit yms. että saa teidän bokseja päivitellä. On toki lääkärissä käyntikin nykyään kallista...
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #30 : Maaliskuu 23, 2009, 08:03:50 »
lainataas tätä hieman, kun en viiti uutta topiccia aloittaa. Elikkäs , kulkimeni ilmoitti työmatkalla engine system management faulty ja pudotti luistonestot sun muut pois toiminnasta, Testeri kertoi mm, 0234 engine overboost condition, mitä tämä tarkoittaa? 0487 egr tps control circuit?? ja 1352 mille en löytänyt manuaalista selitystä. Neuvoja otetaan vastaan.. illalla pitäs suharoida yli 60 kilsan siivu tienestiin.
Vituttaa, olen siis olemassa.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #31 : Maaliskuu 23, 2009, 13:59:59 »
Jahas, tais olla femma vain huomionkipeä kun viat korjaantui levolla, varmaan joku liitin vain saanut kosteutta ja jäätynyt.
Vituttaa, olen siis olemassa.

purkka

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #32 : Maaliskuu 26, 2009, 20:51:09 »
Mulla teki eräs ilta niin, että kaikki kojelaudan valot syttyivät palamaan ja vehje piipitti kuin Nindendo luetellen varmaan kaikki virheilmoitukset mitä kompuutteriin on ohjelmoitu. Automaatti ei vaihtanut ykköstä isommalle. Ei muuta kuin tiensivuun ja akunkenkä irti minuutiksi. Ja taas toimii!  :)

HDIfan

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #33 : Huhtikuu 28, 2010, 16:24:09 »
Järkyttävä uutinen kerrottiin Jyväskylän AutoBest:n (Citroen liike/huolto) huoltopäällikön suusta kun kävin tutkituttamassa miksi kulkee/kiihtyy tahmeesti:  venttiilinnostajat kilittävät eli koska vikakoodeja ei ole niin todennäköinen syy on venttiilinnostimien ja nokan kuluminen niin, että ei aukaise venttiileitä tarpeeksi. Nokat tulee tutkia aukaisemalla - on maahantuojan virallinen ohje ellei vikakoodeja esiinny. Homma maksaa noin 1000 ekee työt ja venttiilin nostimet 60 ekee zipale. Tonneista siis puhutaan. Huoltopäällikkö myös varoitteli, että sieltä saattaa venttiilinnostin katketa ilman ennakkovaroitusta jos on oikein kulunut. Heillä on näitä samanlaisia tapauksia ollut ja juuri yksi työn alla. Osien saaminen kestää kuulemma 3 viikkoa.

Kertoi myös, että koska auto ostettu 3000 km sitten Kuopion Auto-Sompasta niin myyjällä on vastuu korjaamisesta. Ei kuulemma mitään epäselvyyttä kuka tuon remontin maksaa. Soitin Auto-Sompaan ja ei siellä ainakaan suoralta kädeltä viitattu kintaalla vaan suhtautuivat asiallisesti. Jatkamme neuvotteluja lähipäivinä.

Autossa on käytetty Helix Ultraa käsittääkseni koko 2 vuoden ajan (278 tkm). Huollettu kuten pitääkin. Vaihdettu turbo + laatikko, mutta venttiilipuolelle ei ole tehty mitään.

Mielenkiintoista miten tämä tästä etenee....


Oliko öljyt vaihdettu 20tkm välein?

Cviis

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #34 : Toukokuu 07, 2010, 21:08:41 »
Yhden C5:sen tarina depollution system faulty-ilmoituksesta...

Ensin vaihdettiin puola(t), ei auttanut, ilmoitus palasi heti seuraavana aamuna. Uusi yritys, tällä kertaa vaihtoon meni venttiililinnostimet, sama juttu ei apua, nykii ja tehot kateissa. Kolmaskerta toden sanoo ( jo kolmatta päivää...) tällä kerralla uusi polttoaineensyötönohjelma tms. sekä kehoitus ostaa uusi akku; vanhan käynnistysjännite liian alhainen, vaikuttaa kuulemma johonkin testiin käynnistyksen yhteydessä...?

Onneksi on vielä 9 kk jäljellä Vehon käytetyn auton takuuta.. :)

Poissa elwood

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
  • C5 Break -05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #35 : Heinäkuu 07, 2010, 09:21:05 »
Ilmoittaudun samaan kerhoon. Maanantaina C5 2.0 Break hiukan nikotteli kylmänä, kone täristi myös hieman. Sitten lämmettyään no problem. Eilen sama pahempana. Hyvä kun jaksoi käydä, pomppi kuin kenguru. Depollution failure ja perään luistonestot huutelivat näytöllä. Pienen matkan päästä auto parkkiin ja windows-korjaus, eli sammutus ja uudelleenkäynnistys. Muut ongelmat kaikkosivat, mutta depollution on ja pysyy. Toivottavasti ei oo lambda-anturia pahempaa vikaa. Kannattaako tuo softa päivittää samalla, jos ja kun vie huoltoon?

Poissa elwood

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
  • C5 Break -05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #36 : Heinäkuu 15, 2010, 11:48:59 »
Sieltä tuli diagnoosikin. Käyntihäiriö kolmospytyssä. Siltä se tuntuikin, kun täristi sen verran. Puola vaihtoon, tulpat samalla. Annoin laittaa uuden moottorinohjaussoftankin. Viissataa.

Poissa elwood

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
  • C5 Break -05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #37 : Heinäkuu 15, 2010, 15:02:44 »
Tarkempi analyysi paljasti diagnoosin vääräksi. Meni kuulemma huonompaan suuntaan. Damn.

Poissa elwood

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
  • C5 Break -05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #38 : Heinäkuu 27, 2010, 12:19:14 »
Löytyihän se vika, kun tarpeeksi haettiin. Antoivat auton pajalta, lupa ajaa, vaikkei vikaa saatu puolan vaihdolla eikä jaon tsekkaamisella kuntoon. En kovin mielelläni lähtenyt mökkikierrokselle, mutta kotirauhan nimissä oli perusteltu ratkaisu. Pikku hiljaa vika paheni. Aina välillä luistonestovikavalo syttyi, mikä tarkoitti aina pysähtymistä ja sammuttamista. Erityisen herkästi tuo tapahtui puolella kaasulla alamäessä. Lopulta meni niin pahaksi, että uskalsi ajaa vain kaasu auki tai kiinni. Kierroksia ei ottanut yhtään. Pakko oli ajella, kun mökiltä piti päästä takaisinkin. Loppumatka meni kivasti, kun ajettiin lainakyydillä. C5 pääsi lavalla pajalle. Jätti siis moottoritielle. Helppohan se vika oli siinä vaiheessa paikallistaa suihkutussuuttimeen. Ai niin, kaasupoljin piti kuulemma myös opttaa samalla uudelleen.

Niin kehno sillä oli ajaa, kun vika oli päällä, että nyt on vaikea sanoa, onko uudella softalla kuinka iso vaikutus käytökseen. Nätisti ainakin käy ja kiihtyy taas. Happy end.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2010, 12:34:10 kirjoittanut elwood »

majojala

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #39 : Heinäkuu 27, 2010, 13:49:28 »
Itsellä tuo ilmoitus tuli esiin kun olin ajellut lyhyitä matkoja (alle 10km) päivittäin n. kuukauden ajan ja kun seuraavan kerran ajoin n.500km putkeet ja vähän enemmän kaasutellen hävisi tuo ilmoitus seuraavan kerran käynnistäessä eikä sen jälkeen ole näkynyt. Kenties kone oli päässyt hieman karstoittumaan..

Poissa theme

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #40 : Joulukuu 14, 2011, 22:03:51 »
Ilmottaudun samaan vikakerhoon. Tai vika oli ´Depollution system faulty´mutta kuulostaa samalta. OBD lukija kertoi vian p0170 Fuel Trim Malfunction. Vika tuli aamulla suurinpiirtein heti käynnistyksen jälkeen.

Montako satasta pitää säästää katsastuskuntoon saamiseksi? Auto kulkee normaalisti, enkä kulutuksessa ole huomannut kasvua. Auto on C5 -05 bensa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #41 : Joulukuu 14, 2011, 22:23:57 »
Ilmottaudun samaan vikakerhoon. Tai vika oli ´Depollution system faulty´mutta kuulostaa samalta. OBD lukija kertoi vian p0170 Fuel Trim Malfunction. Vika tuli aamulla suurinpiirtein heti käynnistyksen jälkeen.

Montako satasta pitää säästää katsastuskuntoon saamiseksi? Auto kulkee normaalisti, enkä kulutuksessa ole huomannut kasvua. Auto on C5 -05 bensa.

Yhdistetty vanhaan aiheeseen.

Poissa peltsi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • C5 V6 -05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #42 : Tammikuu 19, 2012, 20:54:09 »
Minäkin liityn kerhoon: vikailmoituksen myötä auto tuntuu täristävän 60-70km/h nopeuksilla. Ensimmäinen kiihdytys ei meinannut rampilta tultaessa millään onnistua yli 50km nopeuksiin. Myöhemmin kyllä luistonestokin vilkkui kaasua reippaammin polkaistessa, tosin tänään oli kyllä liukastakin.

Vika hävisi matkan edetessä palatakseen takaisin seuraaviin käynnistyksiin. Tuolloin ei paljo muuta oiretta enää ollut kuin tuo täristys 60-70km/h nopeuksilla ja tyhjäkäynnillä jonkinasteinen pötpötys pakoputkesta (vajaapyttyinen?). Tehomenetyksestä en ole aivan varma, koska oli tosiaan liukasta.

Auto on C5-V6 vm -05. Onko muilla kuutosilla ollut huolia ja mihin on mahtanut viitata?

Kiitos vinkeistä etukäteen.

Poissa peltsi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • C5 V6 -05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #43 : Tammikuu 21, 2012, 11:59:59 »
Moottori täristää noin 1500 rpm ja tyhjäkäynti hieman ontuu. Ajattelin vaihdella uudet puolat ja tulpat pytty kerrallaan ja katsoa tuloksen. Motonetista haetut puolat ovat nimettömiä, mutta niissä näytti olevan myös "korjaussarja" vahavalu kantena.

Jos ei auta, niin sitten voisi varmaan vielä kokeilla lambda-anturin vaihtoa. Onko tietoa, mistä päin V6-moottoria se löytyy?


Poissa peltsi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • C5 V6 -05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #44 : Tammikuu 22, 2012, 11:34:57 »
3 puolaa oli vielä sagemeita, muut delphejä. Vaihdoin kaikki taaimmaiset imusarjan alla olevat uusiin (joista 2 sagemeita) sekä myös tulpat. N:o 6 tulppa oli aavistuksen karstoittunut ja hivenen musta. Edessä olevat pytyt olivat toimivia, mutta vaihdoin niistä yhden sagemin pois sekä tulpan.

Tulos: oireet poistuivat :), vikailmoitus jäljellä :-\. Odotellaan starttia numero 11 ja elm327:ää BT-testeriä.

Päätän lähetyksen näihin tunnelmiin! Bon voyage  ;D

Poissa xere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #45 : Tammikuu 31, 2012, 20:31:01 »
peltsi. itselläni myös samanmoinen C5 v6 vm.-05. Pakkasta -27c. käynnistyksessä otsikon mukainen ilmoitus tauluun ja tuntui kuin ei kaikilla pytyillä pyörisi. samanmoiset oireet myös täristyksen suhteen n.70km/h vauhdissa. Lisäksi löytyi vikakoodi: P1342, mitä mahtanee tarkoittaa...???Lisäksi automaatti ei vaihtanut alkuun 1-vaihdetta isommallle. Muutama kilometri ajoa ja kaikki toimi taas normaalisti. Oiskohan täälläkin orastavaa puola vikaa? Tuon vikakoodin kun joku tietäisi!!! KIITOS

Poissa peltsi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 44
  • Peukkuja: 1
  • C5 V6 -05
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #46 : Helmikuu 01, 2012, 14:23:43 »
Oireet aivan samat. Halvinta ja helpointa aloittaa kurkkaamalla, ovatko edessä olevat puolat vielä sagemeita. Jos löytyy, niin vaihtaa ne ensin. Jos käy edelleen vajaalla (vikailmoitus ei poistu ennen kuin x käynnistyksen jälkeen), niin kannattaa ostaa 3 puolaa (ja miksei myös tulppaa) ja vaihtaa taaimmaiset kerralla niiden merkistä välittämättä.

Tuolta löytyy hyviä vinkkejä taaimmaisten vaihtoon:
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,10723.msg70832.html#msg70832

Vikakoodia en ikinä katsonut, koska ilmoitus hävisi varmaan 15 startin jälkeen aivan itsestään eikä testerini ole vieläkään saapunut...



Poissa kariseija1

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 310
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #47 : Helmikuu 01, 2012, 16:30:45 »
peltsi. itselläni myös samanmoinen C5 v6 vm.-05. Pakkasta -27c. käynnistyksessä otsikon mukainen ilmoitus tauluun ja tuntui kuin ei kaikilla pytyillä pyörisi. samanmoiset oireet myös täristyksen suhteen n.70km/h vauhdissa. Lisäksi löytyi vikakoodi: P1342, mitä mahtanee tarkoittaa...???Lisäksi automaatti ei vaihtanut alkuun 1-vaihdetta isommallle. Muutama kilometri ajoa ja kaikki toimi taas normaalisti. Oiskohan täälläkin orastavaa puola vikaa? Tuon vikakoodin kun joku tietäisi!!! KIITOS
P1342: "Rates d'allumage cylindre 6, risque de deterioration du catalyseur". Kääntäkää viisaammat paremmin, mutta voisikohan tarkoittaa "Toimimaton sytytys 6 sylinterissä, riski katalysaattorin toiminnan heikkenemiselle".

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #48 : Helmikuu 01, 2012, 16:57:42 »
Eikös tuo V6 kone ole kuitenkin niin hieno keksintö, että sammuttaa polttoaineen ruiskutuksen sille sylinterille jossa puola viallinen.

Poissa xere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Depollution system faulty
« Vastaus #49 : Helmikuu 01, 2012, 19:36:40 »
ISOT kiitokset vastauksista! Tänään ei oireita laisinkaan vaikka samanmoinen pakkanen. Ensi viikolla auto muutoinkin huoltoon katsokaatten tuon sitten samalla...