Kirjoittaja Aihe: Talvirengas keskustelua  (Luettu 109555 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xanteri

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #50 : Joulukuu 31, 2006, 10:20:05 »
Itse tuota olen aina pitänyt tyhmänä öljyllä täytettynä purkkina joka moottorin kierrosten noustessaa luistaen saa auton liikkeelle.

Ööh...eikös kaikki autot lähde tuolla periaatteella liikkeelle...riippumatta siitä onko manuaali- vai automaattiaski ???

Nykyaikaiset automaatit eivät todellakaan ole mitään tyhmiä purkkeja, monesti tuntuvat olevan jopa viisaampia kuin kuskinsa ;)

58Make

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #51 : Joulukuu 31, 2006, 10:53:28 »
Itse tuota olen aina pitänyt tyhmänä öljyllä täytettynä purkkina joka moottorin kierrosten noustessaa luistaen saa auton liikkeelle.

Ööh...eikös kaikki autot lähde tuolla periaatteella liikkeelle...riippumatta siitä onko manuaali- vai automaattiaski ???

Nykyaikaiset automaatit eivät todellakaan ole mitään tyhmiä purkkeja, monesti tuntuvat olevan jopa viisaampia kuin kuskinsa ;)
Nyt ei kyseinen kohta tarkoittanut itse laatikkoa vaan sitä "turbiinia". Manuaalivaihteistolla olevissa autoissa havoin on kierrokset 5000rpm korvilla muulloin kuin kytkimellä vauhtia säädellessä. Nykyaikaiset automaatit ovat luku erikseen mutta ei niidenkään turbiini nosta vääntömomenttia kolminkertaiseksi, momentinmuunnin on taasen aivan erilainen laite.

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 999
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #52 : Joulukuu 31, 2006, 11:37:26 »
Itse tuota olen aina pitänyt tyhmänä öljyllä täytettynä purkkina joka moottorin kierrosten noustessaa luistaen saa auton liikkeelle.

Ööh...eikös kaikki autot lähde tuolla periaatteella liikkeelle...riippumatta siitä onko manuaali- vai automaattiaski ???

Nykyaikaiset automaatit eivät todellakaan ole mitään tyhmiä purkkeja, monesti tuntuvat olevan jopa viisaampia kuin kuskinsa ;)
Nyt ei kyseinen kohta tarkoittanut itse laatikkoa vaan sitä "turbiinia". Manuaalivaihteistolla olevissa autoissa havoin on kierrokset 5000rpm korvilla muulloin kuin kytkimellä vauhtia säädellessä. Nykyaikaiset automaatit ovat luku erikseen mutta ei niidenkään turbiini nosta vääntömomenttia kolminkertaiseksi, momentinmuunnin on taasen aivan erilainen laite.
Noh, kokemukseni rajoittuvat ZF:n valmistamiin 4hp14 ja 4hp18 laatikoihin, joissa momentinmuunnin ei mikään "tyhmä purkki" pelkästään ole. Siellä sisällä on kolmet siivet, yhdet joita kampirauta pyörittää, toisen mistä voima laatikolle siirtyy sekä kolmannet jotka vapaakytkimellä joko pysyvät paikallaan (lisäten ulossaatavaa vääntömomenttia, sallien "luiston") tai pyörivät muiden kanssa liki samaan tahtiin (pyrkien välittämään paremmin kierroksia ulos, vähäisellä "luistolla") kierrosten noustessa. Sitten näissä on vielä kivana lisänä "suora yhteys" momentinmuuntimen läpi, joka on osaksi mukana kolmosvaihteella ja kaikki voima välitetään tätä kautta nelosella...

Ja niin, ainakin tehtaan kirjat puhuu tässä yhteydessä momentinmuuntimesta (kuten sisäinen rakennekin tukee tätä sanomaa) eikä turbiinista. Tämä turbiini-nimitys lienee peräisin jenkkilaatikoiden valtakaudelta..?

Mitenkähän tämä enää renkaisiin liittyy..? No, sanotaan tässä sen verran renkaista että kyllä Xm:llä pärjäsi "saksalaisilla" nastattomilla, mutta kovin varovainen piti silloin olla. Veljen autoa saksasta hakiessa ostin siihen sieltä uudet paikalliset talvirenkaat, niillä hän sitten loppukevään täällä ajeli. Pidoltaan nämä keskieurooppaan tarkoitetut nastattomat renkaat olivat jonkinverran kesärenkaita paremmat... Ei kuvitellutkaan seuraavaa talvea niillä ajavansa, vaan hankimme sitten kerralla neljä sarjaa ylempänä mainitsemiani renkaita. Oli muuten rengaskauppiaan ilme näkemisen arvoinen kun renkaita noutamaan menin, kysyi että meinaanko tosiaan saada ne kaikki sisään. Menihän ne, sekä neljä kohtuupintaista kesärengasta lisäksi... Ei siis Break Xm:ää pieneksi sanoa voi, penkit kaatamalla tavaratilaan sai mahtumaan 20kpl 195/65-15 kokoisia renkaita... Hauskaa sinänsä, vanhemmillani on kolme vuotta vanha Ooppelin Corsa, siinä pitää penkit kaataa että saa yhden sarjan renkaita kyytiin, kahta sarjaa ei voisi kuvitellakaan...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa jakkehdi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: -1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #53 : Joulukuu 31, 2006, 19:19:47 »
Mielestäni kitkarenkaiden "käyttösuositus" pitäisi olla toisinpäin. Pohjoisessa talvisilla teillä kitkat ja etelän "suolaliukkailla" nastat.
tuota en allekirjoita ainakaan pohjoisen osalta, koska teiden kunnossapito on mitä on yläperällä. oman mausteensa teiden kuntoon vaikuttaa rekkakuskit: Jotkut kokemattomat/välinpitämättömät tollot kuskit kun pilaavat tiepohjan ajamalla kettingit päällä(ilman kunnon syytä) ja lopputuloksenhan arvaa -> tie on harvakseltaan käyvän aura-auton seurauksena kuin pottupelto.
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

laakeri

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #54 : Tammikuu 01, 2007, 13:43:15 »
Nyt ei kyseinen kohta tarkoittanut itse laatikkoa vaan sitä "turbiinia". Manuaalivaihteistolla olevissa autoissa havoin on kierrokset 5000rpm korvilla muulloin kuin kytkimellä vauhtia säädellessä. Nykyaikaiset automaatit ovat luku erikseen mutta ei niidenkään turbiini nosta vääntömomenttia kolminkertaiseksi, momentinmuunnin on taasen aivan erilainen laite.

No ei kyllä 5000 rpm, mutta on tullut joskus manuaalivaihteisellakin lähdettyä kierrokset melko korkealla (kyseinen vehje kiersi ehkä jotain 2000-2500 rpm, en muista) ja oli sielläkin momentinmuunnin silloin, voi se manuaalissakin olla nimittäin. Oli oikein kiva myös jos tuntui joskus mäessä voima loppuvan, niin potkaisi kaasua sopivasti, että pääsi momentinmuunnin "luistamaan", niin alkoihan niitä menohaluja taas löytyä.  8)

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 999
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #55 : Tammikuu 26, 2007, 10:11:47 »
Itse tuota olen aina pitänyt tyhmänä öljyllä täytettynä purkkina joka moottorin kierrosten noustessaa luistaen saa auton liikkeelle.

Ööh...eikös kaikki autot lähde tuolla periaatteella liikkeelle...riippumatta siitä onko manuaali- vai automaattiaski ???

Nykyaikaiset automaatit eivät todellakaan ole mitään tyhmiä purkkeja, monesti tuntuvat olevan jopa viisaampia kuin kuskinsa ;)
Nyt ei kyseinen kohta tarkoittanut itse laatikkoa vaan sitä "turbiinia". Manuaalivaihteistolla olevissa autoissa havoin on kierrokset 5000rpm korvilla muulloin kuin kytkimellä vauhtia säädellessä. Nykyaikaiset automaatit ovat luku erikseen mutta ei niidenkään turbiini nosta vääntömomenttia kolminkertaiseksi, momentinmuunnin on taasen aivan erilainen laite.
Tällaista tietoa löysin tuota interwebin ihmemaata selaillessa..:
Torque converter type is located on front side of converter itself. Manufacturer is FITCHEL and SACHS. Locking speed is about 2200rpm, dia. 330mm and torque multiplication is 2.13.
Elikkäs siis tuosta voi lukea että momentinmuuntosuhde on 2.13, eli ei ihan sitä kolminkertaista mitä alkuun väitin... Muutakin kivaa automaatista löytyi, kuten välityksiä yms...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

joca

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #56 : Syyskuu 03, 2007, 20:22:28 »
Talvi lähestyy ja hankinnassa talvirenkaat, nastalliset. Onko kokemuksia hiljaisista ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvistä renkaista ko. autoon.

Matias10

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #57 : Syyskuu 03, 2007, 23:06:55 »
No, meikäläisellä oli viime talvena mahdollisuus valita uuden auton oston myötä mitkä tahansa talvirenkaat auton alle. Pitkään pohdittuani päädyin Gislavedin Nord Frost 5-malliin., koska edellisessä autossa Nord Frost 3:set toimivat erinomaisesti. Nyt viime talven kokemuksien pohjalta voin suositella näitä uutuusrenkaita, hiljaiset ja mukavat renkaat ajossa. Pärjänneet hyvin myös rengastesteissä. Kaikki nastat olivat talven jälkeen tallella. Mutta makunsa kullakin... :)

Poissa peijoona

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Viina-Saab, Sv650s
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #58 : Syyskuu 26, 2007, 15:12:54 »
Sana kadulla kertoo, että talvirengastestien aika on taas koittanut. Kirjasto(je)n kappaleita ei päässyt lukemaan ainakaan näin tuoreeltaan, eikä köyhällä ole varaa omaan lehteen. Kertokaapa siis testien tuloksia (TM, Tuulilasi), sekä lisäksi nastarenkaista melumittausten voittaja.
Omat kokemukset etenkin Tampereen alueen testiparhaimmiston hintatasosta kiinnostavat myös.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #59 : Syyskuu 26, 2007, 16:48:27 »
Uusimmassa tuulilasissa oli nastarengastesti, mutta testirenkaat olivat kokoa 225/45R17, joita kukaan järkevä ihminen ei kyllä talvirenkaiksi laita. Loppusijoitukset:
1.Nokian Hakkapeliitta 5
2.Gislaved NordFrost 5
3.Bridgestone Noranza2
3.Continental ContiWinterViking2
5.Michelin X-Ice North
6.Hankook Winter i*Pike W409
7.Kumho Izenwis KW19
8.Wanli Winter-Challenger

Kahta viimeisintä ei suositeltu tavikäyttöön ;)

Melun osalta järjestys oli
1. Bridgestone
2. Kumho + Hankook
4. Michelin
5. Nokian
6. Conti + Gislaved
8. Wanli

Gislavedin huono sijoitus melumittauksissa yllätti.
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Mitro

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #60 : Syyskuu 26, 2007, 16:57:09 »
TM:n vertailun testivoittajat olivat nastapuolella Nokian ja kitkapuolella Continental ja Gislaved tasapistein. Kun yllä oli mainittu nastarenkaiden melu, niin TM:n testissä kitkarenkaista Gislaved oli joukon hiljaisin. Voin päivittää tarkemmat järjestykset tähän, kunhan taas pääsen lehteen käsiksi, ellei joku muu jo ole ehtinyt.

Mielestäni kummallista, että suomalaisissa testeissä käytetään testirenkaina 225 leveitä kumeja, eiköhän ne 185/195 leveät ole vielä yleisempiä. Ainakaan meidän lähipiirissä ei kukaan käytä tuon leveämpiä talvirenkaita.

Juu_pe

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #61 : Syyskuu 26, 2007, 17:06:55 »
Uusimmassa TM:ssä oli nastarengastesti, testirenkaat olivat kokoa 205/55R16.

Loppusijoitukset:
1.Nokian Hakkapeliitta 5
2.Michelin X-Ice North
3.Gislaved NordFrost 5 + Continental ContiWinterViking 2
5.Goodyear UltraGrip Extreme + Vredestein Icetrac
7.Pirelli Winter Carving Edge
8.Bridgestone Noranza 2 + Hankook I*Pike
10.Barum Norpolaris 
11.Kingstar W411

Viimeisessä ei ollut mitään hyvää, huonoa oli pito kaikissa olosuhteissa ja ajo-ominaisuudet kaikilla teillä!

Melun osalta järjestys oli
1.Michelin + Nokian (arvosana 7)
3.Continental + Gislaved + Goodyear (arvosana 6)
6.Kaikki loput (arvosana 5)

Edit: poistettu näppi häröjä
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2007, 17:12:38 kirjoittanut Juu_pe »

Poissa peijoona

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Viina-Saab, Sv650s
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #62 : Syyskuu 26, 2007, 17:29:19 »
Kiitos tulosluetteloista! Mitähän johtopäätöksiä noista nyt oikein tekis, kun tulokset on taas kerran noin poikkeavia :|
TM:ssa on sentään ollut edes jokseenkin maltillinen rengaskoko käytössä..
Aasialaisissa renkaissa on näköjään hyvää vain hauskat nimet (esim Linglong Winter Hero tai Triangle Snow Lion).

berlingo citikka

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #63 : Syyskuu 26, 2007, 17:38:57 »
No joo ajaa kuka milläkin renkaalla mutta halvallakin talven yli pääsee  :)
ostin viime vuona ruottalaiset nastarenkaat ja vieläpäs pinnoitetut ja kaikkineen rahteineen ja töineen-
tuli koko pakkaus maksamaan 190€,jep jep,ihan tarpeeksi pitoa ja turvallisuutta,verrattuna kauheisiin -
kitkarenkaisiin mitkä oli michelinit! siis aivan tappaja auto niillä oli liukkaalla kelillä mutta kas kas joku kiva -
rannikko seudulla asuva hemmo osti ne ja sain 60e niistä ja pintaa oli 4mm.. :)

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #64 : Syyskuu 26, 2007, 18:37:06 »
Joskus on minullakin ollut pinnoitettuja nastarenkaita ja kyllä niissä ajettavuus on ollut kaikkea muuta kuin hyvä. Hauskoista nimistä puheen ollen...eko turbo on kans aika hauska nimi ja ihan suomalainen.;)

Talvirenkaat on kyllä totaalisen väärä paikka säästää! Noissa laatumerkeissä kun pysyy, niin ominaisuudet ei heittelehdi eri kelien mukaan.
Tarjouksia kannattaa toki pyytää eri merkeistä ja eri liikkeistä. Yleensä nokianit on kalleimpia sitten continental ja michelin.

Meillä on xsarassa noranzat ja ihan ok renkaat ovat. Ei lähde nastat, kuten nokianista ja gislavedista. Isä osti C5:een kans noranzat ja sarja maksoi vain 300e! (poistuva malli, ei siis noranza2) Bridgestonen nastarenkaat muuten valmistetaan Suomessa!!
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

berlingo citikka

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #65 : Syyskuu 26, 2007, 19:17:07 »
Noh noh,ihan samaa vauhtia noilla pääsee kuin 500€ renkaillakin eli talvella  :)
Ja toki jos rahaa työntää kalliisiin renkaisiin niin ostaa vaikka joka vuosi 1500€ rengas paketin.
TOsin tälläisillä 23-45km matkoilla on pärjänny kelillä kuin kelillä niillä renkailla mitä olen ostanut. :)

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 518
  • Peukkuja: 5
  • Xsara HDi
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #66 : Syyskuu 26, 2007, 19:56:16 »
Sehän on ihan kuskista kiinni miten ajaa ja miten turvallisia kilometrejä haluaa. Ajonopeudet kelin mukaan!

Rengastuksen koko varmaan vaikuttaa kanssa mutta kummalla sitten on suurempi merkitys, kokoerolla vai muilla ominaisuuksilla esim. kahden kärkimerkin välillä? Sitä lähinnä että voinko huoletta heittää Xsaran alle BX:n hyvät Hakkapeliitta 4:t? Kokohan on sama mutta painoluokka eri.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2007, 20:04:13 kirjoittanut Reverend »

Poissa peijoona

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Viina-Saab, Sv650s
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #67 : Syyskuu 26, 2007, 20:07:40 »
Edullisia autoja kun ostaa, niin niiden mukana tapaa tulla jotain pinnattuja talvirenkaita. Tästä syystä olen nyt tähän mennessä pari puolikasta talvea joutunut kärsimään noista kierrätyskumeista. Tämänhetkisissä renkaissa on kyllä kaikki nastat ja pintaakin kuin uusissa, pito vain puuttuu (selvittelin joskus kevättalvella asiaa.. ne tehnyt tehdas paloi ja teki konkurssin joskus 2003 :) ). Tavallisessa arkiajossa pärjää kun varovasti ajelee, mutta entäpä sitten, kun se vähän pahempi tilanne yllättää jonkun kaaharin, juopon, kuopan tai hirven tms muodossa?

Pienellä webbailulla löytyi Michelin x-ice northit 380e vanteille laitettuna: http://www.rengaskauppa.net, 185/65R15

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 518
  • Peukkuja: 5
  • Xsara HDi
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #68 : Syyskuu 26, 2007, 20:19:12 »
Edullisia autoja kun ostaa, niin niiden mukana tapaa tulla jotain pinnattuja talvirenkaita. Tästä syystä olen nyt tähän mennessä pari puolikasta talvea joutunut kärsimään noista kierrätyskumeista. Tämänhetkisissä renkaissa on kyllä kaikki nastat ja pintaakin kuin uusissa, pito vain puuttuu (selvittelin joskus kevättalvella asiaa.. ne tehnyt tehdas paloi ja teki konkurssin joskus 2003 :) ). Tavallisessa arkiajossa pärjää kun varovasti ajelee, mutta entäpä sitten, kun se vähän pahempi tilanne yllättää jonkun kaaharin, juopon, kuopan tai hirven tms muodossa?

Pienellä webbailulla löytyi Michelin x-ice northit 380e vanteille laitettuna: http://www.rengaskauppa.net, 185/65R15

Tuollaiset puolittain tehtävänsä hoitavat tuli mullekin toissa talvena. Pintaa vaikka miten ja nastat kaikki mutta ei oikein pitoa. Vaarallisinta oli se pidon raja, joka ei yhtään varoitellut ja sitten kun lähti luistoon niin hankalat palauttaa >:(
Kärvistelin niillä sen talven, myin pois ja tilalle nokialaiset ja erohan oli selkeä ;)

Mitro

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #69 : Syyskuu 26, 2007, 20:36:42 »
Täällä talossa ei enää talvikumeissa säästetä. Kahtena perättäisenä talvena on ajettu espanjalaisilla uusiokumeilla ja molemmat oli ihan kamalia ajettavia. Rengasmelu oli sellasta erittäin kovaa vinkuvaa ja molemmat renkaat oli rakenteeltaan hyvin löysiä, jollon kaarreominaisuudet oli luokattomia. Pidosta ei voi valittaa, molemmat olivat kumiseokseltaan pehmeitä ja nastat pysy hyvin paikallaan. Toki renkaiden ominaisuuksiin varmasti pinnattujen tapauksessa vaikuttaa se minkä kumin päälle ne on tehty.

Pikainen soittokierros Raahe-Ylivieska seutujen rengasliikkeisiin tuotti halvimmillaan Gislavedin uudet, mutta viime vuotiset hintaan 330 euroa. Seuraavaksi halvimmat olivat Bridgestonen Blizzakit 365 euroa, Michelinin X-Iceä saa 370 euroon ja muut ovat siitä ylöspäin. Huomenna soitan vielä pariin paikkaan, kun eivät tänään vastanneet luuriin. Siis kitkarenkaita kyselin ja koko oli 185/65 R14. Hinnoissa mukana kierrätysmaksut ja vanteellelaitot.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2007, 20:38:41 kirjoittanut Mitro »

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 103
  • Peukkuja: 22
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #70 : Syyskuu 26, 2007, 21:29:14 »
Melun osalta järjestys oli
1.Michelin + Nokian (arvosana 7)

Onko tuo X-ice north edelleen sama malli kuin toissa talvena? Se ei tosiaankaan ole mikään hiljainen, kuten arvosanasta saattaa päätelläkin.

Samaisessa vertailussa oli mukana myös nastattomat.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 803
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #71 : Syyskuu 26, 2007, 23:12:34 »
Melun osalta järjestys oli
1.Michelin + Nokian (arvosana 7)

Onko tuo X-ice north edelleen sama malli kuin toissa talvena? Se ei tosiaankaan ole mikään hiljainen, kuten arvosanasta saattaa päätelläkin.

Samaisessa vertailussa oli mukana myös nastattomat.

No minulla on juurikin X-ice north renkaat C4:ssä. Ovat niin hiljaiset kuin nastarenkaat voi olla. Samanlaiset hankin juuri Sevel pakuuni.

Tämmöinen mututuntuma ja hyväksi kokemani: Misukat nastoilla talvella (pito, hiljainen, kestävä)
Suvikumeiksi en Misukoita asennuta. Kuluvat aika vauhdikkaasti, vaikka muuten mukavat. Kesällä vaikka Nokialaiset, jos ei ole venäjällä tehty.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

berlingo citikka

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #72 : Syyskuu 27, 2007, 04:36:38 »
asiasta kolmanteen mikä on c4 mallin pultti jako ja et luku??
misukat ainakin berlingossa on  kestäneet 45tkm ajaa  ja noin arvioni kun ensiasennus renkaat näyttäisi olevan. :)
Eli kyllä ne kulutusta kestää ihan siinä missä muutkin renkaat,paitsi jotkut autot "syö" pehmeitä renkaita hanakammin.
On vaan se tosi asia että jäällä/jäisellä tiellä nastarengas kuin nastarengas on aina parempi kuin kitkarengas,oli se sitten miten-
kallis tahansa mutta kun siitä puuttuu sivuttais pito... :-\


« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2007, 04:47:45 kirjoittanut berlingo citikka »

2fast4u

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #73 : Syyskuu 27, 2007, 20:51:43 »
Mulla oli edellisessä C5:ssä Misukan X-ice Northit, joihin tykästyin. Riittävän hyvä pito ja sopivan hiljaiset. Hankin samanlaiset uuteen C4:eeni ja tuskin tarvitsee pettyä. Kakkosautossamme -05 Mitsu Colt on Nokian Hakkis 5:set, niissä pitoa löytyy, mutta myös ääntä, toki ei ehkä niin paljon kuin ensiksi pelkäsin.

Mitro

  • Vieras
Vs: Talvirengas keskustelua
« Vastaus #74 : Syyskuu 28, 2007, 17:08:43 »
TM:n vertailun kitkarenkaiden parhaimmisto oli:

1. Continental CVC3+ Gislaved Soft Frost 2 7.8
3. Nokian 7.4
4. Bridgestone Blizzak Nordic WN-01 7.3
5. Dunlop Graspic 7.1
6. Michelin X-Ice 7.0
7. Vredestein Nord-Trac 6.9
8. Toyo Garit G4 6.8
9. Kumho Ice Power KW 21 6.7
10. Yokohama Ice Guard ig20 6.6
11. Pirelli Icestorm 6.2