Kirjoittaja Aihe: C5 - Hainevä-antenni  (Luettu 5444 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
C5 - Hainevä-antenni
« : Maaliskuu 04, 2008, 09:14:04 »
Tere!
Onko kukaan kokeillut haineväantennia alkuperäisen piiskan tilalle? Olisi nimittäin suksiboksin kanssa huomattavasti mukavampi kuin 90 asteen mutkalle taipunut piiska. Ovat kyllä kohtuullisen arvokkaita nuo ns. hyvät evät, mutta toimivatko?

SaPeKa

  • Vieras
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #1 : Maaliskuu 04, 2008, 10:39:09 »
Ainakin tuossa vanhemmassa mallissa on antenninjalassa takalasin pissapoika ja muuta elektroniikkaa (vahvistin?) integroituna, jotka saattaa hidastaa vaihtoa?

Poissa Velmanteri

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroën C5 2.0i 16V SX -03 B-Pack
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #2 : Maaliskuu 04, 2008, 14:53:09 »
Nyt on kai kyse breakistä?
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #3 : Maaliskuu 04, 2008, 16:46:58 »
aivan oikein. farkussa pissapojan suutin tulee ihan erillisestä suuttimesta, joten siltä osin ei olisi kovinkaan hankala? vaihtaa. olen nähnyt muutaman "evällisen" antennin, mutta kun ovat menneet niin kovaa, etten ole päässyt jututtamaan. vahvistin on ymmärtääkseni evässäkin, vaan käykö piuhoitus, toivottavasti.

Poissa Cituning

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 710
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #4 : Maaliskuu 04, 2008, 21:53:47 »
Itse antenninvahvistimelle ei tule erillisiä sähköjohtoja vaan syöttö tapahtuu antennijohtoa pitkin, samassa mokkulassa olevalle puhelinantennivahvistinhässäkälle tulee.
C6 3.0 Exclusive + C5 2.2HDi Tourer Exclusive 204 + BX 16Valve

exät - Dsuper, C5 2.2 HDi Break, GS Break, Berlingo 1.9D, XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 627
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #5 : Maaliskuu 04, 2008, 23:46:19 »
Itse antenninvahvistimelle ei tule erillisiä sähköjohtoja vaan syöttö tapahtuu antennijohtoa pitkin, samassa mokkulassa olevalle puhelinantennivahvistinhässäkälle tulee.

Kyllä minä olen kuvitellut että se sähköpiuha on radioantennin vahvistinta varten- ainakin sähköjohto menee sellaiseenkin piiskaan johon menee vain yksi antennijohto. Oma mielipiteeni on että kaikenlaiset vahvistinviritykset ovat lyhennetyn - lue heikennetyn antennin häiriöiden vahvistamista, enkä kyllä kehuisi noita bemari haineviä liioin hyviksi antenneiksi. Kaikista surkeimpia virityksiä ovat takalaseihin integroidut antennit. Tämä oma subjektiivinen näkemykseni näin vanhana radioamatöörinä ja autoradioiden kanssa 80 luvulta asti räpläilleenä  :)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #6 : Maaliskuu 05, 2008, 02:43:34 »
Lainaus
"heikennetyn antennin häiriöiden vahvistamista, enkä kyllä kehuisi noita bemari haineviä liioin hyviksi antenneiksi. Kaikista surkeimpia virityksiä ovat takalaseihin integroidut antennit. Tämä oma subjektiivinen näkemykseni näin vanhana radioamatöörinä ja autoradioiden kanssa 80 luvulta asti räpläilleenä"

Tämänpä vuoksi juuri aloitin tämän keskustelun, koska tietoa ei ole ja toisten kokemuksia kaipaan. Olen ollut muutaman bemarin ja 95 saabin kyydissäsellaisilla tieosuuksilla, jotka tiedän hiukka hankaliksi omalle autolleni ja hyvin, etten sanoisi loistavasti, ovat pelittäneet. Toki radion ominaisuudetkin voivat jo ratkaista pelin kyseisten autojen hyväksi. Tyttären perheellä on Lagunan farkku -05, jossa on juuri ikkunaan integroitu antenni ja pakko myöntää, että citikka häviää herkkyydessä, kuulluvuudessa ja äänen laadussa mennen tullen. Että eivät ne kaikki ratkaisut ole surkeita. Tai sitten jotkut valmistajat vaan satsaavat tiettyihin asioihin enemmän kuin toiset. Jos sitikkapuoskarilla on kokemusta radioamatöörinä ja autoradioräplääjänä 80 luvulta asti, pitkähkö aika, niin itse taas olen leipäni ansainnut 40 vuoden aikana äänimiehenä, joten laadusta luulen tietäväni jotain muutakin kuin "kuuluu/ei kuulu".

Joka tapauksessa mielenkiintoinen aihe.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2008, 08:42:26 kirjoittanut C5 Shadow »

CC-CAR

  • Vieras
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #7 : Maaliskuu 05, 2008, 05:59:43 »
Tosiaankin jos kyseessä on nämä halpahallin romut niin saatte tosiaankin unohtaa ne hyllylle.
ELi 5€ ei riitä laadun takeeksi vaan "pikkasen" enemmän saa euroja ladella... :)
Mikä onkin erittäin raivostuttavaa jos ei edes perus kanavat kuulu mitä alueella tarjolla,mutta ainahan on-
saatavissa vieläkin niitä ulkoisia antenni boostereita ja itsekkin tilasin sellaisen,en radiolle mutta gsm puhelimelle ja-
modeemille ihan lontoosta asti ja hintaa tuli rapiat 300€ ja papukaija merkki päähän!

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #8 : Maaliskuu 05, 2008, 08:44:35 »
Omassa C5:ssä (-05) oli kyllä ehkä yksi huonoimmista radiokuuluvuuksista mitä olen koskaan havainnut.
Niissä kuulemma maadoitus alkaa helposti pettämään. En usko että huonompaan enää voit mennä :)

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Premium Tourer HDI 165 A 2014,
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #9 : Maaliskuu 05, 2008, 11:17:38 »
Omassa C5:ssä (-05) oli kyllä ehkä yksi huonoimmista radiokuuluvuuksista mitä olen koskaan havainnut.
Niissä kuulemma maadoitus alkaa helposti pettämään. En usko että huonompaan enää voit mennä :)

olikohan -05 mallien radioiden kanssa jotain ongelmaa, koska tuttavani autossa oli sama vika. sille tehtiin veholla vaikka mitä, mutta mikään ei auttanut. siihen vaihdettiin antenni, koko radio ja maadoituksia parannettiin, mutta ääni olitodella huon ja kuuluvuus oli myös todella huono. radio oli merkiltään blaupunkt.

CC-CAR

  • Vieras
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #10 : Maaliskuu 05, 2008, 11:29:41 »
Omassa C5:ssä (-05) oli kyllä ehkä yksi huonoimmista radiokuuluvuuksista mitä olen koskaan havainnut.
Niissä kuulemma maadoitus alkaa helposti pettämään. En usko että huonompaan enää voit mennä :)

olikohan -05 mallien radioiden kanssa jotain ongelmaa, koska tuttavani autossa oli sama vika. sille tehtiin veholla vaikka mitä, mutta mikään ei auttanut. siihen vaihdettiin antenni, koko radio ja maadoituksia parannettiin, mutta ääni olitodella huon ja kuuluvuus oli myös todella huono. radio oli merkiltään blaupunkt.

Aika jännä,vaikka yleensä blaupunkt mitä itsellä on niitä muutama ollut niin ihan hyvin pelanneet...
Joskushan antennin sijainti ratkaisee kuuluvuuden eli edelleenkin se paras kuuluvuuden saamis paikka on tuolla katolla ja taka nurkassa..

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 057
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #11 : Maaliskuu 05, 2008, 11:32:50 »
Kaikista surkeimpia virityksiä ovat takalaseihin integroidut antennit. Tämä oma subjektiivinen näkemykseni näin vanhana radioamatöörinä ja autoradioiden kanssa 80 luvulta asti räpläilleenä  :)

Mulla on taas ihan päinvastaisia kokemuksia.B-mallin Omegassa antenni oli juurikikin integroitu takalasiin ja kuuluvuus oli erinomainen.
Radioissakin on huimia eroja,vaikka antennipuoli olisi kunnossa.Toiset alkaa pätkimään,kun toiset ei tiedä ongelmista mitään.Edellisessä autossa oli alunperin 100 € panasonic,jonka radio oli kuuluvuudeltaan erinomainen.Vaihdoin sen sitten tyhmyyksissäni 250 € LG:hen,joka oli kyllä totaalinen pettymys radion kuuntelussa tuossa hintaluokassa.Ja lopulta pettymys muutenkin,hajosi onneksi takuuaikana tuo entinen "Gold Star" :laugh:
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 627
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #12 : Maaliskuu 05, 2008, 12:04:54 »
Radioissa on todella suuria eroja ja nuo originaali vehkeet ei kyllä tahdo olla parasta laatua siinä suhteessa.. Vaikka olisi Blaukkarin tekemä niin sen kun korvaa jälkiasennus Blaukkarilla niin eroa on tosi paljon. Noita on tullut tässä myytyä ja palaute on kyllä ollut poikkeuksetta hyvää.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

CC-CAR

  • Vieras
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #13 : Maaliskuu 05, 2008, 13:31:10 »
Radioissa on todella suuria eroja ja nuo originaali vehkeet ei kyllä tahdo olla parasta laatua siinä suhteessa.. Vaikka olisi Blaukkarin tekemä niin sen kun korvaa jälkiasennus Blaukkarilla niin eroa on tosi paljon. Noita on tullut tässä myytyä ja palaute on kyllä ollut poikkeuksetta hyvää.

blaikkarista vähän että tollasen kun ostaisi,,, :)

http://www.pixmania.com/fi/fi/782349/art/blaupunkt/autoradio-travelpilot-gps.html

Mutta itseasiassa itsekkin pitäisi ostaa tuollanen hainevä antenni kun berttan antenni on liian pitkä katolla ja autotalliin mennessä -
se pitää aina ruuvata irti ja nyt ei ole koko antennia paikoillaan kyseisen toimenpiteen takia...ELi jos olisi hyviä linkkejä mistä voisi-
tilata tollasia hainevä antenneja.En sitten tiedä miten saisi tuonne katolle sen vedettyä ... :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2008, 13:32:45 kirjoittanut *^CB-CAR^* »

Poissa peijoona

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 285
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Viina-Saab, Sv650s
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #14 : Maaliskuu 05, 2008, 20:28:11 »
Hyvinhän ne hainevät tuntuu toimivan uusissa bemareissa. Elegantein ja paras ratkaisu on mielestäni kuitenkin takalasiin integroitu antenni. Bemarilla oli kai joskus sellainen systeemi, että lasissa oli kolme erilaista antennia ja sitten tietokone arpoi niistä käyttöön sen, jolla saavutettiin paras kuuluvuus. Tarpeettoman monimutkainen eli paras :)

Hartsa

  • Vieras
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #15 : Maaliskuu 05, 2008, 21:39:22 »
Sittenhän löytyy katolle noita teleskooppiantenneja. Ainakin Kiiltovaunulla tuntuu olevan alkuperäiseen jalkaan sopiva: Antennipiiska teleskooppi 110mm-265mm musta.

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 057
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #16 : Maaliskuu 17, 2008, 23:04:20 »
On muuten antennilla ja antennilla eroa.En ollut oikein tyytyväinen Citikan radion kuuluvuuteen ja ajattelin kokeilla vaihtaa antennia.Motonetista ei kuitenkaan löytynyt alkup. piiskaa kummempaa,mutta ostin kuitenkin uuden piiskan,joka on alkuperäisen kanssa lähes identtinen ja täytyy kyllä sanoa,että radion kuuluvuus muuttui ihan täysin. Ennen ei kuulunut kuin Nova ja jotain Ylen kanavia,niin nyt haku pysähtyy pienempienkin kanavien kohdalle,aivan niinkuin kunnon radion pitääkin.

Motonetin antenni oli pakattu pussiin,jonka koodi on 47-1280.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 979
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #17 : Maaliskuu 28, 2017, 13:02:41 »
Hommasin PSA:n orkkiksen tumppiantennin (6561N3). Istuvuus vanhaan antennijalkaan on täydellinen ja hintakin on kokeilumielessä sopiva, reilu kymppi. Hankinta tuntui perustellulta käytettävyysmielessä, nyt antenni ei ole tiellä pesujen yhteydessä ja kattotelineen kanssa askarrellessa.

Radion kuuluvuus kyllä heikkeni merkittävästi, ylen kanavakin räsähtelee vähän väliä avoimella paikalla urbaanissa ympäristössä. Ajattelin, että kuunteluni painopiste on siirtynyt radiosta tallenteisiin ja streamaukseen niin ettei radiolla enää väliä, mutta pitää nyt vielä harkita paluuta vanhaan hyvin kuuluvaan piiskaan.

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-OE-Peugeot-Citroen-Roof-Short-Aerial-Mast-6561N3-/221803579037


Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 057
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #18 : Elokuu 03, 2017, 08:51:43 »
Ostettiin 206 pösö ja siinä antenni oli heikossa hapessa. Sanoin pojalle, että käyppä hakemassa motonetistä uusi, niin alkaa radio ja suosikkikanavansa NRJ kuulumaan paremmin. Möivät sitten 10 cm. "Spillo" styling antennin ja myyjä sanoi, että näitähän menee ja ei ole kukaan tuonut takaisin...  :) No ehkä 7,90€ hintaan, monikaan ei ole vaivautunut.
Eipä parantunut kanavien kuuluvuus sitten yhtään. Otin sitten Boxerin katolta sinne uusimani n. 35cm piiskan ja ruuvasin sen 206:seen ja jopas alkoi kanavat löytymään ja rds logo ilmestyi NRJ:llekin.
Laitoin tämän styling-tumpin Boxerin katolle ja eipä enää löytynyt kuin yleä ja novaa.

Kyllä noissa antenneissa on eroja.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Geijo

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #19 : Elokuu 03, 2017, 08:59:48 »
Kukaan ei ilmeisesti ole löytänyt mitään kätevää matalaa antennia? Tuo alkuperäinen antenni on ainakin itsellä ihan susi. Sillä pätkii normi kanavat pk-seudulla. Edellinen auto oli Saab 9-5 vuosimallia 2005. Siinä on takasivulasiin laitettu antenni. Se kuului kyllä todella hyvin. Firman pysäköintipaikat on maan alla niin radio kuului hyvin. C5:lla ei kuulu radiosta yhtään mitään maan alla. Eikä Saabilla radio pätkinyt pk-seudulla koskaan.

Jos tuollainen hainevä vaatii virran syötön niin ei se kait mikään ongelma ole? Vetää sinne virransyötön vaan.
C5 2.0 HDi Tourer 2005

Poissa vhanhisuanto

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #20 : Elokuu 03, 2017, 12:49:57 »
Ford-liikkeistä saa ns. sport-mallin antenneja, olikohan kympin seudulla hinta. Istui suoraan C5:sen jalkaan, kanavat kuuluu eikä tarvi enää irrotella edes pesua varten. Sellainen 10cm tumppi.
C5 Break 2.0 -05  EX: Xsara Picasso 1.8 -03, Xsara Coupe 1.4 -00

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 106
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #21 : Elokuu 03, 2017, 13:13:54 »
Kukaan ei ilmeisesti ole löytänyt mitään kätevää matalaa antennia? Tuo alkuperäinen antenni on ainakin itsellä ihan susi. Sillä pätkii normi kanavat pk-seudulla. Edellinen auto oli Saab 9-5 vuosimallia 2005. Siinä on takasivulasiin laitettu antenni. Se kuului kyllä todella hyvin. Firman pysäköintipaikat on maan alla niin radio kuului hyvin. C5:lla ei kuulu radiosta yhtään mitään maan alla. Eikä Saabilla radio pätkinyt pk-seudulla koskaan.

Kyllä siinä sun auton antennissa on vikaavikaa omassa ainakin kuuluu ilman pätkimistä ja rätinöitä,
Onko hapettumia koketushäikkää siinä irrotettavassa osassa eikös se oo vahvarilla sähköpiuha sinne menee.
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 057
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 - Hainevä-antenni
« Vastaus #22 : Elokuu 03, 2017, 14:01:34 »
Kyllä vien ton pojan ostaman tuning-natsan takaisin motonettiin...kiusa se on pienikin kiusa. Ei se kuulunut Boxerin katolla yhtään sen paremmin.

Hain paikallisesta varaosaputkasta Boxeriin juuri 40 cm. King merkkisen antennin hintaan 6,90€ ja kyllä kuuluu.  8)
Samanlainen oli siis tuo vanhakin, jonka ruuvasin pysyvästi 206:en katolle.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309