Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C5 III mallista  (Luettu 248369 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ztitruunari

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1175 : Kesäkuu 06, 2018, 22:42:56 »
Siellähan on sileät tapit joihin painetaan peltiprikat ja näillä lämpöpelti pysyy kiinni.Prikkoja pitäis olla Motonetissä.
Ok. Näissä tyngissä oli kyllä vähän kierteen näköistä, mutta nuo peltiprikat oli sitten ruostunut pois.
No Motonettiin siis, kun on kanta-asiakaskin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2018, 10:39:58 kirjoittanut ztitruunari »

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 367
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1176 : Kesäkuu 06, 2018, 23:11:37 »
Niissä tapeissa saattaa olla jotain uria että prikka pysyy paikallaan.

Poissa ztitruunari

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1177 : Kesäkuu 07, 2018, 18:48:38 »
Niissä tapeissa saattaa olla jotain uria että prikka pysyy paikallaan.
Juu ei kyllä niissä kierteet on alunperin katottiin Hämeenlinnan Autokeskuksen räjäytyskuvista.
Alunperin siihen tulee laippa-mutterit. Niitä nyt ei voi laittaa, kun ne kierteet oli niin pahasti ruostuneet.
Ruuvasin sinne jo nylonmutterit ja isot prikat ja mutterin päähän pikaliimaa lukitteeksi.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 367
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1178 : Kesäkuu 08, 2018, 11:39:41 »
Täytyi ihan käydä tarkistamassa ja oikeassa olit kierretapit näyttäis olevan myös vararengaskotelon pohjassa 8kpl ja äänenvaimentajan päällä 4 kpl mutta ei lämpöpeltiä.Jos on ollut mutterit niin ei luulis lähtevän pois itsestään ruostuneesta tapista.Ykköskoppasessa oli ainakin psa korikiinnike.

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1179 : Kesäkuu 13, 2018, 17:20:24 »
Onko normaalia että kun alustan nostaa yläasentoon hydepumppu jää pyörimään? Lakkaa vasta irroittamalla akunkenkä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 645
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1180 : Kesäkuu 13, 2018, 17:42:30 »
Oisko peruskorkeus pielessä ja loppuu joustovarat kesken ennenkuin auto on antureiden mielestä yläasennossa?

Poissa ztitruunari

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1181 : Kesäkuu 15, 2018, 23:02:21 »
Joo eli ensiksi lakkasi toimimasta peilin säädöt ja nyt ei saa käännettyä peilejä parkkiasentoon samasta nappulasta.

edit.toimiihan ne, kun luki ohjeet ulkomaan saitilta. Tuossahan peilien säädössä onkin liukukytkin.
Nyt toimii.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2018, 15:03:12 kirjoittanut ztitruunari »

Poissa viitonen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 65
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1182 : Heinäkuu 04, 2018, 21:08:56 »
Täällä ilmoittautuu uusi X7 omistaja!
Ennestään minulla on ollut C5 -01 hdi manuaali ja C4 -07 hdi bmp.
Nyt siis -09 hdi automaatti exclusive sedan lähes kaikilla varusteilla. Ja täytyy kehua, että kyyti on kuninkaallista!

Muutama kysymys olisi:
1. Oikean  takaoven kromilista on rikki. Miten sen saa siististi irti? Sellainen ehjä olisi tarpeen.
2. Oikean peilin vieressä on se pikkuikkuna. Sen ja sivuikkunan välissä on sellainen pieni musta lista. Miten mahtaa olla kiinni? Löytyisikö keneltäkään tätä käytettynä?
3. Molempien etuovien tiivisteet ovat kärsineet alaosasta, miten olette ratkaisseet tämän selvästi tyyppivian?
4. Autossa on navi, muttei ilmeisesti ei bluetooth-yhteyttä, onko sellaisiakin olemassa vai enkö hoksaa jotain?
5. Soittimen sisällä taitaa olla monta monituista CD-levyä, mutta niitä ei saa pois, ainakaan avausnappi ei toimi, vai onko tähänkin joku kikka-kuutonen?

Paljon kiitoksia jo etukäteen vastauksista. Tämä foorumi rocks!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2018, 22:11:46 kirjoittanut viitonen »

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 665
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1183 : Heinäkuu 04, 2018, 21:12:18 »
3. Vaihtamalla uusiin? Itse ratkaissut tuon siten että olen aina nostanut jalat kunnolla kun astun autosta mutta totta on, että tietyille ihmisille varmaan voi jalka herkästi osua tiivisteeseen ja jossain vaiheessahan se sitten pettää.
EDIT: Lisäsin linkin keskusteluun mutta siinäkään ei kerrota mistä saisi halvemmalla: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=27572.0
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2018, 21:42:58 kirjoittanut Zego »

Poissa viitonen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 65
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1184 : Heinäkuu 04, 2018, 21:15:53 »
Onko tiedossa paikka ulkomailta, missä hinta on ihan eri kuin marmorilta?

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 112
  • Peukkuja: 0
  • Citroen C5 204 HDI Tourer
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1185 : Heinäkuu 06, 2018, 11:59:01 »
1: esim tämä (on tosin farmarin, ei tietoa onko sedanissa sama?): https://www.ebay.com/itm/CITROEN-C5-RC5-TD-08-10-Trim-Window-Seal-for-DOOR-RIGHT-REAR-CHROME/132407650644?hash=item1ed41c6954:g:peAAAOSwSrNaErkK

3: esim tämä (tosin käytetty, eikä mainittu mihin C5:een käy): https://www.ebay.com/itm/Door-Seal-Right-Front-Citroen-C5/132549960226?hash=item1edc97e222:g:7AcAAOSw7btatjF3

4: Diagboxilla tai Lexialla selvinnee VINin perusteella onko BT

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 561
  • Peukkuja: 4
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1186 : Heinäkuu 06, 2018, 14:50:37 »
Sitronen

Poissa Aku P

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1187 : Heinäkuu 08, 2018, 23:15:11 »
Täällä ilmoittautuu uusi X7 omistaja!
4. Autossa on navi, muttei ilmeisesti ei bluetooth-yhteyttä, onko sellaisiakin olemassa vai enkö hoksaa jotain?

Täällä ilmoittautuu toinen uusi X7-omistaja! Viikko sitten tehtiin kaupat -14 mallin 163 HDI Premium tourerista.  Taulussa on nyt 79 tkm ja autohan on käytännössä tuoksua myöten kuin uusi.  Namiskuukkeleita olen ehtinyt alkaa opetella, navi ja muut hienoudet kameraa myöten löytyvät, ja ainakin omassa autossa bt-yhteys löytyy siis phone-nappia painamalla eli puhelinvalikosta. Auto etsii puhelimen, jahka sinne asti pääset.  Myönnettävä on, että tällainen älylaitteiden kanssa vähän laiska sai hetken kuluttaa ennen kuin paritus onnistui, vaan onnistuipa kuitenkin.

Noin muuten ei tässä vaiheessa voi juuri kuin ylistää; hiljaista ja odotetun mukavaa menoa, ihan omanlaistaan.  Pidemmätkään maantietaipaleet eivät väsytä. Selvää on, että tilankäyttöä ei ole yritettykään optimoida, vaan eipä sitä haettukaan.  163-kaakkinen HDI vetää oikein makeasti ja pidemmässä matkassa sain ajotietokoneen näyttämän keskikulutuksen 5,3 litraan.   Jousituksestakaan ei toistaiseksi ole löytynyt ihmeitä kysyttäviä; korkeussäätö pelaa, auto tuntuisi laskeutuvan pidemmällä tauolla levolle ja sitten ovi avatessa kori nousee taas lähtövalmiiksi.  Jos nyt olen oikein havannoinut.
Oikeastaan vain automaatin toiminta on vielä vähän opettelun alla; loota tuntuisi pitävän kovin kernaasti kutosvaihdetta päällä pienemmälläkin tiellä, ja pienissäkin ylämäissä vauhdin pitämisestä tulee vähän turhaa jyristelyä, kun kierroksia on se puolitoistatuhatta. Olikos tuolla vaihteistolla kyky oppia kuskin ajotapa, vai onko kyseessä ominaisuus?

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 345
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1188 : Heinäkuu 09, 2018, 00:21:18 »
Onnea uudelle upealle autolle Aku P!

Vaihteistosta ajatus. Kyllä se oppii. Itselläni Hdi 180 ja varmaankin sama vaihteisto. Parin tonnin ajoilla alkaa huomaamaan, kuinka oma ja auton ajatus alkavat pelaamaan yhä paremmin yhteen. Lisäksi minun autooni laitettiin uusi moottorin/vaihteiston ohjelmisto viimeisessä huollossa. Nyt käyttää herkemmin pienempiä vaihteita ja silti meno on rauhallisen letkeää, ei tempovaa kuten sport-asennossa. Tasamaalla tasakaasulla ajellessa vaihtaa kuutoselle vasta yhdeksässä kympissä. Tähän ”raja-arvo” pätee tietenkin vain minun moottori-vaihteistokombinaatioon, mutta antaa osviittaa asiasta. Nyt ei jyristele enää. Uutta softaa kannattas kysäistä huollosta, olisiko saatavana sinun autoosi.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 645
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1189 : Heinäkuu 09, 2018, 20:46:56 »
-09 jos navi on MyWay eli 1-din kokoinen niin bluetooth on vaan puheluille, eli musiikin toisto ei sen kautta toimi. Yatourin bluetoothin jos laittaa cd-boksin liitäntään niin alkaa poppi raikamaan.

Poissa ztitruunari

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1190 : Heinäkuu 10, 2018, 11:25:54 »
Mites tuosta C5 säiliöstä imetään jarrunesteet pois ? Se perkuleen suodatinkuppi ei lähde nostamalla irti ?
Pitäis vaihtaa jarrunesteet. Miten hitossa ne on saanut sen paikalleen ? Perkele.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 450
  • Peukkuja: 7
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1191 : Heinäkuu 10, 2018, 15:37:08 »
Mites tuosta C5 säiliöstä imetään jarrunesteet pois ? Se perkuleen suodatinkuppi ei lähde nostamalla irti ?
Pitäis vaihtaa jarrunesteet. Miten hitossa ne on saanut sen paikalleen ? Perkele.

Kyllä se kuppi lähtee, kun vähän yrittää  ;D
Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, BMW 535d -11

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 360
  • Peukkuja: 2
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1192 : Heinäkuu 10, 2018, 20:58:09 »
Oikeastaan vain automaatin toiminta on vielä vähän opettelun alla; loota tuntuisi pitävän kovin kernaasti kutosvaihdetta päällä pienemmälläkin tiellä, ja pienissäkin ylämäissä vauhdin pitämisestä tulee vähän turhaa jyristelyä, kun kierroksia on se puolitoistatuhatta. Olikos tuolla vaihteistolla kyky oppia kuskin ajotapa, vai onko kyseessä ominaisuus?

180 hdi:n kanssa kokemus hiukan toisesta äärilaidasta. Mielestäni heittää välillä jopa turhaakin pienempää vaihdetta. Ja varsinkin vakkarilla jos ajelee 80-90:ä niin pienissäkin alamäissä rullaa niin iloseen, että kaivelee aika usein laatikosta kolmosen esille ja vauhti vaan kiihtyy. Vaihdot kuitenkin toimii nätisti.

Poissa ztitruunari

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1193 : Heinäkuu 10, 2018, 21:21:22 »
Mites tuosta C5 säiliöstä imetään jarrunesteet pois ? Se perkuleen suodatinkuppi ei lähde nostamalla irti ?
Pitäis vaihtaa jarrunesteet. Miten hitossa ne on saanut sen paikalleen ? Perkele.

Kyllä se kuppi lähtee, kun vähän yrittää  ;D
Mulla meni kuppi nurin jo ton kanssa. Määrittele vähän ?

Poissa Paanaz

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1194 : Heinäkuu 12, 2018, 15:18:17 »
päivitetään tilannetta parin vuoden takaa. Viimeksi oli raidetangon päät, vetarit ym. uusinnan alla.

Sen jälkeen vaihdettu:
4/2017 kytkin, kaksoismassavauhtipyörä 1400€
5/2017 etujarrulevyt ja -palat 320€
5/2017 280t huolto 150€
12/2017 moniurahihna ja kiristin, meni poikki ja hinurilla ehjäämölle. 200€
3/2018 akku 129€
4/2018 takajarrulevyt ja palat 90€
4/2018 jarrusatula taakse, 300000 huolto 831€
Nyt sitten levisi syylärin flektistä laakerit. On muuten yhdellä ropelilla hintaa, marmorilla 550€ + työt...

Mutta rahaa menee autoiluun, -08 2,0Hdi tourer, mittarissa nyt jotain 310t
Xsara Break 1,6 SX -03,
C5 136HDi Confort Tourer -08
Yamaha Virago 535 -94, Tunturi Maxi -84

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 530
  • Peukkuja: 6
  • Xsara HDi
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1195 : Heinäkuu 14, 2018, 00:24:02 »
Mites tuosta C5 säiliöstä imetään jarrunesteet pois ? Se perkuleen suodatinkuppi ei lähde nostamalla irti ?
Pitäis vaihtaa jarrunesteet. Miten hitossa ne on saanut sen paikalleen ? Perkele.

Kyllä se kuppi lähtee, kun vähän yrittää  ;D
Mulla meni kuppi nurin jo ton kanssa. Määrittele vähän ?

Pumppaile etusatulan kautta. Ei tarvitse rikkoa sihtiä irrottaessa sen verran tiukassa se on. On myös nopeampi tapa kuin ottaa imukalusto esiin.. vaatii n 20 painallusta.