Kirjoittaja Aihe: C5 - Lämmityslaite  (Luettu 36111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wille

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #75 : Toukokuu 06, 2011, 21:44:58 »
I-koppasen orginaali läppämoottorissa on lyhyt akseli, Pitkäakselinen ns. korjaussarja.

Eli tää antaa ilmeisesti pientä lohtua / helpotusta korjaukseen?

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #76 : Toukokuu 07, 2011, 08:31:22 »
Syksyllä vaihdoin omaan autoon tuon pitkäakselisen läppämoottorin ja hyvin on toiminut.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa abel

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #77 : Heinäkuu 03, 2011, 19:55:11 »
Mors
1.8 litranen nolla kakkonen puhalsi vasempaan kanavaan kuumaa ja oikeaan sitä mitä haluttiin.. Ilmastointi on huollettu muutama viikko sitten eli mikä osa on seuraavaksi menossa rikki?
Vika kuittaantui kun pyöräytti vasemman kanavan +28 asteeseen ja sen jälkeen sinne +20 asteeseen, mitä oikealla puolellakin oli.

On kohtuu rasittava työmatka jos auto puhaltaa kuskille +28 asteista ilmaa  :-\

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #78 : Heinäkuu 03, 2011, 21:04:23 »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #79 : Heinäkuu 03, 2011, 21:09:06 »
Mors
1.8 litranen nolla kakkonen puhalsi vasempaan kanavaan kuumaa ja oikeaan sitä mitä haluttiin.. Ilmastointi on huollettu muutama viikko sitten eli mikä osa on seuraavaksi menossa rikki?
Vika kuittaantui kun pyöräytti vasemman kanavan +28 asteeseen ja sen jälkeen sinne +20 asteeseen, mitä oikealla puolellakin oli.

On kohtuu rasittava työmatka jos auto puhaltaa kuskille +28 asteista ilmaa  :-\

Yhd. Vanhaan aiheeseen.

Poissa BODDAI

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #80 : Heinäkuu 04, 2011, 20:16:12 »
Moro

Mulla rupes c5 2.0 vm02 kans puhaltamaan kuskille tulikuumaa ja hantille sitä mitä säätimestä säätää. Vikaa kesti pari päivää. Kerkesin pitkäakselisen läppämoottorin jo tilaamaan mutta nyt toiminut taas pari päivää ilman oikkuja. mahtaako uusia vian vai onko vika edes tuossa läppämoottorissa?

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #81 : Heinäkuu 04, 2011, 20:24:05 »
Väittäsin että lähes varmasti vika uusiutuu ja lähes poikkeuksetta I-koppasessa vika on juuri tossa läppmoottorissa. Tai siis sieltä vastapuolelta on boorit rikki.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa BODDAI

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 13
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #82 : Heinäkuu 08, 2011, 15:24:46 »
vieläkin toimii :o. hajoaako nuo moottorit hantinpuolelta myös? ???

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #83 : Heinäkuu 08, 2011, 16:21:52 »
Taitaa noi ko. probleemat koskea yleensä kuskin puolta, ja ei se servomoottori mene rikki vaan vastapuolen boorit hajoavat.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 874
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #84 : Heinäkuu 08, 2011, 16:30:34 »
Tänään tilasin Raision Auto-Centeristä moottorin vaihdon. 270 euroa. Ja kuskin puoli nimenomaan.

Ritiko ei näitä laita. veho vaihtaa koko systeemin.
TeeKoo Turuust

Poissa Rojekti

  • maajussi
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #85 : Heinäkuu 08, 2011, 16:42:01 »
Moro

Mulla rupes c5 2.0 vm02 kans puhaltamaan kuskille tulikuumaa ja hantille sitä mitä säätimestä säätää. Vikaa kesti pari päivää. Kerkesin pitkäakselisen läppämoottorin jo tilaamaan mutta nyt toiminut taas pari päivää ilman oikkuja. mahtaako uusia vian vai onko vika edes tuossa läppämoottorissa?

Mulla sama auto tekee samaa jekkua täysin satunnaisesti 0..10 päivänä kuukaudessa, tuolla ratiolla. Juuri nyt tulee kylmää joten en valita enkä tilaile kalliita palasia, heh.
XM 1990, 2.0i, manuaali, mustat nahkapenkit (tärkeää)

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 874
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #86 : Heinäkuu 10, 2011, 22:19:24 »
Niinpä alkoi minunkin kulkineeni taaas kylmää lykätä eilen.

Kauppaan mennessä tuli kuumaa, kaupasta lähtiessä kylmää. Siinäpä sitä on ihmettelemistä. Peruako huolto vai ei?

Muuten, onko vika varmasti lämpötilansäätimen moottorissa? Eikös lämpöanturin vika voisi aiheuttaa samanlaisia oireita?
TeeKoo Turuust

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #87 : Heinäkuu 11, 2011, 07:48:30 »
Hei TeeKoo, testerillä käsittääkseni pystyy huollossa katsomaan, mistä vika johtuu. 2 vuotta minäkin pelleilin ton lämmönsäätö homman kanssa ennen kuin vaihdoin sen läppämoottorin. Kesällä pidin lämmönsäädön 16C ja talvella 28C ja puhalluksella/suuntauksella yms. säädin kajuutan lämpöjä...
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Arikultsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #88 : Helmikuu 09, 2013, 04:53:12 »
Onko kukaan korjauttanut tuota säätömoottorivikaa Virossa? Paljonko kustantaa?

Auto-Sunin kustannusarvio 175 euroa osa + 3,5 h työtä eli n. 450 yhteensä. Aika kallis, mutta ei itse viitsisi alkaa pilata auton sisustusta, sitä joutuu kuitenkin ajaessa katselemaan :)

Ostin Sitikan joulukuun alussa, ja myyjä kertoi reilusti viasta, ja myös pyytämästään korjausarviosta. En kuitenkaan ole vielä raaskinut sitä korjauttaa, koska suurimman osan aikaa säätö toimi hyvin tai ainakin tyydyttävästi. Vakioasento kuskille 19C ja matkustajalle 22C, niin puhaltaa samaa molemmin puolin ja lämpö OK. Lämpöjen säätö "auto" asennossa, ja silloin puhallus tuulilasille ja jaloille. MUTTA - jos auton sammuttaa lämpimänä ja lähtee hetken kuluttua uudestaan liikenteeseen, niin lämppäri sekoa. Kuskin puolelta alkaa tulla todella kuumaa, ja puhallus muuttuu niin että se on naamalle ja jaloille ja reilulla teholla. Tämän vuoksi "stop and go" asetus kuljettajan keskusyksikössä on asetettu pois käytöstä. Häiriötilassa pitää laittaa lämmitys manuaalille, puhallus nollille niin pakkaskeleillä saa välttävät mutta aika lämpimät olosuhteet.

Kun auto lepää aikansa ja jäähtyy, niin taas lämmitys toimii mallikkaasti.

Ei ole vielä talvikeleillä lämmin luita rikkonut, mutta kai tuo on korjattava eli korjautettava ennen säiden lämpenemistä. Jospa samalla menisi teettämään 320 tkm huollon Tallinnaan tai Tarttoon.

Auto -01 2,2 Hdi
C5 2.0i-16v, man. Break, vm. 2003; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #89 : Elokuu 18, 2013, 10:02:05 »
Onko kenelläkään kuvia tai muuten tietoa miten moottoriin pääsee käsiksi? Kyseessä kuskinpuoli. Voiko sitä vaihtaa itse vai onko viisasta viedä France Moteuriin?
Ajattelin, että jos siihen pääsee käsiksi helposti, niin vois säätää itse läppää kun kerta moottori ei sitä tee. Lämpöselle menee kyllä, mutta ei tarpeeksi kylmälle. Tosin talvihan tässä on tulossa joten siinä mielessä ei kiirettä.  :)


Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 817
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #90 : Elokuu 18, 2013, 10:22:28 »
Osa maksaa muistaakseni noin 170,- ja pienellä harakiri jutulla homma luonnistuu paremmin,Juukalainen kaveri on nuita vaihdellut vähän väliä,soita 0500-914202 ja kysy sieltä lisää.

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #91 : Elokuu 18, 2013, 13:18:47 »
Kiitos.

Poissa immoT

  • C5
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 56
  • Peukkuja: 1

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #93 : Elokuu 19, 2013, 14:22:01 »
Oho. Sehän on halpa. Tuolta taidan tilata sitten kun tilaan.  :)

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 197
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #94 : Elokuu 19, 2013, 15:31:23 »
Läpän akselin sisällä on kulmikas booritus, johon moottorin akseli ottaa kiinni. Jos boorit on luiskahtaneet rikki (yleisin vika), korjauksena on moottori, jossa on paljon pidempi booritus numerolla 6447tk

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,5395.msg99688.html#msg99688

Ja pari muutakin keskustelua aiheesta:
I-korisen lämmityslaite
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,5395.0.html Eri puolille eri lämpö
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,9409.0.html
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,10304.0.html
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,10034.0.html

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #95 : Elokuu 19, 2013, 16:06:58 »
Kiitos hyvästä vastauksesta. Tallennan tiedot koneelle niin löydän toistekin.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 197
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #96 : Elokuu 19, 2013, 18:53:34 »
Kiitos kuuluu myös KariM:lle joka on tehnyt hyvän "usein kysytyt kysymykset" osion C5:n alkuun, sieltä löytyy kaikeinlaiseen yleiseen ongelmaan liittyvää.

Sieltä oli lainattu pätkä FAQ:
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,13365.0.html

Liitetään tämäkin keskustelu hetken päästä vaikka tuon ekan ketjun perään, niin löytyy samasta paikkaa...

Poissa Mguel

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 97
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #97 : Elokuu 27, 2013, 20:31:20 »
ennenkuin siirretään..

lisään oman version ko. ongelman korjaukseksi.

(otin kuvatkin mutta lisääminen ei äkkiä onnistunutkaan)

sen säätömoottorin vaihto on 10 minuutin homma kun ottaa alakeskikonsolin pois ja ne pari 10mm kannalla olevat pultit kojetaulun keskikonsolista ja sen puujäljitelmä/harmaa keskikonsolin suojan.

sitten ratin alta se lokero pois ja vaikka rautasahalla keskeltä siitä alhaalta lokeron kohdalta halki - konsoli taipuu siten mukavasti ja moottori käsillä ja booritkin näkyvät hyvin missä kunnossa ovat.Kun kasaa ei näy juurikaan tuo sahaus kohta.

itse laitoin pikku tipan pu liimaa hieman haljenneeseen booriin ja vanha (lyhyt akselinen) servo takaisin ja toiminut ihan ok. Kohdallani oli servo jonka boorit ja servon hammastukset eivät kohdanneet lähellekään joten jouduin purkamaan moottorin irti säätimestä ja käsin säädin moottoriakselin kohdilleen - oiskohan joku joskus tutkinut ja "korjaannut" eri servolla kuin juuri tuohon kuskin puolen säätimeen kuuluu.

no mutta näin kuitenkin korjaus tehty ja toiminut jo hyvän aikaa..

Poissa Vipere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 53
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #98 : Elokuu 01, 2014, 11:37:12 »
Säätömoottorit perhepotretissa. Oikealla kantaisä, löydetty -01 mallisesta. Keskellä uusi kustannustehokkaampi versio (arvelisin), jollainen oli -02 autossa. Vasemmalla pitkäakselinen "korjausmalli". Eipä olis ollu Jakuekselta iso homma extruudata akseli pidemmäksi jo heti ekaan muoviseen versioon...

Poissa nafta

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
  • C5 '02 2.0 16V
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #99 : Elokuu 01, 2014, 20:56:19 »
Säätömoottorit perhepotretissa. Oikealla kantaisä, löydetty -01 mallisesta. Keskellä uusi kustannustehokkaampi versio (arvelisin), jollainen oli -02 autossa. Vasemmalla pitkäakselinen "korjausmalli". Eipä olis ollu Jakuekselta iso homma extruudata akseli pidemmäksi jo heti ekaan muoviseen versioon...

Voisitko mitata tuon pitkäakselisen mallin akselin pituuden? Olisi tarkoitus kovasta muovista tai alumiinista muotoilla jatke lyhytakseliseen malliin, niin saisi olla samanmittainen tuon alkuperäisen korjausmallin kanssa.