Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C5 III mallista  (Luettu 176170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ztitruunari

• "C2"
  • **
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #925 : Elokuu 18, 2017, 11:50:08 »
Turvavyö on aina jumissa penkin ja muovilistan välissä. Ranskalainen suunnittelija on tehnyt mahdollisimman ahtaasti koko auton. Se pätee kaikkeen. Ilmeisesti hahmottamiskyvyissä on ollut suunnittelijalla vaikeuksia ja ihmisen käden koossa.
Purat mitä vaan niin pitäisi olla lapsen kädet ja Gorillan voimat sekä lehmän kärsivällisyys.

Poissa Zego

• "C8"
  • Peukkuja: 18
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
« Vastaus #926 : Elokuu 18, 2017, 21:55:14 »
En ymmärrä mistä puhut!? Minulla mitään ongelmia viiden kanssa.  ???

Poissa HiTec

• "C8"
  • Peukkuja: 35
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #927 : Elokuu 19, 2017, 08:03:53 »
Ranskalainen suunnittelija on tehnyt mahdollisimman ahtaasti koko auton. Se pätee kaikkeen.

No jo ihan rungosta lähtien, iso ulkoa pieni sisältä. Tosin ei tuo 407 sisarus ole yhtään sen parempi :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Paikalla CelaVii5

• "C8"
  • Peukkuja: 4
  • C5 III HDi 240 Tourer
« Vastaus #928 : Elokuu 19, 2017, 17:33:45 »

ztitruunari on citroen-foorumin oma mielensäpahoittaja, ei siitä kannata välittää. :D

Poissa ztitruunari

• "C2"
  • **
« Vastaus #929 : Elokuu 19, 2017, 20:40:17 »

ztitruunari on citroen-foorumin oma mielensäpahoittaja, ei siitä kannata välittää. :D
Höpö höpö. Ainoa täällä joka kertoo totuuksia autoista  ???

Poissa HiTec

• "C8"
« Vastaus #930 : Elokuu 20, 2017, 08:53:25 »

No jokaisessa autossahan on ne hyvät ja huonot puolensa ihan väistämättä. Ja jos tuollainen huono osuu just siihen mitä itse autoltaan haluaa, niin kyrsiihän se ihan pakostakin. Ei ne huonot puolet silti siitä mihinkään häviä maton alle lakaisemalla tahi merkkiuskollisilla silmälaseilla asiaa tarkastelemalla. No toki ihan vastaavasti jokaisella autolla on myös ne omat vahvuutensa, joita ei tasapuolisuuden nimissä saa myöskään dissata. Ja jos tälläinen taasen osuu just niihin mitä autoltaan haluaa, niin hommahan on melkoisen bueno, eikös. Vaan kovin usein moni huonojakin ominaisuuksia esille tuova leimautuu turhan höpöttäjäksi, pelkkiä vikoja kaivelevaksi tai muuten vain petturiksi automerkkiä vaihdettuaan. Se vaan on tyypillistä perisuomalaista luonnetta, that's it 8)

Paikalla CelaVii5

• "C8"
  • Peukkuja: 4
  • C5 III HDi 240 Tourer
« Vastaus #931 : Elokuu 20, 2017, 09:31:31 »

Mielipideasioitahan nämä. Toiset on enemmän pessimistejä, toiset optimisteja.

Poissa adamas

• "C1"
  • *
« Vastaus #932 : Elokuu 20, 2017, 12:15:47 »

Mielipideasioitahan nämä. Toiset on enemmän pessimistejä, toiset optimisteja.
Makuasia sanoi koirakin kun muniaan nuoli. Ajotavat vaikuttavat suoraan auton elinkaareen, korjaukseen ja huollon tarpeeseen. Vika on monesti penkin ja ratin välissä.

Poissa TeeKoo

• "C6"
  • Peukkuja: 5
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
« Vastaus #933 : Elokuu 20, 2017, 12:49:13 »
ztitruunari puhuu ihan asiaaa. Samalla tavalla mullakin rurvavyö jumittaa, ei aina mutta usein. Riippunee selkänojan kallistuskulmasta.
Ja ahdas, no ei ihmishille, mutta pikkutavaralle ei ole tilaa. Jos vaikka pesäpalllon kokoisen tavaran  haluaisi jonnekin laittaa keskikonsolin laatikko on ainoa vaihtoehto hanskalokeron lisäksi. Aurinkolasikotelollekaan en meinannut paikkaa keksiä.
TeeKoo Turuust

Poissa HiTec

• "C8"
« Vastaus #934 : Elokuu 20, 2017, 13:44:15 »
pikkutavaralle ei ole tilaa. Jos vaikka pesäpalllon kokoisen tavaran  haluaisi jonnekin laittaa keskikonsolin laatikko on ainoa vaihtoehto hanskalokeron lisäksi. Aurinkolasikotelollekaan en meinannut paikkaa keksiä.

Ei voi kuin ihmetellä miten on auton suunnittelija kuvitellut "mäkkärillä" käytyään sen juomamukin laittaa kun ainut paikka on siellä hanskalokerossa - edellyttäen että se hanskalokero on tyhjä ja tuolloinkin pitää tinkiä kyynärnojasta, kansi auki, eikä tuota tilaa sielläkään taida olla kuin 1x mukille, mihinkäs se appari omansa sitten laittaa :-\ Muutenkaan kabiinissa ei todellakaan ole liiemmälti tilaa millekään pikktavaralle, webaston kellon syödessä sen ainokaisenkin ratin vas.puolelta :(

En nyt sano että mitään tilaihmettä tässä olisin minäkään perään kuuluttamassa, mitään C4 Picasson lokeroviidakkoa (?) ole kaipaamassa, mutta kyllä nyt sentään jotain pitäs olla - vai onko C5 ajateltu sille sikariportaan edustajalle joka nauttii kaffensa pikkurilli pystyssä ja ainoat ruokajuomat nautitaan kristallilaseista ???

Poissa JPL

• "C6"
  • Peukkuja: 7
« Vastaus #935 : Elokuu 20, 2017, 15:39:37 »
Hyvä on Nissanin omistajan kommentoida, tottahan tuo, että  C5 tilankäyttö on kokonaisuudessaan osattu hukata...

Poissa Zego

• "C8"
  • Peukkuja: 18
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
« Vastaus #936 : Elokuu 20, 2017, 15:46:03 »
Jep, onneksi saa edelleen itse valita (jos kykenee valitsemaan ilman että olisi 'lammas') oman autonsa ja kannattaa myös etukäteen käydä testaamassa ne asiat mitä itselleen ovat tärkeitä. Itselläni yhdet aurinkolasit siinä näytön alapuolella olevassa kotelossa ja toiset kyynärnojan alla olevassa lokerossa, jossa säilytän myös parkkikiekkoa. Toisen oven sivutaskussa minulla sateenvarjo ja toisen hanskat jotka käytän dieseliä tankatessa (huom! ei valkoiset ja ei tarvitse käyttää jos Nesteen jäte-dieseliä tankkaa :D). Itse en ole ikinä ymmärtänyt niitä jotka haluavat syödä tai juoda ajaessa (vaarallista itselleen ja muille), tai edes Mäkkärin parkkipaikalla mutta he tietty voivat valita ihan toisen auton jos se on ns. kynnyskysmys. Tyhmää silloin olisi valita sellainen joka ei siihen sovellu, mutta parasta olisi jos ei kukaan joisi tai söisi autoa ajaessa. :)
Minun kokoiselle (176 cm) on auto todella tilava ja takana hyvin jalkatilaa verrattuna vaikka 5-sarjan bemariin jossa sitä ei ole ollenkaan. Ainoa miinus takapenkistä tulee silloin jos lapset ovat vielä pieniä koska penkki on melko syvä, eli aikuiselle muotoiltu. Takana minulla on paljon parempi istua sitikassa kuin uudessa Mersun E-sarjan taksissa.

Poissa Jarppa

• "C5"
  • Peukkuja: 3
« Vastaus #937 : Elokuu 20, 2017, 16:02:20 »
Ei minulla mitään pahaa sanottavaa C5 X7:stani. Parkkitutkat nyt vähän ottavat kaaliin, niiden herkän vikaantumisen vuoksi. Ei muuta.

Poissa HiTec

• "C8"
« Vastaus #938 : Elokuu 20, 2017, 18:59:40 »
Hyvä on Nissanin omistajan kommentoida

Jota ennen oli C5 X7 2.0HDi Tourer, jota ennen Grand Scenic 2.0dCi, jota ennen... No nyt on tällä hetkellä tuo nisu, mutta ei se silti mitenkään deletoi kokemuksiani noista ex. autoistani, vai ::)

Poissa ealab

• "C8"
  • Peukkuja: 3
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
« Vastaus #939 : Elokuu 20, 2017, 19:50:49 »
Suuri ulkoa, pieni sisältä. Täytyy olla paksut seinät. Olisiko turvallisuusasia.

Poissa HiTec

• "C8"
« Vastaus #940 : Elokuu 20, 2017, 20:14:36 »
Suuri ulkoa, pieni sisältä. Täytyy olla paksut seinät. Olisiko turvallisuusasia.

Mahdollisesti, sillä A-pilarikin on niin jykevän oloinen ettei mitään rajaa, jatkuen tietty etuoven yli paksuna palkkina ja näin madaltaen tuota oviaukkoakin melkoisesti => tälläinen lähes 2m kaveri mitä itsekin olen saa oikeasti jo pujotella itsensä auton sisään :-\ Tuokin kumma juttu että autoa hankkiessa tuo ei vaikuttanut mitään, mutta kerran keuhkokuumeessa oli muuten todella hankalaa ahtautua autoon kun niskakaan ei kääntynyt enää juuri mihinkäään suuntaan :( No nyt nykyiseen autoon mahtuu vaikka olisi rautakangen niellyt, Berlingon olisin kuitenkin valinnut vaan kun vetopainot eivät riittäneet 8)

Poissa Omenanraato

• Senior Delivery Coordinator
  • "C3"
  • Peukkuja: 0
« Vastaus #941 : Elokuu 20, 2017, 21:49:37 »
pikkutavaralle ei ole tilaa. Jos vaikka pesäpalllon kokoisen tavaran  haluaisi jonnekin laittaa keskikonsolin laatikko on ainoa vaihtoehto hanskalokeron lisäksi. Aurinkolasikotelollekaan en meinannut paikkaa keksiä.

Ei voi kuin ihmetellä miten on auton suunnittelija kuvitellut "mäkkärillä" käytyään sen juomamukin laittaa kun ainut paikka on siellä hanskalokerossa - edellyttäen että se hanskalokero on tyhjä ja tuolloinkin pitää tinkiä kyynärnojasta, kansi auki, eikä tuota tilaa sielläkään taida olla kuin 1x mukille, mihinkäs se appari omansa sitten laittaa :-\ Muutenkaan kabiinissa ei todellakaan ole liiemmälti tilaa millekään pikktavaralle, webaston kellon syödessä sen ainokaisenkin ratin vas.puolelta :(

En nyt sano että mitään tilaihmettä tässä olisin minäkään perään kuuluttamassa, mitään C4 Picasson lokeroviidakkoa (?) ole kaipaamassa, mutta kyllä nyt sentään jotain pitäs olla - vai onko C5 ajateltu sille sikariportaan edustajalle joka nauttii kaffensa pikkurilli pystyssä ja ainoat ruokajuomat nautitaan kristallilaseista ???
Itsellä oli juuri C4 Grand Picasso ennen C5:sta ja oli tuo tilanpuute oikeasti shokki.
Aurinkolasikoteloa ei saa kuin hanskalokeroon, joka on kuskin kannalta kaikkein epäloogisin paikka mitä nyt voi olla. Sivutaskut ovissa on oudon pieniä, joten ei sinnekään paljon mitään mahdu. Oma lasien koteloni on niin paksu, ettei mene siitä sinne lokeroon edes.

Toisaalta vaikka kuski ei söisi mitään, niin kyllä pitkillä matkoilla tykkään, että saisin välillä edes juoda jotain..ei mitään paikkaa, tai sit tosiaan just käsinoja ylhäällä. Normaalisti autossa kun käsinojan nostat, voit kättä pitää normaalisti silti, mutta tässä käsi osuu avonaisen käsinojan luukun reunoihin.

Ja vaikka kuski ei söisi tai joisi mitään, niin entä apukuski. Kuski joutuu tästäkin kärsimään. Ja mikä pahinta..se käsinojan kotelo on oikeasti tarpeellinen ja kätevä, kun tilaa ei kerran muualla ole. Mutta ei voi käyttää, kun mukiteline on siellä..

Olen nähnyt netissä joskus kuvan, missä on radion alla olevassa syvennyksessä (vaihdekepin edessä) sellainen kahden mukin teline. Se syvennys siis on otettu pois ja sen tilalla teline, joka tulee tarpeen vaatiessa sieltä ulos. Olen metsästänyt sellaista kohta vuoden, enkä ole mistään myynnissä löytänyt.
Toki siinäkin mukit pysyy vain kepin ollessa D asennossa, mutta aivan sama..kunhan ois ees teline.

Kaikin puolin muutoin olen ollut picasson jälkeen enemmän kuin tyytyväinen. Vaikka on sama kone ja laatikko, niin selvästi taloudellisempi, vaihdelaatikko käyttäytyy ihan toisella tavalla. Auto on todella hiljainen, vaikka vertaisi ”hieman” kalliimpiin saksalaisiin/ruotsalaisiin. Mitään varsinaisia vikoja ei ole ollut, paitsi autoliikkeen piikkiin korkattiin tyyppivikainen ruostunut webaston putki, jota suojailtiin itse jälkikäteen ja myöskin autoliikkeen piikkiin vaihdettiin joku ilmastoinnin osa, kun apukuski sai 10-15 astetta kylmempää ilmaa aina.
Webasto toiminut hyvin, tilaa on jopa mulla pitkänä hyvin istua takana. Jousitus on jotain aivan mielettömän hienoa ja hirvittää olla rautajousien (jopa mersun ilmajousituksen) kyydissä nykyisin. Vakuutukset ja verot pienemmät, kuin vanhassa.

En kyllä keksi oikein mitään syytä, miksi en tulevaisuudessa päivitelisi vielä uudempaan C5:een ja sit vasta sen jälkeen murehtisi mistä saisi näin hyvän ja ”premiumautomaisen” auton näin halvalla.
Kulkineet:
Citroen C5 Tourer HDI 163 A -12
Citroën C3 -05

Poissa Citikka99

• "C6"
  • Peukkuja: 9
  • C5 III 2015 Premium sedan A
« Vastaus #942 : Elokuu 21, 2017, 09:53:48 »
Kyllä autoissa (myös C 5:ssa) on riittävästi tilaa kaikelle mukana tarvittavalle tavaralle. Pitkillä matkoilla pidän C5:ssa juomapulloa ilmastoidussa hanskakotelossa. Sen kannessa on sopiva tila pullolle. Juoma pysyy viileänä ja on hyvin saatavilla. Kaikki tarpeellinen mahtuu mukaan: P-kiekko, aurinkolasit ja talvella käsineet. Yleensä kaikki lokerot ovat tyhjänä. Ruokailua en autossani salli. Sitä varten on muut paikat. Olen työni puolesta aikanani turhan usein joutunut  näkemään ja toteamaan, miten epäsiisti voi "ravintola-auto" olla. Muut, mitä tarvitsen löytyvät auton tavaratilasta. Olen ymmärtänyt, että se on sitä varten. Tosin ei sielläkään ole juuri mitään, ei edes varapyörää.
(Työni puolesta: firmassa on noin 30 henkilöautoa, joita jokaista käyttää useampi kaveri)

Poissa Rommitommi

• "C5"
  • Peukkuja: 5
« Vastaus #943 : Syyskuu 15, 2017, 08:31:18 »
Tulinpa tuossa ynnänneeksi kuluja viimeiseltä vuodelta 3.0HDI:stä.

Ostaessa kilsoja oli 108tkm ja oston yhteydessä laitettiin 3 laakeria uusiksi ilman omia kustinkeja, ja tämän jälkeen 14kk aikana on mennyt seuraavia:

-Automaattivaihteiston öljynvaihto huuhtelemalla+Mannolin öljyt ~200e (Tsushoauto)
-Lisäjarruvalo 70e, itse vaihdettuna
-Parkkitutka 10e, itse vaihdettuna
-108tkm huolto 179e (Veho Koivuhaka)
-128tkm Huolto 189e (Veho Olari)
-Ohjaustehostimen pumppu 0e (Santander takuu maksoi, ~850e sain kuitin)
-Webaston putki 400e (osa Ranskasta, työ Virossa)

Eli sellainen reipas tonni on mennyt korjauksiin ja huoltoihin 20tkm matkalla. Ohjaustehostimen pumppu ja vaihteistoöljyt olisivat varmaan jääneet monilta vaihtamatta, mutta itse nyt jaksoin kitistä tuosta pumpusta Veholle, ei siinä mitään muuta vikaa ollut, kuin aivan minimaalisesti hikoili, toimi ihan ok. Itselle olisi riittänyt klemmarin vaihto ja kiristys, mutta Veho vaihtoi sitten koko pumpun.  Vaihteistoöljyt halusin vaihtaa ihan sen takia, että tiedän siellä olevan kuranttia tavaraa. 
Toi webaston putki ja jarruvalo ovat oikeastaan ainoat joita en pidä ihan normaalina kulumana, vaikka autolle ovatkin tyypillisiä.
Näiden lisäksi tänä vuonna pitää vielä vaihtaa pallonivel/laakeri kuskin puolelle, osa maksoi 50e ja katsotaan nyt missä työn teettää vai teenkö itse.

Ensi vuodelle kuluja sitten tulee jakohihnan vaihdosta, rumasti on lähtenyt parista lokarista maalia ja ne tekis mieli maalauttaa.
Tulevat rempat on siis suht kalliita, mutta muuten en pidä kuluja ollenkaan pahana, kun kuitenkin kyseessä on 7v vanha auto, jolla kuitenkin on jo kilsojakin takana.

Noin 20 autoa on pihassa pyörinyt  viimeisen 3v aikana, parhaimmillaan viisi kerrallaan, ja kyllästyminen on saavutettu 1-6kk ajanjaksolla, tämä nyt on ollut pihassa jo 14kk, eli tässä autossa on varmaan sitä jotain  ;D

Tätä laskelmaa rupesin vain tekemään sen takia, että mietin kannattaisikohan ottaa esim. Renault Megane Tourer Autoverkkokaupasta vuodeksi käyttöön, kaikki auton kulut 3600e. Toki tämä on isompi auto jne, mutta kun tähän miettii arvonalennuksen ja rahoituskulut, niin ei toi 3600e vuodessa uudella autolla ajamisesta kauhean paha ole..
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10, Saab 9-5 Aero -05