Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C5 III mallista  (Luettu 189541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Quincy

  • Vieras
Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« : Huhtikuu 21, 2008, 13:53:36 »
Tuli tossa 19.4 käytyä Tallinnassa ja siinä länsisatamassa kun odoteltiin laivaan pääsyä niin tuli bongattua aidan toiselta puolelta tämä uusi C5.
3 kpl niitä siellä oli ja joista yksi jopa mahdollisesti hyde versio ku maavara oli suurempi kuin muissa kahdessa. Sitä en tiedä oliko jopa tahallaan jätetty yläasentoon vai mikä siinä sitten oli.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Quincy&image_id=80133548

-Q-
ps ei noista puhelimista ole vielä kunnon kameran voittanutta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2008, 09:10:16 kirjoittanut C5 Shadow »

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1 : Huhtikuu 22, 2008, 08:41:10 »
OT:
Lainaus
ps ei noista puhelimista ole vielä kunnon kameran voittanutta.
Vaan yritäppäs soittaa kameralla :)

Poissa Jallu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 356
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #2 : Huhtikuu 30, 2008, 09:01:34 »
Kaupan pihassa oli yks Berline malli ja pääsin jo Patonkipalstalla vuodattaan:

Minäkin kävin ottamassa kylmät tyypit vehkeestä. Kun hain omaa huollosta ja
sattui silmään pihalle ilmestynyt Berline malli.
 
Ensivaikutelma takaviistosta: Mitä v...tua, sehän pieni. Onko toi todella C5. Oli
se kun, takana niin lukee. Vaikutti ihan C4:n kokoiselta. Taas oli mainosmiehet
tarkaan harkittuine kuvakulmineen (olisko hiukka vielä kuvia viilattu?) pääseet
kusettamaan meikäläistä.  Siis ensivaikutelma oli lievä pettymys. Kapeemman
ja korkeamman oloinen, kuin mun mielikuvissa. Lähempi tarkastelu kuitenkin osoitti,
että onhan se samaa kokoluokkaa, kuin edeltäjänsä. Perä on rumempi livenä.
 
Sisätilat muuten ihan ok (ei pettymystä), mutta ahtaan oloiset. Pienemmät kuin
vanhassa C5:ssa. Taas tuli mieleen C4. Tähän varmaan kyllä vaikutti se, että
penkit oli pullistelevien muovien peitossa. Takatilat vaikutti myös ahtailta.
 
Nyt se on odotettava farmarimallia ja tietenkin koeajoa. Äitienpäivää edeltavänä
lauantaina on kuulemma virallinen ensiesittely ao. liikkeessä. Ajo-ominaisuuksiakin
on sen verran hehkutettu (C6 alusta, laminoidut lasit yms.), että eiköhän hydemallin
takapää taas pamahda terävässä montussa siihen malliin, että isommat autokuumeet
haihtuu.
 
Ps. Vääristä vaikutelmista sen verran, että aikoinaan kun tuli Skoda Oktaavia ja näin
       kuvat Hesarissa, niin heti oli tuli mieleen urhelilullisempi Bemari. Ja mihin hintaan!
       Ei kun kauppaan kipin kapin tutustumaan. Sitten kun näin sen livenä kaupan
       pihassa, tein u-käännöksen autosta nousematta. Ei tarvinnut sitten lähempää
       tutustua.   
 


Paikalla Aimo Käikäle

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 338
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #3 : Huhtikuu 30, 2008, 14:23:31 »
Tulipa itsekin otettua kylmätyypit, Raumalla.
Ensi vaikutelma oli tosiaan että "pienen" näköinne mutta kun katsoi lähellä ollutta vanhakoppaista niin kyllähän se on iso.

Penkit tuntuivat ihan hyviltä, taisivat olla sitä caractere mallia (?). Sisätilat leveyssuunnassa oli riittävät muttei mitenkään ruhtinaalliset. Tavaratila ei nyt ollut myöskään mitenkään ruhtinaallinen.
Varmaan ensimmäinen auto jonka moottoritilaa en tarkastanut, en edes kysynyt myyjältä millä koneella, jotenkin menettänyt merkityksen. Kaikilla ehtii.
Manuaaliaskilla oli, harmi ettei DSG:tä saa näihin.

Rautajousilla oli tämäkin, mellä tietoa onko esim Turku/Raisio akselilla kaasunestejousituksella tai Porissa?
MUOKS: Auton korkeus ei kiinnittänyt huomiota, johtunee siitä ku najoin Jumpperin rinnalle
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2008, 14:43:45 kirjoittanut export »
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

Poissa MarkoCee

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #4 : Huhtikuu 30, 2008, 19:33:11 »
Sama vika ja samat huomiot, Koivuhaassa oli V6 näytillä. Kattelin että onpas pienen näkönen, ja sisälläkin oli jotenkin ahdas tunnelma mutta se voi johtua tuosta läpimustasta sisustuksesta ja muotoilummista jakkaroista. Etenkin takarontti oli aneemisen kokoinen verrattuna tuohon vanhempikoppaiseen, jolla on viety kaikkea lehmästä pienempää olevia juttuja.

Ja joo, ottaisin heti tommosen mutta pitää hieroa otsaa lompakolla niin rauhoittuu :)

Vakavammin, kyllä tekis mieli vaihtaa, ja mietin että olisko diesel automaatilla hyvä - minulla on ollut vaan bensakoneita. Eniten mietityttää miten tuo on talvilämmin, mutta webasto kai viimeistään tuohon auttaa vai pärjääkö ilman etelä-Suomessa.. vissiin? Kävin jossaan mielenhäiriössä uudehkoa Passattiakin katsomassa, mutta se hyvitysarvo omasta C5:stä plus myyjällä ja minulla ei oikein henkilökemiat synkanneet :x Tosin eipä tuolla Vehollakaan punaista mattoa levitetty tuolle nykyiselle kotterolle, aina sama juttu.

Joo niin se lotto!

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 628
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #5 : Toukokuu 01, 2008, 00:00:23 »
Webasto on vakiona kaikissa dieseleissä+V6 hdi:ssä on kellokin mukana.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #6 : Toukokuu 01, 2008, 08:15:21 »
Älä huoli Marko Cee, kyllä dieselillä pärjää vallan mainiosti talvella. Lämpiää vähän hitaammin kuin bensakone, mutta ei ole vielä koskaan vilun tunnetta tullut. Kun laitat vielä kellon siihen webastoon, niin sitten lämpeneekin jo nopesti, kun vähän esilämmittää.

Kaikista väitteistä huolimatta 136 heppainen automaatti kiihtyy ja kulkee oivallisesti, eikä ole paha kulutukseltaan. Vai tuntuuko pahalta; 2689 kilometriä, keskinopeus 92,7 km/t ja kulutus 5,9 l/100. Suksiboksi katolla ( 11 paria suksia ja monot) sekä neljä ihmistä sisällä. Ja malli oli farkku. Eiköhän tuo uusi malli mene samoilla tai ehkä hiukka pienemmällä.

Vielä tuosta uutuudesta. Kovin on matalan tuntuinen takapenkillä, enkä tykkää ison takaluukun pois jättämisestä. Takaa katsottuna on pienen näköinen, mutta onko siitä haittaa? Pitkä se ainakin on ja leveä. "hauska" parkee-rattava ahtaissa paikoissa. Mutta on tyylikkään näköinen. Jos edessä lukisi "audi, volvo tai bmw" olisi varmaan helppo myytävä. Nytkin ennakkoon on myyty jo 120 kappaletta.

Paikalla Aimo Käikäle

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 338
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #7 : Toukokuu 01, 2008, 11:54:36 »
Taisi sentti jäädä katon ja pään väliin kun takapenkillä istuin,  179,5cm pituutta.
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

Poissa MarkoCee

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #8 : Toukokuu 01, 2008, 14:07:34 »
Auh, melkeen toivoin että olisi ollut jotain negatiivista palautetta tuosta diisselistä, juurikin tuo 136 kiinnostaa kun käsittääkseni siinä ei ole tuota paholaisen keksintöä AL4:ää jatkeena.. (nimim. rempattu jo kahdesta) ja webastokin on sitten vakio. Ei muuten mutta tämä ei nyt helpottanut ollenkaan autokuumeen ja pankkitilisaldon välistä ristivetoa :)

jussi101

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #9 : Toukokuu 03, 2008, 18:07:06 »
Koivuhaan Vehossa näytti olevan jo farkkukin näytillä. Istuin sisällä sekä edessä että takana ja tarkistin myös takakontin. Tunnelma on selkeästi tiiviimpi jokapuolella verrattuna vanhaan C5:seen. Ulkonäkö on livenäkin ihan ok, mutta vaatii vähintään 17 tuuman aluvanteet alleen ulkonäkösyistä.


Poissa xs2jammu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 578
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #10 : Toukokuu 03, 2008, 19:14:45 »
Taisi sentti jäädä katon ja pään väliin kun takapenkillä istuin,  179,5cm pituutta.

Itse kun istuin niin mielestäni oli hyvin tilaa ja pääkään ei ottanut kattoon, pituutta mulla 183.
XM V6 Break -95
C5 V6 Exclusive Berline -07
Xsara Picasso 1,6 -09

Orbea Diem Drop Disc -08

c5II

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #11 : Toukokuu 04, 2008, 23:50:07 »
Ajelin 30 kilsan lenkin sedan-rautajousi-140hvbensa-manuaalilla. Jousitus oli säädetty Citikan tyyliin mukavaksi ja ohjaus olis selkeästi tanakampi kuin vanhassa mallissa, varsinkin keskialueella. Itse tykkäsin kovasti. Varsinkin maantiellä ajetavuus oli hyvä ja vähän hymyilyttikin eli mukava ja vähän tarkempi ajettava. Lyhyessä kaupunkipyörityksessä en huomannut ehkä niin suurta eroa.

Tunnelma on todellakin tiiviimpi ja pääkin osui kerran ulostullessa oviaukkoon, kaiketi vanhasta C5 muistista. Liekkö farkku vähän korkeampi?

110 km/h nopeuteen asti pystyin testaamaan ja kylläpä oli hiljainen! Tässä autossa ei ollut laminoituja sivuikkunoita. Heti perään ajon samaa tietä omalla 2006 mallin C5:lla ja kyllä niissä eroa on äänenvoimakkuudessa.

Kyllä kuume nousi, tyylikäs peli!

Paikalla Aimo Käikäle

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 338
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #12 : Toukokuu 06, 2008, 00:02:03 »
Kun testasin takapenkkiä oli selkä "suorana", lippalakki oli päässä  :)
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

Poissa Zamster

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 92
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 16 Soupapes '90
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #13 : Toukokuu 07, 2008, 19:41:32 »
Varoitus: Seuraava koeajoraportti sisältää kosolti mututuntumaa ja perskohtaisia yleistyksiä... Saatte pidättää oikeuden itsellenne ajatella asioista täysin omista näkemyksistäni poikkeavalla tavalla.  :)

Kävin myös ajamassa puolen tunnin mittaiset lenkit sekä rautajousisella Dynamiquella (2.0 bensakoneella ja
manuaalivaihteistolla) että hydemallisella Confortilla (HDI 136 automaatilla).

Tilojen puolesta allekirjoitan osan aiemmista kommenteista: ehkäpä johtuen korkeammasta vyötärölinjasta, kojelaudan
muotoilusta ja hieman matalammasta kattolinjasta autossa on tyköistuvampi tunnelma, mutta kyllä tuo sisätiloiltaan on
ihan samaa kaliiberia vanhan mallin kanssa. Takapenkillä 180-senttiselle jäi pääntilaa tosiaan vain pari senttiä,
joskin harvoinpa autossa matkustaessa tulee istuttua noin "yliryhdikkäästi" penkissä.

Dynamique vaikutti asialliselta, laadukkaasti kasatulta ja vakaalta laitteelta ensimetreistä lähtien. Kaksilitraisen
koneen suorituskyky tuntui ehkä hieman yllättäenkin oikeastaan ihan yhtä pirteältä kuin vanhassa mallissakin, vaikka
painoa on kymmeniä kiloja enemmän. Moottoritiellä auto kulki vakaasti ja lievistä tuulenpuuskista juurikaan
välittämättä, melutason jäädessä hieman vanhaa mallia hiljaisemmaksi. Olisin kyllä etukäteishehkutusten perusteella
odottanut tämän uuden olevan vielä selkeämminkin hiljaisempi, mutta toisaalta eipä tuo vanhakaan meluisa ole. Ehkä
hyvästä sitten on tuossa suhteessa vaikea parantaa paljoa. Ohjaustuntuma oli mielestäni ihan ok, ei mikään
neuroottisen tarkka, vaan sopivasti pehmeää jousituksen yleisviritystä tukeva. Itse reagointi ohjauspyörän
liikkeisiin ja yleinen vakaus esimerkiksi urissa oli merkillepantavaa, ja erosi edukseen vanhan mallin piirua
huojakkaammasta yleistuntumasta. Ainoastaan takajousituksen rautajousimaisen voimakas ulosjousto esimerkiksi
syvemmissä painaumissa ja hidastetöyssyissä, sekä kertaalleen moottorietien töyssyiseen ramppiin hieman
vauhdikkaammin ajaessani ilmennyt sivuttaissuuntainen luikertelu jäivät mieleen keskeneräisinä piirteinä. Olisiko
niin että perinteistä Sitikkamaista pehmeyttä hakiessaan tehdas on jättänyt varsinkin takapään iskunvaimennuksen
hieman löysemmäksi kuin mitä nopeampi ajo vaatisi. Toisaalta eihän tuo toki olekaan mikään rata-auto.

Hieman ristiriitaisin tuntein hyppäsin seuraavaksi hydemallin rattiin. Enpä olisi uskonut että sukat pyörisivät
silkasta mielihyvästä jaloissa jo muutaman sata metriä myöhemmin! Rehellisesti sanottuna ero pintapehmeydessä ja
jousituksen hallitussa mukavuudessa oli tämän hydemallin hyväksi niin selvä, että en tiedä olisiko pitänyt tuntea
mielihyvää oman vakaumuksensa suhteen vaiko myötätuntoa niitä kohtaan jotka eivät vain koskaan pääse tuohon
ajotuntumaan kiinni! Väistämättä mieleen tuli vuotta aiemmin ajamani C6, eikä uuden vitosen alustarakenteiden
syntyjuuria tarvi kyllä yhtään epäillä. Miellyttävintä oli huomata, että kaasunestejousitettuun versioon oli
onnistuneesti saatu sisällytettyä kaikki rautajousimallin hyvät puolet, ja kuorrutettu kakku vielä monta piirua
hallitummalla toiminnalla ja mukavuudella. Viimeisen varmistuksen asiasta sain tuossa samaisessa moottoritien
rampissa, jonka tämä hydemalli vain yksinkertaisesti läpäisi, samalla nopeudella, ilman mitään dramatiikkaa. Jotenkin
jäi tunne että toimivan jousituksen ja juuri oikeanlaisen vaimennuksen ansiosta hydemallin tukivarret eivät edes
ikinä ajautuneet asentoon jossa tuollainen heilahdus olisi voinut syntyä. Selvittyäni tuosta aloin kiinnittää
huomiota moottorin ja vaihteiston yhteistoimintaan. En voi pitää itseäni sen puoleen diesel- kuin
automaattivaihteistofaninakaan, mutta näiden kahden yhteistoiminta tässä autossa oli kyllä kertakaikkisen saumatonta.
Kuusipykäläinen tomaatti tuntui olevan koko ajan oikealla vaihteella, ja dieselin paras toiminta-alue tuli
hyödynnetyksi erinomaisesti. Myöskään melutason puolesta ei voinut valittaa. Erityisesti moottoritiellä tämä
yhdistelmä eteni äänettömämmin kuin ensin ajamani bensakoneinen, jossa kierroksia alkoi noissa nopeuksissa olla jo melko paljon käytössä.

Ajellessani rauhakseen liikettä kohti, mietin sitä kuinka eri planeetalta nämä kaksi autoa saattoivatkaan olla. Siinä
missä Dynamiquesta jäi mielikuva ihan varteenotettavana ja hyvin rakennettuna kilpailijana Passateille ja muille
saman luokan vermeille, jo Confort tuntui täysin eri mukavuusluokan laitteelta, jossa on aivan oma tunnelmansa.
Millainen sitten on ollenkaan Exclusive, jossa on vielä heebeleitä joka lähtöön... Yhtä kaikki, oma valintani rauta- vs. kaasunestejousitetun mallin suhteen olisi suorastaan naurettavan helppo. Citroen on tehnyt yhden hienoimmista autoistaan ikinä.     

Poissa xs2jammu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 578
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #14 : Toukokuu 07, 2008, 19:57:46 »
Nyt on diisseli automaatti koeajettu ja täytyy sanoa että hyvä on. Itse henkilökohtaisesti en ole koskaan edes nähnyt unta että ostaisin C5:sen, mutta tämä uusi C5 III on kyllä sellainen jonka ostaisin jos olisi tarvetta uudelle autolle. Itse pidin siitä korkeasta vyötärölinjasta ja matalista ikkunoista, johtunee varmaan ekasta omasta autosta joka oli Amazon Volvo  :) . Auto tuntui edellistä mallia selvästi suuntavakaammalta ja hiljaisemmalta sisältä, vaikka ei edellinenkään ollut meluisa. Nyt vielä kun pääsen kokeileen sitä HDi V6:sta, niin sitten voi olla suu messingillä.
XM V6 Break -95
C5 V6 Exclusive Berline -07
Xsara Picasso 1,6 -09

Orbea Diem Drop Disc -08

Jeth

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #15 : Toukokuu 07, 2008, 20:36:46 »
Nyt vielä kun pääsen kokeileen sitä HDi V6:sta, niin sitten voi olla suu messingillä.

Itse tässä olen jo haaveillut armeijan jälkeen käveleväni pankkiin lakki kourassa. Breikki, V6 Hdi, 19" vanteet :) Toki siihen on vielä vuosi aikaa.

ps. Lastulla tuosta yo. moottorista saa 258hp :) en voi kuvitellakkaan montako newtonia sielä puhkuu. Vakiona kun on 440nm....

andre

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #16 : Toukokuu 07, 2008, 20:47:02 »
Itse tässä olen jo haaveillut armeijan jälkeen käveleväni pankkiin lakki kourassa. Breikki, V6 Hdi, 19" vanteet :) Toki siihen on vielä vuosi aikaa.

Pappa betalar  ;D

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 628
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #17 : Toukokuu 07, 2008, 21:14:03 »
Itse tässä olen jo haaveillut armeijan jälkeen käveleväni pankkiin lakki kourassa. Breikki, V6 Hdi, 19" vanteet :) Toki siihen on vielä vuosi aikaa.

Pappa betalar  ;D
Eikä betalar  :-\ Poika saa itse ruuvata autorahansa sitikoiden alta :P

Itse eilen kävin koeajamassa 2.0 bensan rautajousilla ja olen ällikällä lyöty- on ihme jos ei passatin harkistijat ihastu- yksi parhaista rauta eikun metallijousituksista. Hydemallia ei ollut Käyttöautolla kuin sisällä näytillä. Saas nähdä tuleeko myydyn Citroen tästä? Ainesta on..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 817
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Sportage -16 & BX GTi & 118d -12 & Giulietta MA
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #18 : Toukokuu 07, 2008, 21:41:16 »
Tuli tänään käytyä kokeilemassa tuota uutta mallia. Mallina oli tuo hydemallinen Confort HDI 136 automaatilla ja oli kyllä hieno ajettava. Sisältä tosin tuntui ahtaamalta kuin vanha, mutta eipä sillä niin väliä kun sitä kuitenkin itse istuisi enimmäksen kuljettajan paikalla. Nyt vielä kun saisi jostain rahat tuollaiseen.
exät Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

Poissa MarkoCee

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #19 : Toukokuu 07, 2008, 22:51:00 »
Mielenkiinnolla odotellaan omaa koeajoa tuosta hyde + automaatti + 136 Hdi:stä! Kuten myös pankin ihmiset, niin...

Joku meinasi oliko täällä vai patongissa että tuo 136 Hdi + automaatti olisi laiskahko. Minulla kun ei ole toistaiseksi kokemusta kun tuosta nykyisestä 2L bensa + automaatista, niin pakko udella että jos se tosiaan on kovin verkkaisa, mitenhän tuo lastutuspolitiikka toimii; kenties jollain on kokemusta - eikös tuo motu & voimansiirto ole sama kuin edeltäjässä? Ei niin että olisi tarkoitus suditella kumia joka liikennevaloissa vaan lähinnä ohituskiihtyvyys kiinnostaa.

Tekkarissa oli viimen jotain juttua aiheesta kun Volkkareita noilla virittelivät ja kehuivat kovasti: siinä oli joku systeemi missä sai valita lennossa alkuperäiset asetukset taikka sitten tuon viritetyn - olisikohan se hyvä? Takuuasiat tietty mietityttää myös. Kommentintynkää kellään?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 628
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #20 : Toukokuu 08, 2008, 01:39:46 »
Luulenpa että kyseesä on sama ilmiö kuin meidä V6 Xm:ssäkin. Usein tulee auto lainasta ja todetaan että ...kele kun ei huomannut rampista lähtiessä lainkaan kun nopeus oli 160 :)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #21 : Toukokuu 08, 2008, 07:20:35 »
"että tuo 136 Hdi + automaatti olisi laiskahko"

Ei se mikään laiska ole. Paremmin se kiihtyy kuin sinun bensa-autommaattisi. Eikä huuda ohituksissa kun on vääntöä eri tavalla kuin bensakoneessa. Aina olen päässyt ohi, kun on tarvinnut.

trasseli

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #22 : Toukokuu 08, 2008, 16:55:01 »
Patongin puolella ihmettelin tämän uuden mallin puhdittomuutta ja tänään kokeilin samaa yksilöä uudelleen. Yhä vieläkin puhdittomuus oli jäljellä. Rampista lähdin n. 70 km/h ja kiihtyvyys oli varsin verkkaisaa. Vaihteita kick downissa laatikko pudotti kyllä  alaspäin, mutta kiihtyvyys ei ollut toivottua. Ääni muuttui jonkin verran, mutta oli kyllä huomattavasti hiljaisempaa kuin C5 II ja Xantia V6:ssa  :) .  Lieneekö tuossa ollut kyseessä yksilöominaisuus?

Ihan uudella autolla ei toki viitsi hirveästi huudattaa, vaikkei oma olekaan, sen verran pitää toisten omaisuutta kunnioittaa.

Patongissa viittaus BX:ään oli kyllä ihan oikea, mutta ko. bexä onkin varsin hyvässä kunnossa. Kiitos siitä kuuluu tuonne Puoskarin & kumppaineiden suuntaan   :) .

Pehmeys ja viimeistelyn tunne oli tänäänkin tallella, joten voisi sanoa että varmaankin huolellisimmin tehty sitikka lienee kyseessä.


Poissa Zamster

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 92
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 16 Soupapes '90
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #23 : Toukokuu 08, 2008, 18:00:08 »
Olisikohan jotain yksilökohtaista laatuheittoa tuossa ajamassasi autossa, vaikka laadun pitäisi parempaa ollakin? Ainakin tuo ajamani HDI 136 tuntui hyvinkin pirteältä kulkijalta, moottoritienopeuksissakin. Tomaatin arvottua tarvittaessa pienempää silmään nopeus nousi 100km/h:n nopeudestakin ylöspäin ihan rivakasti. Tokihan yli 1700 kilon paino rajoittaa äärimmäistä suorituskykyä, mutta ei tuolla nyt jalkoihin kokenut mitenkään jäävänsä missään tilanteessa.

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 689
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #24 : Toukokuu 08, 2008, 18:18:55 »
Itsekin kävin eilen testaamassa uutta viitosta ja voisin allekirjoittaa edellisten kokemukset. Koeajoauto oli 136HDi automaatilla ja Exclusive-varustetasolla. Ei tuntunut laisinkaan nuhaiselta, ehkä se voi jostakin tuntua kun on hiljaista ja nopeus vaan kasvaa... :)

Uusi viitonen on loistava auto kyydiltään kaikin puolin, kuten aiemmin on suitsutettukin. Eniten vakuutti alustan hiljaisuus esimerkiksi nimismiehen kiharoissa. Täysin eleettömästi etenee huonoilla pinnoilla ilman mitään ylimääräisiä ääniä ja suodattaen värinät pois. Ohjauksessa ollaan menty oikeaan suuntaan vanhan C5:n ylitehostetusta ohjauksesta.

Muita huomioita koeajosta:

- sedanin takakontti oli positiivinen yllätys lastausaukon koon suhteen. Takalasin muoto on siis tehty (ainakin osittain) tästä syystä?
- keskikyynärnoja on täysin kiinteä :(
- hanskalokero on kirjaimellisesti hanskalokero, ei sinne oikein muuta mahdu. En kyllä kaipaakaan mitään megalokeroa, mutta kyllähän Xantian lokero aikoinaan oli jo huvittavan pieni kooltaan.

C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85