Kirjoittaja Aihe: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa  (Luettu 2077 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Buuman

  • Vieras
Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« : Huhtikuu 13, 2006, 22:33:09 »
Lukekaapas uusin tuulilasin turbo !!! kyllä siinä xantiaa pistetään halvalla.  >:(   

Samppa

  • Vieras
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #1 : Huhtikuu 13, 2006, 22:48:03 »
Pitääpä käydä kirjastossa lukaisemassa (jos muistaa). Kerroppas referoituna pahimmat mollaukset.

Buuman

  • Vieras
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #2 : Huhtikuu 14, 2006, 05:22:09 »
Mulla ei ole itsella sitä lehteä mutta Niillä kun oli se xantia käyttöauto testissä niin ne päätti hakee saksasta auton ja jobata xantian sinne. No  lehdessähän on sitten isot tekstit et "Xantiaa ei huolita edes pihaan seisomaan  vaan toimitetaan suoraan romuttamolle" Suunnilleen noin.  >:(

edit.  Sana tarkasti näin: "Xantiaa ei haluta lainkaan pihaan seisomaan vaan sille tilataan kuljetus suoraan romuttamoon"                                                "Xantia ei kelpaa edes afrikkaan"    >:(
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2006, 08:16:59 kirjoittanut Buuman »

andre

  • Vieras
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2006, 08:38:09 »
No jo on taas mieli muuttunut toimittajilla. Vai oliko tuo saksalaisten käsitys autosta?
Itse en ole lehteä nähnyt, mutta pitää varmaan ostaa ja lukea koko juttu.

Xanteri

  • Vieras
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #4 : Huhtikuu 14, 2006, 09:19:35 »
Kyllä se oli saksalaisten käsitys noin vanhasta Xantiasta (tai ylipäätään mistä tahansa yli 10 vuotta vanhasta autosta). Saksassa autokannan keski-ikä on vähän eri luokkaa kuin Suomessa, ja tähän seikkaan tuossa artikkelissa vissiin yritettiin jotenkin viitatakin.

Samaisesta lehdestä löytyi lausuma, jossa ihmeteltiin sitä, että ko. Xantia ei kelvannut edes arabikauppiaalle, joka jobbaa autoja Afrikkaan. Oikein painokkain sanoin päiviteltiin, että me ajelemme täällä Suomessa autoilla, joita edes Afrikkalaiset eivät huoli....tulikohan Tuulilasin päätoimittajalla tuotakaan juttua kirjoittaessa mieleen lainkaan, miksi Xantia ei kelpaa Afrikkaan. Sinnehän viedään ainoastaan sellaisia autoja, joihin löytyy varaosia ja osaavaa huoltotoimintaa (ja läheskään kaikkiin ei vielä löydy). Eli ei sitä Xantiaa hyllytetty Afrikan reissulta huonon kunnon takia vaan siksi, että jos siitä laukeaa jossain vaiheessa vaikka hydepumppu, niin kosla ei liiku enää ikinä.

Ei kannata Andre ostaa tuota lehteä. Ensimmäiset pari Turbo-lehteä olivat mielenkiintoista ja hauskaa luettavaa, mutta viime aikoina tuokin lehti on mennyt turhan tieteelliseen ja asenteelliseen suuntaan (kuten päälehtikin). Ainoa positiivinen pilkahdus ko. lehden numerossa oli se, että herrat vaihtoivat Xantian XM:ään.


Poissa DSMarko

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 0
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #5 : Huhtikuu 14, 2006, 11:09:24 »
No eipä Afrikkaan kelpaisi hienot Mersut tai Bemaritkaan. Ei niitä siellä sen paremmin osata korjailla, yksi tietokonevika tai komponentin kärähdys ja se on siinä, kuten Mertaranta toteaisi.

Sen sijaan Peugeot 504/505 on kova sana arkiliikenteessä vieläkin.
Niitähän tehtiinkin jossain savanninnurkassa vielä äskettäin. Helppoa perustekniikkaa, kuten pappa-Ladakin. Jakoavain, rautalankaa eri vahvuuksia, sirppi ja vasara ja eikun säätämään ja korjaamaan.

Xantiaa muuten tehdään tai ainakin tehtiin Iranissa. Että kyllä jo Mesopotamiassa sen päälle ymmärretään.

haltkar

  • Vieras
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #6 : Huhtikuu 14, 2006, 22:32:31 »
Kun omistaa PSA-yhytmän auton, niin näihin saa tottua. ???

Poissa portos

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #7 : Huhtikuu 15, 2006, 15:39:13 »
Juu - hieman ihmetytti kyllä tuo tapa millä homma hoidettiin. Tajuaahan sen jokainen, että ei Saksassa voi saada suomalaisesta vanhasta autosta kuin sen käteisalennuksen. Ainoa idea tuossa ois ollut, että olisivat sitten lähteneet hakemaan autoveron palautusta valtiolta - ihan vaan verotuksen läpinäkyvyyden takia  ;D

Mutta näin se vaan on. Luulis Ketosta harmittavan, kun teki hurjan määrän hommaa autoon ja sitten se laitettiin suoraan sulattoon  ::)

Ja se henk. koht. ihmetytti se SKS-hiimailu... että noin 3500e ois suomen kallein sitikka... Vai olenko jo liian tosikko?  >:D

Buuman

  • Vieras
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #8 : Huhtikuu 15, 2006, 17:06:24 »
Niin ja oishan ne voinut vaikka vähän kattoo mitä ostivat sillon kun sen citikan hommas. Onhan se sanomattakin selvää että jos noita ei huolla niin ei ne toimi....   Ja kyllähän ne siinä tuulilasissa kuitenkin kehu sitä ajettavuudeltaan ja muutenkin hyväksi. Sitten mennään pari numeroa eteen päin niin se on SKS :)

Poissa KareJG

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #9 : Huhtikuu 15, 2006, 22:27:05 »
Artikkelin mukaan kuluttajasuoja on Saksassa niin vahva, että vanhat auto ovat autoliikkeille iso riski. Käytännössä saksalaisille myytävät käytetyt ovat iältään vuoden parin vanhoja. Artikkelin mukaan arabikauppias laivaa Afrikkaan Tojon Hiace -pakuja dieselkoneilla. Ei siis kelpaa Meset eikä Bemutkaan  :)

Itse en kokenut, että artikkelissa olisi jotenkin erityisesti haluttu mollata Xantiaa. Vai onko tässä vanhan C femman kanssa jotenkin parkkiintunut. Vinoilut valahtaa kuin vesi hanhen niskasta :)
Mitsubishi Outlander vm 2010, C4 1,6HDi Exclusive Berline 5d vm 2007, Peugeot 206 1,4 SW vm 2003
Exät: C-Crosser HDi 2.2.  vm 2010 AT, C5 2,0i 16v Break AT, vm 2007, C5 2.2 HDi Berlinen AT vm 2001,C5II 2.0 HDi Break AT vm 2007 C4 1,6 16V Design II Berlin

Poissa portos

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #10 : Huhtikuu 18, 2006, 00:00:39 »
Itse en kokenut, että artikkelissa olisi jotenkin erityisesti haluttu mollata Xantiaa. Vai onko tässä vanhan C femman kanssa jotenkin parkkiintunut. Vinoilut valahtaa kuin vesi hanhen niskasta :)

Juu... eipä tuossa itelläkään kauhesti tullu herneitä nenän kautta nautittua - ihmettelin lähinnä, että mitä järkeä on käydä saksassa ottamassa turpaan autoveron verran - ellei enemmänkin. Tokihan se on ilmeisesti sitä Journalismia. Maksoihan sama lehti toista tonnia siitä, että sai aiemmassa numerossaan ajaa 14 vuotta vanhalla V8 audilla 270 autobaanalla (auton) varoitusvalot vilkkuen 8)

Poissa Jone2

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 299
  • Peukkuja: 2
  • Xsara Picasso 1.6 HDI -04, Honda CBX650E MR -83
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #11 : Huhtikuu 21, 2006, 08:34:55 »
Olisihan tuolle Citikalle sentään löytynyt kotomaastamme joku tyytyväinen käyttäjä, kun vaunua kuitenkin oli huollettu ja korjattu lehden toimesta yli 1700 eurolla muistaakseni.

Samassa lehdessä nuo hurjat parkkeerasivat viime vuonna Italiasta tuomansa Alfa 164:n jonnekin Viron maaseudulle odottamaan autoverotuksen keventymistä (forever).

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 018
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #12 : Huhtikuu 21, 2006, 11:18:09 »
Lainaus
Samassa lehdessä nuo hurjat parkkeerasivat viime vuonna Italiasta tuomansa Alfa 164:n jonnekin Viron maaseudulle

Tästä voisi sitten vetää ison otsikon,VANHA ALFA EI KELPAA EDES SUOMEEN :P

Pitäisi kaiketi itse alkaa toimittajaksi,tulisi edes vähän enemmän osaamista noihin juttuihin ;D

HS ja Ilta-Sanomat on toinen pohjanoteerauksia tekevä kaksikko,Iltalehdestä ei kannata edes puhua :'(

Päivän I-S vertailee Kia Sorento CITYmaasturia,mistä lähtien citymaasturissa on ollut erillinen runko ja alennusvaihteet??

Buuman

  • Vieras
Vs: Xantian "nöyryytys" tuulilasissa
« Vastaus #13 : Huhtikuu 21, 2006, 21:51:10 »
 :)