Kirjoittaja Aihe: C5 - Lämmityslaite  (Luettu 36110 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 316
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #100 : Elokuu 01, 2014, 22:09:37 »
Nailon tangosta tuollaisen värkkää ja saa hyvin jatkettua kun on ontto tuo vanha akseli,kokeilemalla saa kyllä oikean pituuden. Omassa on sama vika mutta asteita vähä kerrallaan vähentämällä tai lisäämällä kyllä pelaa.

Poissa Vipere

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 53
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #101 : Elokuu 04, 2014, 09:30:02 »
Säätömoottorit perhepotretissa. Oikealla kantaisä, löydetty -01 mallisesta. Keskellä uusi kustannustehokkaampi versio (arvelisin), jollainen oli -02 autossa. Vasemmalla pitkäakselinen "korjausmalli". Eipä olis ollu Jakuekselta iso homma extruudata akseli pidemmäksi jo heti ekaan muoviseen versioon...

Voisitko mitata tuon pitkäakselisen mallin akselin pituuden? Olisi tarkoitus kovasta muovista tai alumiinista muotoilla jatke lyhytakseliseen malliin, niin saisi olla samanmittainen tuon alkuperäisen korjausmallin kanssa.

Myöhäistä, laitoin jo paikoilleen. Vakio on n. 9 mm pitkä, korjausversio arviolta kolminkertainen eli noin 30 mm.

Tällaisen nimimerkki Tahman tekemän jatko-osan mitat ovat: pienempi pää 6 x 6, pituus 7 ja isompi pää 9 x 9, pituus 18.

Poissa lepy57

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #102 : Lokakuu 08, 2014, 01:30:08 »
Hiano pulikka!Sama ongelma täälläkin, rompparilta hain säätömoottorin,olisko kuvaa,mihin olette sen huoltoluukun kojetauluun tehneet?

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #103 : Lokakuu 08, 2014, 08:06:29 »
^Mikäli kyseessä I-koppanen femmma, servomoottorin vaihtoon ei tarvitse huoltoluukkua...
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa lepy57

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #104 : Lokakuu 09, 2014, 13:55:50 »
Powerage,mä kyllä tarviin sen luukun,ei taivu äijä moottorin vaihtoon sitten millään,kyttäilin sitä kontillani (peilin kautta)aikani,sopivasti ilmastointiputkien keskelle istutettu,ihan kädellä saa koskettuakin ja ehkä ruuvit irtikin?Mutta muu tutkiminen,poorien kunto tms.jää kyl tekemättä ilman suoraa näköyhteyttä,vaikka mitä alamuoveja  purkas,uloshan sen vissiin saa siitä olemassaolevasta luukusta, mistä sitä kait kruuvataan irtikin?

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #105 : Lokakuu 09, 2014, 17:24:01 »
Pois tulee ja takaisin menee (ruuvien kanssa) särkemättä paikkoja ja peilillä näkee boorit kotelosta.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa lepy57

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #106 : Lokakuu 10, 2014, 11:29:11 »
Jaa,kait se on huome sit pakko koittaa servon vaihtoa,mitä tarpeita siihen tarvittiinkaan?Kaljaa hermoihin,pilkkihaalarit/sadepuku,lihasrelaksantteja toipumiseen ,nää löytyy hyllystä,mutta selviikö normaalilla hylsysatsilla vai pitääks käydä ostamassa joku erikoisavain?

Poissa nafta

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
  • C5 '02 2.0 16V
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #107 : Lokakuu 12, 2014, 22:54:54 »
Minullakin tämä olisi nyt edessä ja kiinnostaisi tuo, että mitä työkaluja ja tykötarpeita olisi hyvä olla että remontti sujuu ilman ylimääräisiä reikiä kojelautaan?

Tein alumiinista itsekin jatkokappaleen vanhan malliseen ylimääräiseen moottoriin, jonka ostin täältä foorumilta aikaisemmin. Täytyy toivoa että on toleranssit kohdallaan.

Poissa lepy57

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #108 : Joulukuu 12, 2014, 20:27:40 »
Joo,pitempi akseli fiksaus kesti sit 2kk ja tänään rupes puhaltaa kylmää naamalle kuuman sijaan,eikä säädy, eli taas on akseli menny pooreista yli,ei voi käsittää miten se tekeen sen,koska läppä liikkuu ihan pienellä voimalla ,eikä pitäs jumittaa mihinkään,nooh,piäntä purkuu ja sahalla auki vanhasta kohtaa,nyt sit epoksilla kii ja röttelö kiertoon,on nääs kläpi pooreineen tullu tiänsäpäähän  :)

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 872
  • Peukkuja: 2
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #109 : Joulukuu 13, 2014, 09:16:06 »
^Pitkäakselinen ei toiminut? Onko se pitkä akseli itse tehty vai ihan tehdastekoinen? Voiko myös I-koppasessa olla sama ongelma kuin II-koppasessa että läppää ajetaan liian isolla teholla rajoitinta vasten ja tässä tapauksessa (I-koppanen) menee boorit sileeksi. Ei ole tainut vielä aikaisemmin keneltäkään hajota booreja joka on käyttänyt tehtaan valmistamaa pitkäakselista moottoria.
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #110 : Heinäkuu 27, 2015, 18:12:15 »
Eli nupista kiertämällä numerot suurenee tai pienenee, mutta puhallusilman lämpötila ei muutu ?
Vaihda läppämoottori, joka säätää ilman kiertoa kennolle tai ei !

Lisäys !

Itse olen tehnyt reiän kojelautaan, jota kautta saa sen toisenkin ruuvin auki , toinen vaihtoehto on irroittaa kojelautaa niin paljon että voi vetää sitä ulospäin n.10cm !
Kohta johon teet reiän (varmista kohta )on siinä rattiakselin alapuolella josta saat sen palasen irti, teet sen auton pituussuuntaiseen sivuun !! Ei näy kuskille, hyvä .
Moottoreita on näköjään kahta mallia, riippuu rp numerosta kumpi käy.
Hinnat 106€/130€

Olisiko mahdollista, että ottaisit kuvan reiästä jonka teit kojelautaan? Osais ittekkin sitten tehdä juuri oikeaan paikkaan. Voihan olla, että kun säätömoottorin ruuvinpaikan näkee niin osaa kohdan päätellä, mutta kun olen 193 cm äijä, niin ei oikein mahdu sinne jalkatilaan möyriin. Siksi olis kiva kun vois jo kuvasta päätellä paikan.  :)

Poissa 1-xantia

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 612
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen ja elämä on !!!
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #111 : Heinäkuu 27, 2015, 18:32:24 »
Ei voi ottaa, oli asiakkaan auto.
Kun ottaa sen suorakaiteen mallisen muovin pois siitä rattiakselin alapuolelta, siihen kolon reunaan tein.
Pitää sieltä vain tähdätä ja hakea oikea kohta.
C5 III 2.0 16V tourer -08, C5 2.2 HDI-06, Xsara VTS -03

EX:iä Xantia  Exclusive Break 1.8, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8Vaut-97, BX1.6Van-88, Xantia2.0Meribel-95, Bx1.9GTI -88,

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #112 : Heinäkuu 27, 2015, 18:38:10 »
Ok pitää tutkailla.

Poissa Kyde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #113 : Toukokuu 31, 2016, 10:33:58 »
ennenkuin siirretään..

lisään oman version ko. ongelman korjaukseksi.

(otin kuvatkin mutta lisääminen ei äkkiä onnistunutkaan)

sen säätömoottorin vaihto on 10 minuutin homma kun ottaa alakeskikonsolin pois ja ne pari 10mm kannalla olevat pultit kojetaulun keskikonsolista ja sen puujäljitelmä/harmaa keskikonsolin suojan.

sitten ratin alta se lokero pois ja vaikka rautasahalla keskeltä siitä alhaalta lokeron kohdalta halki - konsoli taipuu siten mukavasti ja moottori käsillä ja booritkin näkyvät hyvin missä kunnossa ovat.Kun kasaa ei näy juurikaan tuo sahaus kohta.

itse laitoin pikku tipan pu liimaa hieman haljenneeseen booriin ja vanha (lyhyt akselinen) servo takaisin ja toiminut ihan ok. Kohdallani oli servo jonka boorit ja servon hammastukset eivät kohdanneet lähellekään joten jouduin purkamaan moottorin irti säätimestä ja käsin säädin moottoriakselin kohdilleen - oiskohan joku joskus tutkinut ja "korjaannut" eri servolla kuin juuri tuohon kuskin puolen säätimeen kuuluu.

no mutta näin kuitenkin korjaus tehty ja toiminut jo hyvän aikaa..

Morjenttes,

Näistä ois kyllä hyvä saada kuvia. Mguelilla tai jollain muulla kuvia tästä ronskimmasta (mutta huomattavasti helpommasta) korjauskeinosta?

Poissa Starglazer

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #114 : Toukokuu 31, 2016, 19:31:45 »
Tässä pari kuvaa. Meni tuossa jonkin aikaa kun moottoria etsi vaikka periaatteessa tietää mistä se löytyy. Moottorin "korjasin" liimaamalla puusta veistellyn tapin moottoriin :) Uusi moottori on jo tilattu, kestää mitä kestää..
Kuva sivusta. Työnsin puhelimen ratin alapuolella olevasta aukosta. Aukon päällä oli suojamuovi.

Kuva edestä. Lämppärin paneelin kohdalta näkyy tuo yksi ruuvi.

Poissa Kyde

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #115 : Kesäkuu 01, 2016, 08:31:04 »
Kiitos Starglazer!

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #116 : Kesäkuu 01, 2016, 08:47:35 »
Pitääkö toi lämmönsäätöpaneeli irroittaa, että moottorin saa vaihdettua, vai onnistuuko pikkukätönen vaihtamaan sen muutenkin?

Poissa Starglazer

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #117 : Kesäkuu 01, 2016, 12:53:06 »
Ei varmaankaan tarvitse paneelia irrottaa mutta kyllä se helpottaa :) Se päälymuovi on alhaalta kahdella ruuvilla kiinni ja radion ruuveilla. Ylärullalle meni joku johto. Muuten lähti vetämällä irti. Ainakin minulla  :P Lämppärin säätöpaneeli on kiinni neljällä ruuvilla.

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #118 : Kesäkuu 01, 2016, 15:59:13 »
Ei varmaankaan tarvitse paneelia irrottaa mutta kyllä se helpottaa :) Se päälymuovi on alhaalta kahdella ruuvilla kiinni ja radion ruuveilla. Ylärullalle meni joku johto. Muuten lähti vetämällä irti. Ainakin minulla  :P Lämppärin säätöpaneeli on kiinni neljällä ruuvilla.

Ok. Mä en varmaankaan mahdu jalkatilassa kömyään, enkä oikein saa näitä lapioita mahtumaan minnekään. Pitää yrittää palkata joku pikkukätinen kaveri joka osais sen kuvien avulla vaihtaa.  :)

Poissa Starglazer

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #119 : Kesäkuu 01, 2016, 16:48:42 »
Tosi ahdas se paikka on. Olisin ottanut enemmänkin kuvia mutta ei siitä oikein järkevästi saa. Ikävä että kojelauta on yhtä osaa ylhäältä alas asti. Tuo olisi helppo homma jos kojelaudan alaosan saisi irti.

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #120 : Kesäkuu 02, 2016, 10:25:25 »
Tosi ahdas se paikka on. Olisin ottanut enemmänkin kuvia mutta ei siitä oikein järkevästi saa. Ikävä että kojelauta on yhtä osaa ylhäältä alas asti. Tuo olisi helppo homma jos kojelaudan alaosan saisi irti.

Tai olisi suunniteltu siihen luukkuja jotka saa auki remonttia varten ja sitten siististi takasin kiinni.

Poissa Ton Eric

  • Iloisen laakson onnen onkija
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #121 : Kesäkuu 04, 2016, 01:15:13 »
Moi.
Meitsi on 176cm 100kg. Mahtuu seljälleen jalkatilaan, ja sopivalla avaimella moottorin irrottaa alta kymmenen minuutin. Helppo tai mukava asento ei kyllä ole  ;D

Itse korjasin tuon hiomalla pultista sopivan kulmikkaan jatkon moottorissa olevalle säätöosalle.
ex. Saab 99, Saab 900, Saab 900T, Opel Corsa, Subaru Legacy 200, Ford Scorpio, BMW 518, Audi 100, Ford P100, Mitsu L-200, Toyota Hilux, Nissan King-Cap, Hyundai H1 Van, Fiat Bravo, Peugeot 406, BMW 325, Volvo 850 T5, Renault Laguna. Nyt C5.

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #122 : Heinäkuu 22, 2016, 10:22:08 »
Nyt on uusi pitkäakselinen lämmönsäätömoottori vaihdettu kuskinpuolelle ja lämmönsäätö toimii normaalisti. Olipa homma. Kaverilla meni siinä 2H koska ei vielä ollut oikeat työtavat hallussa. Onneksi kaverilla oli pieni pää jolla mahtui painamaan kaasun pohjaan. Päällä siis pitää painaa kaasu pohjaan, niin näkee moottorin. Kaikki tehtiin siis alakautta ja purin ainoastaan sen pienen muoviläpyskän joka on lähinnä kaasupoljinta.
Se keskikonsolin pitkä muovi joka tulee siihen lähelle polkimia muuten taipuu uskomattoman paljon. Taivutin sitä 90 astetta tai enemmän, että kaveri sai kaksi kättä käyttöön. Sitten oli pieniä ongelmia kun muovi ei enään näyttänyt palautuvan. Onneksi kuitenkin itsekseen palautui muutamien minuuttien päästä.

Kun laittaa ruuveja takaisin moottoriin, niin on hyvä laittaa ruuvi maalarinteipillä kiinni hylsyyn ( 6mm ) niin ruuvi ei putoa kun sitä sohottaa reikään. Ja pitää käyttää aika pitkää jatkovartta.

Laitan vielä kuvan siitä missä moottori on. Löysin kuvan jostain toisesta keskustelusta.  http://citroen-foorumi.com/index.php?action=dlattach;topic=25543.0;attach=12326;image

Poissa hannm

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #123 : Elokuu 14, 2016, 14:38:12 »
Autossa ei kumpikaan lämmönsäädin toimi.Oon vaihtanut kuskinpuolen lämmönsäätimen, mutta ei muutosta. Apukuskin puhallin puhaltaa kylmää, ei reagoi säätöihin. Molemmilla puolilla puhalluksen suuntaukset pelaa. Missä lienee vika??
Auto on C5 -05 farkku 2.0l

Poissa Kaasumies

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 632
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.
Vs: C5 - Lämmityslaite
« Vastaus #124 : Elokuu 14, 2016, 15:39:53 »
Eikös ton ikäisessä ole vikana sen lämmönsäätöläpän akselin katkeaminen? Siitä on paljon juttua forumilla.

http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=7276.0