Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C5 III mallista  (Luettu 165638 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aimo Käikäle

• "C5"
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #25 : Toukokuu 08, 2008, 18:45:08 »
Valitettavasti itsellä koeajot menee ensi tai seuraavalle viikolle.
Kovasti kiinnostaa kokemukset / vertailut jousituksen suhteen.
Onko muuten Pösön 407 samalla alustarakenteella kuin C5 rautajousilla? Lähinnä kysyn tätä siksi että olisi lisää vertailupohjaa
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

andre

• Vieras
« Vastaus #26 : Toukokuu 08, 2008, 21:28:32 »
Onko muuten Pösön 407 samalla alustarakenteella kuin C5 rautajousilla? Lähinnä kysyn tätä siksi että olisi lisää vertailupohjaa

Näin olen ainakin itse antanut itseni ymmärtää. Ensi maanantaina olis tarkoitus käydä molempia versioita (metalli / hyde) kokeilemassa.
Tänään näin liikenteessä ensimmäisen Tourerin. Olin linja-autopysäkillä kun kyseinen malli paineli ohi. Paikkana VT 1 Lohjanharju ja suuntana Salo.

Poissa Pasis

• "C8"
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
« Vastaus #27 : Toukokuu 09, 2008, 13:55:39 »
Eikö 407 ja vanha C5 ole samalla pohjalevyllä, mutta erilaisella jousituksella ?

Poissa dieselflosse

• "C3"
« Vastaus #28 : Toukokuu 09, 2008, 15:59:31 »
Heip!

En malta olla elvistelemättä... Vaimo tilasi C5:n farkkucomfortin työsuhdeautoksi. On ihan hinnat alkaen bensakoneella (2.0) ja manuaalilaatikolla, mutta kääntyvät xenonit ja metalliväri lisättiin listaan. Parkkitutkaa mietittiin hetki, mutta rouva totesi pärjänneensä niin Xm:llä kuin Chevy-farkullakin ilman, niin tingittiin siinä kohdin.

Vaimolle tuli tilapäisautoksi Dodge Caliber ja minä sain hänen Xm:nsä  :)

Terveisin
Tero

Ps. Vaimon ensikommentti tuosta Caliberista: "Kauhea traktori!" Noh, eipä tule pettymyksen tunnetta, kun tuolla dötsillä ajelee C5:n toimitusajan verran  ;D

Terveisin
Tëro

Vintage-autoilija

Poissa kimmoa

• "C5"
« Vastaus #29 : Toukokuu 09, 2008, 18:38:02 »
Kävimpä itsekin kokeilemassa tänään uutta C5:ta. Alla oli 136-hevosvoimainen diesel + automaatti. Muuten pidin autosta kyllä, kulku oli hiljaista ja jopa yllättävän tasaista, vaikkakin vanha malli kulki minusta tasaisemmin. Ohjausta oli huononnettu vanhaan nähden. Auto jäi kaartamaan kun ajoi loivan kaarteen läpi. Vanha malli + Xantia (vanhasta kokemusta 2:sta koeajoautosta ja xantiasta omassa käytössä 70000km) oikaisevat itsensä välittömästi kulkemaan suoraan. No, nämä lie makuasioita. Itse pidin vanhasta enemmän.

Varsinainen pettymys oli suorituskyky. Auto ei kulkenut mihinkään! Lähtiessä ei käynyt moottorin malli ilmi ja kysyin myyjältä pokkana palatessani että onko tuossa 90-heppainen 1.6 pellin alla. Myyjä vastasi että 2.0 136-heppainen. Vaistomaisesti suusta pääsi että elä ny vihti veättää, mutta totta se oli. Ajotuntuma vastasi kuitenkin enemmän 90-hevosvoimasta.

Kävin päälle ajamassa vanhakoppaista C5:ttä vanhalla HDi 110:lla + automaatilla. Auto kulki HUOMATTAVASTI paremmin kuin tuo uusi malli.

No, halvaksi tuli, kun johtopäätös koko keikasta oli että ajampa edelleen Xantialla.

Hassuja nämä autokoeajot nykyään. Ennen, kun alla oli Saabia, Ladaa, Chevyä, kavereitten nissaneita ja tojotoita tms. niin tuntui aina liikkeiden koeajolla että vittu, kun mulla on paska auto, että tuo uusi se vasta olisi jotain. Sama mitä merkkiä koeajoi.

Nyt, kun Xantian ratista menee koeajamaan muita autoja, niin aika usein käy niin että koeajolta palaa miettien, että minulla on sentään auto. :D

Kuinka helvetin paljon tänne pitää kirjoittaa, että tuo C1 muuttuu C2:ksi?

Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

c5II

• Vieras
« Vastaus #30 : Toukokuu 09, 2008, 19:03:04 »
Tuonne on ilmestynyt aikasen hyvä lähes puolentunnin suomenkielinen esitelyvideo uudesta C5:sta.
http://www.karkimerkit.fi/video/c5/c5.html

cviitonen

• Vieras
« Vastaus #31 : Toukokuu 09, 2008, 21:05:33 »
Onkohan kimmoa pa?

Foranamo

• Vieras
« Vastaus #32 : Toukokuu 09, 2008, 23:13:31 »
Tulipa sitä itsekin koeajettua uusi C5. 136hp HDi automaatilla, exclusive malli. Olipa ensimmäinen automaatti, jolla olen ikinä ajanut, sinälläänkin mielenkiintoinen kokemus. Automaattiin pitäis toki totutella enemmän, kun tuntui, ettei saanut itse päättää, kuinka lujaa ajaa.

Mitä itse siihen autoon tulee, en keksi mitään valitettavaa. Omaan makuun kaikki oli melkeinpä täydellistä. Näkyvyys ulos oli vähän heikko enkä ilman parkkitutkia uskaltaisi ainakaan sedania parkkeerata kovin pieneen rakoon, vaikka kyllähän nuokin mitat iskostuisivat päähän jos päivittäin ajaisi. Meno oli hiljaista, tasaista, tuolla kelpaisi ajaa vaikka Porista Joensuuhun joka viikonloppu kun kyyti on niin mukavaa. Mitä tuohon koneeseen tulee, oli mielestäni aivan riittävä suomen oloihin. Missään tilanteessa en sanoisi laiskaksi, oli aivan erilainen kiihtyvyys verrattuna omaan 90hp dieseliin vaikka painoa on yli puoli tonnia enemmän.

Vaikka pohjimmiltani olenkin jokseenkin BMW-fani, perheen museoautojen vuoksi, en tällä hetkellä kyllä pystyisi mitenkään perustelemaan itselleni minkään muun uuden auton hankintaa kuin C5:n. Olin aivan myyty. Omiin mieltymyksiini oli niin just eikä melkein kaikki siinä autossa. Olen kuitenkin enemmän mukavuushakuinen kuin sporttihenkinen. Aivan mainio auto. Mielestäni vieläpä tuo C5 Tourer on paremman näköinen, kuin minkään muun merkin myynnissä oleva farkku. Farkku on itselle harrastusten vuoksi ainoa vaihtoehto.

Meni muuten puolet sovitusta koeajoajasta ajellen ympäriinsä, ennen kuin saatiin radio päälle vaikka sehän oli loppujenlopuksi aivan idioottimaisen yksinkertainen :)

Poissa Xari

• "C8"
  • Peukkuja: 13
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
« Vastaus #33 : Toukokuu 09, 2008, 23:26:19 »
Onkohan kimmoa pa?

Ei kait,sillä on vaan kunnon auto >:D

Poissa kimmoa

• "C5"
« Vastaus #34 : Toukokuu 10, 2008, 00:51:08 »
"Onkohan kimmoa pa?"

Kyllä minä sen verran PA oon että en nykyisessä tilanteessa missään nimessä voisi käyttää 50000e:n arvosta rahaa autoon. Talo pitää saada maksettua. Sen 50000:n verran tuohon olisi käytettävä, että saisi V6-mallin ja se kulkee kait jo kunnolla. Luulen kyllä, että mielipiteen esittäjä ei ole tässä asiassa sen paremmassa tilanteessa kuin minäkään.

Toinen juttu on, että vaikka tuollainen rahamäärä olisikin käytettävissä, en missään nimessä käyttäisi sitä autoon, vaan esim. sijoitusasuntoon tms. Mutta nämä ovat arvostuskysymyksiä, en lähde niitä ruotimaan. Olempahan vaan tyytyväinen siitä että tuollainen 2500e:n auto antaa paremman ajonautinnon kuin 35000e:n auto. Ja jos päivässä voi säästää 35000e niin pääsee kyllä jo tuntipalkoille. :D Mutta ainahan maailma on ollut täynnä ihmisiä, joilla on enemmän rahaa kuin aivoja. Siis tyyliin, perse kestää muttei ole päätä. Tästä osoituksena lukuisat katumaasturikuskit.

"Meni muuten puolet sovitusta koeajoajasta ajellen ympäriinsä, ennen kuin saatiin radio päälle vaikka sehän oli loppujenlopuksi aivan idioottimaisen yksinkertainen "

Onnea. Minä en saanut cruisea päälle koko koeajolla, vaan koko ajan herjasi, että cruise on pausella. :D Paikallaan pysyvä ratin keskiö oli muuten aika hankala tottua.

Ehkäpä yksilö, jolla ajoin, oli huono. Autolla oli ajettu 800km joten kyllähän se siitä hieman vertyy. Hankala silti uskoa että se vertyisi sille tasolle, mitä olivat kaksi ajamaani vanhakoppaista C5:ttä samalla moottorilla. Ne tuntuivat suorastaan tuulennopeilta. Ja, kuten sanoin, pidin enemmän niiden ohjauksesta, koska ne olivat herkkiä eivätkä jääneet kaartamaan kurvin jälkeen.

Kyllähän uusi C5 silti on aika kovatasoinen vehje verrattuna melkein mihin tahansa uuteen autoon, mitä olen käynyt kokeilemassa. Bemari ja Mersu on kyllä koettamatta, mutta kaikki muut uudet, varsinkin sähkötehostimella varustetut, on tuntuneet lähinnä järkyttäviltä romuilta. Täytyy ihmetellä, miksi joku käyttää liki vastaavan määrän rahaa johonkin Audi A4:ään kun voisi ottaa myös C5:n. Ehkäpä jotkut tosiaan haluavat maksaa ylihintaa Skodasta.

Autot ovat vähän kuin viinit: vanha on parempaa. :D

Foranamo

• Vieras
« Vastaus #35 : Toukokuu 10, 2008, 10:59:31 »
Onnea. Minä en saanut cruisea päälle koko koeajolla, vaan koko ajan herjasi, että cruise on pausella. :D Paikallaan pysyvä ratin keskiö oli muuten aika hankala tottua.

Mä jouduin painamaan ensin limit/cruisea, edellinen käyttäjä oli kokeillut sitä nopeudenrajoitinta. Sitten se cruise meni päälle ihan painamalla Set + haluamassaan nopeudessa. Pausesta lähti pois ja taas pausesta päälle siihen viimeksi säädettyyn nopeuteen. Tajusi sen moodin vaihtaa niin se oli mielestäni aika yksinkertainen. Nyt vasta tajusin vakionopeudensäätimen hienouden, ennen ajanut vain yhtä autoa jossa sellainen ollut, sekin manuaali ja jälkiasenteinen. Meni sillon tunti että sain päälle. Tuohan oli vaikka kuinka hieno, kun oli ajanut motarilla 104, kävi kääntymässä pikkutiellä takaisin liikettä kohti niin taas pause-nappia rampilla niin tää vetää mut hyvin äkkiä siihen samaan vauhtiin. Hienoja keksintöjä nykyään.

Tämä siis ZX avantage -kuskilta, niissä kun ei kauheasti hienouksia ole. Vanhaa C5:sta en ole ajanut, Xantia 1.8 bensalla oli hidas mutta muuten todella hieno auto myös. Kai nuo ovat mielipidekysymyksiä. Mulle tuo 136hp diesel riittäisi aivan mainiosti.

Poissa MarkoCee

• "C3"
« Vastaus #36 : Toukokuu 12, 2008, 18:08:11 »
No nyt on koeajettu, minulla oli sekä 2L bensatomaatti exclu että tuo 136 HDi confort tomaatilla peräjälkeen, jotta pääsi mukavasti vertaamaan kun vaihto toiseen oli lennossa. Vaakakuppi kiisselille 6-0. Tehot tuntuivat riittäviltä, ja kulku jotenkin vaivattomampaa kuin bensavehkeellä, joka piti epämiellyttävää mörinää kiihdytettäessä vaikkei se kyyti juuri nopeutunut suhteessa moottorin ääntelyyn. Samoin automaattiloota tuntui vaihtavan eleettömämmin kuin tuon bensakoneisen.

Confortin kangaspenkki tuntui omaan persukseen kivemmalta kuin Exclusiven kangasnahkaviritys, ja samoin Confortin ratti Ilman niitä typeriä alumiinikoristeita (kun yleensä pitelen ratista kiinni juuri tuolta kohtaa peukalolla ja etusormella matka-ajossa).

Alusta toimi aivan upeasti, tosin en huomannut sen ihmeempiä eroja softan ja sportin välillä, kuten vaikka XM:ssä muistaakseni oli. Tosin ei tullut mutkateitä ajeltua vauhdissa koeajolla. Motarilla ei haahuillut itsekseen kuten tämä vanhempi malli, vaan kulki "kuin kiskoilla".

Edelleen tuo on ahtaamman oloinen kuin tämä vanhempi, kolautin pään heti oven yläkarmiin sisustautuessani autoon, tosin en niin pahasti kuin 407:aa tyypittäessäni.

Ja koska vaimokin oli hyvällä tuulella niin nyt olisi sitten 68 tonnia ajettu upeakuntoinen C5 II tomaatti myytävänä, pitänee väsätä myynti-ilmoa tuonne oikealle osiolle. Talouspoliittiselta kannaltahan tässä(kään) autonvaihdossa ei ollut järjen häivää. Heinäkuun alussa lupailivat että tilaamani pirssi sitten tulee. Varustelistalta ruksailtiin turvapackki lisäairbageineen ja Xenonit.

Btw, vaimon mielestä olisi parempi keksintö tuon ulkoilma/sisäilmakiertosaastehimmelin sijaan semmoinen automatiikka, joka avaa ikkunoita sisäilman saastuneisuuden mukaan... viittasi vissiin torstain hernari-pannariperinteeseen. No ei muuta kun wunderbaumit roikkumaan, sillähän siitä pääsee.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2008, 18:21:04 kirjoittanut MarkoCee »

T.mupez

• Vieras
« Vastaus #37 : Toukokuu 13, 2008, 10:50:48 »
Tässä keskustelussa puolet on sitä mieltä että HDi 136+automaatti on hieman nuhaisen tuntuinen ja puolet sitä mieltä että se riittää.

Itse ajan C4 GP'llä jossa on tuo sama voimalinjapaketti. Yhdyn samaan kuin ensin mainittu joukko. Eli ei se mikään raketti ole, mutta jälkeenmainitun joukkion kommenteista puollan että kyllä se Suomeen riittää.

Edellinen autoni oli Peugeot 406 GW HDI A 80kw moottorilla. Sanoisin että tämän nykyisen suorituskyky on perstuntumalta suurinpiirtein samaa luokkaa. Asiaan tietysti vaikuttaa se että Picasso on avara sisältä ja hyvin äänieristetty jolloin vauhdin nousu ei tunnu vain näkyy nopeusmittarissa. Viivalle jos nämä kaksi vessaa laittaisi, niin Peugeot varmasti jäisi jälkeen, mutta persdynohan se ratkaisee, eikö ;)

Peugeotia ennen ajoin Volvo V70 TDi automaatilla. Siinä oli suunnilleen saman verran tehoa kun tässä Citikassa, mutta 30-50 nm vääntöä vähemmän. Volvo kuitenkin tuntui pirteämmältä.

Taitaa olla vaan niin että 1700kg omapaino on hiukan liikaa (mielipide!) tuolle tehomäärälle. Volvo ja Peugeot kun painavat parisataa kiloa vähemmän.

Citikan suorituskyky riittää älykkäälle (lue tavalliselle) kuljettajalle, mutta silloin kun alkaa lapsettaa tuntuu teho loppuvan. Osakaasukiihdytyksissä tuntee voiman läsnäolon, mutta täyskaasukiihdytys loivassa ylämäessä (moottoritielle tultaessa :)) on se kohta kun teho tuntuisi loppuvan kesken.

Niin ja siihen kääntymättömään ohjauspyöränkeskiöön tottuu hyvin nopeasti...

jommy

• Vieras
« Vastaus #38 : Toukokuu 13, 2008, 21:30:40 »
tuli käytyä kokeilemassa tiisseli berlineä ja kovin äänettömästi kulki.. onkohan noissa eroja farmarin ja henkilömallin sisämelussa?
 tilaukseen lähtee syksymmällä bensakoneinen farkku, jos siitä ei mitään maatamullistavaa löydy :) ja tietysti hydrauliikalla!

Poissa Xari

• "C8"
« Vastaus #39 : Toukokuu 16, 2008, 15:02:41 »
136 HDi+automaatti sedan exclusive koeajettu.

Pienihän tuo on sisältä,ulkomitat kuitenkin Xantiaa isommat ??? Hyvä peli kaupparatsulle matka-ajoon mut ei vastaa mun tarpeita,paitsi jos lähtee käytettynä ihan törkeän halvalla niin voisi miettiä uudelleen.

Motarilla jousitus jotenkin vähän tarähtelee,takapää varsinkin,saisikohan tuosta comfort-palloilla kelvollisen,kait niitäkin joskus tulee tarjolle,vakiona ihan liian kova :-\

+Hyvinhän tuo kulkee ja automaatti toimii hyvin.
+Huomiovalot vakiona,exclusivessa automaattivalot,hyvät varsinkin 220€ kpl maksavien xenonpolttimoiden kanssa ;)
-Mittaristo ja kojelauta ei istu ainakaan mun silmään.
-Tilat ja viides ovi puuttuu :'(

Kiinteä ratin keskiö on kätevä mut minusta tuohon pitäisi ehdottomasti yhdistää perinteinen yksipuolainen citroën-ratti,se kruunaisi tuon kokonaisuuden,toi nelipuolainen jollain kiiltävillä muovilärpyillä on törkee >:(

Jossain on kauheasti hehkutettu jotain sisustan laatuvaikutelmaa,no jaa,nyt se alkaa olla sitä mitä tuossa hintaluokassa pitääkin olla.

Saas sitten nähdä joko PSA on saanut ainakin 407 vaivanneet alustan ongelmat tuossa kuntoon vai mennäänkö taas linjalla että ostaja korjaa ja maksaa tehtaan tuotekehittelyn mokat.

Tuleva Berlingo voi olla sopivampi,tai sit ei,aikaa on miettiä ainakin vuoteen 2020 ;D ei toi xanttu sitä ennen laukea ;D

Poissa sniper

• "C4"
« Vastaus #40 : Toukokuu 16, 2008, 16:34:18 »
Kyllä ristiriitaisen kuvan saa tulokkaasta kun lukee sitikkapalstoja. Osa on toki tykästynytkin mutta silmiin on pistänyt mm. kommentit joissa verrataan 10+ vanhoihin sitikoihin ja todetaan ne paremmiksi. En usko että millään muulla merkkipalstalla voisi olla näin tehokas antimarkkinointiosasto potentiaalisia tiedon etsijöitä* kohtaan. :D

Jokaisella on toki omat mielipiteensä ja mieltymykset, mutta ihmetyttää suurta osaa viesteistä leimaava negatiivisuus.

* = tarkoitan uutuudesta kiinnostunutta ei-citroenistia, joka suuntaa merkkipalstalle lukemaan merkistä tietävien kommentteja.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2008, 16:37:17 kirjoittanut sniper »
Berlingo XTR 1.6 HDI 110 -10
C4 2.0 HDI VTRS -07

Poissa Jankos

• "C8"
  • Peukkuja: 6
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
« Vastaus #41 : Toukokuu 16, 2008, 17:05:49 »
Kävin myös viikolla tuossa paikallisessa kaupassa istuskelemassa uudessa mallissa, koeajolle ei oikein ollut aikaa ja myyjiä ei minun istuskeluni edes kiinnostanut (kiirehän niillä, vaikka olinkin ainoa asiakas).

Mulle jäi jotenkin ristiriitainen tunne tuosta. Ihan kiva, muttei sytytä oikein mitenkään. Kun tuo edellinen C5 tuli kauppoihin niin siitä jäi edes jonkinlainen ajatus päälle että sen vois joskus ostaakin, tästä se jäi puuttumaan. Ehkä se on tuo ahtauden tunne kuskinpaikalla tai sitten se liiallinen tingelitangelimäärä mikä on nykyautoissa aivan järjettömän suuri. Kaippa sitä sitten on jo liian vanha jo vähän reiluna kolmekymppisenä :D

Muotoilu tuossa on kyllä ihan mielenkiintoinen koska se näyttää paljon pienemmältä kun seisoskelee vieressä kuin mitä se on, mutta kun pihalla oli toinen tuollanen ja katselin sitä autossa istuessa niin sitten se näyttikin aika suurelta.

Eli Xantioilla jatketaan kun edes tuo C5-I ei jaksa enää sytyttää.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Xari

• "C8"
« Vastaus #42 : Toukokuu 16, 2008, 21:47:51 »
Kyllä ristiriitaisen kuvan saa tulokkaasta kun lukee sitikkapalstoja. Osa on toki tykästynytkin mutta silmiin on pistänyt mm. kommentit joissa verrataan 10+ vanhoihin sitikoihin ja todetaan ne paremmiksi. En usko että millään muulla merkkipalstalla voisi olla näin tehokas antimarkkinointiosasto potentiaalisia tiedon etsijöitä* kohtaan. :D

Hyvään kun on tottunut niin vaatimustaso on kauhea ;D

Olihan siinä ainakin ylivoimaisesti parhaat penkit ja hintaluokassaanhan toi on kova peli mut ei se mitään JEE tälläinen pitää saada ajatusta herättänyt.

Valmistaja kehuu parantunutta laatua,jos puheissa on perää niin asiahan on helppo todistaa,pistää vaan vaikka vuoden lisää takuuta peliin ;)

Poissa peijoona

• "C4"
  • Peukkuja: 1
  • Viina-Saab, Sv650s
« Vastaus #43 : Toukokuu 24, 2008, 16:31:12 »
Kävin V-liikkeessä pikaisesti ihmettelemässä noita, mutta koeajoa en jaksanut ruinata. Tässä ensivaikutelmiani:
Sisusta oli oikeastaan pettymys, se on "vain" tasolla, jossa sen olisi pitänyt olla jo edellisen mallin aikaan. Ehkä se cuir integral pelastaisi jotain. Kuskin ympäristö oli mieluinen ja penkit hyvät (useissa C-sitikoissa onkin ollut aivan luvattoman huonot penkit). Exclusiven kangas/nahka näytti laadukkaammalta ja kestävämmältä (paremmin tehdyltä) kuin pelkkä kangasverhoilu. Sedanin tavaratilan kansi pelästytti minut, sillä se kulki niin lähelle takalasia, että luulin sen jo osuvan :) luukun muoto on toimiva ja tila helppo lastata. Tavaratila sekä sedanissa että tourerissa ok ja siististi verhoiltu.
Yhteenvetona: "ihan kiva", mitään vikaa tai valittamista ei sinänsä ole ja kaikessa ollaan kilpailijoiden tasolla. Se jokin je ne sais quoi jää puuttumaan. Ehkä mielipide muuttuu sitten kun tuollaisella pääsee ajelemaan.

Poissa MarkoCee

• "C3"
« Vastaus #44 : Toukokuu 25, 2008, 19:22:32 »
Nyt vasta tajusin vakionopeudensäätimen hienouden, ennen ajanut vain yhtä autoa jossa sellainen ollut, sekin manuaali ja jälkiasenteinen.

Vakkareista puheenollen, nyt tulee ehkä tyhmä kysymys meitsiltä (taas): liekköhän olemassa vakkaria kahdella nopeudensäätöasetuksella - saattaa ollakin, vaan ei ole tullut vastaan kun on itse ollut oikeastaan aina citikan bitch... ts. kun ajeleepi tiellä jossa nopeusrajoitus vaihtelee vaikkapa 100-80-100-80 km/h jatkuvasti.  Olisi vaikka 2 nappia johon voisi asettaa molemmille oman asetuksen ja vaihtaa halutuksi napin painalluksella mittaristoa mulkoilematta.

Eihän tuo toki nyt mikään yli-inhimillinen vaiva ole olla ilmankaan, monasti vaan käynyt mielessä kun juurikin tuollaista tietä säännöllisesti tulee tahkottua ja niin, kyllä se vähän ärsyttää. Meni vähän Offtopicin puolelle, kiitos ja anteeksi.

Poissa janteros

• "C3"
  • C4 VTS hdi136 -05
« Vastaus #45 : Toukokuu 25, 2008, 20:38:54 »
Vakkareista puheenollen, nyt tulee ehkä tyhmä kysymys meitsiltä (taas): liekköhän olemassa vakkaria kahdella nopeudensäätöasetuksella - saattaa ollakin, vaan ei ole tullut vastaan kun on itse ollut oikeastaan aina citikan bitch... ts. kun ajeleepi tiellä jossa nopeusrajoitus vaihtelee vaikkapa 100-80-100-80 km/h jatkuvasti.  Olisi vaikka 2 nappia johon voisi asettaa molemmille oman asetuksen ja vaihtaa halutuksi napin painalluksella mittaristoa mulkoilematta.

Ainakin jälkiasennusvakkareita olen nähnyt kolmella muistapaikolla. Yhdessäkään tehdasasenteisessa en ole moiseen törmännyt.
Harmi! Olis hyvä, kun sais esim. 80, 100 ja 120 eri nappien taakse.

Poissa jatako

• "C3"
  • ex Xsara 02 HDI
« Vastaus #46 : Toukokuu 25, 2008, 21:19:39 »
Menee vähän muitten merkkien mainostamiseksi, mutta uudessa Passatissa on oma viiksi vakkarille. Ylöspäin tai alaspäin kun viikseä vääntää, niin nopeus muuttuu 10 km/h portaissa. Eli kun tulee 100-rajotuksella 80 risteysaluelle, niin pari nykäsyä viiksestä alaspäin ja taas risteyksen jälkeen pari nykäsyä ylöspäin. Ajotietokone näyttää kokoajan ruudulla asetetun nopeuden. Ainoo miinus on, että kun harvoin ajelee isän autolla niin joka toinen kertaa vääntääkin vilkkuviiksestä. Kun ovat viiket  ihan vieräkkäin.

Poissa Tepi

• "C6"
  • Peukkuja: 5
« Vastaus #47 : Toukokuu 25, 2008, 21:36:35 »
Tai pitää hetken aikaa plussaa tai miinusta pohjassa C5:ssa niin sehän laittaa ruutuun halutun nopeuden ihan suoraan eikä tarvitse naputella 1km/h kerrallaan.

Viikonloppuna tuli testattua rautajousiversio C5:sta (ja bensakone myöskin), jousitus oli muuten ihan ok paitsi se salli ihan liikaa liikettä joka suuntaan. Kiihdytyksessä perä laski ja jarrutuksissa keula niiasi liiaksi, puhumattakaan kallistelusta sivuille, kun kaarsi aivan normaalisti. Itse pidän hillitymmästä menosta, joten hydejousitus pitää olla tämän kanssa.

Bensakone ei ollut ihan niin puhditon kuin mitä olisi voinut spekseistä lueskella, on jokseenkin samaa tasoa nykyisen viitosen kanssa.

Tämän uudemman koeajon jälkeen vain vahvistui se oma käsitys, että tämä on Citroenilta ihan nappisuoritus...
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa kimmoa

• "C5"
« Vastaus #48 : Toukokuu 26, 2008, 23:10:55 »
Itse perun puheeni 2.0HDi:n huonosta kulusta. Kävin Kuopiossa ajamassa farkkua samalla koneella ja se kulki ihan kivasti. Ei nyt isolohko-Corveten kanssa kannata kilpasille lähteä mutta niin kuitenkin ettei juuri toivomisen varaa jättänyt. Aivan eri tavalla kuin aiemmin ajamani auto. Lieköhän se sitten ollut huono yksilö? Taikka sitten perinteinen matto kaasun alla -vika.

Poissa Megaman

• "C8"
  • Peukkuja: 15
  • 407 Coupé
« Vastaus #49 : Toukokuu 27, 2008, 12:32:21 »
Kuvissa ainakin hieno peli toi uusi C5.
Täytyy vaan todeta,että jos yksityinen pistää 30-40 t € uuteen citikkaan kiinni ja lähtee sitä 3 vuoden päästä myymään tai vaihtamaan,todennäköisesti merkki ei pääse vaihtumaan,koska muihin merkkeihin vaihdettaessa vaihtohyvitykset on niin surkeita,että merkki säilyy samana jatkossakin.Sitä voi sitten todistella muille ja itselleen vaikkapa merkkiuskollisuutena. ;D

Liisinkiautoina noita tulee varmaan liikenteeseen runsaasti.

Mulla ei oo mitään intressejä käydä koeajamassa,ettei oma auto tunnu sen jälkeen traktorilta,niinkuin kävi aikoinaan omaa BX:ää verratessa Xantiaan joskus -90 luvun ensimmäisellä puoliskolla...tuli kuviteltua,että BX oli hyvä ajettava,mutta kun lähti Xantialla ajoon,niin... :)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309