Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C5 III mallista  (Luettu 187326 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marx

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 400
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • c4 Pure Tech 130 Intensive A 2015
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #100 : Elokuu 16, 2008, 21:57:11 »
Välimerensinistä toivon, auringossa kiiltelevää.
ex Xsara 1,6 16V  XWagon A -05 (perhepiirissä edelleen)

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 469
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #101 : Elokuu 17, 2008, 18:45:57 »
Kauppa käy hyvin:

Lainaus
Ranskalainen Citroën pääsi heinäkuussa vauhtiin

Ranskalainen Citroën pääsi hyvään vauhtiin keskikesällä.

Sebastian Loebin voitto Citroënilla Jyväskylän Neste Rallissa ei jäänyt ranskalaismerkin ainoaksi maineteoksi. Citroëniä voidaan pitää yhtenä keskikesän autokaupan voittajista.
..
....
.....
Ranskalaismerkin nousu johtuu pitkälti viime toukokuussa markkinoille tulleesta uudesta C5-mallista. C5 sijoittuu D-segmenttiin eli suureen perheautoluokkaan. Ahlstedtin mukaan mallia on myyty 850 kappaletta kolmessa kuukaudessa

http://www.duuniauto.fi/artikkelit/article118809.ece?s=u&wtm=da-12082008
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #102 : Elokuu 17, 2008, 18:51:27 »
Kauppa käy hyvin:

Lainaus
Ranskalainen Citroën pääsi heinäkuussa vauhtiin

Ranskalainen Citroën pääsi hyvään vauhtiin keskikesällä.

Sebastian Loebin voitto Citroënilla Jyväskylän Neste Rallissa ei jäänyt ranskalaismerkin ainoaksi maineteoksi. Citroëniä voidaan pitää yhtenä keskikesän autokaupan voittajista.
..
....
.....
Ranskalaismerkin nousu johtuu pitkälti viime toukokuussa markkinoille tulleesta uudesta C5-mallista. C5 sijoittuu D-segmenttiin eli suureen perheautoluokkaan. Ahlstedtin mukaan mallia on myyty 850 kappaletta kolmessa kuukaudessa

http://www.duuniauto.fi/artikkelit/article118809.ece?s=u&wtm=da-12082008
Citroenin myynti varmasti vielä nousee, kun uusi facelift c4 tulee myyntiin

Poissa seefive

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
  • DS5 Sports Chic dieseli
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #103 : Elokuu 21, 2008, 14:22:22 »
Uusi jäsen fooruumiin ja C5 Sedankin aika uusi.. :)

Hyvin on alku sujunut ja varsinkin maantiellä todella miellyttävä tuttavuus. Kaksilitrainen nakukone vääntää hyvin ja meno on hiljaista.

Ainoa seikka on säilytyslokeroiden pienuus, esim. CD kotelo ei mahdu kuin hanskalokeroon, sähköpenkkien alla kun ei ole säilytystiloja. Eipä sinänsä..romua täynnä lokerot olisivat kuitenkin pian.

Minkälaisiin kulutuslukemiin manuaalilaatikon omistajat on päässeet?

Goya

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #104 : Elokuu 21, 2008, 15:37:10 »
Uusi jäsen fooruumiin ja C5 Sedankin aika uusi.. :)

Tervetuloa foorumille, toivottaa itsekin varsin uusi jäsen!
Terveisin Goya

Poissa seefive

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
  • DS5 Sports Chic dieseli
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #105 : Elokuu 24, 2008, 19:23:51 »
About 600 kilsan lenkki takana sekalaista ajoa (kaikki variaatiot mökkipolun, kaupungin ja moottoritien välillä..). 1,8 tonnin painoiseksi autoksi kulkee vähällä, keskikulutus luokkaa 5,9 litraa sataselle. Penkki tuntuu entistä paremmalle kun jaksaa säädellä. Ei ole pahaa sanottavaa tähän mennessä.

tonttu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #106 : Elokuu 25, 2008, 19:35:05 »
Kävin heinäkuussa koeajamassa uuden Citroen C5 2.0 Tourer Exlusive autom. ja välittömästi tein tilauksen  :).

Aivan mahtava ajomukavuus ja laadukas tai jopa ylellinen sisustus/varustus. Ainoa harmittava puoli on, että auton toimitusaika on 4 kk!!!

Onkos muilla koeajo kokemuksia tai jo uusi malli käytössä. Kuulisin mielelläni kokemuksia.
-naisautoilija-

 

skt

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #107 : Elokuu 25, 2008, 21:29:35 »
Reilut 600 km takana uudella C5 136 HDI A Confort Tourerilla.
Auto on kyllä erinomaisen upea kokonaisuus. Ajettavuus on hyvä, auto menee maantiellä vakaasti ja nurkkapyörityskin on mukavaa, ohjaus on sopivan kevyt  ja automaattilaatikko toimii huomaamattomasti, eli oikein hyvin.
Auto on erittäin mukava, ajoäänet eivät häiritse ja jousitus (kaasuneste) tasoittaa tiet siihen malliin, että ei voi kun ihmetellä mihin kaikki ylimääräiset kuopat ja töyssyt ovat hävinneet tutuilta teiltä.
Suorituskyky tuntuu vähintäänklin riittävältä, vaikka tehoja on käytetty maltillisesti näin sisäänajovaiheessa, niin meno tuntuu aivan "hurjalta" näin turbottomaan bensakoneeseen tottuneelle, eli voimaa ja vääntöä riittää ainakin omiin tarpeiiin.
Auto on mielestäni myös aikas tyylikäs (Gris Fulminator) ja saa selkeästi liikenteessä kiinnostuneita katseita osakseen ainakin vielä, kun kyseisiä uutukaisia näkyy vielä melko harvakseen liikenteessä.
Jos jotain pitää "purnata", niin kyllä mielummin ottaisin ratin "normaalina" pyörivällä keskiöllä. Tuohon toki varmaan tottuu täysin muutaman viikon kuluessa.
Ajonopeutta täytyy hieman vahtia (positiivisessa mielessä), koska nopeutta tulee ihan huomaamattomasti mittariin yli sallitun, kun ei tuo vauhtui juurikaan kuulu/tunnu.     

SaPeKa

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #108 : Elokuu 25, 2008, 22:07:19 »
^
Ihan mielenkiinnosta, vertaatteko vanhempaan vitoseen vai ihan yleensä saman kokoluokan autoihin?

Poissa dieselflosse

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 190
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #109 : Elokuu 27, 2008, 08:13:43 »
Ajelin eilen illalla ensimmäistä kertaa oikeasti pimeällä. Ja kyllä täytyy kehua noita kääntyviä ksenoneita! Erityisesti pitkillä on hauska katsella 'nurkan' taakse mutkatiellä  :).

Valokeila on mukavan leveä jo ilman käännöstäkin ja pitkät liittyvät lähivalokeilaan luontevasti. Eikä lyhyille vaihto tunnu valojen sammuttamiselta, kuten monessa halogeeniratkaisussa tapahtuu (siis näissä, missä lähivalot palavat koko ajan).

Suosittelen lämpimästi tuon ksenonoption ruksaamista tilauslapussa.



Terveisin
Tëro

Vintage-autoilija

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #110 : Elokuu 29, 2008, 14:40:10 »
Tänään se vihdoin tulee....

skt

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #111 : Elokuu 30, 2008, 21:40:49 »
Mikä "se" tulee?
Ensimmäisen 800km keskikulutus tankkauksesta laskettuna 7,7 l/100km, ajo aika sekalaista taajama/kaupunki/moottoritieajoa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2008, 09:44:44 kirjoittanut skt »

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #112 : Elokuu 31, 2008, 10:53:12 »
Mikä "se" tulee?
Ensimmäisen 800km keskikulutus tankkauksesta laskettuna 7,7 l/100km, ajo aika sekalaista taajama/kaupunki/moottoritieajoa.
Aika iso kulutus, mutta se taitaa johtua tuosta automaatista.

skt

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #113 : Elokuu 31, 2008, 13:07:36 »
"Aika iso kulutus, mutta se taitaa johtua tuosta automaatista".
Luultavasti kulutus tuosta hyvinkin pienenee, kun kilometrejä kertyy ja ja moottori hieman "asettuu".
Toki tuossa 800km:ssä on jonkun verrankin tarpeettomia uutukaisen "voiman kokeiluja" (ei hirveetä revitystä sisäänajovaiheessa, mutta kuitenkin).
Sedanin ja Tourerin jousituksessa on ilmeisesti hieman eroavaisuuksia, kun näyttää ainakin kantavuus olevan selkeästi suurempi tuossa Tourerissa.
Tourerissa en ole ainakaan itse huomannut minkäänlaisia joissain koeajoissa mainittuja "ylimääräisiä/epämääräisiä" liikkeitä jousituksessa minkäänlaisissa nopeuksissa. Meno on vakaata ja jämäkkää myös moottoritienopeuksilla.
 

Poissa MarkoCee

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #114 : Elokuu 31, 2008, 19:37:26 »
Metkaa, minulla on HDi 136 Sedanissa tuo sama keskikulutus 7,7 l/100 km. 2/3 ajosta on kaupungissa, abt. 3500 km takana.

Se, mikä vähän nyppii, on tuo vaihdelaatikon lievä täristys D-asennossa pysähdyksissä. Tuleekin sitten tönäistyä keppi vapaalle jos on pidempi valoissaseisonta. Muuten ei ole pahasti itkemistä - CD-säilytysongelmaa ei juuri ole kun kärytin MP3:t CD:lle, siinäpä on ne 140 suosikkibiisiä. Niin ja se kyynärnojan säilytyskotelo on aika kankea; JOS tulisi pidettyä jotain juomatölkkiä siinä niin saisi olla aika jönglööri että sitä tulisi käytettyä. Noh, aika pienet on murheet siis.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #115 : Elokuu 31, 2008, 19:52:42 »
Tänään näin pari uutta C5 farkku taksia Seinäjoella.

skt

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #116 : Elokuu 31, 2008, 20:19:16 »
Itse en ole huomannut häiritsevää täristystä D-asennossa esim liikennevaloissa. 
Käytännöllisiä säilytyslokeroita saisi olla edes yksi kappale. Käden ulottuvilla olevat lokerot ovat lähinnä suunniteltu ilmeisesti tupakka-askille ja pastillirasialle. Itse käänsin tuosta kyynärnojan lokerosta sen mukipidikkeen pois edestä, että saa hiukan tavaraa pois silmistä mm. navi ja erinnäiset latausjohdot... Hanskalokerossa on kyllä hurjasti tilaa, mutta eipä oikein kuskin paikalta ylety hyödyntämään.
Onneksi sattuu olemaan "oikean muotoiset" aurinkolasit, jolloin ne nippa nappa mahtuvat yhteen lokeroista.
Aika pieniä ovat nuo säilytyslokeropuutteet ja onhan siinä se hyvä puoli ettei tule varastoitua ylimääräistä krääsää lokeroihin rämisemään.
Suunnittelijat eivät ole ihan loppuu asti harkinneet noita säilytysjuttuja muutenkaan, esim. varoituskolmio, vaikka niin slimline onkin, ei ainakaan Tourerissa mahdu mihinkään "piiloon" takakontissa, vaan on irrallisena tosin tarratyyynyjen kiinnittämänä tavaratilan lattialla.
Auton parhaita ominaisuuksia ovat juuri ne asiat, joita itse autossani arvosta, eli hiljaisuus, mukavuus ja hyvä ajettavuus "normaalissa" ajossa, aktiiviseen ajotapaan löytyy varmasti parempiakin ajettavia, mutta esim. jousitusmukavuus ja meluisuus on sitten usein jo jotain ihan muuta, jos pysytään kuitenkin ihan näissä "kansanautoissa".
Auto tuntuu huomattavasti ripeämmältä käytännön ajossa, mitä voisi paperiarvojen perusteella luulla. Persdynon mukaan tuntuu esim. 0-100 km/h kiihtyvyyskin olevan parempi mitä paperilla luvataan. kaverikin meinasi kokeiltuaan, että on vahingossa varmaan tulllut tehokkaampi kone pellin alle.
Stereoitakin on ihan kiva kuunnella, kun ei tarvitse samalla kuulla kaikenklaisia ajoääniä taustalla. Jopa radiokin kuuluu oikein laadukaasti.
Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen autovalintaani. Koeajojenkin perusteella ehdottomasti paras "paketti" hintaluokassaan.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2008, 20:21:38 kirjoittanut skt »

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #117 : Elokuu 31, 2008, 20:25:35 »
Naapurilla on passatti ja oli käynyt tutustumassa C5:een. Kehui erittäin hyväksi. Passatista vaan ei saa enää vaihdossa mitään vm.2000.

SaPeKa

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #118 : Elokuu 31, 2008, 20:42:24 »
^
No mistä kahdeksan vuotiaasta pitäisi saada. En ainakaan minä kehtaisi älyttömiä maksaa vanhasta tötteröstä.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #119 : Elokuu 31, 2008, 21:02:13 »
^
No mistä kahdeksan vuotiaasta pitäisi saada. En ainakaan minä kehtaisi älyttömiä maksaa vanhasta tötteröstä.
3900eur 200tkm ajetusta tdi:stä saa vaihdossa.

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #120 : Syyskuu 01, 2008, 09:45:16 »
Mikä "se" tulee?
Ensimmäisen 800km keskikulutus tankkauksesta laskettuna 7,7 l/100km, ajo aika sekalaista taajama/kaupunki/moottoritieajoa.

Noh, se Tourer tietenkin jonka piti tulla hieman aiemmin  ;) Eli Confort sillä 2 litran disukka tomaattilla, tutka ym. paketti, tummennetut taka/sivu lasit ja väri valkoinen ! ( hieno).

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2008, 08:20:46 kirjoittanut Kane80 »

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #121 : Syyskuu 02, 2008, 08:21:11 »
Jatketaas tähän suoraan, eilen kävin viemässä täyden peräkärryllisen kamaa sortti asemalle, todella painavan sellaisen.
pistin cruisen 89 km/h Turunväylällä ja täähän puksutti kaikki ylä- ja alamäet kutosella, suurin heitto oli 1 km/h ! Vanhaan 2litran bensa tomaattiin ero on todella radikaallinen, sehän seilasi 10 km/h heitoilla ja vaihteli vaihteita minkä kerkes. Kyllä tämmönen disukan vääntö on käytössä aika ehdoton juttu.

Poissa seefive

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
  • DS5 Sports Chic dieseli
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #122 : Syyskuu 02, 2008, 10:29:53 »
Nyt on ekat tuhannet kilometrit täynnä Hdi136 Sedan Exclusiivilla käsilaatikolla. Edelleen pelkkää hyvää sanottavaa, ajaminen on todella miellyttävää ja hiljaista menoa.
Keskikulutus näyttää pyörivän vähän päälle 6:n litran sekalaisessa ajossa, maantiellä menee alle 6:n ja kaupunkipyörityskin liikkuu seitsemän litran pinnassa. 6-lovisessa laatikossa voi mukavasti jättää vaihteita väliin, ei tartte sahata joka pykälää läpi.

Vakisäädin on tosi tarkka ja pitää nopeuden hyvin, kuten tossa edellinenkin kertoi.

Auton kanssa tulee tosi laiskaksi, kun ei tartte välittää valojen käytöstä, käsijarrusta jne.. automatiikka hoitelee ainakin toistaiseksi hommat hyvin.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #123 : Syyskuu 13, 2008, 22:25:09 »
Taas oli tullut yksi uusi c5 farkku taksi s-joelle. Vaihtuuko s-joen opel vectra taksit nyt citroen c5 farkkuihin...

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #124 : Syyskuu 25, 2008, 12:07:28 »
Tästä uuden mallin "laadusta" pieni ärsyttävä kokemus. Tuli tuo rullautuva koiraverkko, joka ylhäältä kiinnitetään muovisten aukeavien "läppien" alle koriin. Noh, kun otat irti niin yleensä ne muovi jutskat sitten lähtee raameineen irti eikä niitä saa oikein kunnolla enään takaisin paikoilleen.