Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C5 III mallista  (Luettu 189543 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ves_ku

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 280
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #900 : Kesäkuu 10, 2017, 19:44:41 »
Eiköhän nämäkin sen 10 vuotta mene ilman ruostevaurioiden korjaamista ja siinä vaiheessa alkaakin aika moni peli oleen sellaisilla kilsoilla, että ei taida olla niin väliksikään. Tietty sen puoleen ei taida saada nykyisiä suurlujuusteräksisiä ihan noin vaan mennä edes paikkailemaan, että siinä mielessä suojaaminen ainakin muutamalle yksilölle suotavaa. Jää tulevillekin polville maisitiaisia viimeisistä jousitetuista. Auton arvoon sillä lisäsuojaamisella ei ole juurikaan vaikutusta paitsi jos tykkää itse ajella kulkineen hamaan loppuun.

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #901 : Kesäkuu 10, 2017, 20:58:29 »
Eiköhän nämäkin sen 10 vuotta mene ilman ruostevaurioiden korjaamista ja siinä vaiheessa alkaakin aika moni peli oleen sellaisilla kilsoilla, että ei taida olla niin väliksikään. Tietty sen puoleen ei taida saada nykyisiä suurlujuusteräksisiä ihan noin vaan mennä edes paikkailemaan, että siinä mielessä suojaaminen ainakin muutamalle yksilölle suotavaa. Jää tulevillekin polville maisitiaisia viimeisistä jousitetuista. Auton arvoon sillä lisäsuojaamisella ei ole juurikaan vaikutusta paitsi jos tykkää itse ajella kulkineen hamaan loppuun.
Tähän voi vielä lisätä, että suomessa on euroopan vanhimmat autot keski-ikä 12.3v ja vähiten autoja asukasta kohden.
Tuo tarkoittaa, että liikenteessä on paljon yli 20v vanhoja autoja.
10v vanha auto suomessa on vielä tuore ajopeli ja autot muutenkin euroopan kalleimpia, joten niitä kannattaa täällä suojata ja huoltaa kunnolla. Eri asia jos niitä voisi vaihtaa kuin paitaa.
Kulutushyödyke muualla on arvoesine täällä. Sen takia niitä pyhiksi lehmiksi nimitetäänkin.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 520
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #902 : Kesäkuu 11, 2017, 09:01:39 »
10v vanha auto suomessa on vielä tuore ajopeli ja autot muutenkin euroopan kalleimpia, joten niitä kannattaa täällä suojata ja huoltaa kunnolla. Eri asia jos niitä voisi vaihtaa kuin paitaa.

Tilanne on onneksi muuttumassa s.e. se kalleus siirtyy hankinnasta pikkuhiljaa siihen auton omistamiseen => miksi ajaa wanhalla ruoskalla ja valtion yhä kohoavien raippaverojen alla jos pienellä investoinnilla saa uutta kalustoa alle jonka verotus on selvästi kevyempää => autokantakin nuorenee jo kummasti. Ei, vielä ei olla tässä eikä varmasti seuraavan 5-10v aikanakaan, mutta jossain vaiheessa autostakin tulee EU-laajuisesti pelkkä käyttöesine, vailla valtiokohtaisia rekisteröintiveroja tms. 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Claude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 45
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #903 : Kesäkuu 13, 2017, 16:17:48 »
Käytin juuri 62tkm ajetun 2010:n neljännen kerran katsastuksessa ja läpi meni taaskin - tuli tosin huomautus pimeästä parkkivalosta, jonka täytyi tietenkin palaa matkalla konttorille  :). Kävin taas siinä samalla itsekin auton alla enkä löytänyt mitään merkkiä ruostumisesta - pulttien kannat siististi sinkittyinä, eikä pintaruostettakaan missään. Lokasuojien reunoissakin on maali edelleen kiinni, eikä edes alkavaa ruostumista.

Öljyä on joutunut lisäämään määräaikaishuoltojen välillä nyt, kun siirryttiin 5W-30:stä (Mobil ESP) Citroenin uuteen suositukseen 0W-30 (Total). Tuo on kuitenkin vain pieni haitta, jos 0W-30:llä pysyy moottori puhtaampana, mikä huollossa kerrottiin uuden suosituksen syyksi.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 628
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #904 : Kesäkuu 13, 2017, 21:44:20 »
^ Mobililtakin löytyy sopiva 0W-30.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Claude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 45
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #905 : Kesäkuu 14, 2017, 16:12:39 »
Mobil Super 3000P 0W-30:ä ajattelinkin pyytää seuraavaksi laittamaan. Paikallisella merkkihuollolla sitä ei vain tunnu olevan, joten pitää etsiä itse jostain halvalla. Kuulin että omani ei ole täälläkään ainoa tapaus, jolla öljynkulutus on lisääntynyt pysyvästi laatua ja samalla merkkiä vaihdettaessa.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 668
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #906 : Kesäkuu 14, 2017, 19:22:57 »
Mobil Super 3000P 0W-30:ä ajattelinkin pyytää seuraavaksi laittamaan.

3000 on semisynteettinen, ei parasta. Kelvannee, mutta Castrol EDGE Titanium on top.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 633
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #907 : Kesäkuu 15, 2017, 10:30:42 »
^ Mobililtakin löytyy sopiva 0W-30.

Mistä johtuu, että mobilin sivusto ei tunnista THP 156:een soveltuvaa öljyä. Joten kerrotko tarkemmin, mikä on po. moottoriin soveltuva mobilin 0W-30 öljy.  Kiitos etukäteen.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 108
  • Peukkuja: 9
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #908 : Kesäkuu 15, 2017, 13:27:33 »
Lainaus käyttäjältä: Claude - Kesäkuu 14, 2017, 16:12:39
Mobil Super 3000P 0W-30:ä ajattelinkin pyytää seuraavaksi laittamaan.

3000 on semisynteettinen, ei parasta. Kelvannee, mutta Castrol EDGE Titanium on top.
Ilmoita valvojille     Kirjattu

Täyssynteettinen Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 on täyssynteettinen moottoriöljy, joka pidentää moottorin kestoikää monentyyppisissä ja -ikäisissä ajoneuvoissa antamalla paremman suojan laajalla lämpötila-alueella.
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 215
  • Peukkuja: 11
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #909 : Kesäkuu 15, 2017, 14:10:47 »
...
Täyssynteettinen Mobil Super™ 3000 X1 5W-40
Mobil Super™ 3000 X1 5W-40 on täyssynteettinen moottoriöljy...
Tuo on hämäävä lause, eli suomalainen sanoisi tuota valheeksi.

Mutta kun tuosta käytiin oikeutta, niin oikeus totesi että synteettinen ja täyssynteettinen ovat vain mainoslauseita eikä tarvitse puhua totta ja hyviä mineraaliöljyjäkin saa myyjä kutsua täyssynteettisiksi (Saksa on (oli?) poikkeus tuosta, en tiedä miksi, mutta siellä VollSynth... tarkoittaa totta)
Monesta totuus voi selvitä käyttöturvallisuustiedotteesta (siinä ainesosat ei saa olla mainospuolen keksimiä)
Eli lainaus tuotteen KTT/MSDS lomakkeesta (vähintään 50-60 prosenttia on mineraaliöljyksi luokiteltavaa):
Tisleet (raakaöljy), vetykäsitelty raskas parafiininen
(64742-54-7) (265-157-1) (01-2119484627-25)
 50 - < 60%
Asp. Tox. 1 H304

Mutta kaikkea tuosta ei selviä, ei esimerkiksi mitä se loppu on...  mutta semisynteettistä lienee niin kuin  alkujaankin.

Poissa Claude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 45
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #910 : Kesäkuu 15, 2017, 15:57:49 »
Lainaus
Mistä johtuu, että mobilin sivusto ei tunnista THP 156:een soveltuvaa öljyä.

Ruotsin Mobilin sivuilta löytyy:
http://www.mobiloil.se/Sweden-Swedish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-formula-p-0w30.aspx

Täälläkin lisätietoa:
https://www.mobil.com/Finnish-FI/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-Super-3000-Formula-P-0W30

Tätä ainakin omaani on tarjottu vaihtoehdoksi.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 215
  • Peukkuja: 11
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #911 : Kesäkuu 15, 2017, 20:56:39 »
Sekä Suomen että Ruotsin Mobilin sivujen öljyvalitsin antaa:
"Valitettavasti emme löytäneet hakuasi vastaavia tuotteita. Ota yhteyttä tekniseen tukipalveluumme 0800 114 181 suosituksen saamiseksi." tai sama ruotsiksi?

Sellainen kauneusvirhe oli että THP:tä sanottiin  THP 155, mutta pikakokeilulla ei moneen muuhunkaan löytynyt, ei VTi koneeseenkaan. Mutta johonkin Xsara aikakauden autoihin alkoi löytymään tai Mk1 C5:n EW10A koneeseen antoi esimerkiksi tuota Mobil Super™ 3000 X1 viskositeetti luokassa 5W-40


Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 215
  • Peukkuja: 11
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #912 : Kesäkuu 15, 2017, 21:28:50 »
Pitikin oikein googlailla tuota tilannetta Mobilin osalta: Ilmeisesti Mobil on siirtynyt myös Mobil 1:ssä "Fully Synthetic"=hyvä mineraaliöljykin käy, ainakin osana... Ennen nuo Mobil 1 tarkoitti pääosin PAO pohjaisia synteettisiä öljyjä ja Super mineraaliöljyä, sitten superin perään tuli kaikenlaista kirjainta ja numeroa, mutta pääosin sama homma.


No mitä sitten nykyään kertovat Saksassa, eivät puhu synteettisyydestä mitään, ei enää edes Mobil 1:ssä, purkeissa lukee muualla eriintyvien tekstien "Fully Synthetic" tilalla lukee SHC Synthese (tai Super 3000:ssä HC Synthese, jotka on taas Mobilin rekisteröimiä tavaramerkkinimiä.

Historia tässä on muistaakseni jotakuinkin se että Mobil haastoi Castrolin oikeuteen, kun se myi osasynteettisiä öljyjä synteettisinä, mutta hävisi jutun ja näemmä tekee nykyään ihan samaa. "If you can't win them, join them"

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #913 : Heinäkuu 15, 2017, 20:06:21 »
No niin nyt on lauhduttimen vaihto meneillään ja on kyllä maailman vmäisin auto purkaa. Ämpärillinen muttereita ja mikään osa ei irtoa. Ei etupuskuri eikä se konehuoneen muovi jossa on aukaisuvipu.
Umpiot ei tietysti lähde vaikka mutterit on pois ? Volvoissa taitaa olla yhdellä mutterilla kiinni ja koko umpion saa irti.
Voin jo nyt sanoa, että ei mikään tee se itse auto(korjaa ja huolla). Jos on pirusti rahaa ja tietää luotettavan korjaamon joka näitä osaa korjata niin sitten. Ei.
Kaikki muovi on ihan sekundaa ja repsottaa ja halkeilee joka paikasta. Niiden "kiinnitykset" on myös naurettavia ja hankalasti irroiettavia.

Poissa akkep

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 18
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #914 : Heinäkuu 15, 2017, 21:52:15 »
Juuri tuohon omaan vaihdoin:http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=23791.msg202280#msg202280
Se päälimuovi tuli irroitettua, mutta tuskin olisi tarvinnut. Ilmanputsarin kotelo pois tieltä ja syylärin kallistus niin mahtuu tulemaan välistä.
Nyt pysyy taas paineet;)

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #915 : Heinäkuu 16, 2017, 10:46:47 »
Juuri tuohon omaan vaihdoin:http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=23791.msg202280#msg202280
Se päälimuovi tuli irroitettua, mutta tuskin olisi tarvinnut. Ilmanputsarin kotelo pois tieltä ja syylärin kallistus niin mahtuu tulemaan välistä.
Nyt pysyy taas paineet;)
Kiitän tiedoista itsellä sama homma juuri menossa. Mites tästä umpiot irrotetaan, kun edellinen seppä oli saanut molemmat muoviset umpion kannakkeet rikki ? Meinaan missä se kolmas ruuvi on ? Lähteekö nuo irti ilman puskurin irrotusta ?
Voi sitä piruparkaa joka joutuu ajovalon pesuria korjaamaan...
Tuo päälimuovi tuosta ei lähde kuin pistosahalla irti vai miten irroitit ?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2017, 12:30:22 kirjoittanut ztitruunari »

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 520
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #916 : Heinäkuu 16, 2017, 12:47:07 »
Voi sitä piruparkaa joka joutuu ajovalon pesuria korjaamaan...

Jo pelkästään päivävalo-polttimon (aikaisemmat III-koriset) vaihto vaatii sekin keulan merkittävän purkamisen tai kynekologin kädet ja todella pitkää pinnaa, muuten sekään ei meinaan onnistu :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 005
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #917 : Heinäkuu 16, 2017, 13:52:45 »
Pitikin oikein googlailla tuota tilannetta Mobilin osalta: Ilmeisesti Mobil on siirtynyt myös Mobil 1:ssä "Fully Synthetic"=hyvä mineraaliöljykin käy, ainakin osana... Ennen nuo Mobil 1 tarkoitti pääosin PAO pohjaisia synteettisiä öljyjä ja Super mineraaliöljyä, sitten superin perään tuli kaikenlaista kirjainta ja numeroa, mutta pääosin sama homma.

Mites Nesteen öljyt kävisi? Esim tässä 0w-30:ssä on käyttöturvalisuustiedotteen mukaan alle 2,5% öljyä:
 
https://www.neste.fi/tuote/neste-city-pro-a5b5-0w-30
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #918 : Heinäkuu 16, 2017, 14:03:34 »
Voi sitä piruparkaa joka joutuu ajovalon pesuria korjaamaan...

Jo pelkästään päivävalo-polttimon (aikaisemmat III-koriset) vaihto vaatii sekin keulan merkittävän purkamisen tai kynekologin kädet ja todella pitkää pinnaa, muuten sekään ei meinaan onnistu :-\
Nyt meneillään olevan remontin perusteella tunnistan Citroen-asentajan. Mulla on kyynärvarret kuin viisi kissa olisi raapinut ja mustelmia joka puolella.
Mitenhän tänkin muijalle selittäisi jos se ei tietäisi, että autorempasta tulleita jälkiä ?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 215
  • Peukkuja: 11
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #919 : Heinäkuu 16, 2017, 19:27:05 »
Pitikin oikein googlailla tuota tilannetta Mobilin osalta: Ilmeisesti Mobil on siirtynyt myös Mobil 1:ssä "Fully Synthetic"=hyvä mineraaliöljykin käy, ainakin osana... Ennen nuo Mobil 1 tarkoitti pääosin PAO pohjaisia synteettisiä öljyjä ja Super mineraaliöljyä, sitten superin perään tuli kaikenlaista kirjainta ja numeroa, mutta pääosin sama homma.

Mites Nesteen öljyt kävisi? Esim tässä 0w-30:ssä on käyttöturvalisuustiedotteen mukaan alle 2,5% öljyä:
 
https://www.neste.fi/tuote/neste-city-pro-a5b5-0w-30
Tuo Nesteen City Pro on hyvä esimerkki tuosta "markkinoinnista", mainoksiossa se on yleensä nykyään "täyssynteettistä", mutta siinä on enenmmän tai vähemmän mineraaliöljyksi luokiteltua tavaraa (niitä City Prota kun on montaa eri laatua), tuossa linkissä olevassa käyttöturvallisuustiedotteessa tuo "tisleet" tarkoittavat myös mineraaliöljyä:
Lainaus
Tisleet (maaöljy), vetykäsitellyt raskaat parafiiniset 90 - < 100 %
Joissain laaduissa on vain osa mineraaliöljyä.

Pitkään PAO ja esterit olivat ennen ylivoimaisia verrattuna raakaöljytisleisiin, mutta öljyteollisuuskin kehittyy, eli minusta mineraaliöljyt eivät ole sen kummemmin erityisen huonoja öljyjä jos ne laadut on oikein valittu, käsitelty ja lisäaineistettu, niin niilläkin pääsee nykyautoissa 0W... öljyihin pitkillä öljynvaihtoväleillä.

(Enkä tarkoita ettei öljyissä ole eroja, noita on joskus testattu, esimerkiksi mitä tekee API SA öljy nykyautoissa (luokitus oli koneisiin ennen 1930). USA:ssa aina silloin tällöin tehdään käytännön kokeitakin, tälläkin vuosituhannella oli tapauksia että noita API SA öljyjä myytiin halpamarketeissa moottoriöljyinä. Itse laittaisin sopivan viskositeetin mahdollisimman paljon lisäaineistetut öljyt 1920...30 luvun autoon, jos sellainen olisi.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 002
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #920 : Heinäkuu 26, 2017, 10:33:22 »
Voi sitä piruparkaa joka joutuu ajovalon pesuria korjaamaan...

Jo pelkästään päivävalo-polttimon (aikaisemmat III-koriset) vaihto vaatii sekin keulan merkittävän purkamisen tai kynekologin kädet ja todella pitkää pinnaa, muuten sekään ei meinaan onnistu :-\

No ei tarvinnu purkaa kuin muovisuoja päältä ja toiselta puolen auttoi jos otti sumarin irti niin sai toisen käden sieltä avuksi.
If in doubt, go flat out.

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #921 : Heinäkuu 30, 2017, 11:41:31 »
Voi sitä piruparkaa joka joutuu ajovalon pesuria korjaamaan...

Jo pelkästään päivävalo-polttimon (aikaisemmat III-koriset) vaihto vaatii sekin keulan merkittävän purkamisen tai kynekologin kädet ja todella pitkää pinnaa, muuten sekään ei meinaan onnistu :-\

No ei tarvinnu purkaa kuin muovisuoja päältä ja toiselta puolen auttoi jos otti sumarin irti niin sai toisen käden sieltä avuksi.
Pystyikö siitä 3x3cm reiästä saamaan ajovalon pesurin vaihdettuakin ? Vai onko se vain tarkastusaukko ?

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 002
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #922 : Elokuu 02, 2017, 09:35:22 »
Pystyikö siitä 3x3cm reiästä saamaan ajovalon pesurin vaihdettuakin ? Vai onko se vain tarkastusaukko ?
No tuohon en osaa sanoa mitään kun ei ollut sellaiseen tarvetta ja yhtään C5:sta ei ole ollut aikoihin.
If in doubt, go flat out.

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 213
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #923 : Elokuu 02, 2017, 20:37:58 »
Tuohon öljykeskusteluun vielä palatakseni. Totalia on kaltaiseni teeitsehuoltajan vaikea löytää ja se on kalliinpuoleista. Itse mieluusti vaihdan Hdi 110 öljyt lisäksi vielä aika tiheään.

Motonetistä löysin Comma 5w30 (outo merkki minulle) öljyä viiden litran astiassa kohtuulliseen hintaan. Öljyssä on tuo merkintä B712290 eli on matalatuhkainen ja käy siis ainakin 1,6 vti, 1,6 thp ja 1,6 hdi -moottoreihin. Ja varmaan muihinkin FAP-dieseleihin, mitä näissä Psa-autoissa on käytössä. Ja jää aina 5l kannusta vähän lisäysvaraa 308:n vti-koneelle, mille ööli maistuu!
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 224
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #924 : Elokuu 03, 2017, 06:23:46 »
Motonetistä löysin Comma 5w30 (outo merkki minulle) öljyä viiden litran astiassa kohtuulliseen hintaan. Öljyssä on tuo merkintä B712290 eli on matalatuhkainen ja käy siis ainakin 1,6 vti, 1,6 thp ja 1,6 hdi -moottoreihin. Ja varmaan muihinkin FAP-dieseleihin, mitä näissä Psa-autoissa on käytössä. Ja jää aina 5l kannusta vähän lisäysvaraa 308:n vti-koneelle, mille ööli maistuu!

Eikös merkkihuolto laita, ilmeisesti tehtaan suosituksesta/määräyksestä, nykyään 0w30 noihin thp-koneisiin?