Kirjoittaja Aihe: C5 - Lämmityslaite  (Luettu 38297 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

buldog

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #50 : Elokuu 25, 2010, 19:46:35 »
Mullakin roikku ja siinä oli palanut poltin kiinni. Veikkaisin tuhkakupin valoa..

Poissa ukonvaaja

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 377
  • Peukkuja: 1
  • C5 1,8 Break -03
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #51 : Elokuu 26, 2010, 10:05:10 »
KKu, kuvan vihreällä liittimellä varustettu johto on GSM-antennin johto, itse antenni on radioantennin jalustassa.

buldog

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #52 : Elokuu 26, 2010, 14:27:52 »
Olihan rojekti, mutta tulihan lähettyä... Toistaiseksi toimii lämmönsäätö, mutta kuinka kauan? Liimasin epoksilla rattaan sinne booreihin, koska siellähän oli halennut ne kuuluisat boorit. Samalla puhdistin sen sisälämpötilan haistelijan sekä purin puoli citikkaa aina tuulilasilta etupenkin selkänojiin asti.:)

KKu

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #53 : Elokuu 27, 2010, 08:27:22 »
ukonvaaja: Kiitos tiedosta, antaa siis vaan roikkua...

buldog: otitko kuvia tuosta projektista?

buldog

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #54 : Elokuu 31, 2010, 07:48:40 »
Ei ollu kameraa mukana, eikä sitä voinu lähteä hakemaankaan:) Auto oli sen verran levällään... Täällä oli todella hyvät ohjeet kyseiseen hommaan, niiden mukaan toimin ja onnistuin. Aiemmin oli yritetty korjata ilmastointi teipillä (oli ilmastointi teippiä servon rattaan päälle pyöritetty).

nedzzius

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #55 : Joulukuu 06, 2010, 10:29:12 »
c5 vitosen ilmastointi puhaltaa kuskinpuolelta kuumaa ja toinen puoli tottelee normaalisti ilmastoinnin säätöjä. Joskus toimii normaalistimissäköhän voisi olla vika

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 818
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #56 : Joulukuu 06, 2010, 10:38:36 »
Meidän C5 korjattiin lämmityslaite ja läppäakselit tämän vuoden keväällä...toimi 2kk...sitten taas alkoi kylmän puhallus...ei se kesällä haitannut...katsotaan ja puretaan uudestaan lämppäri,joteinhan siellä on vialla kun oireet samat eikä auta olleskaa vipujen ja ilmansuuntauksien säädöt...(c5 HDi ja vm 2007)

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 889
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #57 : Joulukuu 06, 2010, 20:22:12 »
Meidän C5 korjattiin lämmityslaite ja läppäakselit tämän vuoden keväällä...toimi 2kk...sitten taas alkoi kylmän puhallus...ei se kesällä haitannut...katsotaan ja puretaan uudestaan lämppäri,joteinhan siellä on vialla kun oireet samat eikä auta olleskaa vipujen ja ilmansuuntauksien säädöt...(c5 HDi ja vm 2007)

C5:s I koppanen vai II koppanen?
Jos I-koppanen tod. näk. servomoottorin vaihto auttaa (pitempi akseli) jos II-koppanen niin sama vika kuin Juppella.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa apaija

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 182
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #58 : Joulukuu 17, 2010, 09:56:04 »
Meidän C5 korjattiin lämmityslaite ja läppäakselit tämän vuoden keväällä...toimi 2kk...sitten taas alkoi kylmän puhallus...ei se kesällä haitannut...katsotaan ja puretaan uudestaan lämppäri,joteinhan siellä on vialla kun oireet samat eikä auta olleskaa vipujen ja ilmansuuntauksien säädöt...(c5 HDi ja vm 2007)

Jos teet itse (vähintään kaksi miestä muuten tarvitaan) niin läppien vaihdolla korjaantuu vaan hetkeksi. Samalla pitää korjata lämmityslaitteen kotelo. Läppien akselien katkeaminen on vain lopputulos, vian syy on kotelo jossa stopparien vastinpinnat antavat periksi. Läppäakseleissa on aivan alussa neliönmuotoinen kohoke joka toimii stopparina. Jos tämä menee kotelon seinämässä olevasta vastinkappaleesta ohitse niin seuraavaksi stopparina toimii läppä, ja se on 5 cm akselin perässä. Askelmoottorissa riittää voimaa kääntää sitä mutkalle. Riittävän monta starttia ja akseli väsyy ja katkeaa (ilmeisesti 84kpl jos kerran kaksi kuukautta kesti) .
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2010, 08:52:29 kirjoittanut apaija »
C5 Hdi break aut

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 223
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #59 : Helmikuu 23, 2011, 20:07:49 »
Termos!

Näin talven mukavimpaan aikaan tapahtunut kuskin puolen lämmön säädön läpän boorien periksi antaminen saavutti seuraavanlaisen korjaus tuloksen.
Korjaus tapahtui kojelauta paikoillaan ja muutaman voimasanan turvin 3,5 tunnissa ensikertalaiselta.

-Irroitin keskeltä säätö paneelin kaikkine tykötarpeineen, jotta pääsi sitä kautta kurkkimaan servoa
-servon paikallistaminen ja irroitus tapahtui kuskin jalkotilan kautta ja puolet sokkona
-servoon koneistin työmaalla jatkopalan (kuvat) ja liimasin servoon kiinni. Jatkopala on alumiinia ja toi noin 15mm lisää pituutta servon akselille
-servo paikoilleen ja hilppeet kiinni

Työtä hidasti asianomaisen käsien työpituuden lyhentyminen ajan saatossa, johtuen koneistajille tyypillisestä mittaus tason kehityksestä keskivartalolle. :)

citrantti

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #60 : Maaliskuu 08, 2011, 18:52:30 »
Liima pysyy ja toimii. Yritin irroittaa servoa(uteliaisuuttani) ja sinne on jämähtänyt. Jos joku on kiinnostunut kuvista, voin jokusen tännekin laittaa.

Hyvä!  Edelleen olisi kiinnostusta kuvista, mikäli sellaisia vielä on tallella. Olen viela ponnistelemassa muovien irroittamiseksi ehjinä. Tämä näyttää olevan yleinen tyyppivika. Samoin kuin vaihteenvalitsimen alaosassa oleva nylon-muru, joka saa valitsimen täysin jumiin.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 223
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #61 : Maaliskuu 09, 2011, 18:23:52 »
Ja omani toimii vielä moitteetta. Täytyy tehdä sama homma repsikan puolelle vielä, vaikka ei ole ilmoitellut itsetään mitään. Liimaa en käytä muuhun kuin lisä jatkon ja servon liittämiseen. Koska jos sieltä kojeistosta menee jotain muuta niin sitten on piru irti...

alepos

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #62 : Maaliskuu 31, 2011, 12:54:51 »
Eilen lopetti vm.2002 C5 I:n kuskin puolen lämpötila säätymästä, aluksi puhalsi ihan kylmää, mutta kun kytkin puhalluksen täysille, niin jämähti sellaiseen keskilämpöiseen asentoon.

Vikaa tarvisi jossain vaiheessa alkaa ratkomaan, haulla löysin aluksi vain läppäakselia koskevia kauhutarinoita, mutta nyt myös näitä servon boorien "sutimisia" koskevia. Ilmeisesti jälkimmäinen on vähemmän kamala korjata. Onko ykkösmallin C5:ssa ollut noita läppäakselivikoja? Todennäköinen vika lienee 2002:ssa tämä servojuttu?

Entäs miten on homman tehneet, suositteletteko raa'asti sen luukun leikkaamista kojelautaan vai ronklaamista olemassa olevista aukoista? Ammatiltani en ole gynekologi, vaan isosorminen tavis.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 889
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #63 : Maaliskuu 31, 2011, 17:12:11 »
I-koppasesta menee boorit. Uuden pitempi akselisen moottorin pystyy vaihtamaan tekemättä mitään reikiä yms. Soitin, lämmönsäätöpaneeli ja ratin alta muovit pois ja ei muuta kun moottorin vaihtoon. Ahdasta on. >:D
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

alepos

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #64 : Maaliskuu 31, 2011, 18:52:11 »
I-koppasesta menee boorit. Uuden pitempi akselisen moottorin pystyy vaihtamaan tekemättä mitään reikiä yms. Soitin, lämmönsäätöpaneeli ja ratin alta muovit pois ja ei muuta kun moottorin vaihtoon. Ahdasta on. >:D

Kiitoksia, ja hyvä etten vielä sirklannut kojelautaa... ahtaus tuli jo pikaisella tutustumisella todettua! :) Mankka ja ratinalusmuovit irtosivat helposti ja moottoristakin näin jo vilauksen (jos se on se hankalammin lähestyttävä  niistä kahdesta), mutta mites tuo lämmönsäätöpaneeli irtoaa?

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 223
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #65 : Huhtikuu 01, 2011, 16:43:41 »
Se lämmönsäätöpaneeli oli muistaakseni neljällä pultilla/ruuvilla kiinni. Ylhäältä kaks ja alhaalta kaks. Sitten hieman tökkimistä ja kiertelyä ja paneelin saa työnnettyä sisään ja pois tieltä. Ja se moottori on se joka on vittumaisempi irrottaa. :)

alepos

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #66 : Huhtikuu 04, 2011, 14:15:50 »
Onko tuo pidempiakselinen säätömoottori samalla numerolla kuin vanha?

Soittelin äsken paikalliseen Citroen-liikkeeseen varaosatiskille ja kyselin pidempiakselista servoa (varmistuakseni, ettei tule tilattua samanlaista joka ylettyy vain boorin rikkinäiselle osalle) Pitivät ihan pöhkönä :)

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 889
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #67 : Huhtikuu 04, 2011, 15:12:05 »
Varaosa nro: 6447tk. Taitaa olla pöhkö Citroen-liike ;D
http://hydractives.com/viewtopic.php?f=12&t=5504
Sitroselta: C5 SÄÄTÖLÄPÄN MOOTTORI PITKÄ AKSELI (KORVAA 6447EL) 124,9 Eur
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

alepos

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #68 : Huhtikuu 04, 2011, 15:45:06 »
Varaosa nro: 6447tk. Taitaa olla pöhkö Citroen-liike ;D
http://hydractives.com/viewtopic.php?f=12&t=5504
Sitroselta: C5 SÄÄTÖLÄPÄN MOOTTORI PITKÄ AKSELI (KORVAA 6447EL) 124,9 Eur


Kiitos! Soitin heti uudestaan, tuommoinen tk-loppuinen numero loytyikin! :D Pahus kun en itse tuota sitrosta keksinyt, täytyy jatkossa etsiä myös sieltä.

Anyways, moottori tuli tilattua ja saapunee keskiviikkona. On se aikoihin eletty kun asiakkaan tarvii "marmoritiskillä" itsensä kipeäksi maksamisen lisäksi hoitaa asiakaspalvelukin :/

Poissa Rojekti

  • maajussi
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #69 : Huhtikuu 27, 2011, 12:27:22 »
Pieni huolestuksen irve kävi kasvoilla, kun ajoin 100km taipaleen kuumana kesäpäivänä. Tyttöystävälle kyllä tuli kylmää ilmaa, mutta omista suuttimista tuli about 28-asteista liekkiä vaikka miten sääti. Pyörittelin jo mielessäni kalliita korjauskustannuksia ja kuumia kesäpäiviä.

Vaiva haihtui kun käytiin huoltsikalla ja auto boottautui siinä tankatessa.

Mites, oliko random-vaiva vai uusiiko kiihtyvissä tahdin ja lopulta jää moiseksi; missä vika ehkä lienee, jne. ?
XM 1990, 2.0i, manuaali, mustat nahkapenkit (tärkeää)

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 889
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #70 : Huhtikuu 27, 2011, 12:37:25 »
Läppämoottorin tod.näk. joutuu vaihtamaan.


http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,5395.0.html
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

wille

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #71 : Toukokuu 06, 2011, 18:08:35 »
Kesken ajon aivan yhtäkkiä.. matkustajalle tulee normaalisti viileää ilmaa mutta kuskille vaikka on +16 säädetty niin tulee tulikuumaa. Jos käytin täysillä +28C ja laskin sitten +16C niin se hieman viileni, mutta pääsääntöisesti tulee tulikuumaa ilmaa.

Ilmastointihuolto on tehty, mikähän ohjuri tuolta on mennyt?

2.0 -01 C5 Break

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 889
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #72 : Toukokuu 06, 2011, 19:54:27 »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

wille

  • Vieras
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #73 : Toukokuu 06, 2011, 20:42:13 »
Onko tässä omassa -01 nyt sitten pidempi akselinen?

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 889
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #74 : Toukokuu 06, 2011, 21:26:05 »
I-koppasen orginaali läppämoottorissa on lyhyt akseli, Pitkäakselinen ns. korjaussarja.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99